Wij, een gezin uit de Belgische kempen met 2 kinderen van 6 en 7, hebben onze vluchten geboekt voor Alaska!

We vertrekken 11 juli en komen terug op 7 augustus. The Milepost en nog 6 andere boeken zijn besteld en komen volgende week aan. Dan kan het puzzelen en plannen en voorbereiden van start gaan.
We hebben met onze kinderen elk jaar al een verre reis gemaakt (altijd in de natuur, we houden niet van steden

Ik heb al wat gelezen op dit forum en ook jullie blogs (zoals die van @ingrid14 en @kalaman ). Super!
Ik ga jullie de komende maanden bestoken met nog vragen

Nu alvast groooooot dilemma 1:
Wij zijn echte kampeermensen. We gaan in Alaska dus ook zeker en vast kiezen voor kamperen. Door het weer, de muggen, de beren,....wilden we opnieuw een camper huren. Ik ben zonet achterover gevallen van de prijzen. Voor 26 nachten betalen we, zelfs bij cruise america, maar liefst 7000 dollar!!!!

Voor hetzelfde aantal dagen betaalden we in Denver maar 2800 euro. Ik had een verschil verwacht, maar dit had ik niet zien aankomen.
We zijn voorbereid op een dure reis, maar ik wil niet het grootste deel van het budget in de huur van een camper steken. Ik weet dat de meesten onder jullie hebben gekozen voor auto+hotel, maar dat is voor ons echt geen optie. Hoewel ik in eerste instantie een tent niet zag zitten, begin ik nu toch te twijfelen. Daarom wil ik een idee hebben wat de prijs is om een auto te huren voor diezelfde periode. Ik zou dat kunnen uitzoeken, maar jullie kunnen daar zeker en vast sneller op antwoorden

Alvast hartelijk bedankt!
Katrin