Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nick_D: rondreis West-Amerika met het hele gezin.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nick_D
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Nick_D: rondreis West-Amerika met het hele gezin.

Bericht door Nick_D »

Hallo,

In de zomer van 2021 gaan we voor de eerste keer met onze 2 dochters van 10 en 12 met de camper een roadtrip maken doorheen het zuidwesten van Amerika.
Na lang lezen en informeren een route vooropgesteld, maar alle twijfels zijn nog niet van de baan. Graag had ik toch jullie bedenken eens gehoord.
We hebben de route zo opgemaakt dat we niet te veel moeten rushen. In functie van de kinderen trachten we toch zo vaak als mogelijk eens 2 dagen ter plaatse te blijven

Dag 1: aankomst SF
Dag 2: SF
Dag 3: Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Mono Lake
Vraag 1: hadden graag het meer opgegaan, maar aangezien dit enkel in de voormiddag mogelijk blijkt, vraag ik me af of we hier niet beter een tussenstop van maken en door rijden? Waar best tussenstop inlassen richting Vegas?
Vraag 2: aangezien we met de gehuurde camper in de zomer Death Valley niet door mogen, dienen we jammer genoeg via Tonopah te rijden naar Vegas. Tenzij de omweg via Barslow een beter alternatief zou zijn?
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Zion NP
Dag 9: Zion NP
Dag 10: Zion NP
Vraag 3: voorlopig hier een extra dag ingelast, hebben getwijfeld of we deze niet aan Arches of Moab moeten besteden, een dagje raften leek ons namelijk ook wel wat. De extra km’s en de haastigheid leken ons dan weer minder.
Dag 11: Bryce NP
Dag 12: Bryce NP (Paardrijden + Navajo loop trail)
Dag 13: Monument Valley
Dag 14: Page
Dag 15: Page (varen op Lake Powell en Antelope Canyon)
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Lake Havasu
Vraag 4: over deze tussenstop zijn we ook niet helemaal zeker. Vooral hiervoor gekozen om de km’s wat te spreiden.
Dag 19: Via Joshua Tree naar Palm Springs
Dag 20: Hollywood
Dag 21: Dagje Universal studio’s
Dag 22: Santa Barbera
Dag 23: San Simeon
Dag 24: Monterey
Dag 25: SF
Dag 26: SF
Dag 27: Vertrek uit SF
Dag 28: aankomst België

Vraag 5: aangezien we geen camperervaring hebben, zijn we toch wel een beetje zenuwachtig. Hierbij vroeg ik me af of het een groot verschil is om te rijden met een 25 feet camper of een 30 feet camper? Voor het prijsverschil moeten we het niet laten en een beetje extra comfort lijkt wel leuk.

Elke bedenking is welkom, alvast bedankt!
Groeten, Nick.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis West-Amerika met het hele gezin

Bericht door PSVwally »

Vraag 1 & 2: In jullie geval zou ik de dag lekker rond de tioga pass en mono lake spenderen en het meer gewoon niet opgaan. De dag erna een lange rijdag boven Death Valley langs ontkom je niet aan. Ik zou dit gewoon slikken en doortuffen naar Vegas en geen tussennacht doen. Je hebt verderop in je reis Lake Havasu City staan. Dat meer is enorm populair onder watersporters, dus ik zou zeggen ga daar het meer op samen met Lake Powell.

Vraag 3: rond Moab is veel meer te beleven dan Arches. Canyonlands, Dead Horse SP en dan ben je ook nog Capitol Reef gewoon voorbij gereden. Pak je dit mee dan moet je minimaal 4 dagen ergens anders vandaan halen. Ik zou dus zeggen, niet doen in jullie geval. Je kan makkelijk zeggen van een nacht bij Zion weg, een nacht bij Bryce, Page en de GC weg en voila, maar ik vind het fijne aan de reis die je nu gepland hebt dat je ook echt op de meeste plekken lekker relaxt de tijd hebt. Of je 3 nachten Zion moet doen of deze bv bij Yosemite of langs de kust bij Santa Barbara, Monterey moet zetten of bv monument valley toevoegen is denk ik persoonlijk.

Vraag 4: in dit geval, zeker met de 2 nachten Grand Canyon ervoor prima te doen, wel heel vroeg vertrekken bij de GC.

Ik vind het een heerlijk rustige route in vergelijk met wat je vaak hier voorbij ziet komen.

Ik weet niet wanneer je de camper in moet leveren, maar als dat op de dag is dat je van Monterey naar SF gaat heb je denk ik 's ochtends geen tijd om bv een walvistocht te maken
Nick_D
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Nick_D: rondreis West-Amerika met het hele gezin.

Bericht door Nick_D »

Hey,

Alvast bedankt voor het snelle antwoord! Het helpt me wel enkele knopen door te hakken.
We zullen dag 5 een slaapplaats rond Mono Lake inlassen en voldoende tussenstop nemen tijdens onze rit over de Tioga pass.

Moab en Arches, zullen we, hoe leuk ook lijkt, links laten liggen. Zoals je zelf aangeeft wil ik het zo relax mogelijk houden.
De 3e dag in Zion hadden we daar ingepland omdat we dachten een dagje te gaan canyoning, maar dit wordt maar aangeraden vanaf 12 jaar.
We zullen nog een nadenken waar we deze extra dag zullen inplannen. Ik denk hierbij ook vooral aan Yosemite of Momument Valley.

Lake Havasu zullen we ook laten staan in ons schema.

Wat de camper betreft gingen we de earlybird formule pakken waardoor we onze camper later mogen binnenbrengen en we op dag 25 in de ochtend eerst nog een walvistocht kunnen maken om pas in de namiddag onze camper binnen te brengen in SF.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Nick_D: rondreis West-Amerika met het hele gezin.

Bericht door Martin & Marianne »

Een extra dag Yosemite lijkt me niet gek. Haal je op dag 3 de camper op? Dan zul je er niet vroeg zijn.
Je zou in Yosemite kunnen raften als het water in de rivier nog hoog genoeg is.

Lees je goed in wat het reserveren van een camping in Yosemite betreft.

Voor Monument Valley is één overnachting voldoende.
Je doet nu Monument Valley na Bryce. Hoe wil je dan rijden? Niet via Page? Anders is de logische route Bryce- Page - MV - Grand Canyon.
Je zou een stop minder kunnen doen tussen de GC en LA. Of misschien de tweede nacht GC vervangen door een overnachting in bijvoorbeeld Williams.

Het lijkt mij nogal gehaast om na een walvis tour nog de camper in te moeten leveren. Overweeg eens om twee nachten Monterey te doen, bijvoorbeeld ten koste van de nacht Santa Barbara.
Je kunt er ook het aquarium bezoeken. Of huur fietsen. Wij deden de 17 Mile Drive op de fiets vorig jaar. Zie daarvoor ons reisverslag.

Is het dan wellicht handig om de camper een extra dag te huren? Je hebt nu ruim de tijd voor San Francisco.
Ik heb geen ervaring met campers maar ik weet we dat je met een kleinere camper makkelijker een plaats op een camping kunt vinden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer