Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)
Ja heb ik gezien maar dat is niet echt een optie. We zijn met gezin, niet heel leuk om dan achter elkaar aan te gaan rijden
Kan geen andere topics hierover vinden , m.n. niet in combinatie met kamperen maar misschien heb ik het gemist

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@Terpies @babarage Dank voor jullie reacties (Washington Union en Reagan)! Ik ben geloof ik niet zo avontuurlijk met het huren van 2 auto's en dan 1 boeking gewoon laten verlopen. Reagan is aanzienlijk duurder dan Union Station, dus waarschijnlijk boeken we gewoon wat we willen mbv de codes.
Alleen vraag ik me af waarom je niet ingelogd bij Hertz met die codes je auto zou kunnen boeken. Waarom met die 2 schermen naast elkaar. Als ik ingelogd, als Gold member, met de codes (633306 en 192021) dan krijg ik dezelfde of zelfs nog iets lagere prijzen dan als ik als guest met die codes boek...
En kan iemand me nog helpen met de kleine lettertjes bij Hertz? Er staat o.a.:
Inclusief
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico --> Wat is het eigen risico dan nog? Dat kan ik nergens vinden, alleen dat we het af kunnen kopen, maar wat dat kost wordt me niet duidelijk.
One way fee (te betalen bij het inleveren van het voertuig) --> Moeten we nou nog een one way fee betalen, of niet?
Alleen vraag ik me af waarom je niet ingelogd bij Hertz met die codes je auto zou kunnen boeken. Waarom met die 2 schermen naast elkaar. Als ik ingelogd, als Gold member, met de codes (633306 en 192021) dan krijg ik dezelfde of zelfs nog iets lagere prijzen dan als ik als guest met die codes boek...
En kan iemand me nog helpen met de kleine lettertjes bij Hertz? Er staat o.a.:
Inclusief
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico --> Wat is het eigen risico dan nog? Dat kan ik nergens vinden, alleen dat we het af kunnen kopen, maar wat dat kost wordt me niet duidelijk.
One way fee (te betalen bij het inleveren van het voertuig) --> Moeten we nou nog een one way fee betalen, of niet?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
@Family6 wij hadden jaren geleden een Suburban gehuurd. We waren ook met z'n zessen. Dat ging goed. We konden alle kampeerspullen kwijt. Het is natuurlijk passen en meten maar wat zegt, je bent een gezin en wil graag in 1 auto. Om wat meer plek te creëren kun je een roofbag aanschaffen om wat spullen op het dak te vervoeren. Een paar jaar later gingen we met z'n zessen in een camper. Ook daar zit je niet echt ruim met zes maar ook dat ging prima.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik zou in ieder geval goed kijken of een 12persoons bus een oplossing is, dat is niet alleen duur maar het is ook de vraag of je er in mag rijden en of je verzekerd bent. Over het laatste verschillen de meningen hier.
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Inmiddels net mijn tickets geboekt naar Boston en terug via Orlando.Souraia schreef: ↑21 okt 2019, 15:46Voor volgend jaar ben ik alvast een auto aan het zoeken. We landen in Boston en leveren de auto in in Miami.
Nu kom ik via american vacations bij Alamo terecht. Ik lees vaak dat je beter pay later kan doen, maar als ik die optie aanklik wordt de prijs 200 euro duurder. Overigens zijn de prijzen behoorlijk hoog, 1800 euro (incl. drop off) 1799 voor 27 dagen.
Na Boston gaan we naar NY en dan naar DC. Zou het in ons geval gunstiger zijn om dat stuk met OV te doen en vanaf DC een auto te huren?
We zijn namelijk met 5 en dan zijn de OV kosten ook flink hoog.
Wat is raadzaam?
Nu nog een betaalbare auto vinden.
Weet iemand nog het antwoord op mijn vraag hierboven? dank alvast.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via Happytours heb ik de goedkoopste optie gevonden. Bij hun kom ik op een bedrag van 1116 dollar bij Enterprise voor een Ford Explorer (full size?)
Ik kom er alleen niet achter of hier de one way fee al bij zit, ik kan het nergens terugvinden en bij mijn boeking staat hier ook niets over.
Bij vacations alamo was de goedkoopste optie een midsize SUV voor 1800 euro incl one way. Ik ben dus heel blij met de prijs van Happy Tours en hoop dat er verder een addertjes onder zitten.
Ik heb hem geboekt en nog niet betaald.
Ik kom er alleen niet achter of hier de one way fee al bij zit, ik kan het nergens terugvinden en bij mijn boeking staat hier ook niets over.
Bij vacations alamo was de goedkoopste optie een midsize SUV voor 1800 euro incl one way. Ik ben dus heel blij met de prijs van Happy Tours en hoop dat er verder een addertjes onder zitten.
Ik heb hem geboekt en nog niet betaald.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kijk even bij de Terms and Conditions op hun website. Daar staat het volgende over One Way Rental:
Er komt dus terplekke niets meer bij.One Way Rental - USA, Canada and Europe
A one way rental charge may be applied when a vehicle is rented in one location and returned in another, which may vary depending on the distance and cities involved. However, charges for one way rentals, when applicable, are already included in the total amount presented on your reservation quote.
Mooie deal overigens voor zowel tickets als autohuur!

Nu gewoon in de gaten houden of Happy Tours nog goedkoper wordt. Zo ja, deze boeking eerst annuleren en dan pas nieuwe autohuur boeken (boekingen mogen elkaar niet overlappen nl). Vind je overigens ook terug bij de Terms and Conditions.
Roland
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh fijn om te lezen.
Ik las inderdaad dat de boekingen elkaar niet mogen overlappen.
Ik ben heel blij met mijn boekingen
Ik las inderdaad dat de boekingen elkaar niet mogen overlappen.
Ik ben heel blij met mijn boekingen

-
- Amerika-ontdekker
Ja las inmiddels in jullie reisverslag over de roofvogel, er slim idee! Kan alleen niet goed zien op de foto’s hoe je die op het dak bevestigd. Je hebt neem ik aan niet standaard dakdragers bij een huurauto?michelly schreef: ↑23 okt 2019, 19:59@Family6 wij hadden jaren geleden een Suburban gehuurd. We waren ook met z'n zessen. Dat ging goed. We konden alle kampeerspullen kwijt. Het is natuurlijk passen en meten maar wat zegt, je bent een gezin en wil graag in 1 auto. Om wat meer plek te creëren kun je een roofbag aanschaffen om wat spullen op het dak te vervoeren. Een paar jaar later gingen we met z'n zessen in een camper. Ook daar zit je niet echt ruim met zes maar ook dat ging prima.
Suburban heeft onze voorkeur, nu nog goede deal vinden...
-
- Amerika-ontdekker
Oké roofvogel moest natuurlijk roofbag zijn. Altijd fijn die autocorrectie 

- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je kunt je posting editten door op het potloodje rechtsboven in je posting te klikken...
Je kunt overigens ook naar een minivan kijken, die zijn ook behoorlijk ruim en een stuk goedkoper dan een grote SUV.
Je kunt overigens ook naar een minivan kijken, die zijn ook behoorlijk ruim en een stuk goedkoper dan een grote SUV.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik weet niet meer precies hoe de roofbag (roofvogelFamily6 schreef: ↑24 okt 2019, 09:04Ja las inmiddels in jullie reisverslag over de roofvogel, er slim idee! Kan alleen niet goed zien op de foto’s hoe je die op het dak bevestigd. Je hebt neem ik aan niet standaard dakdragers bij een huurauto?michelly schreef: ↑23 okt 2019, 19:59@Family6 wij hadden jaren geleden een Suburban gehuurd. We waren ook met z'n zessen. Dat ging goed. We konden alle kampeerspullen kwijt. Het is natuurlijk passen en meten maar wat zegt, je bent een gezin en wil graag in 1 auto. Om wat meer plek te creëren kun je een roofbag aanschaffen om wat spullen op het dak te vervoeren. Een paar jaar later gingen we met z'n zessen in een camper. Ook daar zit je niet echt ruim met zes maar ook dat ging prima.
Suburban heeft onze voorkeur, nu nog goede deal vinden...

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Vraagje: ik heb een autoreservering staan bij Happytours. Het oorspronkelijke plan was dat we rond 22.00 uur zouden landen in Miami. Dus auto gereserveerd vanaf 22.30 uur, 8 maart.
Nu is onze aansluitende vlucht gewijzigd waardoor we pas om 23.45 aankomen in Miami.
'Ooit' heb ik eens gelezen dat als je na middernacht aankomt je reservering komt te vervallen. Is dat zo? Ik acht de kans dat we een kwartier na landen bij de autoverhuur staan zeer klein
.
Dan moet ik dus een nieuwe boeking maken?
Nu is onze aansluitende vlucht gewijzigd waardoor we pas om 23.45 aankomen in Miami.
'Ooit' heb ik eens gelezen dat als je na middernacht aankomt je reservering komt te vervallen. Is dat zo? Ik acht de kans dat we een kwartier na landen bij de autoverhuur staan zeer klein

- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Nee, maar kan je je boeking niet updaten? Of even de verhuurder vragen of hij een notitie kan maken in je boeking mocht dat je geruststellen?
Ik had in januari een boeking voor aankomst om 20.30 en haalde de auto pas om 02.00 op. Maar ik had bij de overstap de verhuurder gebeld en gevraagd of het een probleem was. Dat was het niet.
Ik had in januari een boeking voor aankomst om 20.30 en haalde de auto pas om 02.00 op. Maar ik had bij de overstap de verhuurder gebeld en gevraagd of het een probleem was. Dat was het niet.
"Happytours" is niet de verhuurder. Bij welke verhuurder staat de reservering? Dan kunnen we je misschien wat beter vertellen hoe het werkt met die policy.
- Tantelotje
- Amerikakenner
De auto is gehuurd bij Alamo.
Overigens een pay later, dus alleen naam, mail en telefoonnummer door hoeven geven en geen cancellation fee. Ik weet dat Happytours niet de verhuurder is maar de broker.
Maar zij hebben als aanvullende regel dat je geen overlappende boekingen mag hebben staan. Vandaar.
Ik heb al gemaild mrt Happytours of het een probleem is als we de auto later op komen halen maar dan krijg ik een beetje algemene reactie dat reserveringen niet aangepast kunnen worden.
Alamo heb ik niet gecontact.
Overigens een pay later, dus alleen naam, mail en telefoonnummer door hoeven geven en geen cancellation fee. Ik weet dat Happytours niet de verhuurder is maar de broker.
Maar zij hebben als aanvullende regel dat je geen overlappende boekingen mag hebben staan. Vandaar.
Ik heb al gemaild mrt Happytours of het een probleem is als we de auto later op komen halen maar dan krijg ik een beetje algemene reactie dat reserveringen niet aangepast kunnen worden.
Alamo heb ik niet gecontact.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Als het antwoord van Happy Tours je niet verder helpt zou ik Alamo contacten. Je hebt ook een reserveringsnummer voor Alamo gekregen lijkt me?
- Tantelotje
- Amerikakenner
Klopt, de rservering staat al in het systeem, dus daar kan ik ook even kijken.
En ik kan altijd nog de reservering cancellen en een nieuwe maken want de prijs is nog gelijk.
Dus misschien doe ik wel gewoon te moeilijk

En ik kan altijd nog de reservering cancellen en een nieuwe maken want de prijs is nog gelijk.
Dus misschien doe ik wel gewoon te moeilijk

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Waar heb je dit gelezen?Tantelotje schreef: ↑24 okt 2019, 21:24'Ooit' heb ik eens gelezen dat als je na middernacht aankomt je reservering komt te vervallen. Is dat zo? Ik acht de kans dat we een kwartier na landen bij de autoverhuur staan zeer klein .
Ik denk niet dat dit van toepassing is. Zou een beetje raar zijn, je huurt een auto bijv. om 23:30 u, hebt een half uur vertraging en daardoor zou de reservering niet meer geldig zijn? Terwijl je overdag meer speling zou hebben? Hier op het forum is laatst wel voorbij gekomen (topic Skip the Counter voor dummies) dat een reservering na 12 uren vervalt. Dat lijkt mij meer aannemelijk. Persoonlijk denk ik dat je niets hoeft aan te geven/te wijzigen.
Ik heb vorig jaar mijn auto op LAX zo'n 8 uur later opgehaald dan gepland en dat leverde totaal geen problemen op, 23:00 u ipv 15:00 u.
Wil je wel wijzigen dan huidige boeking annuleren en een nieuwe maken. Er kunnen geen aanpassingen gedaan worden:
RolandModify an Existing Reservation
In order to modify an existing reservation you will need to make a new reservation, subject to current availability and pricing. Since double bookings (reservations with overlapping dates) are not permitted, you will need to cancel your old reservation once your new reservation is confirmed, otherwise, we reserve the right to cancel one of the reservations. To cancel your old reservation select the "Cancel a Reservation" option from the "My Reservations" tab located on the menu bar at the top of our home page.
- Tantelotje
- Amerikakenner
Ik heb geen idee waar ik dit ooit heb gelezen
. Ik heb het dan vast verkeerd begrepen en gedacht dat het ging om 12 uur als in 23.59/00.01. En niet 12 uren. Dat klinkt ook eigenlijk veel logischer.
Het punt is: mijn ouders gaan volgend jaar met ons mee. Voor het eerst naar Amerika. Ze vinden het al zo spannend, dan zou ik het jammer vinden als er op welke wijze dan ook 'gedoe' met de huurauto is. Als we met z'n tweeën zouden zijn, vind ik het niet zo spannend.
Zit te overwegen om ook een boeking op mijn naam te maken. Staat nu op naam van vriend. Alle overige gegevens zijn dan ook verschillend, dus volgens de voorwaarden van HappyTours zou dat kunnen. Stel dat de vlucht toch weer wordt gewijzigd en weer eerder aankomt. Als ik twee boekingen heb, hebben we hoe dan ook een auto.

Het punt is: mijn ouders gaan volgend jaar met ons mee. Voor het eerst naar Amerika. Ze vinden het al zo spannend, dan zou ik het jammer vinden als er op welke wijze dan ook 'gedoe' met de huurauto is. Als we met z'n tweeën zouden zijn, vind ik het niet zo spannend.
Zit te overwegen om ook een boeking op mijn naam te maken. Staat nu op naam van vriend. Alle overige gegevens zijn dan ook verschillend, dus volgens de voorwaarden van HappyTours zou dat kunnen. Stel dat de vlucht toch weer wordt gewijzigd en weer eerder aankomt. Als ik twee boekingen heb, hebben we hoe dan ook een auto.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12933 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties