Na veel meegelezen te hebben zou ik ook graag jullie advies willen over onze reis.
Nu bijna 12,5 jaar geleden heb ik me hier suf gelezen

We hebben al een aantal campings geboekt, maar ik blijf twijfelen over 1 ding: Yosemite. Het schijnt megadruk te zijn, het reserveren van een campingplekje bezorgd me af en toe al de kriebels, en vinden de kids het nog wel leuk om weer de natuur in te gaan?
Onze reis begint in Las Vegas en dan trekken we de natuur in:
1: Overnachting in hotel Las Vegas. We komen rond 14uur aan.
2: campground in het midden van Las Vegas-Zion.
3/4: Zion National Park overnachten. Dagje Narrows en dagje 'tuben' of Ranger programma doen met de kids.
5: Bryce-Ruby's Inn-geboekt! Liefst onderweg Escelante aandoen voor Peek a Boo trail.
6: S' morgens Navajo Loop wandelen en dan richting Capitol Reef-Fruita campground
7/8: S'morgens wandeling Capitol Reef, daarna richting Monument Valley-Goulding campground geboekt. We willen op 7e dag een avondtour met een jeep doen. Liefst eentje met avondeten erbij.
9/10: Page-Wahweap camping geboekt. 1 dag Antelope Canyon, andere dag rustdag aan het meer.
11: Grand Canyon- we willen Mather Campground boeken. Hier nog geen trails bekeken. Wie heft een leuke tip?
12/13: Flagstaff of 1 nacht Flagstaff, 1 nacht Williams. We willen een dagtochtje naar Sedona maken/eventueel berenpark in Willams. Nog zoekende naar een camping.
14: Via Route 66 leuke dag van maken langs Seligman/Kingman etc. Dan overnachten in Needles, Desert View campground geboekt
15: lange dag via Barstow naar Anaheim, met onderweg bezoek aan Calico.
16/17/18/19: Anaheim; 5 nachten. dit wordt een beetje ons rustpunt met 2 dagen Disneyland, dagje strand, dagje LA of lekker niksen.
Nog zoekende naar een camping in de buurt van Disneyland, en toch ook bosachtig geboekt.
Highway 1 route:
20: S' morgens eventueel langs Santa Barbara/Sante Monice (welke is leuker?).Overnachting in de buurt van Solvang. Nu het idee om te overnachten in park Los Padres National Forest. Iemand al eens geweest?
21: Bezoek aan de zeeolifanten. San Simeon, liefst overnachten in San Simeon State Park. Beetje lastige site om te boeken. Iemand al eens gedaan?
22/23: Monterey, nog zoekende naar een camping. Laguna Seca RV of Sunset State Beach Park. Ook beide wat moeilijk om te boeken zo lijkt het. We willen 1 dag een Whale watch tour doen. Is er een maatschappij die garandeert dat je een walvis ziet? of dat je anders de volgende dag mee mag. Ik heb wel eens zoiets gelezen.
24: Mariposa, nog zoekende naar campground. Hier willen we graag de sequoias zien!
25/26: Yosemite, liefst overnachten in Upper/Lower/North pines en anders Crane Flat. Nog iemand een optie mochten deze niet lukken?
27: Nacht op een camping dichtbij San Francisco om de volgende dag de camper weer in te leveren. Nu idee om Turtle Beach RV te doen.
28: Camper inleveren bij El Monte en dan centrum voor dagje SF.
29: vliegen terug naar huis.
We hebben dus een rustig schema voor de jongens, en om af en toe op adem te komen en niks te doen.
Maar we doen in het begin veel natuur aan en vragen ons af of Yosemite dan nog het verschil gaat maken, zeker omdat je daar zo onwijs de drukte in gaat. Ook komen we qua schema precies aan op de vrijdag en zaterdag, dus ook geen rustige dagen.
We hoorden dat Kings Canyon ook heel mooi is en stukken rustiger, maar hoe kunnen we dit combineren denken jullie?
Het lijkt nu vanaf Monterey zo'n enorm stuk via Fresno, of zouden jullie het anders aanpakken?
of moeten we luisteren naar de mensen die zeggen; sla Yosemite over in de zomer/weekend?
Wij zijn ook dol op leuke musea/kids attracties dus moeten we die 3 nachten waar we een omweg maken niet ergens anders in plakken, en wat zouden jullie dan een leuke toevoeging vinden? Ik denk dat in de omgeving Sedona veel te doen is, ook voor de kids interessante dingen.
Ik ben bang dat als we Yosemite missen, we echt iets missen qua natuurverschil...aan de andere kant, wij wandelen ook geen enorme afstanden met de kids, dus missen we dan echt wel heel veel?
Mochten jullie verder tips hebben voor leuke campgrounds met kids die niet al te duur zijn hoor ik t graag!
Mij lijkt Lo Lo Mai in Sedona geweldig, is iemand daar geweest?
Ow ja, en welke wandelingen zijn met kids helemaal te gek? Is de Navajo Loop in Bryce te doen met kids?
Groetjes, Esther.