Mijn vriend en ik willen in mei-juni waarschijnlijk een reis maken naar Hawaii. Er is nog niets geboekt, maar ik heb inmiddels wel een vliegticket (retour Kona) gevonden voor een mooie prijs wat ik binnenkort wil gaan boeken. In totaal hebben we 19 volle dagen te besteden op Hawaii, waarbij de wens toch wel groot is om 4 eilanden te bezoeken. Ik heb heel veel gelezen over Hawaii en mogelijke routes (o.a. op dit forum), maar twijfel zelf nogal over de volgorde om de eilanden te bezoeken maar ook het aantal dagen per eiland. Hopelijk hebben jullie tips voor mij.

1: Amsterdam - Big Island (aankomst op Kona)
2: Big Island
3: Big Island
4: Big Island
5: Big Island
6: Big Island
7: Big Island - Oahu
8: Oahu
9: Oahu
10: Oahu - Kauai
11: Kauai
12: Kauai
13: Kauai
14: Kauai
15: Kauai - Maui
16: Maui
17: Maui
18: Maui
19: Maui - Big Island
20: Big Island - Amsterdam
21: Dag vliegen
22: Aankomst Amsterdam
23: nog een dag over, waar te plannen?
Hierbij nog een kort overzicht van wat we in ieder geval graag zouden willen doen/zien per eiland:
Big Island: Vulcanoes NP, Mauna Kea, Waipi’o Valley.
Oahu: sowieso 1 dag een auto huren om langs de noordkust te rijden, dan nog 1 volle dag over voor pearl harbor of misschien de Kualoa Ranch te bezoeken?
Kauai: Waimea Canyon, Na Pali Coast, Kōkeʻe State Park. Op deze plekken eventueel een hike doen. Misschien nog een helikopter tour of boottocht langs Na Pali Coast?
Maui: Road to Hana (1 of 2 dagen?), Haleakala NP, Iao Valley.
Wij houden beide meer van natuur dan cultuur, en hechten daarom niet zoveel waarde om Honolulu of Waikiki beach te bezoeken. We gebruiken die tijd liever om een mooie hike te doen of om op een mooie plek te snorkelen

In bovenstaand reisschema heb ik nu nog 1 dag over, waar zouden jullie deze extra dag inzetten? Ik neig zelf eerder naar Oahu of Maui. En wat vinden jullie van de volgorde om de eilanden te bezoeken? Ik heb zelf geen idee wat het makkelijkste is.
Als laatste twijfel ik nog om na aankomst op Kona een dag later direct door te vliegen naar Oahu en dan Big Island echt als laatste te bezoeken.
Is bovenstaand schema haalbaar? Of zeggen jullie van: misschien toch 1 eiland minder? Hopelijk hebben jullie tips voor mij!
In ieder geval alvast super bedankt.

Groet, Ellen.