Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JanBaan72: weekje westkust USA eind januari 2020.
Reis JanBaan72: weekje westkust USA eind januari 2020.
Hallo,
Ik en mijn vrouw landen de 27e jan 2020 op SF en hebben t/m maandag de tijd - dan terugzijn in Los Angeles!
We zouden graag een dag in SF willen verblijven, maar ook zeker een groot deel van onze week de natuur in en een dagje Las Vegas.
Verlanglijstje :
SF - Yosemite park
Sequoia and Kings park
Redwood park
Grand Canyon
LA-Beverly Hills / Hollywood
Tis een soort driehoek, maar weet niet goed of het te doen is qua afstand en tijd, en of er überhaupt wel parken geopend zijn rond deze tijd?
Wellicht heeft iemand een mooi alternatief of alternatieve route? Een toevoeging op de reis?
Daarnaast tips waar beste dan te stoppen (bezienswaardigheden) en te overnachten zou ook erg prettig zijn . Hotels / B&B niet te duur (evt goede site).
Auto of camper? Welke site beste om te boeken?
National Park Pass benodigd?
Ik hoop graag jullie tips te ontvangen.
Gr, Jan en Karin.
Ik en mijn vrouw landen de 27e jan 2020 op SF en hebben t/m maandag de tijd - dan terugzijn in Los Angeles!
We zouden graag een dag in SF willen verblijven, maar ook zeker een groot deel van onze week de natuur in en een dagje Las Vegas.
Verlanglijstje :
SF - Yosemite park
Sequoia and Kings park
Redwood park
Grand Canyon
LA-Beverly Hills / Hollywood
Tis een soort driehoek, maar weet niet goed of het te doen is qua afstand en tijd, en of er überhaupt wel parken geopend zijn rond deze tijd?
Wellicht heeft iemand een mooi alternatief of alternatieve route? Een toevoeging op de reis?
Daarnaast tips waar beste dan te stoppen (bezienswaardigheden) en te overnachten zou ook erg prettig zijn . Hotels / B&B niet te duur (evt goede site).
Auto of camper? Welke site beste om te boeken?
National Park Pass benodigd?
Ik hoop graag jullie tips te ontvangen.
Gr, Jan en Karin.
Re: Weekje west kust usa eind januari 2020
Wil je dat echt in 1 week doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag Jan en Karin, welkom op het forum.
Dit is een voorstel-subforum. Ik zal een moderator vragen om het te verplaatsen naar het zuidwesten-subforum.
Het is onmogelijk om alles wat je wilt doen in 1 week te zien. Kijk eens op googlemaps naar afstanden en reistijden. Voor Yosemite voer je Yosemite Village in, voor de Grand Canyon vul je Grand Canyon Village in. Sequoia en Kings Canyon zou ik sowieso vergeten want daar is de kans op sneeuw erg groot. Redwoods ligt ten noorden van SF en komt eigenlijk helemaal niet in aanmerking. De Grand Canyon is te ver, je zit vooral in de auto als je dat park op wilt nemen in de route. Maar nogmaals, kijk op googlemaps en probeer eens wat routes uit. Als voorbeeld hier een route met wat van je wensen er in. Dit is 26 uur rijden, nog zonder uitstapjes in de steden en parken. Dit is dus al ruim 5 uur per dag als ik uitga van 5 reisdagen.
Koop eens een kaart (bijvoorbeeld de Hallwag 5) want dan zie je beter dan op googlemaps hoe de parken liggen. En hou er rekening mee dat niet alle wegen open zijn in de winter.
In een week is het hoogst haalbare een stuk van de kust, of een bezoek aan Yosemite (alleen als er geen sneeuw ligt, je mag geen sneeuwkettingen gebruiken op een huurauto) en een bezoek aan SF en LA. Misschien kun je nog naar Joshua Tree NP. Las Vegas lijkt me al te ver. Als je daar naar toe wilt zou ik via Death Valley rijden.
Een camper lijkt me niet handig, zeker omdat je weinig parken zult bezoeken. Bovendien is het daar ook winter, dus lekker buiten zitten is er niet bij.
Een nationale parken pas zul je er waarschijnlijk niet uithalen.
Marianne
Dit is een voorstel-subforum. Ik zal een moderator vragen om het te verplaatsen naar het zuidwesten-subforum.
Het is onmogelijk om alles wat je wilt doen in 1 week te zien. Kijk eens op googlemaps naar afstanden en reistijden. Voor Yosemite voer je Yosemite Village in, voor de Grand Canyon vul je Grand Canyon Village in. Sequoia en Kings Canyon zou ik sowieso vergeten want daar is de kans op sneeuw erg groot. Redwoods ligt ten noorden van SF en komt eigenlijk helemaal niet in aanmerking. De Grand Canyon is te ver, je zit vooral in de auto als je dat park op wilt nemen in de route. Maar nogmaals, kijk op googlemaps en probeer eens wat routes uit. Als voorbeeld hier een route met wat van je wensen er in. Dit is 26 uur rijden, nog zonder uitstapjes in de steden en parken. Dit is dus al ruim 5 uur per dag als ik uitga van 5 reisdagen.
Koop eens een kaart (bijvoorbeeld de Hallwag 5) want dan zie je beter dan op googlemaps hoe de parken liggen. En hou er rekening mee dat niet alle wegen open zijn in de winter.
In een week is het hoogst haalbare een stuk van de kust, of een bezoek aan Yosemite (alleen als er geen sneeuw ligt, je mag geen sneeuwkettingen gebruiken op een huurauto) en een bezoek aan SF en LA. Misschien kun je nog naar Joshua Tree NP. Las Vegas lijkt me al te ver. Als je daar naar toe wilt zou ik via Death Valley rijden.
Een camper lijkt me niet handig, zeker omdat je weinig parken zult bezoeken. Bovendien is het daar ook winter, dus lekker buiten zitten is er niet bij.
Een nationale parken pas zul je er waarschijnlijk niet uithalen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat jullie in een week willen lijkt mij persoonlijk ondoenbaar. Van SF naar de grand canyon is even ver als van Eindhoven naar Monaco als je de directe en meest snelle route neemt. En dan moet je in dezelfde week ook weer dik 800km terug naar LA rijden. Én dan wil je ook onderweg nog vanalles zien?
Als je het meeste zou willen zien zou denk ik gewoon van SF het vliegtuig naar Las Vegas nemen. Daar 2 of 3 nachten blijven. Dan een auto huren en misschien vanuit daar een dagje Valley of Fire SP of een helitour naar de Grand Canyon west als die nu ook vliegen. Dan met de auto via Death Valley of Joshua Tree NP naar LA rijden tot je vakantie erop zit.
Als je het meeste zou willen zien zou denk ik gewoon van SF het vliegtuig naar Las Vegas nemen. Daar 2 of 3 nachten blijven. Dan een auto huren en misschien vanuit daar een dagje Valley of Fire SP of een helitour naar de Grand Canyon west als die nu ook vliegen. Dan met de auto via Death Valley of Joshua Tree NP naar LA rijden tot je vakantie erop zit.
Re: Reis JanBaan72: weekje westkust USA eind januari 2020.
Is dit dan een optie in januari voor je misschien?
SF
SF- Yosemite
Yosemite
Yosemite-Monterey
Monterey-Pismo Beach
Pismo Beach- Santa Monica
Santa Monica -San Diego
San Diego
San Diego- LA
Dus eigenlijk gewoon de kustweg, met een stukje Yosemite indien het weer dit toelaat???
SF
SF- Yosemite
Yosemite
Yosemite-Monterey
Monterey-Pismo Beach
Pismo Beach- Santa Monica
Santa Monica -San Diego
San Diego
San Diego- LA
Dus eigenlijk gewoon de kustweg, met een stukje Yosemite indien het weer dit toelaat???
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik zou een racewagen huren...
Eens met de optie die @stegeman geeft. Laat Las Vegas en de Grand Canyon voor wat het is. SF - LV is een dag rijden. En dan zie je nog steeds niks. Van LV naar de Grand Canyon is minimaal 2 uur. Dan ben je op de West Rim. Die valt niet onder een NP. Dus even $50 pp afrekenen om naar binnen te mogen. Van LV naar LA is een halve dag rijden. Je ziet weer niks. Lekker over de 101 van SF naar LA rijden. Hopen op mooi weer. Genieten van het uitzicht. SF is een fantastische stad. Kan je jezelf best een paar dagen vermaken. Ik heb niks met LA maar er zijn hier mensen genoeg die dat wel hebben en je over van alles en nog wat kunnen informeren. En daar tussenin kan je mooi kijken wat je op weg van SF naar LA nog wilt bekijken.
Je bent dadelijk 8 dagen onderweg. Daarvan zit je er 2 in het vliegtuig en meer dan 3 dagen in de auto. Dan hou je effectief nog 3 dagen over om wat te doen. Ik zit op dit moment in het vliegtuig van Amsterdam naar SF. Morgen ben ik in SF voor zaken. Zondag vlieg ik naar Chicago want ik moet in Green Bay zijn voor zaken. Dan vlieg ik maandag naar New Orleans voor zaken en op dinsdag weer naar Amsterdam. Het merendeel hier zal me compleet voor gek verklaren. Maar zoals gezegd, ik doe het voor mn werk en krijg er meer dan ruimschoots voor betaald. Jullie doen dit voor de lol neem ik aan. Maar ik kan je beloven dat je hier weinig lol aan gaat beleven.
Uiteraard moet iedereen lekker zelf weten hoe men gaat, waar men naartoe gaat en hoeveel tijd je er voor wilt uittrekken. Een wijs iemand heeft hier ooit op het forum gezegd, je mist meer dan dat je ziet. Knoop dat in je oren. Neem de tijd, geniet van de dingen die je ziet. Dan weet ik zeker dat je een keer terug gaat komen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop dat Jan nog meeleest. Het zou aardig én verstandig zijn als hij nog iets van zich liet horen, dan kunnen we op basis van zijn wensen nog wat meer mogelijke routes en tips aangeven.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 11711 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto