Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Monika79: meivakantie 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Monika79
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Monika79: meivakantie 2020.

Bericht door Monika79 »

Hoi,

Wij willen in de meivakantie onze 1ste reis naar Amerika doen. Wij gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen (14 en 11 jaar).
Via reisorganisatie hebben wij reisplan ontvangen. Willen jullie hem nakijken en eventueel tips geven?
Waar zouden wij langer en waar korten blijven?

24-04-2020: Vlucht Amsterdam - San Francisco / 2 overnachtingen in San Francisco
26-04-2020: Auto ophalen in San Francisco / 2 overnachtingen in Mariposa
28-04-2020: Overnachting in Lone Pine
29-04-2020: 3 overnachtingen in Las Vegas
02-05-2020: 2 overnachtingen in Grand Canyon
04-05-2020: Overnachting in Needles
05-05-2020: 3 overnachtingen in Los Angeles
08-05-2020: Auto inleveren in Los Angeles International Airport LAX / Vlucht Los Angeles - Amsterdam

Alvast bedankt.

Ps: wij zijn gewend om lange routes te rijden. Wij rijden gemiddeld 4-5.000 km in zomer door Europa in 3 weken. :) :) :)
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Monika79: meivakantie 2020.

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht!

Het is wel lastig hier wat van te vinden zonder te weten wat jullie het liefste willen zien. Maar ik ga er vanuit dat het in ieder geval de genoemde parken en steden zijn.
Als je deze planning in een van- en naar schema zet, wordt duidelijker wanneer je waar bent en hoeveel tijdje dan hebt. Het wordt dan zoiets:

1 Amsterdam - SF
2 SF
3 SF- Mariposa
4 Mariposa
5 Mariposa - Lone Pine
6 Lone Pine - Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Grand Canyon
10 Grand Canyon
11 Grand Canyon - Needles
12 Needles - LA
13 LA
14 LA
15 LA - Vliegtuig
16 Vliegtuig - Thuis

Er vallen mij dan een aantal dingen op. Ik neem aan dat Mariposa er in staat voor een bezoek aan Yosemite. Dat ligt echter niet logisch, ook niet voor een bezoek aan de Mariposa Grove. Idealiter verblijf je voor een bezoek aan Yosemite in de vallei. El Portal is ook een optie.

De overnachting in Lone Pine vind ik ook lastig. De mooiste route van Yosemite naar Las Vegas gaat via de Tioga Pas. De kans dat deze eind april nog niet open is, is zeker aanwezig. Dan kun je ofwel noordelijker via bijvoorbeeld de Carson pas rijden, ofwel onderlangs via Bakersfield. In beide gevallen ligt Lone Pine niet logisch. In het eerste geval is het veel te ver, in het tweede geval rij je de verkeerde kant op.

Ik vind 2 overnachtingen aan de Grand Canyon veel. Ik ga er maar even vanuit dat je niet helemaal naar beneden gaat lopen. Dan zou ik kiezen voor 1 overnachting. En ik zou een overnachting in Page doen.

Verder ben je in deze planning 16 dagen uit-en-thuis. Ik weet natuurlijk niet hoelang de kinderen meivakantie hebben maar het lijkt me net wat te lang.

Ik denk dat ik zoiets zou plannen:
1 Amsterdam - SF
2 SF
3 SF - Yosemite Valley
4 Yosemite Valley
5 Yosemite Valley - Mammoth Lakes (of Bridgeport) via Tioga Pas of de 108, of de 88
6 Mammoth Lakes - Death Valley
7 Death Valley - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Page
10 Page - Grand Canyon
11 Grand Canyon - Kingman
12 Kingman - LA
13 LA
14 LA
15 LA - Vliegtuig
16 Vliegtuig - Thuis

Eventueel kun je een dag winnen door een dag LA minder te doen. Als je op dag 15 een late vlucht hebt, geeft je dat ook nog wat tijd om wat te bekijken. Dan zou je (als je op zaterdag heen vliegt) op zaterdag thuis komen.

Ik zou trouwens wel proberen om de hotels/accommodaties zelf te boeken. Als je dat fijner vindt kun je bij het reisbureau je tickets en autohuur boeken. Maar zeker met de onzekerheid van een al dan niet begaanbare Tioga pas (om maar eens wat te noemen) zou ik zoveel mogelijk overnachtingen annuleerbaar willen boeken. En dat gaat niet via het reisbureau.

Nou ja, dit zijn my 2 cents, hopelijk heb je er wat aan.

Heel veel succes en plezier bij de voorbereidingen!
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

In aansluiting op Tantelotje (ik had al wat opmerkingen getypt, maar helaas ging dat niet helemaal goed):
- het is voor mij niet duidelijk wat jullie willen doen. Willen jullie ook wandelen of alleen highlights/viewpoints bezoeken?
- 1 nacht Grand Canyon is doorgaans voldoende, maar zitten jullie inderdaad aan de South Rim?
- waarom 3 nachten LAs Vegas? Willen jullie deze ook echt in LV doorbrengen of is het bedoeld als uitvalsbasis naar bijvoorbeeld Zion en Bryce ? Dan zou ik een andere keuze maken.
- Op de terugweg naar LA kun je langs Joshua Tree NP. Het is heel leuk om over de grote rotsblokken te klauteren (vond onze dochter tenminste :-))
- Jullie gaan op vrijdag weg. Nemen jullie een late(re) vlucht of hebben de kids al vrij (of een smokkeldag ;-)? Als je een late vlucht hebt, kom je namelijk ook op een ongelukkigere tijd aan in de VS.
- Omgeving Page is ook leuk, maar misschien is 1 nacht daar weer te kort. Wij hebben o.a. Antelope canyon en Horseshoe Bend bezocht en gekanoed op het meer. Dit zou je wel op 1 dag kunnen doen.

Succes met het het verder plannen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In die periode is een rondje Las Vegas ook wel mooi. Je kunt dan ook de parken bij Moab toevoegen.
En Monument Valley en Page en Zion.

Als je naar Yosemite gaat hou er dan rekening mee dat de Tioga Pass vrijwel zeker gesloten is en de Glacier Point Road misschien ook.
En zoals gezegd is Mariposa geen goede uitvalbasis.

Ik zou zeker de overnachtingen zelf boeken. Dan kun je ook nog iets wijzigen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ga er vanuit dat je Zion en Bryce niet vanuit Vegas doet. Je kan best goed 3 nachten in Vegas blijven hoor. Zeker in De Meivakantie lekkere temperatuur.
2 nachten GC, het kan. Ik zou 1 nacht GC doen en daarna een nacht Needles, dan kan je die dag nog tot de middag bij de GC blijven en heb je een middag, avond en ochtend wat normaal wel genoeg kan zijn.

Je kan wel van Mariposa naar Lone Pine, maar ik zou nu al een keuze maken of je bovenlangs (wrs Sonora of Carson pass als de tioga pass nog gesloten zou zijn). Dan zou ik voor Mammoth Lakes kiezen. Óf onderlangs via Bakersfiels en dan zou ik eerder voor Lake Isabella (Kernville) of Ridgecrest kiezen.

Page ligt imo ook niet helemaal lekker op je route. Wij hebben dit ook vanuit Vegas gedaan en daarna richting de GC, maar dan moet je imo met maar 1 dag Grand acanykn wel al of de horseshoe bend of antelope canyon op de dag met de rit vanuit Las Vegas doen.
Monika79
Amerika-newbie

Bericht door Monika79 »

Hoi
Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor alle tips.
Wij gaan vertrekken toch 22 april ivm meivakantie en 7mei terug in Nederland. (2 smokkel dagen :D Weernaarde )onze oudste is vanaf 22april t/m5 mei vrij.
Omdat het onze 1 te reis naar Amerika is en duurt alleen 2 weken ,kunnen wij natuurlijk niet alles zien.
Wij willen Yosemite park zien( jammer genoeg dat tioga paas dicht zou zijn)Death Valley Las Vegas Grand Canyon en LA.
Ik ga toch een nieuwe reisschema maken hier neem ik alle jullie tips mee.
Tot nu toe super bedankt
Monika79
Amerika-newbie

Bericht door Monika79 »

Hoi
Ik heb de schema aangepast.
Ik ga nu hotels-motels zoeken.
Hebben jullie hotels via Booking.com geboekt of via andere website?Ik boek meestal hier in Europa via Booking.com omdat daar alle kosten duidelijk in prijs zijn aangegeven. Hebben jullie hier nog tips? :?:

22.04.2020 Amsterdam-San Francisco (10:15 vliegen)
23-24.04.2020 San Francisco
25.04.2020 San Francisco-yosemite
26.04.2020 Yosemite
27.04.2020 Yosemite-Mammot lakes
28.04.2020 Mammot lakes -Death Valley
29.04.2020 Death Valley -Las Vegas
30.04.2020 Las Vegas
01.05.2020 Las Vegas-Page
02.05.2020 Page -Grand canyon
03.05.2020 Grand Canyon-kingman
04.05.2020 Kingman-LA
05.05.2020 LA
06.05.2020 LA-Amsterdam(hier vliegen wij om 19 uur )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Begrijp ik niet goed dat de vluchten al vastliggen? Dat had ik uit je eerste bericht niet begrepen. Wel goed om even aan te geven.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeker niet rekenen op de Tioga Pass maar ook niet op de Sonora Pass. Zie voor de openingsdata in de afgelopen jaren http://www.sonorapassvacations.com/wint ... .html#hist.
Je zult dan de Carson Pass moeten nemen. Of onderlangs rijden maar dan is Mammoth Lakes niet handig.

Wij boeken niet vaak via booking.com maar meestal via de site van het hotel of motel zelf. Tenzij dat duurder is.
Ik begrijp je argument van de kosten niet. Je ziet toch altijd wat inbegrepen is?
Voor de parken kun je niet via booking.com boeken.
Voor accommodatie in Yosemite zie www.travelyosemite.com. En voor de Grand Canyon zie www.grandcanyonlodges.com. Of www.visitgrandcanyon.com.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 okt 2019, 17:40, 3 keer totaal gewijzigd.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Monika79 schreef:
12 okt 2019, 16:59
Hebben jullie hotels via Booking.com geboekt of via andere website?
Booking.com is een van de vele boekingssites. Eventueel kun je trivago.nl gebruiken om diverse boekingssites te vergelijken qua prijs.
Als je echt in de vallei in Yosemite wilt overnachten kun je kijken op https://www.travelyosemite.com, dat is wel een aanrader.
Monika79
Amerika-newbie

Bericht door Monika79 »

Martin & Marianne schreef:
12 okt 2019, 17:22
door Martin & Marianne » 12 okt 2019, 17:22

Begrijp ik niet goed dat de vluchten al vastliggen?
Marianne vluchten liggen nog niet vast.
Wij hebben verschillende opties gekeken maar deze is het beste om te combineren met kids vakantie.
12 okt 2019, 17:37
Ik begrijp je argument van de kosten niet
Ik begrijp niet helemaal deze “resort fee”
Zit het in hotel prijs of komt nog bij. ????
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je de route omdraait ben je wat later in Yosemite en dat geeft je wat meer mogelijkheden daar.

Een resort fee heb je alleen in Las Vegas. Op de sites van de hotels wordt dit duidelijk aangegeven als je gaat reserveren.

Marianne
CJ81
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door CJ81 »

Ten aanzien van jouw vraag omtrent booking.com: Voor komende zomer heb ik een mix van booking.com en rechtstreeks bij de hotels. Je kan lid worden van de grote ketens (Wyndham, Best Western etc), app installeren op je telefoon en dan redelijk vlot een hotel zoeken en (annuleerbaar) boeken. Er staat altijd een duidelijk totaal bij, je moet deze alleen nog even omrekenen van USD naar dollars. In principe is booking.com dan niet echt goedkoper, maar soms zitten daar wel leuke aanbiedingen tussen waardoor daar boeken goedkoper is. Ik heb al wel gemerkt dat een aantal hotels die ik vroeg geboekt heb, nu al een stuk duurder zijn. Voor overnachtingen in de parken ben je idd aangewezen op de site die Marianne aangaf.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

12 okt 2019, 19:40
Een resort fee heb je alleen in Las Vegas
Dat is niet (meer) zo, ook op andere plaatsen wordt tegenwoordig een resort fee geheven. Op (Nederlandse) boekingssites wordt de prijs normaal gesproken incl resort fee weer gegeven. Het kan zijn dat wanneer je van te voren het hotel betaalt dat je dan het bedrag zonder resort fee betaalt, die resort fee betaal je dan ter plaatse.
Wat @CJ81 zegt is inderdaad een goed optie. Vergeet ook de Choice hotel keten niet en maak gebruik van de ABNSAVE kortingscodes, dan krijg je meestal een (veel) beter tarief dan op de boekingssites en goede annuleringsopties.
Laatst gewijzigd door sanook op 12 okt 2019, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Monika79
Amerika-newbie

Bericht door Monika79 »

Dankjewel Marianne
Duidelijk.

Wij gaan niks veranderen. Misschien gaan we ooit nog een keer naar Amerika in de zomer :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Monika79 schreef:
12 okt 2019, 22:15
Wij gaan niks veranderen.
Wat niet veranderen? Je bedoelt dat je van SF naar LA gaat en niet andersom?
En waarom niet? Je gaf eerder aan dat dit het beste te combineren was net de vakantie van de kinderen maar je hoeft de data niet te veranderen. Alleen vliegen op LA ipv SF en terug vanaf SF en niet vanaf LA.

@sanook ; klopt, maar op deze route toch niet? Of wellicht in LA?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer