In maart van dit jaar gaan mijn vriend en ik eindelijk naar New York!

We hebben een New York Pass voor 5 dagen, hierbij zijn de Hop on Hop off bus en de watertaxi inclusief. We zijn zelf niet heel erg van de kunst en de musea en zullen dus vaak alleen langs de musea lopen, maar omdat de toegang tot de meeste musea bij de New York Pass inclusief is zijn we wel van plan om bij sommige musea even binnen te kijken, maar hier zullen we niet al te veel tijd doorbrengen.
Sommige dagen heb ik al wat uitgebreider uitgewerkt dan de andere. Belangrijk is natuurlijk dat dit maar in richtlijn is, als we daar eenmaal zijn en we willen meer of minder tijd voor een activiteit nemen dan doen we dat natuurlijk.

Dag 1:
- Aankomst om 12:30 op JFK. Met shuttle naar het hotel Manhatten.
- Na aankomt in het hotel Midtown en Times Square verkennen. Winkels bekijken, lekker eten en eventueel naar Madame Tussauds.
Dag 2:
- Ticket HOHB ophalen op Times Square. Met de HOHB naar de halte bij Grand Central Terminal, daar Grand Cental Terminal, Public Library, Chrysler Building bekijken.
- Verder met de HOHB naar het MET museum en lopen naar het Guggenheim. Daarna weer verder met de HOHB.
- Uitstappen bij het Plaza Hotel. Hiervandaan naar de Trump Tower en winkels op 5th avenue (eventueel MOMA).
- Met de HOHB of de metro terug naar het hotel.
- In de avond misschien een show, wedstrijd, of gewoon dineren, iets drinken en op tijd naar bed

Dag 3:
- In de ochtend naar TOTR. Daarna rondwandelen in de wijk en Rockefeller Center, Radio City Music Hall en St. Patrick's Cathedral bekijken.
- Lopend of met de metro naar Roosevelt Island Tramway. Met de kabelbaan naar Roosevelt Island.
- Met de metro naar het Intrepid museum.
- Circle Lines Harbour Lights tour.
Dag 4:
- Met de watertaxi naar DUMBO Park. Lopend (en eventueel deels metro) over de Brooklyn Bridge terug naar Downtown Manhatten.
- Financial district: Wall Street, Ground Zero, 9/11 Memorial, Battery Park, Charging Bull, One World Tower (alleen langs lopen, niet op),
Dag 5:
- High Line, The Vessel, Chelsea (lunchen Chelsea Market), shoppen in Soho.
- In de avond (als het donker is) het Empire State Building op.
Dag 6:
- Madison Square Garden tour
- Madison Square Park, Flatiron Building
- Fietsen in Central Park: Strawberry Fields, Belvedere Castle
- American History Museum
Dag 7:
- Vertrek rond 13:00 naar JFK. Verder niets plannen.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! Het is mijn eerste keer NY, eerste keer Amerika en ik ben al erg geholpen door dit forum.