Ik lees dit forum al een aantal jaar en gebruik veel tips bij het plannen van onze vakanties naar Amerika. Bij deze alsnog heel erg bedankt, het heeft ons enorm geholpen! Ik heb zelf nog nooit wat gepost, maar vandaag is het dan zover.
Wij zijn voornemens om in de zomer 2020 ongeveer 4 weken naar Californië te gaan. Mijn vrouw en ik hebben in 2009 het klassieke rondje Westkust gedaan (LA, GC, MV, Bryce, Zion, FoF, LV, DV, Yosemite, SF, Route 1, LA) en zijn destijds bij zonsondergang in de Valley of Fire getrouwd. Inmiddels zijn er ook 2 kinderen (meiden van 7 en 9 jaar in 2020). De afgelopen jaren hebben we met het hele gezin rondreizen gemaakt in Noord-Oost VS/Canada, Texas (aanrader!) en Florida. Ook zijn we een aantal keer in de meivakantie 2 weken in Orlando geweest voor Disney e.d.. Dit is ons allemaal erg goed bevallen en nu dus weer de Westkust.
Omdat ik minimaal 3 weken wil i.v.m. reistijd/kosten en tijdsverschil blijft alleen de zomervakantie over (leerplichtige kids). Eerst dacht ik wederom aan het klassieke rondje, maar na te hebben gekeken op klimaatinfo.nl ben ik daarop terug gekomen. In Las Vegas en omgeving is de gemiddelde maximum temperatuur boven de 40 graden. Ik heb de focus dus wat verlegd naar de kust en bergen van Californië. Hierbij zoeken we een balans tussen relaxen (allemaal), pretparken (kids en papa
Dag 1: Schiphol-SFO-San Jose
Dag 2: San Jose-Santa Nella (California's Great America)
Dag 3: Santa Nella-Three Rivers (Sequoia NP: Moro Rock, Crescent Meadow)
Dag 4: Three Rivers-Grant Grove (Sequoia NP: Crystal Cave, Congress Trail)
Dag 5: Grant Grove-Fresno (Kings Canyon NP)
Dag 6: Fresno-Yosemite (Mariposa Grove, Glacier Point, Sentinel Dome Trail)
Dag 7: Yosemite (Fietsen/raften in Valley, Stargazing)
Dag 8: Yosemite-Walker (Tioga Road, Mono Lake, Bodie)
Dag 9: Walker-Sacramento (Lake Tahoe, Marshall SHP, Old Sacramento)
Dag 10: Sacramento-San Francisco (Muir Woods NM, Golden Gate Bridge/Park)
Dag 11: San Francisco (Alcatraz en Fisherman's Wharf)
Dag 12: San Francisco (Fietsen Golden Gate naar Sausalito)
Dag 13: San Francisco-Monterey (Stanford, Apple, Santa Cruz Pier)
Dag 14: Monterey (Aquarium, 17 mile drive, Point Lobos SNR)
Dag 15: Monterey-San Simeon (Big Sur, Limekiln SP)
Dag 16: San Simeon-Solvang (Hearst Castle, Pismo Beach)
Dag 17: Solvang-Los Angeles (Santa Barbara, Malibu, Santa Monica)
Dag 18: Los Angeles (Griffith Observatory)
Dag 19: Los Angeles (Walt's Barn, Angeles NF)
Dag 20: Los Angeles-San Diego (Laguna Beach)
Dag 21: San Diego (Seaworld)
Dag 22: San Diego (Aquatica/USS Midway)
Dag 23: San Diego (San Diego Zoo/Balboa Park)
Dag 24: San Diego (???)
Dag 25: San Diego-Anaheim (Dana point/Newport: Whale Watching, Disneyland)
Dag 26: Anaheim (Disneyland)
Dag 27: Anaheim (Disneyland)
Dag 28: Anaheim (Disneyland)
Dag 29: Anaheim (Disneyland)
Dag 30: Anaheim-LAX
Dag 31: Schiphol
In vergelijking met onze trip in 2009 zijn met name SEKI, San Diego en Disneyland nieuw. Daarnaast ligt het reistempo iets lager doordat we in sommige hotels nu meerdere dagen zijn. Voor de kids zoeken we naast de pretparken e.d. ook zo veel mogelijk hotels met zwembaden en voor papa natuurlijk een grote SUV
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog tips voor ons hebben. Ik ben met name geïnteresseerd in de volgende tips:
- Wat is leuk voor 2 meiden van 7 en 9 jaar?
- Wat mogen we op deze route echt niet overslaan?
- Welke toeristische "hoogtepunten" moeten we vooral overslaan (omdat ze tegenvallen of te druk zijn)?
- Tips voor (betaalbare
- Off the beaten track / kleine niet voor de hand liggende "attracties"
- We houden van trails van maximaal 5km, hebben jullie trails die leuk en interessant zijn (ook voor de kids) (en niet teveel hoogte verschillen svp
Kortom de voorpret is in volle gang (en het is pas over een jaar)! Binnenkort kunnen we op ticket jacht.
Bedankt voor jullie reacties!
Gr, Siegfried