Ik ben nieuw op het forum (zie mijn introductiedraadje) en val maar direct met de deur in huis: Ik heb hulp nodig bij het plannen van mijn reis

Een aantal weken geleden ben ik afgestudeerd als docent Engels, maar ik moet tot februari wachten op mijn officiele diplomering. Dat betekent dat ik in januari vrij ben. Na een aantal uren speuren ben ik er achter gekomen dat reizen in de VS in januari relatief goedkoop is, en dat zou ik dan ook graag willen doen. Dit is zó last minute dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een aantal praktische vragen. Allereerst wat meer details:
-Ik reis alleen.
-Ik zou graag in een (kleine) camper willen die ook in de steden makkelijk wendbaar is, maar twijfel of dat verstandig is ivm winter.
-Ik zou graag compleet ingesneeuwde wegen en dergelijke willen vermijden of tot een minimum beperken.
-Een mooie mix van natuur & cultuur is fijn, maar ik vind het ook leuk om ergens te komen dat buiten de gebaande paden ligt.
-De beoogde reistijd is 21 dagen. Om en nabij, natuurlijk.
Het leek me een goed idee om de route te doen die op deze website wordt aangeboden, maar ik maak me dan bijvoorbeeld wel zorgen om Yosemite aangezien dat flink besneeuwd kan zijn... Wat zijn jullie suggesties of tips? Zijn er alternatieve routes mogelijk? Of raden jullie het volledig af om in januari te gaan?
Graag hoor ik van jullie wat jullie denken. Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag