Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerika reisje... maar waarheen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Elke
Amerika-ontdekker

Amerika reisje... maar waarheen?

Bericht door Elke »

Hallo iedereen

Ik heb onverwacht een week vakantie in juni. Als Amerika fanate wil ik deze natuurlijk graag doorbrengen in de VS. Maar omdat dit een beetje last minute is en de reisperiode nogal kort, twijfel ik over de bestemming. Ik heb al beslist dat het een citytrip moet worden, maar verder is alles nog onbeslist. Ik hoop dat jullie me wat raad kunnen geven? Dit zijn momenteel de kanshebbers:

- Citytrip Las Vegas
- Citytrip San Francisco
- Combi-citytrip New York en Chicago (met Amtrak van NY naar Chicago)

Wat is voor die periode van het jaar volgens jou de leukste bestemming?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Om het wat gemakkelijker te maken:
Washington DC
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Amerika reisje... maar waarheen?

Bericht door BigAppleLover »

Elke schreef: - Combi-citytrip New York en Chicago (met Amtrak van NY naar Chicago)

Ik kan je deze combi-citytrip van harte aanbevelen. Een paar jaar geleden heb ik de combi Chicago-NY gemaakt (ook met Amtrak), alleen ging ik eind augustus 10 dagen als ik het me goed herinner.

De treinreis duurde wel erg lang (door veel lange "in de middle of nowere stops"), maar ik vond het leuk om eens mee te maken.
Amtrak heeft regelmatig speciale aanbiedingen op hun site, waardoor de treinreis erg voordelig is.
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 01 apr 2007, 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Elke,

Waar gaat je interesse naar uit en waar hou je van?

Om die combi te doen met New York en Chicago, lijkt mij een beetje teveel van het goed voor een weekje. Dan ben je meer aan het reizen dan dat je wat ziet, maar het kan wel natuurlijk.

Dan zou ik eerder voor de combi kiezen New York - Washington DC met evt. Philadelphia.

Las Vegas en SF zijn ook geweldig om te bezoeken, maar een weekje Florida is ook niet verkeerd. Het is maar net waar je van houdt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Elke
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke »

Wow, bedankt voor deze snelle reacties! Misschien had ik even opnoemen welke plaatsen ik al bezocht heb:
- New York (7x)
- Boston
- Washington DC
- Niagara Falls
- Florida (rondreis)
- Andere steden in het NO zoals Columbus, Harrisburg, Syracuse, Albany,...

Dat is dus de hoofdreden waarom Las Vegas en SF in mijn lijstje staan: de westkust lonkt! :wink:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ga gewoon lekker een weekje naar Chicago, een heerlijke relaxte stad, en het strand is op loop afstand van het centrum :D
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Aangezien je al 7 keer naar NY bent geweest zou ik in jouw geval kiezen voor een week San Francisco.
Heerlijke stad waar veel te doen is.
Een week Las Vegas: ik zou gek worden! :wink:

Groetjes van Marloes
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hallo Elke,

Ik zou zelf kiezen voor een week Las Vegas, maar ben dan ook al lang geleden besmet geraakt met het "virus" :wink: . Maar het is ook goed mogelijk om Las Vegas en San Francisco te combineren, het is maar een uurtje vliegen tussen de beide steden, als je beide steden nog nooit gezien hebt zou ik voor het laatste kiezen.

Groeten Harry
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Voor een week een citytrip? Ik zou naar Boston vliegen een weekje Acadia NP en weer terug. Je gaat toch niet in juni in een stad zitten? Warm, smog etc etc.
Acadia is op 5 uurtjes rijden van Boston dus netzover als Parijs vanuit Utrecht.
Lekker hoor een week daar.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wat leuk zeg dat je besloten hebt om een weekje in de VS door te brengen. Als ik tussen die steden moest kiezen zou het San Francisco worden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Of naar Las Vegas en dan naar Zion voor een week.
Of San Francisco en een week naar Yosemite dat moet heel mooi zijn in juni.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Las Vegas is leuk voor 2 of 3 dagen maar daarna heb je het wel gezien...veel meer dan hotels en shows is er niet (nou ja, je kan een dagje naar de Grand\Canyon ofzo, maar qua stad bedoel ik dus).

San Francisco is geweldig en zeker de moeite waard. Je zou vanuit daar ook nog naar Yosemite kunnen.

Tsja New york verveelt natuurlijkl nooit :)
Chicago-NY lijkt me te veel van het goede, gezien de treinreis die behoorlijk wat tijd in beslag neemt.
Een weekje chicago lijkt me wel weer erg leuk!

Mijn keuze zou gaan tussen Chicago en NY denk ik
ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Ook wij hebben besloten om in mei voor 6-7 dagen terug eventjes naar Amerika te trekken.

Het plan was eerst New York, maar kan je daar de volle 7 dagen vullen? Of is het mogelijk om een andere stad mee te nemen, Washtington bv?

Andere ideetjes zijn altijd welkom !
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

ben_ schreef:Ook wij hebben besloten om in mei voor 6-7 dagen terug eventjes naar Amerika te trekken.

Het plan was eerst New York, maar kan je daar de volle 7 dagen vullen? Of is het mogelijk om een andere stad mee te nemen, Washtington bv?

Andere ideetjes zijn altijd welkom !
Zelfs aan 7 dagen heb je nog te kort voor NY, maar een combie met Washington DC is goed mogelijk
ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Azo, aangezien het de eerste is dat we naar het Noordoosten gaan zullen we dan maar voor de volle 7 dagen NY kiezen.

Ik heb een ticket gevonden van 397eur met delta, rechtstreekse vlucht. Zou het nog goedkoper kunnen?
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Iris_1982 schreef:Las Vegas is leuk voor 2 of 3 dagen maar daarna heb je het wel gezien...veel meer dan hotels en shows is er niet (nou ja, je kan een dagje naar de Grand\Canyon ofzo, maar qua stad bedoel ik dus).
Dat is natuurlijk heel persoonlijk... Wij kunnen maar geen genoeg krijgen van deze stad en zouden daar makkelijk een week (of langer) kunnen vertoefen! Maar ook o.a. in San Franciso NYC...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik kan nog niet oordelen over de Oostkust en ben ook niet écht een stadsmens, maar ik vind San Francisco geweldig! Ik ben dol op Californië.

Las Vegas vond ik vréselijk in juli, veel te heet, druk en alles draait om geld. Om mijn echtgenoot een polezier te doen probeer ik het dit jaar nog een keer in mei, maar ik heb er niet echt veel zin.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

ben_ schreef:Azo, aangezien het de eerste is dat we naar het Noordoosten gaan zullen we dan maar voor de volle 7 dagen NY kiezen.

Ik heb een ticket gevonden van 397eur met delta, rechtstreekse vlucht. Zou het nog goedkoper kunnen?
Wanneer ga je precies? :) Het lijkt mij in ieder geval wel een goede deal!
Elke
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke »

Fantastisch om zoveel reacties te krijgen. Bedankt, iedereen! Acadia NP, Zion NP enz. lijken me allemaal heerlijk, maar aangezien ik 23 ben, is het huren van een auto nog vrij duur. Ben ook maar een meisje alleen, dus dat zie ik niet zo zitten.

De twee opties die ik momenteel nog overweeg:
- de combi-trip NYC en Chicago. Ik heb het even opgezocht wat de treinreis betreft: deze duurt 18u en 45 minuten. Maar wel grotendeels 's nachts dus daar slaap ik zo doorheen. :)

- combi-trip Las Vegas en San Francisco. Ik zou dan bv. op vrijdag 15 juni vertrekken, 's avonds aankomen in SF en daar dan blijven tot maandagavond. Nachtvlucht naar Vegas met aankomst op dinsdagochtend. Terug naar België op vrijdag...
ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Marjol schreef: Wanneer ga je precies? :) Het lijkt mij in ieder geval wel een goede deal!
16mei tot 21 of 22 mei. Maar goedkoper ga ik niet meer vinden waarschijnlijk.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer