Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis etismo: Las Vegas-Las Vegas.
Reis etismo: Las Vegas-Las Vegas.
Kan ons iemand zeggen of de volgende rondreis OK is, of we ergens enkele dagen moeten schrappen of wisselen.
Het feit dat we eindigen in Las Vegas is omdat we deze stad na een vorig bezoek absoluut nog eens wilden doen.
De grote Nationale parken (Yosemite/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Antilope/Arches....) hebben we reeds vorig jaar gedaan.
Alvast bedankt.
Dag 1 Dusseldorf - Las Vegas - Kanarraville
Dag 2 Kanarraville (Kanarra creek trail, white sand dunes) – Salt Lake City
Dag 3 Salt Lake City
Dag 4 Salt Lake City (twin falls) – Pocatello
Dag 5 Pocatello (Idaho falls, Mesa falls) – Grand Teton (Moose)
Dag 6 Grand Teton
Dag 7 Grand Teton
Dag 8 Grand Teton – Yellowstone via SE naar Yellosstone WE
Dag 9 Yellowstone WE
Dag 10 Yellowstone WE
Dag 11 Yellowstone NE
Dag 12 Yellowstone NE
Dag 13 Yellowstone NE - via Yellowstone EE naar Cody
Dag 14 Cody - Bighorn NP - Buffalo
Dag 15 Buffalo - Devils tower – Rapid City
Dag 16 Rapid City
Dag 17 Rapid City - Cheyenne
Dag 18 Cheyenne - Denver
Dag 19 Denver
Dag 20 Denver - Glenwood Caverns Adventure Park - Glennwood Springs
Dag 21 Glennwood Springs – Capitol Reef NP
Dag 22 Capitol Reef NP –Bryce NP
Dag 23 Bryce NP - Las Vegas
Dag 24 Las Vegas
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas
Dag 27 Las Vegas - Dusseldorf
Het feit dat we eindigen in Las Vegas is omdat we deze stad na een vorig bezoek absoluut nog eens wilden doen.
De grote Nationale parken (Yosemite/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Antilope/Arches....) hebben we reeds vorig jaar gedaan.
Alvast bedankt.
Dag 2 Kanarraville (Kanarra creek trail, white sand dunes) – Salt Lake City
Dag 3 Salt Lake City
Dag 4 Salt Lake City (twin falls) – Pocatello
Dag 5 Pocatello (Idaho falls, Mesa falls) – Grand Teton (Moose)
Dag 6 Grand Teton
Dag 7 Grand Teton
Dag 8 Grand Teton – Yellowstone via SE naar Yellosstone WE
Dag 9 Yellowstone WE
Dag 10 Yellowstone WE
Dag 11 Yellowstone NE
Dag 12 Yellowstone NE
Dag 13 Yellowstone NE - via Yellowstone EE naar Cody
Dag 14 Cody - Bighorn NP - Buffalo
Dag 15 Buffalo - Devils tower – Rapid City
Dag 16 Rapid City
Dag 17 Rapid City - Cheyenne
Dag 18 Cheyenne - Denver
Dag 19 Denver
Dag 22 Capitol Reef NP –Bryce NP
Dag 24 Las Vegas
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Las Vegas-Las Vegas
Is de overnachting in Pocatello vanwege de Shoshone Falls in Twin Falls die je wilt bezoeken onderweg van SLC naar Pocatello? Als je in die buurt een overnachting plant, zou je eventueel ook het nabijgelegen Craters of the Moon mee kunnen pikken, evenals een bezoek aan de EBR-1. Allebei zeer de moeite waard. Ik zou een overnachting in Arco in plaats van in Pocatello doen.
Een ander idee kan nog zijn om SLC en de Shoshone Falls helemaal over te slaan, en via een andere route naar Grand Teton NP te rijden. Na Kanaraville zou je via Cedar Breaks NM richting Bryce Canyon kunnen rijden. Vervolgens over de schitterende Utah-12 naar Capitol Reef NP. Dan via Green River omhoog richting Vernal voor Dinosaur NM. Ten slotte via Flaming Gorge NRA naar Grand Teton. Een prachtige route!
Je tijd voor Grand Teton en Yellowstone lijkt me ruim, al kun je die tijd hier prima volmaken als je van wandelen houdt. Je komt in ieder geval niet snel tijd te kort op deze manier.
Afhankelijk van de periode waarin je reist zou je Yellowstone kunnen verlaten via de Beartooth Highway in het noordoosten van het park, in plaats van via de oostelijke toegangsweg bij Yellowstone Lake. De Beartooth Highway is erg de moeite waard. Je kunt vervolgens desgewenst alsnog overnachten in Cody. Ik vond Cody als stadje niet zo bijzonder, maar als je graag de musea wilt bezoeken of de rodeo wilt zien kan het de moeite waard zijn natuurlijk.
Bighorn NP bestaat niet. Bighorn National Forest en Bighorn Canyon National Recreation Area bestaan wél. Van Cody naar Buffalo kun je kiezen uit twee routes: de 14 en de 14A. De 14 heeft als grootste bezienswaardigheid de Shell Falls. De 14A heeft als voordeel dat je langs de Bighorn Canyon komt. Verder schijnen beide routes vergelijkbaar mooi te zijn. Wij hebben alleen de 14A gedaan, en vonden de stop bij Bighorn Canyon de moeite waard.
Van Buffalo naar Rapid City via Devils Tower gaat prima. Maar wat zijn je plannen voor South Dakota? Twee nachten is erg weinig als je alle sights in de regio wilt zien. Vergis je niet in wat hier allemaal te doen is: Custer State Park, Jewel Cave NM, Wind Cave NP, Badlands NP, Mount Rushmore, Crazy Horse, Minuteman Missile NHS, Mammoth Dig, en dan vergeet ik vast nog wat. Rapid City is ook niet de beste plaats om te overnachten denk ik. Ik zou kiezen voor iets in/rond Custer State Park. Je zit dan centraal voor alle bezienswaardigheden, met uitzondering van Badlands NP en Minuteman Missile NHS. Als je dit gebied (inclusief Badlands) zonder te haasten wilt bekijken zou ik hier zeker drie en liever nog vier nachten plannen. Twee/drie nachten in (de buurt van) Custer State Park, en één nacht in bijvoorbeeld Wall (voor Badlands NP en eventueel Minuteman Missile NHS).
De route van Denver naar Las Vegas kan prima, maar je neemt hier natuurlijk maar weinig tijd. Als dat een bewuste keus is omdat je het hier grotendeels al gezien hebt, dan kan dat natuurlijk. Wat je wellicht ook kunt doen is een one-way Denver - Las Vegas en de route omdraaien. Dus beginnen in Denver en eindigen in Las Vegas. Met de tijd die je bespaart kun je wellicht wat andere nieuwe plekken opnemen in je route.
Een ander idee kan nog zijn om SLC en de Shoshone Falls helemaal over te slaan, en via een andere route naar Grand Teton NP te rijden. Na Kanaraville zou je via Cedar Breaks NM richting Bryce Canyon kunnen rijden. Vervolgens over de schitterende Utah-12 naar Capitol Reef NP. Dan via Green River omhoog richting Vernal voor Dinosaur NM. Ten slotte via Flaming Gorge NRA naar Grand Teton. Een prachtige route!
Je tijd voor Grand Teton en Yellowstone lijkt me ruim, al kun je die tijd hier prima volmaken als je van wandelen houdt. Je komt in ieder geval niet snel tijd te kort op deze manier.
Afhankelijk van de periode waarin je reist zou je Yellowstone kunnen verlaten via de Beartooth Highway in het noordoosten van het park, in plaats van via de oostelijke toegangsweg bij Yellowstone Lake. De Beartooth Highway is erg de moeite waard. Je kunt vervolgens desgewenst alsnog overnachten in Cody. Ik vond Cody als stadje niet zo bijzonder, maar als je graag de musea wilt bezoeken of de rodeo wilt zien kan het de moeite waard zijn natuurlijk.
Bighorn NP bestaat niet. Bighorn National Forest en Bighorn Canyon National Recreation Area bestaan wél. Van Cody naar Buffalo kun je kiezen uit twee routes: de 14 en de 14A. De 14 heeft als grootste bezienswaardigheid de Shell Falls. De 14A heeft als voordeel dat je langs de Bighorn Canyon komt. Verder schijnen beide routes vergelijkbaar mooi te zijn. Wij hebben alleen de 14A gedaan, en vonden de stop bij Bighorn Canyon de moeite waard.
Van Buffalo naar Rapid City via Devils Tower gaat prima. Maar wat zijn je plannen voor South Dakota? Twee nachten is erg weinig als je alle sights in de regio wilt zien. Vergis je niet in wat hier allemaal te doen is: Custer State Park, Jewel Cave NM, Wind Cave NP, Badlands NP, Mount Rushmore, Crazy Horse, Minuteman Missile NHS, Mammoth Dig, en dan vergeet ik vast nog wat. Rapid City is ook niet de beste plaats om te overnachten denk ik. Ik zou kiezen voor iets in/rond Custer State Park. Je zit dan centraal voor alle bezienswaardigheden, met uitzondering van Badlands NP en Minuteman Missile NHS. Als je dit gebied (inclusief Badlands) zonder te haasten wilt bekijken zou ik hier zeker drie en liever nog vier nachten plannen. Twee/drie nachten in (de buurt van) Custer State Park, en één nacht in bijvoorbeeld Wall (voor Badlands NP en eventueel Minuteman Missile NHS).
De route van Denver naar Las Vegas kan prima, maar je neemt hier natuurlijk maar weinig tijd. Als dat een bewuste keus is omdat je het hier grotendeels al gezien hebt, dan kan dat natuurlijk. Wat je wellicht ook kunt doen is een one-way Denver - Las Vegas en de route omdraaien. Dus beginnen in Denver en eindigen in Las Vegas. Met de tijd die je bespaart kun je wellicht wat andere nieuwe plekken opnemen in je route.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 23 dec 2019, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Las Vegas-Las Vegas
Doe dag 2 tot en met 5 alsjeblieft anders. In Kanarraville moet je nu een reservering hebben om te kunnen hiken. Daarna zou je de spuugvervelende I-15 volgen naar Salt Lake City en daarna richting Idaho Falls, wat ik een heel stom stukje Idaho vind. Er is een veel mooier alternatief, namelijk binnendoor via Cedar Breaks naar Vernal en dan omhoog naar Rock Springs en verder naar Jackson. Veel mooiere natuur, rustiger en aan Salt Lake mis je niks. Zeker als je hierdoor een dag bespaart die je bijvoorbeeld in Colorado springs kunt besteden. Daar is namelijk zoveel te zien en te doen... Een andere optie is om de heel rustige I-80 te nemen door de zoutvlakten en dan via Jackpot naar Twin Falls en daarna via Craters of the Moon richting Grand Teton/Yellowstone. Ook dat heeft qua natuur onderweg veel meer afwisseling.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis etismo: Las Vegas-Las Vegas.
Eens met eerdere reacties: ik zou ook de route voor de eerste dagen anders doen.
Wij hebben beide routes al eens gedaan. In 2015 die via Craters of the Moon en die zou ik echt nooit meer rijden. Wij vinden CotM het meest overrated park ever. En daarnaast vonden wij het landschap in dat deel van Idaho niet bijzonder inspirerend.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk
De route via Vernal/Flaming Gorge hebben we in 2019 gedaan en is echt prachtig. En een bezoek aan Dinosaur NM is ook een leuke om mee te pakken. Zeker voor het Quarry deel heb je niet al te veel tijd nodig. En mocht je besluiten om zo te rijden: sla zeker Cedar Breaks niet over. Een waar pareltje!
Succes met de voorbereiding
Wij hebben beide routes al eens gedaan. In 2015 die via Craters of the Moon en die zou ik echt nooit meer rijden. Wij vinden CotM het meest overrated park ever. En daarnaast vonden wij het landschap in dat deel van Idaho niet bijzonder inspirerend.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk

De route via Vernal/Flaming Gorge hebben we in 2019 gedaan en is echt prachtig. En een bezoek aan Dinosaur NM is ook een leuke om mee te pakken. Zeker voor het Quarry deel heb je niet al te veel tijd nodig. En mocht je besluiten om zo te rijden: sla zeker Cedar Breaks niet over. Een waar pareltje!
Succes met de voorbereiding

Bedankt voor alle tips tot dusver.
Onze vliegtickets Las Vegas-Las Vegas liggen al vast vandaar dat het een beetje puzzelen wordt.
We zullen rekening houden met alles wat jullie ons hier vertellen.
Onze vliegtickets Las Vegas-Las Vegas liggen al vast vandaar dat het een beetje puzzelen wordt.
We zullen rekening houden met alles wat jullie ons hier vertellen.
Na wat sleutelen aan de dagen en SLC links te laten liggen ziet het er als volgt uit :
Dag 2 Kanarraville (Kanarra creek trail, Cedar Breaks) – Delta
Dag 3 Delta (White sand dunes, Zoutvlakten) Twin falls
Dag 4 Twin falls (Shoshone Falls –Idaho falls) – Grand Teton (Moose)
Dag 5 Grand Teton
Dag 6 Grand Teton
Dag 7 Grand Teton – Yellowstone via SE naar Yellosstone WE
Dag 8 Yellowstone WE
Dag 9 Yellowstone WE
Dag 10 Yellowstone NE
Dag 11 Yellowstone NE (via Yellowstone NEE en Beartooth HW) - Cody
Dag 12 Cody (Shell falls, Bighorn NF) - Buffalo
Dag 13 Buffalo - Devils tower – Custer
Dag 14 Custer
Dag 15 Custer
Dag 16 Custer - Cheyenne
Dag 17 Cheyenne
Dag 18 Cheyenne - Denver
Dag 19 Denver
Dag 22 Capitol Reef NP (via Utah 12) – Bryce NP
Dag 24 Las Vegas
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas
Kunnen jullie dit even bekijken ?
Alvast bedankt !
Dag 2 Kanarraville (Kanarra creek trail, Cedar Breaks) – Delta
Dag 3 Delta (White sand dunes, Zoutvlakten) Twin falls
Dag 4 Twin falls (Shoshone Falls –Idaho falls) – Grand Teton (Moose)
Dag 5 Grand Teton
Dag 6 Grand Teton
Dag 7 Grand Teton – Yellowstone via SE naar Yellosstone WE
Dag 8 Yellowstone WE
Dag 9 Yellowstone WE
Dag 10 Yellowstone NE
Dag 11 Yellowstone NE (via Yellowstone NEE en Beartooth HW) - Cody
Dag 12 Cody (Shell falls, Bighorn NF) - Buffalo
Dag 13 Buffalo - Devils tower – Custer
Dag 14 Custer
Dag 15 Custer
Dag 16 Custer - Cheyenne
Dag 17 Cheyenne
Dag 18 Cheyenne - Denver
Dag 19 Denver
Dag 24 Las Vegas
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas
Kunnen jullie dit even bekijken ?
Alvast bedankt !
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is je bedoeling om ook naar Badlands NP te gaan? Dat park is voornamelijk de moeite waard in het ochtendlicht en avondlicht. Je kunt dan beter in de buurt overnachten, bijvoorbeeld in Wall of in Interior. Wat zijn je plannen in Cheyenne? Zijn twee nachten daar nodig? Eventueel zou je één nacht in Cheyenne kunnen verplaatsen naar Wall of Interior.
Verder geen opmerkingen behalve de opmerkingen die ik eerst al maakte.
Verder geen opmerkingen behalve de opmerkingen die ik eerst al maakte.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is het niet wat ver om na de vlucht nog naar Kanarraville te rijden?
Het lijkt alsof je niet in Yellowstone gaat overnachten maar er buiten, of zie ik dat verkeerd? Ik zou zeker proberen iets in het park te vinden, vooral bij Old Faithful is een overnachting aan te raden. Je kunt dan in de avond of vroeg in de ochtend langs de geisers lopen . Het is dan nog lekker rustig, en ook erg mooi.
Jullie willen niet naar Rocky Mountain NP? Je kunt natuurlijk niet alles doen, maar je bent er wel heel dicht bij nu.
Wat zijn de plannen in Grand Teton? En in Cheyenne?
Marianne
Het lijkt alsof je niet in Yellowstone gaat overnachten maar er buiten, of zie ik dat verkeerd? Ik zou zeker proberen iets in het park te vinden, vooral bij Old Faithful is een overnachting aan te raden. Je kunt dan in de avond of vroeg in de ochtend langs de geisers lopen . Het is dan nog lekker rustig, en ook erg mooi.
Jullie willen niet naar Rocky Mountain NP? Je kunt natuurlijk niet alles doen, maar je bent er wel heel dicht bij nu.
Wat zijn de plannen in Grand Teton? En in Cheyenne?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee in welk jaargetij je gaat' dat lijkt me wel handig te weten.
Hou er rekening mee dat het in Kanarraville een uur later is dan in Vegas. Dus qua tijd kom je 4u na vertrek pas aan. Het blijft ongeveer 3u rijden natuurlijk op die ietwat saaie weg.
Hou er rekening mee dat het in Kanarraville een uur later is dan in Vegas. Dus qua tijd kom je 4u na vertrek pas aan. Het blijft ongeveer 3u rijden natuurlijk op die ietwat saaie weg.
We zijn met 5, mijn vrouw en ik, een zoon van 17 en 2 dochters van 16. We zouden wel in het Yellowstone Park willen slapen, maar we hebben tot nu toe nog niets kunnen vinden wat betaalbaar is.
We vertrekken 6 juli tem 1 augustus.
Van het vliegtuig naar Kanarraville rijden is voor ons op zich geen probleem.
We komen in de namiddag toe in Las Vegas en willen daar eindigen.
Cheyenne voor ons hoeft niet perse, het is gewoon omdat de afstand van Custer naar Denver te groot is.
Is Rocky Mountains NP de moeite waard als we maar 1 dag hebben ?
We vertrekken 6 juli tem 1 augustus.
Van het vliegtuig naar Kanarraville rijden is voor ons op zich geen probleem.
We komen in de namiddag toe in Las Vegas en willen daar eindigen.
Cheyenne voor ons hoeft niet perse, het is gewoon omdat de afstand van Custer naar Denver te groot is.
Is Rocky Mountains NP de moeite waard als we maar 1 dag hebben ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Yellowstone zijn de frontier cabins bij OF Snow Lodge of Lake Lodge redelijk betaalbaar. En ook Roosevelt heeft betaalbare cabins. Ik zie bij de Snow Lodge een cabin op 12 juli beschikbaar. Er zijn geen kamers voor 5 personen, nemen jullie een luchtbed mee of wat zijn de plannen?
Het is lastig zoeken, maar als je regelmatig checkt zul je wel iets vinden, er zijn altijd annuleringen. Of schaf twee tenten aan en ga kamperen in de parken, dat scheelt je heel veel geld. In Yellowstone betaal je dan 30 dollar per nacht.
Custer - Denver goed te doen in 1 dag, er is niet veel te zien onderweg. Wil je wel een tussenstop dan is 1 nacht Cheyenne toch ook voldoende?
Voor Rocky Mountain NP (zonder s achter mountain) is meer tijd natuurlijk beter, maar het is al mooi om er door te rijden via de Trail Ridge Road. Kijk voor de mogelijkheden eens in ons 2017- en 2019-verslag.
Marianne
Het is lastig zoeken, maar als je regelmatig checkt zul je wel iets vinden, er zijn altijd annuleringen. Of schaf twee tenten aan en ga kamperen in de parken, dat scheelt je heel veel geld. In Yellowstone betaal je dan 30 dollar per nacht.
Custer - Denver goed te doen in 1 dag, er is niet veel te zien onderweg. Wil je wel een tussenstop dan is 1 nacht Cheyenne toch ook voldoende?
Voor Rocky Mountain NP (zonder s achter mountain) is meer tijd natuurlijk beter, maar het is al mooi om er door te rijden via de Trail Ridge Road. Kijk voor de mogelijkheden eens in ons 2017- en 2019-verslag.
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zoals Marianne hierboven al schrijft, is het rijden van de hoog gelegen Trail Ridge Road erg mooi.
Eventueel kan je ook nog gaan wandelen, bijvoorbeeld bij het Sprague Lake (zie ons reisverslag 2004 en dan op dag 3) en/of bij het Bear Lake (zie ons reisverslag 2010 en dan op dag 3).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben de afstand van Denver naar Custer SP in één keer gereden en vonden dat prima te doen. Het is een verlaten gebied waar je doorrijdt en onderweg is er weinig te zien. Eigenlijk wel zonde om daar dan een overnachting of zelfs 2 overnachtingen aan te verspillen terwijl er zoveel mooiere gebieden zijn. Bijv. extra tijd voor RMNP wat min of meer op de route ligt.
Vanuit Denver kun je via het plaatsje Nederland het park binnenrijden, daar een overnachting (of nog liever 2 als je er een paar mooie trails wilt lopen) en via de Trail Ridge Road het park weer verlaten. Dat zijn 2 mooie routes.
Vanuit Denver kun je via het plaatsje Nederland het park binnenrijden, daar een overnachting (of nog liever 2 als je er een paar mooie trails wilt lopen) en via de Trail Ridge Road het park weer verlaten. Dat zijn 2 mooie routes.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Dank je wel voor de vele reacties met advies. Ik bekeek ook al heel wat reisverslagen met goede tips.
In Yellowstone zijn de cabins en kamers altijd voor max 4 en 2 kamers nemen is heel duur. Vandaar dat we net buiten het park zouden overnachten. We hoeven zeker geen luxe, maar een tent zien we niet zitten. We deden het nooit eerder en speciaal een tent en andere uitrusting kopen gaan we niet doen. Zou je zomaar een luchtbed mogen bijleggen in een kamer/cabin? Dat zou natuurlijk wel een mogelijkheid zijn.
Aanpassingen met opnemen van RMNP vanaf dag 13 (overnachting in Estes park of ergens in de buurt)
Dag 13 Buffalo - Devils tower – Wall
Dag 14 Wall - Custer
Dag 15 Custer
Dag 16 Custer – Estes park
Dag 17 Estes Park (Trail Ridge Road - Rocky Mountain NP)
Dag 18 Estes Park - Denver
Dag 19 Denver
In Yellowstone zijn de cabins en kamers altijd voor max 4 en 2 kamers nemen is heel duur. Vandaar dat we net buiten het park zouden overnachten. We hoeven zeker geen luxe, maar een tent zien we niet zitten. We deden het nooit eerder en speciaal een tent en andere uitrusting kopen gaan we niet doen. Zou je zomaar een luchtbed mogen bijleggen in een kamer/cabin? Dat zou natuurlijk wel een mogelijkheid zijn.
Aanpassingen met opnemen van RMNP vanaf dag 13 (overnachting in Estes park of ergens in de buurt)
Dag 13 Buffalo - Devils tower – Wall
Dag 14 Wall - Custer
Dag 15 Custer
Dag 16 Custer – Estes park
Dag 17 Estes Park (Trail Ridge Road - Rocky Mountain NP)
Dag 18 Estes Park - Denver
Dag 19 Denver
Wij reizen met 5 personen en leggen regelmatig een matje erbij op de kamer. Maar, we doen dat alleen als er ook echt daadwerkelijk is aangegeven dat 5 personen in de kamer zijn toegestaan, dat is in de parken meestal niet het geval. Ik weet dat er mensen zijn die het ook wel doen in kamers waarbij staat aangegeven dat er max. 4 personen mogen slapen, ik voel me daar zelf niet prettig bij, maar het lijkt niet echt een probleem te zijn.
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat je het nog niet eerder hebt gedaan is toch geen reden om het niet uit te proberen? Het is heel leuk om te doen. De uitrusting valt mee: misschien kun je iets lenen van iemand, en anders schaf je ter plekke tent, luchtbedden en slaapzakken aan. Dat kost weinig, en met 1 of twee nachten op een camping heb je de kosten al terugverdiend. Met weinig kampeernachten is een kookuitrusting aanschaffen niet nodig.
Ik heb geen idee of het toegestaan is om met 5 op een kamer te verblijven in Yellowstone, dat zou je eens kunnen vragen daar. Er wordt in elk geval niet op gecontroleerd.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.
Persoonlijk zou ik vanuit Custer eerst naar Denver rijden. Qua afstand maakt het niet zoveel uit alleen het vervolg van de route is dan logischer omdat je (wat ik al eerder aangaf) vanuit Denver via Nederland en de Peak to Peak hyw naar Estes Park kunt rijden. Daarna verlaat je het park richting Glenwood Springs via de Trail Ridge Road. Je hoeft dus de Trail Ridge Road op deze manier niet 2 keer te rijden zodat je wat meer tijd kunt besteden aan het oostelijk gedeelte van het park. In de omgeving van Bear Lake heb je veel mooie wandelmogelijkheden.
Op dag 10 kun je ook besluiten om te overnachten in Cooke City. Dit ligt net buiten het park en je zit dan al richting de Bear Tooth Hyw.
Voor het noordoostelijk gedeelte van Yellowstone is Gardiner een optie.
Op dag 10 kun je ook besluiten om te overnachten in Cooke City. Dit ligt net buiten het park en je zit dan al richting de Bear Tooth Hyw.
Voor het noordoostelijk gedeelte van Yellowstone is Gardiner een optie.
2011: Zuidwesten
Dank je wel voor het meedenken. Het deeltje Denver gaan we nog herbekijken en aanpassen.
Ondertussen hebben we voor 2 nachten slaapplaats in Yellowstone. Ik deed eerst een aanvraag voor 2x Snow Lodge aan de Old Faithful, maar deze waren blijkbaar toch allemaal volzet. Ik kreeg al snel een tegenvoorstel voor het Lake Yellowstone Hotel, daar was nog plaats. Alleen kost een cabin daar dubbel zoveel, dus 2 cabins kwam op neer dan 600 euro voor 1 nacht. Ik stuurde een mail met daarin de vraag of je met 5 personen in één cabin van 4 mocht verblijven. Niet veel later werd ik opgebeld en ze zochten daar voor me mee. Omdat de reservaties voor die periode heel hard gaan mochten we niet lang wachten om te reserveren. Het was geen probleem met met 5 te verblijven in 1 lodge. We moeten wel zelf voor een luchtbed zorgen en het werd ook aangegeven in de boeking dat we met 5 zullen zijn. We maakten een reservatie in een Lake Lodge Cabin, deze zouden iets ruimer zijn dan de Lake Cottage.
Vandaag zoeken we nog een verblijf rond Gardiner voor 2 nachten, zo kunnen we van daaruit de noordelijke kant van het park bezoeken. Van daar zouden we dan de noordoostelijke uitgang nemen om via de Bear Tooth Hyw verder te rijden.
Ondertussen hebben we voor 2 nachten slaapplaats in Yellowstone. Ik deed eerst een aanvraag voor 2x Snow Lodge aan de Old Faithful, maar deze waren blijkbaar toch allemaal volzet. Ik kreeg al snel een tegenvoorstel voor het Lake Yellowstone Hotel, daar was nog plaats. Alleen kost een cabin daar dubbel zoveel, dus 2 cabins kwam op neer dan 600 euro voor 1 nacht. Ik stuurde een mail met daarin de vraag of je met 5 personen in één cabin van 4 mocht verblijven. Niet veel later werd ik opgebeld en ze zochten daar voor me mee. Omdat de reservaties voor die periode heel hard gaan mochten we niet lang wachten om te reserveren. Het was geen probleem met met 5 te verblijven in 1 lodge. We moeten wel zelf voor een luchtbed zorgen en het werd ook aangegeven in de boeking dat we met 5 zullen zijn. We maakten een reservatie in een Lake Lodge Cabin, deze zouden iets ruimer zijn dan de Lake Cottage.
Vandaag zoeken we nog een verblijf rond Gardiner voor 2 nachten, zo kunnen we van daaruit de noordelijke kant van het park bezoeken. Van daar zouden we dan de noordoostelijke uitgang nemen om via de Bear Tooth Hyw verder te rijden.
- josea
- Amerikakenner
In Gardiner sliepen we in 2018 in de bed and breakfast van Nancy. (Gardiner bed and breakfast).
Ze heeft geen website (meer) maar je kunt haar wel bellen om te reserveren (+1 406-848-9414).
Wij waren superenthousiast en zo weet ik nog meer mensen.
Je moet wel twee kamers nemen, maar ze waren niet superduur en je zit op een halve minuut afstand van de ingang van het park. Ook leuke restaurantjes in Gardiner en een super-ontbijt van Nancy 's ochtends!
Ze heeft geen website (meer) maar je kunt haar wel bellen om te reserveren (+1 406-848-9414).
Wij waren superenthousiast en zo weet ik nog meer mensen.
Je moet wel twee kamers nemen, maar ze waren niet superduur en je zit op een halve minuut afstand van de ingang van het park. Ook leuke restaurantjes in Gardiner en een super-ontbijt van Nancy 's ochtends!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2670 Weergaves
-
Laatste bericht door Anneke73
-
- 20 Reacties