In augustus willen wij met onze dochter van dan 8 een week of 2 naar Amerika. New York komt qua kosten voor de vliegreis het beste uit en daar willen we ook al lange tijd eens naartoe! Nu ben ik pas 2x in Amerika geweest (rondje westkust en een citytrip naar Las Vegas) en mijn man 1x (rondje westkust). Ik weet dus niet wat handig is. We willen eerst een dag of 5/6 in NY doorbrengen en dan een auto huren en doorrijden naar de Niagara watervallen. Dit is ruim 600km en we willen daarin het liefst een overnachting. Bij de Niagara watervallen hebben we aan 1 dag wel genoeg, daarna willen we door naar...tja, waarheen? Ik zat zelf te denken aan Washington, aangezien dat niet zo ver van NY af ligt. Maar is dat echt een leuke stad om te bezoeken? Ik kom niet verder dan het witte huis, capitool, Lincoln memorial en het Washington monument. Is dit leuk voor onze dochter? Ik betwijfel het

Voor New York zelf heb ik al een leuk lijstje met dingen die voor dochter ook echt wel leuk zijn! Central Park (zoo?), Empire State Building, met de boot naar het Vrijheidsbeeld, met de kabelbaan naar Roosevelt island, uiteraard de Disney store en FAO Schwarz bezoeken en de naked cowboy (is die er nog?) op Times Square vind ze vast ook prachtig

Maar wat is de makkelijkste manier van transport in NY? De metro? En we willen dus ook een auto huren op een gegeven moment, wat is daarvoor de handigste plek? Neem niet aan dat er een autoverhuur midden in Manhattan zit ergens