Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen naar Florida

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Alonetraveler
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Alleen naar Florida

Bericht door Alonetraveler »

Hallo iedereen.
Ik droom er al heel mijn leven van om naar Florida te gaan.
Ik heb nu eindelijk de kans om een reisje te boeken van maximum 2 weken. Het enige wat meschien een minpunt kan zijn is dat ik alleen ben. Ik vraag mij af of dat geen problemen zal geven bij de douane, het feit dat ik alleen ben en dat ik maar 1 of 2 weken op vakantie kom. Zijn er mensen die alleen al naar de vs zijn gereisd? Hadden jullie toen problemen?

Groetjes Alonetraveler
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alleen naar Florida

Bericht door Kevin77 »

Absoluut geen probleem, er gaan zoveel mensen alleen op reis naar de VS
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Forumlid Cindy1969 reist al jaren alleen naar Florida.

Waarom zou het een probleem zijn? Neem de mensen die voor zakelijke doeleinden alleen naar de VS reizen...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Geen probleem, gewoon gaan! Er is helemaal niks vreemds aan.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Heerlijk alleen! :thumbup:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Alonetraveler schreef:
10 jan 2020, 01:26
Ik vraag mij af of dat geen problemen zal geven bij de douane, het feit dat ik alleen ben en dat ik maar 1 of 2 weken op vakantie kom.
Ik kom zakelijk rond de 30 keer per jaar in Amerika. Meestal voor 3 of 4 dagen. Heeft nog nooit iemand een vraag over gesteld. Ben zelfs ooit om 8 uur in de ochtend uit het vliegtuig gestapt in Amsterdam. Een schoon pak en overhemd aangepakt van mn vrouw. En 2,5 uur later weer terug het vliegtuig in. Kreeg ik bij immigratie een vriendelijk welcome back. En met een brede grijns de vraag, unfinished business. En na mijn bedenkelijke, jup, een grote glimlach en have fun. Nou...

We moeten het naar Amerika nou niet ingewikkelder maken dan dat het is. Zolang je geen verkeerde bedoelingen hebt, en dat uit je handelen ook niet blijkt. Is er echt niks aan de hand. Je gaat gewoon naar Florida. Daar zul je voor gespaard hebben. Je zult een koffer bij hebben en daar zullen kleren in zitten. Zo lang je niet met je halve huisraad daar aan komt zetten op een enkeltje met $7,93 op zak met een wazig verhaal dat je wel ziet wanneer je weer naar huis gaat omdat je in Nederland dakloos bent en werkeloos komt het best goed...
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Ik reis al zo'n 10 jaar alleen voor 12 tot 14 dagen naar de USA, nog nooit een probleem ontmoet.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Alonetraveler schreef:
10 jan 2020, 01:26
Ik vraag mij af of dat geen problemen zal geven bij de douane, het feit dat ik alleen ben en dat ik maar 1 of 2 weken op vakantie kom. Zijn er mensen die alleen al naar de vs zijn gereisd? Hadden jullie toen problemen?
Je moet eerst door immigrations, dan pas door de douane. Immigrations zal je vragen stellen wat je komt doen en dat is je droom waarmaken, vakantie in de VS. Jouw trip past prima binnen wat een normale vakantie is.

Zelf reis ik al ruim 13 jaar naar de VS, alleen, geen probleem.
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Die officier ziet allang op z'n schermpje dat je één-twee weken later weer vetrekt & al je aankomsten en vertrekken uit het verleden (I-94).
Al die instanties weten al behoorlijk veel & beslissen eigenlijk al voordat je in Europa opstapt. Mochten ze je niet willen dan merk je dat in Europa al.

Doe elk jaar zo'n 14-16 weken in de USA, het merendeel daarvan alleen. Verblijf variërend van een paar uren tot een paar weken. En net als Almere vak V regelmatig weer terug naar de USA binnen een-drie dagen ofzo. Nooit geen echte problemen.

Re: douane; zolang je geen vreemde/illegale dingen meeneemt zal de douane ook niet moeijlijk doen.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Geen probleem hoor, ben nu zo'n 9 keer in de US geweest, 1 keer NY, rest Florida. Altijd alleen. Ook nooit vragen daarover gehad. Ze vragen wel wat je komt doen en zeg dan gewoon dat ik lekker op vakantie ben. En ze wensen me altijd een fijne vakantie.
Er kijkt daar niemand raar op van iemand die lekker paar weekjes vakantie komt vieren. Ga ook altijd alleen, heerlijk, doen en laten waar je zin in hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer