Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Laatste dag in Calgary
Laatste dag in Calgary
Na een reis van 2,5 week (Vancouver - Calgary) leveren wij onze camper op maandagochtend voor 10 uur in bij Canadream.
Wij vliegen pas om 22 uur en willen deze laatste dag natuurlijk nog goed besteden.
Vraag 1: Waar laten we onze koffers die dag?
Vraag 2: Wat gaan we bekijken?
Vraag 3: Hoe verplaatsen wij ons die dag?
De reisorganisatie gaf als tip om deze dag een auto te huren. Je kunt je koffers er natuurlijk in laten liggen. Maar is dat wel handig met parkeren in zo'n stad?
Of is het beter om de koffers op het vliegveld in bewaring te geven en met het openbaar vervoer de stad in te gaan?
Wij zijn eigenlijk meer natuur- dan stadsmensen, dus we hoeven niet echt iets te zien in de stad. Zijn er in de directe omgeving nog leuke activiteiten te doen? Of mooie dingen te bekijken?
Wij vliegen pas om 22 uur en willen deze laatste dag natuurlijk nog goed besteden.
Vraag 1: Waar laten we onze koffers die dag?
Vraag 2: Wat gaan we bekijken?
Vraag 3: Hoe verplaatsen wij ons die dag?
De reisorganisatie gaf als tip om deze dag een auto te huren. Je kunt je koffers er natuurlijk in laten liggen. Maar is dat wel handig met parkeren in zo'n stad?
Of is het beter om de koffers op het vliegveld in bewaring te geven en met het openbaar vervoer de stad in te gaan?
Wij zijn eigenlijk meer natuur- dan stadsmensen, dus we hoeven niet echt iets te zien in de stad. Zijn er in de directe omgeving nog leuke activiteiten te doen? Of mooie dingen te bekijken?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Laatste dag in Calgary
Wanneer ben je in Calgary? Ieder jaar in juli vindt de Calgary Stampede plaats, een van de grootste rodeofestivals van de wereld. Dat is denk ik het bezoeken wel waard, al ben ik er nog niets geweest.
Een auto huren voor een dag is een optie, maar het lijkt mij wel redelijk wat gedoe voor de beperkte tijd die je hebt. Op zich is Drumheller en omgeving wel de moeite waard, maar dat is anderhalf uur enkele reis vanuit Calgary. Je hebt er een bijzonder mooi paleantologisch museum (Royal Tyrell Museum) en de badlands-landschappen in dat gebied zijn ook de moeite waard.
Een auto huren voor een dag is een optie, maar het lijkt mij wel redelijk wat gedoe voor de beperkte tijd die je hebt. Op zich is Drumheller en omgeving wel de moeite waard, maar dat is anderhalf uur enkele reis vanuit Calgary. Je hebt er een bijzonder mooi paleantologisch museum (Royal Tyrell Museum) en de badlands-landschappen in dat gebied zijn ook de moeite waard.
Parkeren was een paar jaar geleden niet zo'n probleem in downtown Calgary, wij stonden op één van de parkeerterreinen aan het spoor, niet al te ver van Calgary Tower. Je hebt niet heel veel tijd, 12u tussen camper inleveren en vlucht, ik zou persoonlijk niet te ver weg gaan. Wij gingen in Calgary de Calgary Tower op, wandelden wat door het winkelcentrum, en wij gingen naar Prince's Island Park. Geen spectaculaire dag, maar toch best leuk.
Terug in Texas!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn net terug van onze West Canada camperreis. Ook wij moesten de camper voor 10 uur inleveren en vlogen om 22.20 uur terug vanaf Calgary. Op de heenweg hadden we al een dag Calgary gedaan en omdat het best aardig was, maar ook niet meer dan dat (wij zijn absoluut geen stadsmensen), hebben we ervoor gekozen om voor die laatste dag een auto te huren. Door Canadream hebben we ons met de shuttle naar het vliegveld laten brengen. Daar de, van tevoren gereserveerde, auto opgehaald en zijn we nog lekker de hele dag terug naar de bergen gegaan. We hebben de Dorrien Smith Spray trail gereden en hebben daar enorm van genoten. Het is wel een onverharde weg van ruim 60 km, maar hij was toen wij er waren (vorige week woensdag) in goede conditie. Als toetje zagen we nog een coyote, die we goed konden bekijken en fotograferen. Via Canmore zijn we weer richting Calgary gegaan. Omdat we nog tijd over hadden hebben we vanaf Hwy 1 de 1X genomen naar de 68 en die tot Calgary gevolgd. Dat vonden we een stuk minder interessant.
Ons reisverslag is nog niet klaar, maar over een week of 2 waarschijnlijk wel. Dan zal ik de link in het onderschrift plaatsen. Mocht je voor die tijd vragen hebben, dan kun je altijd een PB-tje sturen.
Ons reisverslag is nog niet klaar, maar over een week of 2 waarschijnlijk wel. Dan zal ik de link in het onderschrift plaatsen. Mocht je voor die tijd vragen hebben, dan kun je altijd een PB-tje sturen.
Bedankt voor jullie reacties. Goede ideeën komen er voorbij.
Wij zijn er eind juni. Helaas net te vroeg voor de Stampede.
Mijn eerste reactie was wat heb je nou aan een auto in de stad. Maar toen bedacht ik inderdaad dat Canmore maar zo'n 1,5 uur rijden is en dat nog even de natuur in gaan, mij toch wel leuk lijkt. Ik zit nu te denken aan: Een stukje trail lopen of naar een hotspring of kanoën. Maar ik denk dat dat helemaal ligt aan wat we inmiddels allemaal al gezien en gedaan hebben. Misschien hebben we wel helemaal geen zin meer in bergen en dan kunnen we dus naar Drumheller naar het paleantologisch museum. Lijkt me ook heel leuk. En als we geen zin meer hebben in afstanden rijden dan in de stad een park op zoeken. Prince's Island park is dus mooi?
@jojostravelusa Die Dorrien trail die is onverhard lees ik. Is dat wel een beetje te doen ja? Het lijkt me leuk om je reisverslag te lezen.
Wij zijn er eind juni. Helaas net te vroeg voor de Stampede.
Mijn eerste reactie was wat heb je nou aan een auto in de stad. Maar toen bedacht ik inderdaad dat Canmore maar zo'n 1,5 uur rijden is en dat nog even de natuur in gaan, mij toch wel leuk lijkt. Ik zit nu te denken aan: Een stukje trail lopen of naar een hotspring of kanoën. Maar ik denk dat dat helemaal ligt aan wat we inmiddels allemaal al gezien en gedaan hebben. Misschien hebben we wel helemaal geen zin meer in bergen en dan kunnen we dus naar Drumheller naar het paleantologisch museum. Lijkt me ook heel leuk. En als we geen zin meer hebben in afstanden rijden dan in de stad een park op zoeken. Prince's Island park is dus mooi?
@jojostravelusa Die Dorrien trail die is onverhard lees ik. Is dat wel een beetje te doen ja? Het lijkt me leuk om je reisverslag te lezen.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Mocht jij nog een reisverslag willen lezen, dan hierbij de link naar het onze. Is al wel van een paar jaar terug en wij reisden met een personenauto. Wij verbleven aan het einde van onze rondreis ook in Calgary.
Klik hier voor het reisverslag.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Dorrien Smith Spray Trail was toen wij er waren geen enkel probleem. Een stuk beter dan veel snelwegen in Italië bv.
. Hij is breed, niet steil en, op wat stukjes wasbord na, heel goed te doen. Verder is er niet veel verkeer, dus als er kuilen zijn, kun je die ook goed ontwijken door in het midden of even links te gaan rijden.
Als je vanuit Calgary eerst de DSST neemt, dan kom je aan het eind vanzelf uit in Canmore.

Als je vanuit Calgary eerst de DSST neemt, dan kom je aan het eind vanzelf uit in Canmore.
Top! Ik ben al begonnen met lezen. Mooi rondje heb je gemaakt!markro schreef: ↑27 sep 2019, 05:12Mocht jij nog een reisverslag willen lezen, dan hierbij de link naar het onze. Is al wel van een paar jaar terug en wij reisden met een personenauto. Wij verbleven aan het einde van onze rondreis ook in Calgary.
Oke klinkt goed. Lijkt me wel wennen wanneer je eerst met een camper hebt rond gereden en daarna weer in een personenauto.jojostravelusa schreef: ↑27 sep 2019, 09:27De Dorrien Smith Spray Trail was toen wij er waren geen enkel probleem. Een stuk beter dan veel snelwegen in Italië bv.. Hij is breed, niet steil en, op wat stukjes wasbord na, heel goed te doen. Verder is er niet veel verkeer, dus als er kuilen zijn, kun je die ook goed ontwijken door in het midden of even links te gaan rijden.
Drumheller, goede optie.
Na een rit over kaarsrechte wegen verandert vanuit het niets de omgeving. Met een paar bochten rijd je opeens in de Badlands.
Het dino museum vonden wij ook prachtig!
Verder kun je er een leuke rondje rijden door de Badlands. Er is vlakbij een 6 p kerkje waar je naar binnen kunt, schattig. Dan door rijden naar het pontje van Bleriot (gratis
) Paar uitzichtpunten onderweg.
Of route naar de Hoodoos, het zijn er niet veel, maar... mooi. Verderop is een suspention bridge, een oude die door de mijnwerkers is gebruikt, hij wiebelt er op los, leuk ding.
De plaats zelf heeft kraak noch smaak, de omgeving verrassend!
Na een rit over kaarsrechte wegen verandert vanuit het niets de omgeving. Met een paar bochten rijd je opeens in de Badlands.
Het dino museum vonden wij ook prachtig!
Verder kun je er een leuke rondje rijden door de Badlands. Er is vlakbij een 6 p kerkje waar je naar binnen kunt, schattig. Dan door rijden naar het pontje van Bleriot (gratis

Of route naar de Hoodoos, het zijn er niet veel, maar... mooi. Verderop is een suspention bridge, een oude die door de mijnwerkers is gebruikt, hij wiebelt er op los, leuk ding.
De plaats zelf heeft kraak noch smaak, de omgeving verrassend!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad. Vooral het zitten is anders. In een camper zit je lekker hoog en ondanks dat we nu een SUV hadden, die ook wat hoger zitten, was het toch duidelijk lager dan we gewend waren. Daardoor is het uitzicht ook anders.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ons verslag is inmiddels klaar:
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Veel plezier en inspiratie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves