Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis laanvdj: Las Vegas - Las Vegas.
-
laanvdj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Reis laanvdj: Las Vegas - Las Vegas.
Wij gaan 24 dgn in juni naar het westen. Dit is onze 4e keer het Westen.
We wilden eerst SLC heen en LV terug, maar we konden geen redelijke geprijsde tickets vinden, en ook de auto was een stuk duurder. Daarom deze keuze. We willen op het einde van de rondreis een aantal dagen in een huis in LV verblijven om te relaxen.
03/6 LV
04/6 Page (Horse shoe bend)
05/6 Durango (via Mesa verde)
06/6 Durango (treinreis)
07/6 Gunnison ( million dollar highway, garden of the gods)
08/6 0mgeving Denver (RMNP, Estes park)
09/6 Denver (RMNP)
10/6 Denver (RMNP)
11/6 Rapid City (Badlands, Mount Rushmore, Custer State park, enz )
12/6 RC
13/6 RC
14/6 RC
15/6 Buffalo (Devils Mountain)
16/6 Yellowstone
17/6 Yellowstone
18/6 Grand Teton
19/6 Grand Teton
20/6 Salt Lake City
21/6 Bryce?
22/6 t/m 27/6 Las Vegas
Yellowstone zijn we in 2017 5 nachten geweest, we willen alleen nog een keer naar Lamar valley. Grand Teton willen Jenny Lake bekijken. Page zijn we al meerdere malen geweest en dient als een mooie tussenstop naar Durango. Rapid City nemen we halverwege als rustpunt, we willen niet iedere nacht een ander hotel.
Iemand nog suggesties?
We wilden eerst SLC heen en LV terug, maar we konden geen redelijke geprijsde tickets vinden, en ook de auto was een stuk duurder. Daarom deze keuze. We willen op het einde van de rondreis een aantal dagen in een huis in LV verblijven om te relaxen.
03/6 LV
04/6 Page (Horse shoe bend)
05/6 Durango (via Mesa verde)
06/6 Durango (treinreis)
07/6 Gunnison ( million dollar highway, garden of the gods)
08/6 0mgeving Denver (RMNP, Estes park)
09/6 Denver (RMNP)
10/6 Denver (RMNP)
11/6 Rapid City (Badlands, Mount Rushmore, Custer State park, enz )
12/6 RC
13/6 RC
14/6 RC
15/6 Buffalo (Devils Mountain)
16/6 Yellowstone
17/6 Yellowstone
18/6 Grand Teton
19/6 Grand Teton
20/6 Salt Lake City
21/6 Bryce?
22/6 t/m 27/6 Las Vegas
Yellowstone zijn we in 2017 5 nachten geweest, we willen alleen nog een keer naar Lamar valley. Grand Teton willen Jenny Lake bekijken. Page zijn we al meerdere malen geweest en dient als een mooie tussenstop naar Durango. Rapid City nemen we halverwege als rustpunt, we willen niet iedere nacht een ander hotel.
Iemand nog suggesties?
Laatst gewijzigd door laanvdj op 22 okt 2019, 08:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis laanvdj: Las Vegas - Las Vegas.
Mooie plannen!
Willen jullie een bezoek aan Denver doen of is dit meer voor RMNP? Ik Zou voor RMNP zeker meer tijd nemen.
Voor het verblijf in de Black Hills zou ik niet kiezen voor 4 nachten Rapid City. Er zijn veel leuke dorpjes in de Black Hills waar je kan overnachten. Denk aan Custer, Keystone enz. Zo huurden wij afgelopen juni een Cabin in Custer SP, (Stockade South Fork) erg mooie locatie en heel goedkoop (2 nachten voor 95€).
Ondanks dat jullie al in Yellowstone zijn geweest is de tijd wel erg krap zo, zeker een nachtje extra plannen als dat mogelijk is.
Willen jullie een bezoek aan Denver doen of is dit meer voor RMNP? Ik Zou voor RMNP zeker meer tijd nemen.
Voor het verblijf in de Black Hills zou ik niet kiezen voor 4 nachten Rapid City. Er zijn veel leuke dorpjes in de Black Hills waar je kan overnachten. Denk aan Custer, Keystone enz. Zo huurden wij afgelopen juni een Cabin in Custer SP, (Stockade South Fork) erg mooie locatie en heel goedkoop (2 nachten voor 95€).
Ondanks dat jullie al in Yellowstone zijn geweest is de tijd wel erg krap zo, zeker een nachtje extra plannen als dat mogelijk is.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
07/06 is veel te veel voor een dag
Via de Million dollar Highway naar Garden of the Gods is al 7 uur zuivere reistijd.
Ik zou daar een overnachting tussen zetten, bijvoorbeeld bij Gunnison
Via de Million dollar Highway naar Garden of the Gods is al 7 uur zuivere reistijd.
Ik zou daar een overnachting tussen zetten, bijvoorbeeld bij Gunnison
-
laanvdj
- Amerikakenner
Dat is ook de bedoeling. We willen in Gunnison of Salina overnachten op 7/6 en de volgende dag op weg naar Denver langs GOTG.
-
laanvdj
- Amerikakenner
@Markstaal , wat een mooi filmpje heb je gemaakt van jullie rondreis 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt beter je wijzigingen van je route in een nieuwe reactie zetten en niet het oorspronkelijke bericht aanpassen, want nu zijn de opmerkingen die er onder staan niet meer te volgen.
Zet het ook eens in de van - naar vorm, dan zie je beter wat de verplaatsingen zijn. Dag 7/6 klopt nu niet meer.
Als je geen overnachting in Cody doet zou ik al iets verder rijden dan Buffalo.
Voor accommodatie in Yellowstone kun je het beste vanaf nu al gaan zoeken.
Wij hebben dit jaar 3 nachten RMNP gedaan, als je er nog niet eerder bent gewest is dat niet te veel. Misschien heb je iets aan ons verslag, ook voor andere opties in Colorado.
Marianne
Zet het ook eens in de van - naar vorm, dan zie je beter wat de verplaatsingen zijn. Dag 7/6 klopt nu niet meer.
Als je geen overnachting in Cody doet zou ik al iets verder rijden dan Buffalo.
Voor accommodatie in Yellowstone kun je het beste vanaf nu al gaan zoeken.
Wij hebben dit jaar 3 nachten RMNP gedaan, als je er nog niet eerder bent gewest is dat niet te veel. Misschien heb je iets aan ons verslag, ook voor andere opties in Colorado.
Marianne
-
laanvdj
- Amerikakenner
03/6 Ams -LV
04/6 Las Vegas - Page (Horse shoe bend)
05/6 Page - Durango (via Mesa verde)
06/6 Durango (treinreis)
07/6 Durango- Gunnison ( via million dollar highway)
08/6 Gunnison - Rocky Mountain nat park(stop Garden of the gods)
09/6 RMNP
10/6 RMNP
11/6 RMNP - Rapid City (Badlands, Mount Rushmore, Custer State park, enz )
12/6 RC
13/6 RC
14/6 RC
15/6 Rapid City - Buffalo (Devils Mountain)
16/6 Buffalo - Cody
17/6 Cody - Yellowstone
18/6 Yellowstone - Grand Teton
19/6 Grand Teton
20/6 Grand Teton - Salt Lake City
21/6 Bryce?
22/6 t/m 27/6 Las Vegas
Is het zo duidelijker?
RMNP willen we kijken of dit gaat lukken met mijn man. Hij heeft copd en bij de vorige landing in Denver werd hij duizelig en kortademig. Dus als dit niet lukt gaan we verder en moeten we de vrijgekomen dagen opvullen.
04/6 Las Vegas - Page (Horse shoe bend)
05/6 Page - Durango (via Mesa verde)
06/6 Durango (treinreis)
07/6 Durango- Gunnison ( via million dollar highway)
08/6 Gunnison - Rocky Mountain nat park(stop Garden of the gods)
09/6 RMNP
10/6 RMNP
11/6 RMNP - Rapid City (Badlands, Mount Rushmore, Custer State park, enz )
12/6 RC
13/6 RC
14/6 RC
15/6 Rapid City - Buffalo (Devils Mountain)
16/6 Buffalo - Cody
17/6 Cody - Yellowstone
18/6 Yellowstone - Grand Teton
19/6 Grand Teton
20/6 Grand Teton - Salt Lake City
21/6 Bryce?
22/6 t/m 27/6 Las Vegas
Is het zo duidelijker?
RMNP willen we kijken of dit gaat lukken met mijn man. Hij heeft copd en bij de vorige landing in Denver werd hij duizelig en kortademig. Dus als dit niet lukt gaan we verder en moeten we de vrijgekomen dagen opvullen.
@laanvdj Bedankt! Leuk om te horen.
Op 07/6 zou je ook vanuit Durango wat verder kunnen rijden dan Gunnison. Zo zou je de dag erna via Glenwood Springs en de Trail Ridge Road de Rocky Mountians in kunnen gaan. Eventueel zou je 1 nacht van RMNP eruit kunnen halen en in Grand Lake overnachten net voor het begin van de bergpas.
Verder zou ik Garden of the Gods eruit halen, zoals het nu in de route staat is het een behoorlijke rit voor 1 dag.
Hopelijk valt het mee met de duizeligheid en kortademigheid. Het voordeel is nu wel dat je de hoogte wat geleidelijker in gaat, dat scheelt vaak een hoop.
Op 07/6 zou je ook vanuit Durango wat verder kunnen rijden dan Gunnison. Zo zou je de dag erna via Glenwood Springs en de Trail Ridge Road de Rocky Mountians in kunnen gaan. Eventueel zou je 1 nacht van RMNP eruit kunnen halen en in Grand Lake overnachten net voor het begin van de bergpas.
Verder zou ik Garden of the Gods eruit halen, zoals het nu in de route staat is het een behoorlijke rit voor 1 dag.
Hopelijk valt het mee met de duizeligheid en kortademigheid. Het voordeel is nu wel dat je de hoogte wat geleidelijker in gaat, dat scheelt vaak een hoop.
-
laanvdj
- Amerikakenner
@Markstaal , is Garden of the gods niet de moeite waard?
Ben daar toevallig zelf nog niet geweest maar het zou ongetwijfeld mooi zijn. Ik zou er in jullie planning alleen niet voor omrijden, het zijn veel extra km´s en extra uren. Netto reistijd van Gunnison - Garden of the Gods - RMNP is 6 uren zonder pauze, zo hou je niet veel tijd over om iets te zien van het park.
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Zo Marina, dat zijn pas afstanden.
We zijn zelf net terug van onze reis en ik moet zeggen dat ik 5 weken lang grote moeite heb gehad met de hoogte. Alleen de laatste 2 dagen ging het weer (o.a. Garden of the Gods) omdat we toen weer rond de 2000 meter hoogte zaten. De wandelingen hadden we ingekort...
Ik kreeg gewoon geen lucht en dan heb ik niet eens problemen met mijn longen.
Denver wordt ook wel de Mile High City genoemd omdat het op 1600 meter hoogte ligt. Het hoogste punt van de Trail Ridge Road (RMNP) ligt al op meer dan 3700 meter.
Het merendeel van onze route zaten we op meer dan 2500-3000 meter hoogte en dat merk je.
Voor Mesa Verde NP heb je niet veel tijd met de afstand vanaf Page. Mesa Verde gaat vrij langzaam (het rijden) en het is een heel stuk naar het eindpunt.
Vorige week waren we in Garden of the Gods omdat we dichtbij naar een camping gingen (Cheyenne Mtn SP). Ik zou er niet voor omrijden.
Als je aan de zuidkant van Denver komt zou ik eerder naar Roxborough SP gaan. Erg mooi en zeker de moeite waard.
We zijn zelf net terug van onze reis en ik moet zeggen dat ik 5 weken lang grote moeite heb gehad met de hoogte. Alleen de laatste 2 dagen ging het weer (o.a. Garden of the Gods) omdat we toen weer rond de 2000 meter hoogte zaten. De wandelingen hadden we ingekort...
Ik kreeg gewoon geen lucht en dan heb ik niet eens problemen met mijn longen.
Denver wordt ook wel de Mile High City genoemd omdat het op 1600 meter hoogte ligt. Het hoogste punt van de Trail Ridge Road (RMNP) ligt al op meer dan 3700 meter.
Het merendeel van onze route zaten we op meer dan 2500-3000 meter hoogte en dat merk je.
Voor Mesa Verde NP heb je niet veel tijd met de afstand vanaf Page. Mesa Verde gaat vrij langzaam (het rijden) en het is een heel stuk naar het eindpunt.
Vorige week waren we in Garden of the Gods omdat we dichtbij naar een camping gingen (Cheyenne Mtn SP). Ik zou er niet voor omrijden.
Als je aan de zuidkant van Denver komt zou ik eerder naar Roxborough SP gaan. Erg mooi en zeker de moeite waard.
Laatst gewijzigd door Trails op 24 okt 2019, 18:10, 2 keer totaal gewijzigd.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Het Garden of the Gods Park is een relatief klein park, maar wel met een fotogenieke schoonheid.
Er zijn meerdere wandelingen mogelijk en er is een grote Trading Post met heel veel (Indiaanse) souvenirs.
Als je in de buurt bent en circa 2 uur of meer de tijd hebt, is een bezoekje aan te raden.
Vorig jaar waren wij daar voor de derde keer. Hierbij de link naar ons reisverslag 2018 voor een stel foto's, klik hier.
En hierbij de link (klik hier) van ons reisverslag 2004 en dan op de dagen 25 en 26.
Er zijn meerdere wandelingen mogelijk en er is een grote Trading Post met heel veel (Indiaanse) souvenirs.
Als je in de buurt bent en circa 2 uur of meer de tijd hebt, is een bezoekje aan te raden.
Vorig jaar waren wij daar voor de derde keer. Hierbij de link naar ons reisverslag 2018 voor een stel foto's, klik hier.
En hierbij de link (klik hier) van ons reisverslag 2004 en dan op de dagen 25 en 26.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond Garden of the Gods best mooi. Maar aan de andre kant is het maar heel klein. Ik zou het aanraden als je in de buurt bent, maar ik zou er zeker niet een paar uur voor omrijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou er ook niet voor omrijden.
Wij waren er in 2013. Het lag het op onze route. Wel mooi, maar wel een hoog stadspark-gehalte (honden en joggers).
Wij hadden dit jaar geen last van de hoogte, hoewel het wandelen op hoogte altijd zwaar is natuurlijk. We moesten regelmatig uitrusten maar dat hoort erbij, je moet je tempo echt aanpassen. Echt lastig was de wandeling bij het Alpine Visitor Center.
Zoals gezegd is de tijd voor Mesa Verde nu wel erg kort.
Marianne
Wij waren er in 2013. Het lag het op onze route. Wel mooi, maar wel een hoog stadspark-gehalte (honden en joggers).
Wij hadden dit jaar geen last van de hoogte, hoewel het wandelen op hoogte altijd zwaar is natuurlijk. We moesten regelmatig uitrusten maar dat hoort erbij, je moet je tempo echt aanpassen. Echt lastig was de wandeling bij het Alpine Visitor Center.
Zoals gezegd is de tijd voor Mesa Verde nu wel erg kort.
Marianne
-
laanvdj
- Amerikakenner
Garden of the gods hebben we weg gestreept.
En de “one million dollar” weg? Is die wel de moeite waard?
We denken er nu over om van Durango naar Moab te rijden, we willen Death horse point state park nog graag zien.
We komen dan vanaf het oosten de Rockies binnen. En kunnen dan de Trail Ridge Road rijden.
Trails lopen zal er niet inzitten in de Rockies, dus dan maar mooie wegen rijden. En hopen dat het allemaal meevalt voor mijn man, hij wil het in elk geval proberen. Als het niet gaat rijden we gelijk door naar Badlands.
En de “one million dollar” weg? Is die wel de moeite waard?
We denken er nu over om van Durango naar Moab te rijden, we willen Death horse point state park nog graag zien.
We komen dan vanaf het oosten de Rockies binnen. En kunnen dan de Trail Ridge Road rijden.
Trails lopen zal er niet inzitten in de Rockies, dus dan maar mooie wegen rijden. En hopen dat het allemaal meevalt voor mijn man, hij wil het in elk geval proberen. Als het niet gaat rijden we gelijk door naar Badlands.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
De One million dollar Road is absoluut de moeite waard. Wij hebben hem helaas met slecht weer gereden, maar zelfs toen was hij erg mooi. Leuke plaatsjes ook onderweg.
Volgend jaar rijden wij via Telluride naar Moab, ook dat schijnt een prachtige route te zijn.
Volgend jaar rijden wij via Telluride naar Moab, ook dat schijnt een prachtige route te zijn.
-
Trails
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij reden in 2017 en ook nu weer (omdat die weg gewoon erg mooi is) de route van Ridgway, via Telluride (daar met de gratis gondel naar boven), naar Dolores/Cortez.
Telluride is veel leuker/mooier dan Ouray.
Wat wij de mooiste route ooit vonden was de Silver Thread Scenic Byway en dan van South Fork naar Gunnison (de plaats, niet het park). Ongelofelijk mooi!!! En met een paar mooie watervallen langs de route.
Route 12 in Utah valt er echt bij in het niet (is slechts onze mening).
We zijn nog bezig met het bijwerken van ons verslag, dus foto's hiervan staan nog niet online.
Telluride is veel leuker/mooier dan Ouray.
Wat wij de mooiste route ooit vonden was de Silver Thread Scenic Byway en dan van South Fork naar Gunnison (de plaats, niet het park). Ongelofelijk mooi!!! En met een paar mooie watervallen langs de route.
Route 12 in Utah valt er echt bij in het niet (is slechts onze mening).
We zijn nog bezig met het bijwerken van ons verslag, dus foto's hiervan staan nog niet online.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben heel benieuwd naar de Silver Thread Scenic Byway, dus niet te lang wachten met het verslag 
Misschien gaan wij volgend jaar de route rijden, maar dan andersom.
Misschien gaan wij volgend jaar de route rijden, maar dan andersom.
-
Trails
- Amerikakenner
- Contacteer:
We zijn 5 weken geweest en hebben pas de eerste dagen online staan. Maar, voor jij gaat staat alles erop hoor.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zou fijn zijn

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 8216 Weergaves
-
Laatste bericht door Anneke73
-