BASolga schreef: ↑28 okt 2019, 09:59
Nu lees ik echter dat de West Rim niet de “echte” GC betreft en men lijkt enthousiaster te zijn voor rondvluchten (zonder landing) vanaf Tusayan.
De Westrim valt officieel niet onder het Nationale Park. Dat is eigenlijk alles. Het lullige daarvan is dat je niet met je Nationale Parkenpas naar binnen mag. De Westrim valt onder Indiaans grondgebied en zij bepalen dan ook de prijs. De laatste keer dat wij er waren (meivakantie jl.) $44 pp.
BASolga schreef: ↑28 okt 2019, 09:59
Hebben mensen ervaring met deze tour met landing? Is het de moeite waard?
Voor $175 pp ga je met de helikopter de Canyon in. Dan heb je dus al $44 pp betaald om het park in te komen. Je landt daadwerkelijk in de Canyon. Alles bij elkaar ben je met een uur klaar. Desalniettemin, vonden wij het een fantastische ervaring. Daarna kan je nog met een bus langs 3 punten van de Canyon. De bekendste daarvan is de Sky Walk. Daar moet je extra voor betalen. En voegt in mijn optiek weinig toe. Zowel Eagle als Guano Point zijn fantastisch! Het nagebouwde dorpje mag je wat mij betreft laten zitten. Voegt niks toe.
Uiteindelijk gaat het erom wat je er zelf aan uit wilt geven. Zowel wat geld als tijd betreft. Als ik persoonlijk zelf moet kijken vind ik de combi Las Vegas, Hooverdam en Westrim best te doen. Ja, je betaalt wellicht wat meer om bij de Westrim binnen te komen. Maar ik kan die indianen geen ongelijk geven. Die hele Skywalk vind ik dan weer net een "brug" te ver. Ook zonder Skywalk vind ik Eagle point 1 van de mooiste plekken waar ik geweest ben. Zelfde geldt voor Guano Point. Misschien is de Southrim mooier. Maar ik zie het verschil echt niet tussen een gat van 2 km diep of 2,5 km diep. Ik zie ook niet dat de Canyon op de ene plek 6 km breed is en op de andere 6,5 km. De ene vindt het op de Southrim weer te druk. Eén ding is zeker. Op de Northrim is het meestal een stuk rustiger. Maarja, wat is rustig en wat is druk??
Doe hetgeen wat je het beste gevoel geeft. De Grand Canyon is een geweldige plek! Waar je ook naartoe gaat.