Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis roverdijk: ronde Westkust met 2 kinderen L.V. - L.V.
-
roverdijk
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis roverdijk: ronde Westkust met 2 kinderen L.V. - L.V.
Hallo Allen,
Begin augustus 2020 zijn er plannen om voor de 3de keer de Westkust te gaan bezoeken. Reisgezelschap bestaat uit mijn vrouw en ik samen met 2 kids die beide 20 jaar oud zijn. We willen graag starten in L.V. en daar ook weer eindigen, maar dat ligt nog niet vast.
Zie onderstaande 1ste opzet, waarbij te vermelden is, dat we het liefs een mix tussen natuurparken en steden prettig vinden. We willen ook graag een mooie wandeling maken in een natuurpark, maar we zijn geen ervaren wandelaars, die dagen achter elkaar door de parken gaan wandelen.
In Zion willen we b.v. graag de 'Narrows'-trip gaan doen, vandaar dat we daar ook een hele dag voor hebben ingepland.
We hebben bewust ervoor gekozen om deze reis bijv. niet de GC te gaan bezoeken, maar de kinderen willen wel heel graag naar Page om daar de Horseshoe bend en Antilope Canyon te doen. Dat is de reden waarom we aan de noordkant van de GC blijven, dat deel van de route ziet er wellicht wat anders uit dan gebruikelijk.
Graag jullie gedachte over de layout van de route, zijn er knelpunten die vanuit jullie ervaringen anders kunnen. We zijn in 2015 voor een overnachting in Lake Tahoe geweest en zijn daar maar kort geweest, graag jullie mening of het de moeite waard is om hiervoor een stuk om te rijden en een extra dag in te plannen.
Daarnaast heb ik nog een praktische vraag die betrekking heeft op het paspoort van mijn zoon. Deze verloopt over 2 maanden en hij vraagt een nieuw paspoort aan bij de gemeente. Hoe zit het dan met de vliegtickets als ik deze op korte termijn boek, kan ik dan makkelijk het nummer wijzigen naar het nieuwe paspoort nummer?
1. Do 6 aug: Vlucht Ams-LV
2. Vr 7 aug: LV- Lonepine
3. Za 8 aug: lonepine - south lake tahoe (wandeling)
4. Zo 9 aug: Lake Tahoe (Jetski )
5. Ma 10 aug: Lake Tahoe - SF
6. Di 11 aug: SF (Stad bezoeken met Cable car)
7. Wo 12 aug: SF (Stad bezoeken)
8. Do 13 aug: SF- Carmel (Santa Cruz, Montorey)
9. Vr 14 aug: Carmel - Morro bay (Big Sur)
10. Za 15 aug: Morro bay- Seq. NP
11. Zo 16 aug: Seq. NP (Wandeling)
12. Ma 17 aug: Seq.Np- LA (Santa Monica, Walk of Fame)
13. Di 18 aug: LA (Waterpark)
14. Wo 19 aug: LA - Anaheim (Stad bezoeken)
15. Do 20 aug: Anaheim (Disneyland)
16. Vr 21 aug: Anaheim- LV
17. Za 22 aug: Lv - Zion
18. Zo 23 aug: Zion (Narrows)
19. Ma 24 aug: Zion - Bryce
20. Di 25 aug: Bryce - page
21. Wo 26 aug: Page - LV
22. Do 27 aug: LV (Strip)
23. Vr 28 aug: LV (Freemont Street)
24. ZA 29 aug: Vlucht LV - Amst.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
gr Richard.
Begin augustus 2020 zijn er plannen om voor de 3de keer de Westkust te gaan bezoeken. Reisgezelschap bestaat uit mijn vrouw en ik samen met 2 kids die beide 20 jaar oud zijn. We willen graag starten in L.V. en daar ook weer eindigen, maar dat ligt nog niet vast.
Zie onderstaande 1ste opzet, waarbij te vermelden is, dat we het liefs een mix tussen natuurparken en steden prettig vinden. We willen ook graag een mooie wandeling maken in een natuurpark, maar we zijn geen ervaren wandelaars, die dagen achter elkaar door de parken gaan wandelen.
In Zion willen we b.v. graag de 'Narrows'-trip gaan doen, vandaar dat we daar ook een hele dag voor hebben ingepland.
We hebben bewust ervoor gekozen om deze reis bijv. niet de GC te gaan bezoeken, maar de kinderen willen wel heel graag naar Page om daar de Horseshoe bend en Antilope Canyon te doen. Dat is de reden waarom we aan de noordkant van de GC blijven, dat deel van de route ziet er wellicht wat anders uit dan gebruikelijk.
Graag jullie gedachte over de layout van de route, zijn er knelpunten die vanuit jullie ervaringen anders kunnen. We zijn in 2015 voor een overnachting in Lake Tahoe geweest en zijn daar maar kort geweest, graag jullie mening of het de moeite waard is om hiervoor een stuk om te rijden en een extra dag in te plannen.
Daarnaast heb ik nog een praktische vraag die betrekking heeft op het paspoort van mijn zoon. Deze verloopt over 2 maanden en hij vraagt een nieuw paspoort aan bij de gemeente. Hoe zit het dan met de vliegtickets als ik deze op korte termijn boek, kan ik dan makkelijk het nummer wijzigen naar het nieuwe paspoort nummer?
1. Do 6 aug: Vlucht Ams-LV
2. Vr 7 aug: LV- Lonepine
3. Za 8 aug: lonepine - south lake tahoe (wandeling)
4. Zo 9 aug: Lake Tahoe (Jetski )
5. Ma 10 aug: Lake Tahoe - SF
6. Di 11 aug: SF (Stad bezoeken met Cable car)
7. Wo 12 aug: SF (Stad bezoeken)
8. Do 13 aug: SF- Carmel (Santa Cruz, Montorey)
9. Vr 14 aug: Carmel - Morro bay (Big Sur)
10. Za 15 aug: Morro bay- Seq. NP
11. Zo 16 aug: Seq. NP (Wandeling)
12. Ma 17 aug: Seq.Np- LA (Santa Monica, Walk of Fame)
13. Di 18 aug: LA (Waterpark)
14. Wo 19 aug: LA - Anaheim (Stad bezoeken)
15. Do 20 aug: Anaheim (Disneyland)
16. Vr 21 aug: Anaheim- LV
17. Za 22 aug: Lv - Zion
18. Zo 23 aug: Zion (Narrows)
19. Ma 24 aug: Zion - Bryce
20. Di 25 aug: Bryce - page
21. Wo 26 aug: Page - LV
22. Do 27 aug: LV (Strip)
23. Vr 28 aug: LV (Freemont Street)
24. ZA 29 aug: Vlucht LV - Amst.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
gr Richard.
Re: Ronde Westkust met 2 kinderen L.V. - L.V.
Voor aanschaf vliegtickets is geen paspoortnummer nodig. Wel voor het aanvragen van esta.
-
IngridZw
- Amerika-expert
Van 22 aug. t/m 26 aug. ziet er inderdaad wat vreemd uit. Je rijdt dan heen en terug voor een groot gedeelte dezelfde route volgens mij.
Voor een logische volgorde is het handiger om bijv. te starten in Phoenix en eindigen in LA . Je kan eventueel vanuit Phoenix rechtstreeks naar Page rijden en daar een extra dag verblijven. Is wel een lange rit maar je bent de 1ste ochtend al heel vroeg op. Of ga toch via de GC South Rim en overnacht er in de buurt.
Lake Tahoe zijn we nog niet geweest. Het ligt wel in de bedoeling om dit in een eventuele volgende reis op te nemen en dan ook voor 2 nachten. Lijkt me erg mooi.
Voor een logische volgorde is het handiger om bijv. te starten in Phoenix en eindigen in LA . Je kan eventueel vanuit Phoenix rechtstreeks naar Page rijden en daar een extra dag verblijven. Is wel een lange rit maar je bent de 1ste ochtend al heel vroeg op. Of ga toch via de GC South Rim en overnacht er in de buurt.
Lake Tahoe zijn we nog niet geweest. Het ligt wel in de bedoeling om dit in een eventuele volgende reis op te nemen en dan ook voor 2 nachten. Lijkt me erg mooi.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is al jullie derde reis naar het zuidwesten schrijf je. Ik ben dan wel benieuwd wat je al gezien hebt. Jullie zijn al in Yosemite geweest?
Voor Sequoia rij je nu behoorlijk ver om en je hebt maar één dag voor het park. Een extra dag om ook Kings Canyon mee te nemen zou wel mooi zijn.
Marianne
Voor Sequoia rij je nu behoorlijk ver om en je hebt maar één dag voor het park. Een extra dag om ook Kings Canyon mee te nemen zou wel mooi zijn.
Marianne
-
roverdijk
- Amerika-ontdekker
Re: Reis roverdijk: ronde Westkust met 2 kinderen L.V. - L.V.
bedankt voor jullie reacties.
Vertrekken vanuit Phoenix is idd een goeie optie, die we meenemen is de planning. In 2011 hebben we Yosemity bezocht, wat absoluut een prachtig park is, maar willen we deze keer niet bezoeken. Kings Canyon en Sequoia zijn we beide nog niet geweest, waarvan we zeker Seq. willen bezoeken.
Voor Sequoia lijkt dus 1 overnachting te weinig.
we twijfelen wel of we Lake Tahou mee willen nemen in deze trip. De kinderen willen graag wat activiteiten aan het water. Wellicht kunnen we na Page richting Moab ipv Lake Tahoe. Moab zijn we in het verleden alleen vluchtig door gereden en lijkt me ook een goed alternatief voor water activiteiten en nog andere hoogtepunten.
Het wordt weer verder puzzelen
,
Vertrekken vanuit Phoenix is idd een goeie optie, die we meenemen is de planning. In 2011 hebben we Yosemity bezocht, wat absoluut een prachtig park is, maar willen we deze keer niet bezoeken. Kings Canyon en Sequoia zijn we beide nog niet geweest, waarvan we zeker Seq. willen bezoeken.
Voor Sequoia lijkt dus 1 overnachting te weinig.
we twijfelen wel of we Lake Tahou mee willen nemen in deze trip. De kinderen willen graag wat activiteiten aan het water. Wellicht kunnen we na Page richting Moab ipv Lake Tahoe. Moab zijn we in het verleden alleen vluchtig door gereden en lijkt me ook een goed alternatief voor water activiteiten en nog andere hoogtepunten.
Het wordt weer verder puzzelen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis roverdijk: ronde Westkust met 2 kinderen L.V. - L.V.
Bij Page kun je natuurlijk ook prima actief zijn op het water. Op Lake Powell zijn er allerlei mogelijkheden en je kunt ook een tocht over de Colorado maken. Wij deden dat met onze volwassen dochters in 2017. Kijk daarvoor eens in ons verslag. (Eigenlijk is je topic titel wat misleidend, ik denk daarbij snel aan jongere kinderen. )
Wij waren in 2017 ook in Sequoia. En voor Kings Canyon kun je eens naar ons 2013-verslag kijken.
Je kunt Moab inderdaad toevoegen. Neem dan ook Capitol Reef mee. Kijk daar eens naar de Sulphur Creek wandeling. En neem voldoende tijd voor Moab. Wat heb je daar precies gedaan? Ben je alleen door Moab gereden of ook door Arches en Canyonlands?
Je zult wel meer dingen moeten laten vallen als je Moab mee wilt nemen.
Wat het paspoort van je zoon betreft: hij kan toch ook nu al een nieuwe aanvragen?
Marianne
Wij waren in 2017 ook in Sequoia. En voor Kings Canyon kun je eens naar ons 2013-verslag kijken.
Je kunt Moab inderdaad toevoegen. Neem dan ook Capitol Reef mee. Kijk daar eens naar de Sulphur Creek wandeling. En neem voldoende tijd voor Moab. Wat heb je daar precies gedaan? Ben je alleen door Moab gereden of ook door Arches en Canyonlands?
Je zult wel meer dingen moeten laten vallen als je Moab mee wilt nemen.
Wat het paspoort van je zoon betreft: hij kan toch ook nu al een nieuwe aanvragen?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 9096 Weergaves
-
Laatste bericht door roverdijk
-