Maar inmiddels heb ik al weer een tijd iemand anders leren kennen. Alles leuk en aardig, wonen samen, zijn verloofd... En na verloven komt ooit trouwen zegt men.
Wat we allebei niet willen, is zo'n super burgerlijk trouwen wat we zelf vroeger hebben gedaan. Naar gemeentehuis, 's-middags wat eten en drinken, en 's-avonds feest met 100 mensen waarvan je er 85 na het huwelijk eigenlijk nooit niet meer hebt gezien. Maar ja, het was familie, dus je moest ze uitnodigen hè...
Echte vrienden leer je daarna ook kennen. En dat blijken er eigenlijk niet al te veel te zijn.
Nou klinkt het allemaal beetje somber, maar dat is het juist niet. M'n partner is nog nooit in Amerika geweest. En het lijkt ons beiden mooi om in Amerika te trouwen. Dan moet dat eigenlijk in Las Vegas hè? Met zo'n nep-Elvis erbij. Het is allemaal nog even weg. Bedoeling is mei 2022. Maar er komt nu misschien iets meer bij kijken dat 6 nachten een hotel in Queens boeken en bij Delta een retour ticket regelen.
In 2014 was ik in Las Vegas eind oktober als ik het goed herinner. Toen was het niet koud. Gewoon lekkere temperatuur. Mei geen idee of het dan niet te warm is. Ik heb wel wat op google zitten kijken, en zo'n huwelijks ceremonie duurt niet mega lang volgens mij. Hoeveel mensen we mee nemen weten we niet. Misschien alleen wij 2, misschien dat de kinderen mee gaan (al dan niet met partner, en waarschijnlijk niet voor de hele vakantie, want denk we trekken er minimaal 3 weken voor uit (voor de vakantie, niet voor de huwelijks ceremonie

Over het trouwen op zich heb ik het nodige gevonden op deze site:
https://interweddings.nl/trouwen/bestem ... las-vegas/
Leuk, de wedding chapel, 651 euro. Geen geld. Maar 7 foto's vind ik dan wel weer weinig, daar krijg je geen album mee vol.
Dit staat er verder bij. Ziet er goed uit hoor:
Limousine service van hotel naar Marriage license bureau
Samen ophalen van de Marriage license
Limousine service naar Graceland Wedding Chapel
Huur van de chapel
Ambtenaar van de burgerlijke stand
Traditionele muziek (opgenomen)
Professionele fotograaf
6x 4×6’s en 1x 8×10 foto’s of 6 digitaal
Roos small voor de bruid
Corsage voor de bruidegom
Huwelijkscertificaat houder
Limousine service terug naar het hotel of aansluitend fototour
Trouwakte inclusief apostille stempel
Nederlands trouwboekje
Het trouwarrangement is inclusief:
Donatie voor de ambtenaar $ 60,-
Donatie chauffeur limousine $ 40,-
Donatie fotograaf $ 20,-
Marriage license $ 77,-
Deze zag ik ook nog:
https://www.theperfectwedding.nl/artike ... -las-vegas
Met de nodige tips.
Deze op het forum gevonden, heel handig, met zelf-ervaring-tips van Bastiaan76:
viewtopic.php?f=3&t=71997&p=1173037&hil ... s#p1173037
Kijk, het mag wel cliché zijn. Da's geen probleem. Trouwpak en jurk kun je daar huren neem ik aan. Maar kun je dat op voorhand al regelen? Daar ter plekke is ook maar last-minute. Persoonlijk vind ik het zonde om 3.000 euro voor een jurk uit te geven die je maar 1 keer aan doet. Dat geld kun je beter in een leuke vakantie stoppen. En voor een trouwpak hetzelfde hoor, al zal die in de regel voor Johan Modaal geen 3.000 euro kosten.
Fotograaf voor meer dan 7 foto's, moet ook te regelen zijn denk ik? Gewoon fotograaf via internet zoeken in Las Vegas? Kijk, het hoeven geen 200 foto's te zijn. Maar 7 is nu net weer klein beetje te weinig. Ga je daarna nog ergens anders naartoe en zijn de kinderen erbij, kunnen die natuurlijk met de Huawei Mate 20 Pro wat foto's knippen. En misschien zijn er dan wel betere selfie-sticks. Maar voor het geval dat niet zo is, heb je toch de ouderwetse fotograaf nodig...
De wedding chapel. Wel doen of eigenlijk helemaal niet doen?
Het idee verder moet nog uitgewerkt worden natuurlijk. Maar in m'n gedachte zou ik voorstellen om eerst van NL naar New York te gaan. Daar even paar dagen in de stad verblijven met partner. Die heeft dat nog niet gezien, en omdat je (wij dan) niet met grote regelmaat naar Amerika denken te gaan, is dat leuk dat ze dat toch ziet dan. Daarna en auto huren en richting het westen rijden. Alhoewel westen, denk eerst nog naar Washington en Niagara Falls, en dan pas naar het westen. Mijn idee was om eerst naar New York te gaan, en pas als je klaar bent de huurauto daar te pakken in plaats van in Washington aankomen en dan huurauto te pakken voor naar New York. Maar misschien is het ook wel een idee om van NL naar Washington te vliegen, daar 2 dagen te blijven en dan met de trein (openbaar vervoer) naar New York te gaan? Heb over zoiets ook weleens iets gelezen hier op het forum. Al klopt Washington-New York-Niagara Falls dan weer niet, die volgorde is niet goed.
De verdere indeling tussen New York (Niagara Falls) en Las Vegas moet nog gemaakt worden. Graceland lijkt me mooi om te bezoeken. Mount Rushmore is ook iets wat je eigenlijk wel gezien mag hebben (alleen ligt dat volgens mij best in een regio waar verder niet mega veel te zien is?). Een Yosemite Park en Zion Park zou ik graag nog een keer willen bezoeken en dan ook wat gaan wandelen daar (wat we toen in Yosemite Park niet gedaan hebben, en Zion kun je vanaf Springwood als ik het goed herinner met een bus het park in, mag niet met eigen auto. We hebben daar toen wel gewandeld van een klein parkeerplaatsje na de tunnel naar boven. Maar dat was maar kwartiertje).
Verder nog kijken voor wat national parken waar we toen niet zijn geweest. Sequoia, Death Valley, Grand Canyon, Monument Valley, daar zou ik niet persee nog een 2e keer naartoe terug hoeven.
Las Vegas mag beetje op het einde van de vakantie zijn. Want doe je dat eerst en je krijgt daarna tijdens de vakantie ruzie, dan ben je voor niks getrouwd... (da's een grapje). Weet niet of het goed is om tickets NL-NY en Las Vegas-NL te pakken, of dat dat juist veel te duur is dan, dan NL-NY-NL veel goedkoper is. Al is van Las Vegas terug naar New York rijden dan ook wel weer een heel eind. Zou het zelf wel leuk vinden om na Las Vegas richting Chicago te gaan, en vandaaruit terug te vliegen naar Amsterdam (want vandaaruit gaat wel een vlucht, van Las Vegas uit heb ik eigenlijk helemaal geen idee). Chicago heb ik foto's van gezien, en schijnt best een mooie stad te zijn.
Zo, dat was even een gedachte die ik op het forum heb geschreven. Ben benieuwd naar reacties van mede forummers. En uiteraard, ik antwoord weer op elke reactie