Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een compliment voor de Amerikanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Een compliment voor de Amerikanen

Bericht door chippie777 »

Ik kom ook graag in Amerika maar om nou te zeggen dat het allemaal zo anders/beter/slecdhter is als in Nederland. Wij waren dit jaar in het Noord Oosten van de VS en het verkeer rond Boston en NY was echt niet anders dan in de randstad. Het verkeer in de buiten gebieden was inderdaad heel relaxt maar dat vind ik in Nederland ook. De veluwe, achterhoek en Limburg het is allemaal een stuk rustiger dan de randstad. Het service niveau in de restaurants is inderdaad erg vriendelijk omdat het op het fooien systeem is gebaseerd maar in Nederland heb ik over het algemeen ook prima ervaringen in Restaurants en ik kan niet zeggen dat ik het in Nederland slechter vind. Denk ook dat een en ander afhangt van hoe je zelf naar zaken kijkt. Wat verwacht je van de ander, wat verwacht je van je omgeving. In NY (Times Square)was het extreem druk, maar dat is logisch het is de hot spot van de VS maar dat heb je in Nederland ook wanneer je naar Amsterdam gaat. Ik vind de gemiddelde Amerikaan zeer toegankelijk maar het blijft vaak bij een oppervlakkig gesprekje en ik vind dat prima. Wat ik begrijp van Amerikanen is dat zij het in Europa/Nederland erg prettig vinden, bijna iedereen spreekt hun taal en ze vinden het er prettig. Denk ook dat het te maken heeft dat wanneer je op vakantie bent je een ander “gevoel” hebt dan wanneer je gewoon aan het werk bent in je normale leven.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Tipsy_1 schreef:
30 aug 2019, 22:15
k zag het als toerist in van die afgelegen dorpjes in Utah en Nevada ook vaak wel rooskleurig in dan nu we hier wonen
Hier zit denk ik wel een paar keer een kern van waarheid in.

Als je als toerist ergens komt ziet het er toch anders uit. Je kijkt anders. Je gevoel is anders. Voor de meesten een once in a lifetime experience. Misschien ben je net wat flexibeler dan dat je thuis bent.
Verschil tussen stad en dorp zijn er overal. Waar je ter wereld ook komt.
En er zijn nou eenmaal verschillen tussen gebieden. Van Utah naar New York is al gauw 3.000 kilometer. Het zou me eerder verbazen als er geen verschil zat.

Dat allemaal gezegd hebbende. Kom ik toch liever in het westen van Amerika dan in het oosten. En heeft het zuiden bij mij de voorkeur boven het noorden. En ook hier bevestigd de uitzondering de regel. Kom voor mn werk met grote regelmaat in Amerika. Kom niet alleen maar vrolijke en gezellige mensen tegen in het westen en zuiden...
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat je als je op vakantie bent ook veel meer open staat voor een praatje en dat ook uitstraalt. Ik vermoed dat de meeste mensen die hier regeren ook niet met iedereen meteen een praatje beginnen als ze bijvoorbeeld boodschappen aan het doen zijn. Mensen hebben dan vaak een veel geslotener houding omdat ze druk zijn. Wat je ontvangt is vaak ook wat je uitstraalt.

Wat betreft restaurant; ik heb geen idee waar de mensen die hier praten over "eten op tafel flikkeren" e.d. uit eten gaan maar dit maak ik echt nooit mee. Wij gaan regelmatig uit eten maar worden altijd supervriendelijk behandeld.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mee eens, Marjon!!
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Dit is nu precies waarom ik me hier als toerist zo prettig voel. Niet het gevoel dat je als een toeristische prooi financieel uitgebuit wordt, maar vrij en blij anoniem opgaat in de samenleving hier. We zijn nu in Florida en vanmorgen hebben we een lange ochtendwandeling over het strand gemaakt. We zijn wel 20 x een goedemorgen toegewenst, voordat we graag wilden oversteken stond het verkeer al stil, het strand was rustig en brandschoon, op straat geen zwerfafval en zo zijn er nog wel meer verschillen waarom ik nooit meer naar zuid-europa op vakantie ga, hoe mooi het daar ook is. Het is maar net waar je je prettig voelt. En voor mij is dat hier en vooral in Florida.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ach, het heeft allebei wat. Persoonlijk vind ik Griekenland veel sfeervoller dan Florida. Daarom combineer ik het. Florida in de winter en Griekenland in de zomer :D
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door boonens »

Overigens nog iets wat ik erg waardeer aan Amerika; kleding. Over het algemeen trek je aan waar je je lekker in voelt, niet wat er van je verwacht wordt. Comfort lijkt daarbij het belangrijkste en sportieve kleding praktisch de norm.

Erg handig op vakantie, met de warmte icm een gevarieerd dagprogramma (trails/shoppen/museum/restaurant). Op vakantie in Europa voel ik mij geroepen iets vaker om te kleden.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX - TX (part 2) | Gepland: '26: AZ - LA/MS/AL/GA/FL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer