Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mammoth Lakes of omgeving naar Seki, welke route in juli 2020?
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Mammoth Lakes of omgeving naar Seki, welke route in juli 2020?
Voor onze trip in juli 2020 zijn we een beetje aan sparren. We weten wat we willen: Yosemite, Seki, Pinnacles en Big Sur.
Het hoofddoel is hiken en we willen backcountry permits aanvragen voor Yosemite en Seki.
Ik zit nu te puzzelen op de route. We willen vliegen op SFO. One way LV - SFO heb ik ook overwogen, maar is qua kosten extra bestuurder (ik meen 15 dollar per dag) een dure grap en geeft beperkingen op het aanvragen van permits qua mogelijke data/route. In Seki hebben we de omgeving van Mineral King op het oog voor de backcountry hike. Dat ligt hoog en dus kunnen we dit niet aan het begin van onze vakantie doen, zonder voldoende acclimatisatie. De andere delen van Seki willen we ook bezoeken voor dagtouren.
Een van de ideeën is om SFO - Yosemite - Mammoth Lakes of omgeving - Seki - Pinnacles - Big Sur - SFO te doen. Mammoth Lakes zou voor ons "rust" betekenen na de backcountry hike. Mogelijk dat we vanaf daar wel het Bristlecone Pine Forest willen bezoeken.
Vanaf Mammoth Lakes naar Seki is een behoorlijk eind. Is het de moeite waard om via de zuidkant te rijden? Of weer via de Tioga Road?
De TIoaga Road hebben we twee jaar geleden ook gereden en is naar mijn idee geen straf om te rijden. De zuidelijke route kennen we niet.
Heeft iemand ervaringen/suggesties qua route?
Het hoofddoel is hiken en we willen backcountry permits aanvragen voor Yosemite en Seki.
Ik zit nu te puzzelen op de route. We willen vliegen op SFO. One way LV - SFO heb ik ook overwogen, maar is qua kosten extra bestuurder (ik meen 15 dollar per dag) een dure grap en geeft beperkingen op het aanvragen van permits qua mogelijke data/route. In Seki hebben we de omgeving van Mineral King op het oog voor de backcountry hike. Dat ligt hoog en dus kunnen we dit niet aan het begin van onze vakantie doen, zonder voldoende acclimatisatie. De andere delen van Seki willen we ook bezoeken voor dagtouren.
Een van de ideeën is om SFO - Yosemite - Mammoth Lakes of omgeving - Seki - Pinnacles - Big Sur - SFO te doen. Mammoth Lakes zou voor ons "rust" betekenen na de backcountry hike. Mogelijk dat we vanaf daar wel het Bristlecone Pine Forest willen bezoeken.
Vanaf Mammoth Lakes naar Seki is een behoorlijk eind. Is het de moeite waard om via de zuidkant te rijden? Of weer via de Tioga Road?
De TIoaga Road hebben we twee jaar geleden ook gereden en is naar mijn idee geen straf om te rijden. De zuidelijke route kennen we niet.
Heeft iemand ervaringen/suggesties qua route?
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Mammoth Lakes of omgeving naar Seki, welke route in juli 2020?
Mooie plannen!
Qua route lijkt mij het niet gek om onderlangs te gaan. Je kunt dan inderdaad naar het Ancient Bristlecone Pines Forest, maar ook bijvoorbeeld naar de Alabama Hills. Of naar Mt Whitney lopen?
Er zijn veel wandelmogelijkheden aan de oostkant zoals de Little Lakes valley loop. Wij vonden dit jaar de wandeling naar de Rainbow Fall bij Mammoth Lakes ook mooi. Lone Pine is dan een mooie stop. En dan naar onderlangs naar Sequoia. Je kunt via Lake Isabella maar ook door Sequoia NF. Ik heb daar geen ervaring mee maar andere forumleden wel.
Ik za onze index even bijwerken zodat de genoemde zaken makkelijk in onze verslagen zijn terug te vinden.
Marianne
Qua route lijkt mij het niet gek om onderlangs te gaan. Je kunt dan inderdaad naar het Ancient Bristlecone Pines Forest, maar ook bijvoorbeeld naar de Alabama Hills. Of naar Mt Whitney lopen?
Ik za onze index even bijwerken zodat de genoemde zaken makkelijk in onze verslagen zijn terug te vinden.
Marianne
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
Ik had al op jullie blog gekeken en natuurlijk ook die van jullie laatste reis. Fijn dat jullie genoten hebben en bedankt voor het mooie verslag.
Mt Whitney is wel even als idee opgekomen, maar wij zijn niet van die "toppenjagers". Wij gaan liever voor een mooie trektocht.
Op dit moment heb ik geen idee hoeveel we zullen wandelen aan de oostkant. Als we net een week hiken achter de rug hebben, hebben we waarschijnlijk minder zin. Maar dit hangt natuurlijk allemaal af van of we een permit kunnen bemachtigen. Ik ben nog bezig met uitzoeken welke opties we hebben en waar (en wanneer) we permits moeten aanvragen. Dat vereist ook nog wat bestuderen van de kaarten.
We zouden via Lake Isabella kunnen gaan, ik heb daar ook een paar campgrounds bekeken, maar op een of andere manier werd ik daar niet direct enthousiast van. Het Bristlecone Pines Forest zouden we ook heen en weer vanuit Mammoth Lakes kunnen doen. Ook Mammoth Lakes is nog niet zeker, een stukje eronder liggen ook wat leuke campgrounds.
Ik hoop inderdaad dat er nog forumleden reageren die de zuidelijke route hebben gereden. Ben ook wel benieuwd of het een mooie route is.
Mt Whitney is wel even als idee opgekomen, maar wij zijn niet van die "toppenjagers". Wij gaan liever voor een mooie trektocht.
Op dit moment heb ik geen idee hoeveel we zullen wandelen aan de oostkant. Als we net een week hiken achter de rug hebben, hebben we waarschijnlijk minder zin. Maar dit hangt natuurlijk allemaal af van of we een permit kunnen bemachtigen. Ik ben nog bezig met uitzoeken welke opties we hebben en waar (en wanneer) we permits moeten aanvragen. Dat vereist ook nog wat bestuderen van de kaarten.
We zouden via Lake Isabella kunnen gaan, ik heb daar ook een paar campgrounds bekeken, maar op een of andere manier werd ik daar niet direct enthousiast van. Het Bristlecone Pines Forest zouden we ook heen en weer vanuit Mammoth Lakes kunnen doen. Ook Mammoth Lakes is nog niet zeker, een stukje eronder liggen ook wat leuke campgrounds.
Ik hoop inderdaad dat er nog forumleden reageren die de zuidelijke route hebben gereden. Ben ook wel benieuwd of het een mooie route is.
-
Franciscus
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Twin Lakes Campground bij Mammoth Lakes is een aanrader, de ligging is prachtig! Wel tijdig reserveren, zit in hoogseizoen normaal gesproken vol. En in de omgeving is veel moois te zien en korte of langere wandelingen te maken. Tochtje met de roeiboot over Twin Lakes is misschien een mooie afwisseling van het wandelen.
Het dorpje Mammoth Lakes vonden wij tegenvallen, heel erg druk en toeristisch. Dat kwam ook omdat er een meerdaags muziekfestijn was op de dagen dat wij er waren. Voordeel is wel dat er voldoende keuze is in restaurants. Maar de omgeving is fantastisch en je kunt ook nog gemakkelijk op en neer naar Mono Lake e.d.
Via de zuidelijke route en Lake Isabella naar SeKi hebben wij lang geleden gedaan. Dat viel ons toen tegen, achteraf hadden we spijt. Ik herinner me vooral een hele bochtige route door de bossen en toen we uiteindelijk bij het meer waren bleek dat een trekpleister voor Amerikanen met snelle boten en waterscooters. Beetje lomp en luidruchtig allemaal.
Het dorpje Mammoth Lakes vonden wij tegenvallen, heel erg druk en toeristisch. Dat kwam ook omdat er een meerdaags muziekfestijn was op de dagen dat wij er waren. Voordeel is wel dat er voldoende keuze is in restaurants. Maar de omgeving is fantastisch en je kunt ook nog gemakkelijk op en neer naar Mono Lake e.d.
Via de zuidelijke route en Lake Isabella naar SeKi hebben wij lang geleden gedaan. Dat viel ons toen tegen, achteraf hadden we spijt. Ik herinner me vooral een hele bochtige route door de bossen en toen we uiteindelijk bij het meer waren bleek dat een trekpleister voor Amerikanen met snelle boten en waterscooters. Beetje lomp en luidruchtig allemaal.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
Ik heb de camping bekeken, inderdaad prachtig. Die gaat op de lijstTwin Lakes Campground bij Mammoth Lakes is een aanrader, de ligging is prachtig!
Mammoth Lakes zelf trekt ons ook niet erg, maar waarschijnlijk willen we daar wel uit eten en dan is wat keuze wel fijn.
Jouw beschrijving van de zuidelijke route en Lake Isabella maakt ons niet enthousiast. Bochtige wegen wordt dochter ook niet blij van (lees: wagenziek). Waarschijnlijk gaan we dan toch nog een keer over de Tioga Road.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee keer de Tioga Pass lijkt me ook geen straf. Of neem de Sonora Pass mee.
Voor het stuk onderlangs zou je eens in het 2015-verlsag van Elly kunnen kijken (www.michelly.nl).
Marianne
Voor het stuk onderlangs zou je eens in het 2015-verlsag van Elly kunnen kijken (www.michelly.nl).
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als jullie met 2-en gaan en partners zijn dan kost dit helemaal niets extra. En als jullie vrienden zijn gewoon net doen of je partners bent.One way LV - SFO heb ik ook overwogen, maar is qua kosten extra bestuurder (ik meen 15 dollar per dag) een dure grap
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Wij hebben iets dergelijks gedaan dit jaar, alleen zijn we wat verder naar het zuiden gereden (tot San Diego).
Ik denk dat je ook naar de rijtijden moet kijken. Van Lone Pine naar Cambria is 4u47. Naar Malibu is 3u35m. Die weg is weinig of niet interessant, maar al bij al valt dat mee.
Ik zou voor het volgende gaan: SF-Big Sur (tot Cambria of Malibu)- Big Pine - Mammoth Lakes - Yosemite - SEKI. Pinnacles ertussen vooraan of achteraan. Als je nog wat tijd hebt: eventueel LA, of Death valley, of opnieuw Monterey bij terugkeer naar SF (het weer is daar zeer variabel).
Ancient bristlecones hebben we tweede keer bezocht dit jaar, het is één van onze favorieten en met een leuke primitieve camping (Grandview).
Heel veel mooie wandelingen in alle soorten formaten zijn er aan die kant van de sierra's. Ook maar niet alleen rond Mammoth Lakes. In die omgeving is ook Bodie een absolute aanrader.
Een ander hoogtepunt was een hele mooie backpackingshike van 2 dagen naar Pear Lake in SEKI: een van de weinige trips waarvoor je de permit ter plaatste en ten vroegste de middag ervoor kan aanvragen. Als je dan toch in Seki bent, zal je die permit nagenoeg zeker kunnen bemachtigen. Wij hebben hem zelfs pas de ochtend van de hike gekocht (in juli, niet in het weekend). Echt een aanrader.
Hou ook rekening met sneeuw: dit (uitzonderlijk) jaar waren heel veel wandelingen nog volledig of half afgesloten half juli. Ik zou dus zeker beginnen met de kust en dan pas hoger trekken.
Veel plezier;-)
Ik denk dat je ook naar de rijtijden moet kijken. Van Lone Pine naar Cambria is 4u47. Naar Malibu is 3u35m. Die weg is weinig of niet interessant, maar al bij al valt dat mee.
Ik zou voor het volgende gaan: SF-Big Sur (tot Cambria of Malibu)- Big Pine - Mammoth Lakes - Yosemite - SEKI. Pinnacles ertussen vooraan of achteraan. Als je nog wat tijd hebt: eventueel LA, of Death valley, of opnieuw Monterey bij terugkeer naar SF (het weer is daar zeer variabel).
Ancient bristlecones hebben we tweede keer bezocht dit jaar, het is één van onze favorieten en met een leuke primitieve camping (Grandview).
Heel veel mooie wandelingen in alle soorten formaten zijn er aan die kant van de sierra's. Ook maar niet alleen rond Mammoth Lakes. In die omgeving is ook Bodie een absolute aanrader.
Een ander hoogtepunt was een hele mooie backpackingshike van 2 dagen naar Pear Lake in SEKI: een van de weinige trips waarvoor je de permit ter plaatste en ten vroegste de middag ervoor kan aanvragen. Als je dan toch in Seki bent, zal je die permit nagenoeg zeker kunnen bemachtigen. Wij hebben hem zelfs pas de ochtend van de hike gekocht (in juli, niet in het weekend). Echt een aanrader.
Hou ook rekening met sneeuw: dit (uitzonderlijk) jaar waren heel veel wandelingen nog volledig of half afgesloten half juli. Ik zou dus zeker beginnen met de kust en dan pas hoger trekken.
Veel plezier;-)
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
We zijn inmiddels 20 jaar getrouwd, dus dat zit wel goed.Als jullie met 2-en gaan en partners zijn dan kost dit helemaal niets extra. En als jullie vrienden zijn gewoon net doen of je partners bent.
@Marianne: de Sonorapas voelt toch een beetje als "om". We zoeken wel nog hikes in de regio Sonorapas als back-up, voor als andere permits niet lukken. Dan zou Sonora wel een optie zijn.
@jerommeke10: de camping in Ancient Bristlecones klinkt ook leuk. Komt ook op de lijst om te kijken of dit in te plannen is.
Jouw routevoorstel is ook waar ik in eerste instantie mee begon. Inmiddels hebben we duidelijk wanneer we weg kunnen. Dochter studeert in België en moet wachten op uitslag examens en de inzagemomenten. We moeten op tijd terug zijn ivm de herexamenperiode. We hebben dus ongeveer 4 weken met als eerste vertrekmogelijkheid zaterdag 4 juli 2020. Hierdoor lijkt het nu gunstiger om eerst naar Yosemite Valley te gaan ivm campground reserverations/permits en daarna door te reizen naar TM. We zullen dan ook voldoende geacclimatiseerd zijn. Maar dit hangt ook af van de permits. Mocht het niet lukken dan kunnen we de route omgooien en nogmaals permits aanvragen op andere data.
Pear Lake ziet er prachtig uit en houd ik zeker achter de hand, misschien dat deze hike nog uit te breiden is. We willen wel langere hikes maken, zo 3 - 7 dagen backcountry.
Gelden die afsluitingen ook voor de backcountry hikes of alleen voor de dayhikes? De PCT en JMT worden in principe ook gelopen als er sneeuw ligt.Hou ook rekening met sneeuw: dit (uitzonderlijk) jaar waren heel veel wandelingen nog volledig of half afgesloten half juli.
Op zich hebben we voldoende skills voor het traverseren van een sneeuwveld, maar nemen geen pickel/stijgijzers mee. De sneeuwval houd ik zeker in de gaten, maar als er na januari nog veel valt zijn de permits al aangevraagd.
Death Valley hebben we dit jaar "gedaan"' . We willen graag nog een keer terug in de winter/voorjaar, maar zeker niet in de zomer.
-
jerommeke10
- Amerikakenner
viewtopic.php?f=36&t=74071&p=1202835&hi ... e#p1202819
In dit topic vind je interessante info, denk ik.
In SEKI ging Pear lake via de 'watchtower' dit jaar pas op 18 juili open. Er is wel een andere route, maar die is minder interessant. Er waren rond die periode verschillende meerdaagse hikes nog gesloten.
Omgeving Mammoth Lakes was er ook nog veel afgesloten de week voordien. Er werd nog volop geskied
Op deze leuke site vond ik veel interessante info over backpacking trips. Je kan er o.a. op locatie zoeken.
https://www.backcountrycow.com/
In dit topic vind je interessante info, denk ik.
In SEKI ging Pear lake via de 'watchtower' dit jaar pas op 18 juili open. Er is wel een andere route, maar die is minder interessant. Er waren rond die periode verschillende meerdaagse hikes nog gesloten.
Omgeving Mammoth Lakes was er ook nog veel afgesloten de week voordien. Er werd nog volop geskied
Op deze leuke site vond ik veel interessante info over backpacking trips. Je kan er o.a. op locatie zoeken.
https://www.backcountrycow.com/
Ik lees even mee, want overweeg ook Twin Lakes te bezoeken. Beetje off topic maar tegen wagenziekte perfect: sea-bands: polsbandjes met een soort van bolletje dat drukt op je evenwichtsorgaan. Werkt tegen wagenziekte, zee ziekte e.d. echt fantastisch! Maakt dat wij zonder emmers en plastic zakjes kunnen reizen. Google eens zou ik zeggen! Je wordt er echt gelukkig van.
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
@jerommeke10 Bedankt voor de links. Inderdaad interessante info.
Dit site Backcountrycow hebben we al vaker gebruikt voor informatie/inspiratie. Probleem is alleen dat we nu steeds meer hikes willen doen
. De ene hike is nog mooier dan de ander.
Ik hoop maar dat er deze winter niet te veel sneeuw valt. De Tioga Road ging dit jaar immers ook laat open. Ik zal zeker de backcountry hikes zo laat mogelijk proberen te plannen en wat alternatieven achter de hand houden.
Dit site Backcountrycow hebben we al vaker gebruikt voor informatie/inspiratie. Probleem is alleen dat we nu steeds meer hikes willen doen
Ik hoop maar dat er deze winter niet te veel sneeuw valt. De Tioga Road ging dit jaar immers ook laat open. Ik zal zeker de backcountry hikes zo laat mogelijk proberen te plannen en wat alternatieven achter de hand houden.
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
@Skopje Mijn dochter gebruikt inderdaad al jaren die bandjes. Meestal gaat dat heel goed, maar bij routes met heel veel bochten/haarspeldbochten dicht op elkaar is het helaas niet afdoende.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan ook van Lone Pine naar Linnie rijden en vanaf daar de 9 mile canyon road op. Deze gaat over in de Shefman pass road tot aan grofweg Johnsondale. Vanuit daar pak je dan de weg 99 naar Pondorosa en zo naar Seki. Lange rit, maar doenbaar.
Verder weet ik niet waar je wilt huren, maar:
Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are; California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states. Dus ik zou hier in het autohuurtopic eens naar vragen
Verder weet ik niet waar je wilt huren, maar:
Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are; California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states. Dus ik zou hier in het autohuurtopic eens naar vragen
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
Deze route houden we ook in gedachten. Hij lijkt wel wat bochtig/bergachtig in google.Je kan ook van Lone Pine naar Linnie rijden en vanaf daar de 9 mile canyon road op. Deze gaat over in de Shefman pass road tot aan grofweg Johnsondale. Vanuit daar pak je dan de weg 99 naar Pondorosa en zo naar Seki. Lange rit, maar doenbaar.
@PSVwally wat betreft de auto, we hebben van de week tickets geboekt op San Francisco, dus we huren daar een auto. Het probleem met de 2e bestuurder speelt dan ook niet meer. Op SFO leek voor ons toch het meest handig qua routeplanning en eventuele aanpassingen in de route tgv eventuele extreme sneeuwval/gesloten trails.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In juli is zou dat wel erg in extremis zijn...tgv eventuele extreme sneeuwval/gesloten trails.
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
Haha, nee, ik bedoel natuurlijk de wintersneeuw die nog niet weggesmolten is. Dit nav de opmerking van jerommeke10.
Maar, wij hebben een keer in juli in Yellowstone door een flinke berg sneeuw lopen ploeteren. Ook in Canada, maar dat was in mei. Net wintersport.
Maar, wij hebben een keer in juli in Yellowstone door een flinke berg sneeuw lopen ploeteren. Ook in Canada, maar dat was in mei. Net wintersport.
Ik reageer even op het potentiële stukje “om” via de Sonora pass. In 2017 werd de Tioga pass afgesloten Ivm de bosbranden en zijn wij omgereden via de Sonora pass. Deels ander gesteente dan op de Tioga pass. Je kunt er ook geweldige wandelingen maken, wij liepen er een stuk van de PcT trail en een stuk van de John Muir trail. Het zit nu dus niet in je route maar mocht je toch over de Sonora pass komen dan is dat zeker geen straf
.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Toch nog even een reactie hierover. Wij hebben de route ook onderlangs gereden via Isabella Lake, Kernville, Johnsondale, Ponderosa en toen richting Three Rivers. Wij vonden het wel een mooie afwisselende route. Het eerste stuk na Lake Isabella rij je langs de Kern River (mooi wildstromend riviertje) Verderop de route rij je behoorlijk de hoogte in met mooie vergezichten. De Ponderosa Lodge is een leuke tussenstop om even wat te drinken. Vooral het stuk vanaf Ponderosa is vrij bochtig. Als je kind snel wagenziek is dan zal dit voor haar denk ik minder prettig zijn.WeernaardeVS schreef: ↑26 sep 2019, 10:01Ik hoop inderdaad dat er nog forumleden reageren die de zuidelijke route hebben gereden. Ben ook wel benieuwd of het een mooie route is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
@Brigit We houden de Sonorapas zeker in gedachten. Ik ben ook daar als back-up meerdaagse hikes aan het uitzoeken voor als de permits in de regio Mammoth Lakes niet lukken. De regio van de Sonorapas lijkt mij ook erg mooi. Ons oorspronkelijk plan was om een stuk van de JMT te lopen, maar gezien de drukte wordt dat hem waarschijnlijk niet.
Twee jaar geleden kwamen wij in Yosemite op de avond dat de brand begon. De volgende ochtend stond de Valley vol rook.
Twee jaar geleden kwamen wij in Yosemite op de avond dat de brand begon. De volgende ochtend stond de Valley vol rook.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties