Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt de Tuolumne Grove en de Merced Grove. Beide zijn een stuk kleiner (en met kleinere bomen) dan de Mariposa Grove, en je zult iets verder moeten wandelen dan bij de Mariposa Grove.
Zie ons 2015-verslag bij 21 juni voor de Merced Grove en ons 2019-verslag bij 1 september voor de Mariposa Grove.

Via de index in onze reisverslagensite kun je ook rechtstreeks bij het betreffende verslag komen.

Marianne
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Fam. Rosmalen »

Via de index in onze reisverslagensite kun je ook rechtstreeks bij het betreffende verslag komen.
Wauw wat een indrukwekkende lijst met reisverslagen!!!!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door stegeman »

Onze ervaring met de Tuolumne grove was de bomen schitterend waren maar het vrij lang lopen was voor je er was en dan moet je terug. En dat is een enorme klim! Maar dan speelt m’n astma ook mee dat ik erg veel moeite heb met klimmen. Ondanks dat vonden we het wel de moeite. Achteraf helemaal omdat we mariposa grove wel gepland hadden maar uiteindelijk niet gezien hebben.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben onlangs bij de Tuolumne Grove geweest en ik was aangenaam verrast. Hoewel het niet kan tippen aan Sequoia NP of aan de Mariposa Grove (al is dat wel even geleden) vond ik het toch indruk maken. Daarnaast zal het daar wat rustiger zijn dan bij de Mariposa Grove.
Groetjes,
Daniel
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door IngridZw »

Als je toch Mariposa Grove wilt bezoeken dan kun je dit ook 's ochtends doen als je het park verlaat via Oakhurst. De afstand naar SF is wel iets langer maar ook goed te doen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Fam. Rosmalen »

Daarom is dit forum top! Ik heb in mijn hoofd die route al zo vaak gedaan maar qua planning en dag indeling mis je toch inside info !!
Bedankt, denk dat we inderdaad onderweg naar SF langs de Mariposa Grove gaan!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor de parken eens op de NPS site. Daar staat altijd een kaart van het park. Erg handig om een idee te krijgen van de ligging van de bezienswaardigheden en de afstanden en toegangswegen etc. Voor Yosemite zie www.nps.gov/yose.

Marianne
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Fam. Rosmalen »

super bedankt!
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Fam. Rosmalen »

Vandaag te horen gekregen dat het reisbureau de reis geannuleerd heeft. Het voelt nu nog niet goed om al in september te boeken voor 2021. Ik denk dat we nog even door gaan sparen en de reis ipv 26 dgn naar 34 dagen opvoeren en Monument Valley etc mee nemen tijdens de reis. We gaan duimen voor 2022. Onze meiden zijn dan 14 en 16 en dan kunnen we ook wat langere wandeltochten maken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Extra tijd is altijd een goede reden om de reis nog even uit te stellen!
Je schrijft dat het reisbureau heeft geannuleerd. Wat hadden jullie dan allemaal bij het reisbureau geboekt, ook de overnachtingen? Kijk dan voor de volgende reis eens of je de overnachtingen niet zelf kun boeken. Je kunt dan makkelijker annuleren/aanpassingen maken.

Ik heb bij onze dochters trouwens nooit gemerkt dat ze langere wandelingen konden maken als de ouder waren. Wel dat de tijd die ze 's morgens nodig hadden om zich klaar te maken toenam met de leeftijd, maar dat is weer iets anders. :wink:

Marianne
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Fam. Rosmalen »

Haha ik moest er ook aan denken ja die extra tijd in de ochtend met twee tieners....Wij hadden eigenlijk alles geboekt via het reisbureau, tickets, autohuur en hotels. Er is 1 hotel in New York welke moeilijk doet met terugbetalen. Ik hoop dat het negatieve reisadvies nog een paar weken gehandhaafd blijft zodat de reisverzekering nog iets kan betekenen. ( sorry voor de mensen die hopen nog naar Amerika te gaan de komende maanden)
Misschien durf ik het in 2022 wel aan ja om de reis zelf te boeken ik weet inmiddels nu al welke hotels. Ik hoop zo dat er een vaccin komt anders moet ik mijn reis toch echt anders gaan indelen. Misschien wil ik geen grote steden bezoeken, ook niet naar Universal....maar ja de combinatie steden, NP is toch wat deze reis zo onvergetelijk maakt.

Een hoop onzekerheden nog...
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Fam. Rosmalen »

Begint toch weer te kriebelen om de voorbereidingen van onze reis weer op te pakken. Wij zijn geen ervaren vliegers dus alles rondom een vliegveld is indrukwekkend ....toch twijfel ik om meteen bij aankomst in Las Vegas de auto op te halen en door te rijden naar Zion. Nu staat er een overnachting gepland. wij komen vanaf New York. Later komen we nml nog een keer 2 dagen terug in Vegas. Weet niet of dit haalbaar is qua vliegtijden etc. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Hans B »

Ligt er aan hoe laat je in LV bent, qua jetleg waarschijnlijk niet zo'n last, maar t is toch 4 u vliegen.
Misschien rijden tot St George, fijne rustiger stadje.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer