Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Heb je de kaarten stuk voor stuk in de iPhone geprobeerd? Als ze daar wel in werken weet je gelijk dat het aan je telefoons ligt en niet aan de kaartjes (bijna niet voor te stellen dat het aan de kaartjes ligt).

Werkt het kaartje ook niet in de iPhone, mailtje naar Arieli.

Persoonlijk denk ik dat je niet-werkende telefoons maar 1 of hooguit 2 van de Amerikaanse banden kan gebruiken en dat je daarom af en toe bereik hebt.
Je iPhone ondersteunt sowieso alle banden in de US, dus daar zouden de kaartjes gewoon moeten werken.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Denk het ook.
Ik heb al eerder gedeeld dat mijn Europese Moto G5S Plus maar 1 band heeft die in Florida bij AT&T en T-Mobile ook gebruikt wordt en daardoor vaak geen bereik heb. En ik krijg met die phone alleen bij AT&T LTE data als ik voldoende signaal heb. Dat zou bij die G6 ook wel eens het probleem kunnen zijn.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

De iPhone werkt wel. Is dit met één Sim? Heb je alle Sims in die iPhone geprobeerd?
Sorry hierboven al dezelfde vraag.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb me eens verdiept in de eSim mogelijkheden voor een vakantie in de USA. We gaan in februari drie weken naar Florida. Tijdens vorige reizen hebben we onze MIFI-router gebruikt met een goedkope data-card van 24GB van Three UK. Maar die is inmiddels niet goedkoop meer en steeds meer data only kaarten staan geen tethering meer toe, daar heb je dus niets aan in een MIFI.

Nu heb ik sinds kort een iPhone 11 Pro Max met mogelijkheid voor een eSim. Ik kom echt bizarre prijzen tegen voor 3GB data bijvoorbeeld, maar T-Mobile lijkt twee mooie opties te hebben, te installeren via hun speciale App daarvoor op simlockvrije iPhones.

De ene is een plan voor onbeperkt bellen, teksten en 4G/LTE data voor 70 dollar (wij zijn echt grootverbruikers met blog en veel foto´s online), plus tethering op 3G. Dat laatste is voor blog en verkleinde foto´s vaak al genoeg voor de laptop.

Een tweede plan is 40 dollar voor 10GB met een unlimited muziekservice.

Ik denk dat wij voor de bovenste gaan.

Heeft iemand al ervaring met deze eSim optie?
fullsizeoutput_395e.jpeg
fullsizeoutput_395a.jpeg
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Pberndsen »

Geen ervaring mee, maar als je toch veel data verbruikt dan zou ik voor die paar tientjes extra voor de onbeperkte optie gaan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat sowieso hoor, ik weet gewoon dat wij meer dan 10GB gaan gebruiken. Ervaring van vorige reizen :-)

Ben gewoon benieuwd of dat activeren van die eSim via de TMobile App een beetje werkt en hoe dat in de States zelf gaat. Ik weet dat TMobile niet het beste bereik heeft, maar in Florida valt dat volgens mij nog wel mee.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Mijn eigen ervaring met het bereik van T-Mobile in Florida ( omgeving Kissimmee/Orlando/Daytona) is, dat ze er in bepaalde gebieden werken met frequenties, die niet op Europese GSM zitten. Apple toestellen schijnen er minder last van te hebben dan Android afhankelijk van het type/ouderdom.
Oplossing is om een paar mijl verderop het nog eens te proberen als je via een andere zender verbinding hebt werkt het vaak wel.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt, maar met de nieuwste Apple ben ik daar niet zo bang voor.
Binnus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Binnus »

Via de site van T-Mobile kwam ik hier uit:https://www.ultramobile.com/tourist/?ic ... L3C8617764
Voor 30 dollar 21 dagen onbeperkt data, waarvan 2GB via 4G is?
This 3-week plan gives you 1000 minutes of domestic talk, unlimited domestic and international texting and unlimited data with up to 2GB 4G LTE. You can bring your own phone and we can provide the SIM card, service and new number
Of deze: https://www.ultramobile.com/product/19-plan-sim-kit/ die kost 19 dollar, maar vraag me af of wij als Nederlanders dit kunnen nemen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Geef je deze voor mij aan Binnus? Ik vind die 1 of 2 GB sowieso veel te weinig, maar wat ik net deelde zijn geen gewoon SIM-kaarten, maar eSim. Bij eSim maak je gebruik van een dual SIM in je iPhone, maar dan zonder plastic kaartje, maar digitaal.

Zie hier voor uitleg:

https://www.iculture.nl/uitleg/esim/ (verouderd artikel, inmiddels biedt bijvoorbeeld ook T-Mobile in Nederland een eSim mogelijkheid).

Voor zover ik kan zien is die 70 of 30 dollar optie pepraid en eenmalig. Of is de instinker dat dit een maandabonnement is waar je aan vast zit?

Note: al gevonden, is dus een maandelijks plan. Als toerist moet je het doen met 2GB. Gaan we dus niet doen ...
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Volgens mij kun je ook prima die andere twee prepaid plans nemen hoor. Die worden iedere maand weliswaar automatisch verlengd, maar alleen als je nog voldoende prepaidtegoed hebt. Als je gewoon voor één maand aan prepaidtegoed opwaardeert, kun je zo’n plan er één maand mee betalen. Daarna is er geen tegoed meer dus wordt het plan ook niet met een maand verlengd.

Geen ervaring met de eSim van T-Mobile USA. Ik gebruik hier in Nederland wel eSiM in mijn iPhone (privé-abonnement via fysieke sim, zakelijke abonnement via eSim) en dat was een fluitje van een cent om te activeren. Werkt ook prima verder.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Aha, zo werkt dat dus! Bedankt!
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Galapogos schreef:
03 okt 2019, 22:30
Volgens mij kun je ook prima die andere twee prepaid plans nemen hoor. Die worden iedere maand weliswaar automatisch verlengd, maar alleen als je nog voldoende prepaidtegoed hebt. Als je gewoon voor één maand aan prepaidtegoed opwaardeert, kun je zo’n plan er één maand mee betalen. Daarna is er geen tegoed meer dus wordt het plan ook niet met een maand verlengd.

Geen ervaring met de eSim van T-Mobile USA. Ik gebruik hier in Nederland wel eSiM in mijn iPhone (privé-abonnement via fysieke sim, zakelijke abonnement via eSim) en dat was een fluitje van een cent om te activeren. Werkt ook prima verder.
Bedoel je met twee andere prepaid plans de prepaid plans van Ultramobile? Ik kwam ze tegen op de site van T-Mobile, toen ik erop doorklikte kwam ik op de site van Ultramobile.

@nieuwenoord nee het was meer in het algemeen. Ik ben bekend met eSim. Maar zocht nog naar een mobiel internet plan voor als wij eind oktober in Florida zijn. 2 jaar terug deden we het met een Three datasim in een mifi, dat ging op zich prima. Dat was in het westen, daar heb je op veel plekken geen bereik (logisch). Maar als ik dan kijk naar de plans van Ulramobile dan vind ik dat veel handiger.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, precies. Wij hebben die data-SIM van Three volop gebruikt, ook voor de roaming vrij werd in Europa. Superhandig als je in Spanje woont en veel Nederland bent.

Nu ga ik toch kijken voor die eSim van 70 dollar. Als ik er geen tegoed meer op zet, houdt die dan blijkbaar toch op na onze vakantie. Die krijg je alleen te zien via de App die er speciaal voor is. Je moet wel bevestigen met een vijfcijferige postcode, maar die heeft onze creditcard ook en dat lukt eigenlijk altijd. Onze Spaanse postcode bestaat in de USA ook 😁
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Binnus schreef:
04 okt 2019, 09:20
Bedoel je met twee andere prepaid plans de prepaid plans van Ultramobile? Ik kwam ze tegen op de site van T-Mobile, toen ik erop doorklikte kwam ik op de site van Ultramobile.
De Amerikaanse site van T-Mobile doet het momenteel niet, maar ik bedoel de prepaid plans T-Mobile ONE Prepaid en Simply Prepaid. Die zijn van T-Mobile zelf, niet van Ultramobile.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 04 okt 2019, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Maar als i zo kijk naar de plans van Ultramobile, is dat nou een overweging om te nemen? https://www.ultramobile.com/product/19-plan-sim-kit/
Onbeperkt data, waarvan 1GB dan via 4G is (als ik het goed begrijp). Of zit dit anders?

We zijn met 4 volwassenen die niet heel veel verbruiken (het meeste zal toch Whatsapp en Facebook schat ik).
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Tsja, na 1 GB wordt je teruggezet naar 128kbps, oftewel 16 KB per seconde. Dat is héél erg langzaam. Vermoedelijk genoeg voor tekstberichten via WhatsApp, maar dan houdt het snel op.

‘Gewoon’ een beetje Facebooken zal met 128kbps nauwelijks gaan, en die 1 GB aan snelle data zal met 4 man snel op zijn.

Mijn keus zou het dus niet zijn.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Inges »

Net terug uit de USA. Daar bij de Verizon shop een prepaid data kaart gekocht voor 45 dollar voor 16 gig. Ik bel er niet dus ik heb geen bel minuten nodig dus heb ik alleen data gekocht. Werkt prima en in het zuid westen heb ik met Verizon bijna overal bereik gehad. Zelfs in SEKI waar er geen telefoon bereik was maar ik wel gewoon LTE had. Ik heb een iPad waar een sim in kan dus ik gebruik hem altijd daarin. In 3 weken 12 gig gebruikt (ook voor navigatie gebruikt en verder nergens op gelet) Heel tevreden over en een stuk goedkoper dan een wereldbundel afnemen bij mijn provider (KPN)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Galapogos schreef:
04 okt 2019, 20:18
Tsja, na 1 GB wordt je teruggezet naar 128kbps, oftewel 16 KB per seconde. Dat is héél erg langzaam. Vermoedelijk genoeg voor tekstberichten via WhatsApp, maar dan houdt het snel op.

‘Gewoon’ een beetje Facebooken zal met 128kbps nauwelijks gaan, en die 1 GB aan snelle data zal met 4 man snel op zijn.

Mijn keus zou het dus niet zijn.
Bedankt! Ik kon niet goed zien of je nu werd teruggezet in snelheid. Wat je zegt, voor Whatsapp kan het (mits niet teveel foto's) maar de rest is niet te doen. Ik denk toch dat ik meer een Three datasim neem van 12GB. De mifi hotospot heb ik niet meer, eens kijken of mijn telefoon (Xiaomi Mi A1) de banden in Amerika ondersteund.
neuberben
Amerika-ontdekker

Bericht door neuberben »

nieuwenoord schreef:
03 okt 2019, 15:55
Ik heb me eens verdiept in de eSim mogelijkheden voor een vakantie in de USA. We gaan in februari drie weken naar Florida. Tijdens vorige reizen hebben we onze MIFI-router gebruikt met een goedkope data-card van 24GB van Three UK. Maar die is inmiddels niet goedkoop meer en steeds meer data only kaarten staan geen tethering meer toe, daar heb je dus niets aan in een MIFI.

Nu heb ik sinds kort een iPhone 11 Pro Max met mogelijkheid voor een eSim. Ik kom echt bizarre prijzen tegen voor 3GB data bijvoorbeeld, maar T-Mobile lijkt twee mooie opties te hebben, te installeren via hun speciale App daarvoor op simlockvrije iPhones.
Ik was ook aan 't kijken voor zo'n e-sim, maar ik snap het nog niet goed: moet je dan niet meer langs een winkel? Gewoon app downloaden, betalen en hopla?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer