Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

-18 Jarige naar California

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
SenneHou
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

-18 Jarige naar California

Bericht door SenneHou »

Hallo,
Ik wist niet goed waar ik dit moest vragen, maar een forum met mensen die ervaring hebben zal wel de goede plek zijn hopelijk.
Ik ben van plan om in augustus 2020 naar Amerika te gaan, Californië om specifiek te zijn.
Nu zijn er enkele problemen waarover ik geen antwoord kan vinden op het net.
Probleem 1: Het betalen, ik beschik enkel over een axa debitkaart, kan dit nadelig zijn voor mij? (AXA werkt niet met studenten kredietkaarten)
Probleem 2: Onze buren zeiden dat hotels nog al eens graag een grote borgsom reserveren van je visa. Nu dat is oké, maar ik heb geen visa om dat te laten reserveren...
Even ter verduidelijking, ik ga met mijn beste vriend (die dan wel al 18 is) en zijn papa vliegt mee naar San Fransisco. Vanaf daar gaat zijn papa alleen verder.
Zijn er oplossingen in het geldverband? En hebben jullie enkele tips voor mij?
Enorm hard bedankt voor jullie tijd
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: -18 Jarige naar California

Bericht door Markstaal »

Degene die het hotel boekt als "hoofdgast" moet zover ik weet beschikken over een creditcard. een debitcard gaat hier niet werken. De bord is meestal niet een enorm bedrag, dit wordt gereserveerd op de kaart tot dat je weer uitcheckt. Omdat je pas vanaf je 18e een creditcard kan aanvragen zal je dit eventueel aan je vriend kunnen overlaten aangezien hij dan 18 is. Wat zijn jullie plannen daar verder? Bij het huren van een auto heb je immers ook een creditcard nodig. In San Francisco kan je zonder auto goed verplaatsen maar over het algemeen zou je je moeten verplaatsen met een auto als je ergens anders heen wilt in de VS. Hou hierbij ook rekening dat het huren van een auto behoorlijk duur kan zijn als je onder de 25 bent.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Onder de 21 is een auto huren zo goed als onmogelijk. Lukt je in Europa ook niet..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ik denk dat er mensen op het forum zijn die meer kunnen vertellen over de debit kaart.

De vriend waar je mee op reis gaat is wel 18, dus hij zou een credit kaart kunnen aan schaffen als back-up zo wie zo. Je Esta reken je ook af met een credit kaart, dus eigenlijk kan je niet zonder. Ook als je in hotels wilt overnachten. Die borg krijg je wel terug,maar dat is soms niet direct. Hebben jullie die keuze voor hotels al gemaakt? Kamperen is ook erg leuk en kan heel veel goedkoper uitpakken met een tent.

Je hebt als minderjarige ook een toestemmings- formulier van je ouders nodig om op reis te gaan.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
SenneHou
Amerika-ontdekker

Bericht door SenneHou »

Het is niet de bedoeling om een auto te huren. We hebben de grotr afstandsbussen die dat doen voor ons. In Las Vegas komen we zijn papa terug tegen dus daar is er geen probleem. Moet je een vast inkomen hebben om een visa aan te vragen?
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Wat ik ook wel gelezen heb, is dat je in bepaalde staten niet kunt boeken als je nog geen 21 bent. ( soms wel maar dan moeten ouders garant staan)
Misschien ook nog een optie om toch een aantal hotels op voorhand vast te leggen en te betalen??
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je ouders kunnen een extra credit card aanvragen op jouw naam. Of dat kan als je nog geen 18 bent weet ik niet. Anders zouden de ouders van je vriend dat kunnen doen op zijn naam.
Als je geen auto huurt is een cc wellicht niet nodig. Ik denk dat het geen probleem is als de hotels met de cc van bijvoorbeeld je ouders geboekt worden. Ter plekke kun je zelf kiezen op welke manier je betaalt. Boeken via een reisorgansiatie kan ook, dan betaal je alles vooraf.

Er zijn hotels waar je niet mag komen als je nog geen 21 bent, zeker in Las Vegas. Hou daar rekening mee.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou inderdaad zijn vader de hotels laten vastleggen voor jullie. Die kan dan met een credit card de boekingen garanderen. Jullie zullen die dan wellicht contact af kunnen rekenen ter plekke?

ESTA kan trouwens wel met een credit card van een van de ouders en tegenwoordig ook met PayPal.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Hotels laten vast leggen en betalen door iemand ander moet kunnen maar dan hou je nog wel het probleem van de borg. Tot heden heb ik nog geen hotel gezien waar dit ook contant kon. Bij het inchecken hebben ze ook de creditcard nodig plus paspoort.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zonder een creditcard is dit alles heel moeilijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Bericht door Gast »

Ik vraag me af of je onder de 18 (soms onder de 21) wel überhaupt hotels mag/kunt reserveren laat staan of ze je als gast accepteren, zeker als je samen op 1 kamer verblijft.
In de US zijn ze een stuk minder tolerant als het over minor age gaat.

https://www.skyscanner.com/tips-and-ins ... to-a-hotel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Misschien ook toch wel even onder de aandacht brengen dat een -18 jarige wordt beschouwd als een "minor". In verschillende staten, waaronder Californië is er een "age of consent" op 18 jaar. Dwz dat je ook wel eens wettelijk in de problemen kan komen als een +18 jarige de kamer deelt met een -18 jarige. Dit is iets waar je zeker in de VS niet licht mag overgaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SenneHou
Amerika-ontdekker

Bericht door SenneHou »

Marcopstal schreef:
26 aug 2019, 16:51
Misschien ook toch wel even onder de aandacht brengen dat een -18 jarige wordt beschouwd als een "minor". In verschillende staten, waaronder Californië is er een "age of consent" op 18 jaar. Dwz dat je ook wel eens wettelijk in de problemen kan komen als een +18 jarige de kamer deelt met een -18 jarige. Dit is iets waar je zeker in de VS niet licht mag overgaan.
Maar ik heb een toestemmingsformulier van de gemeente dat mijn moeder heeft gehaald, dus kan dat echt een probleem zijn? Want ik wordt hetzelfde jaar wel nog 18
SenneHou
Amerika-ontdekker

Bericht door SenneHou »

BonnyR schreef:
26 aug 2019, 15:14
Wat ik ook wel gelezen heb, is dat je in bepaalde staten niet kunt boeken als je nog geen 21 bent. ( soms wel maar dan moeten ouders garant staan)
Misschien ook nog een optie om toch een aantal hotels op voorhand vast te leggen en te betalen??
Ah dat is dus wel mogelijk? Als mijn vriend alles boekt in België? Las Vegas is 21+ daarom zijn vader!
SenneHou
Amerika-ontdekker

Bericht door SenneHou »

Terpies schreef:
26 aug 2019, 16:34
Ik vraag me af of je onder de 18 (soms onder de 21) wel überhaupt hotels mag/kunt reserveren laat staan of ze je als gast accepteren, zeker als je samen op 1 kamer verblijft.
In de US zijn ze een stuk minder tolerant als het over minor age gaat.

https://www.skyscanner.com/tips-and-ins ... to-a-hotel
dat hadden we nagekeken, Cali is 18, Las Vegas is idd 21. Daarom gaan we samen met zijn papa naar Las Vegas
SenneHou
Amerika-ontdekker

Bericht door SenneHou »

Bedankt iedereen om zo snel te antwoorden! Ik had echt niet verwacht dat forums nog zó relevant waren!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

SenneHou schreef:
26 aug 2019, 18:04
dus kan dat echt een probleem zijn?
JAAAAAAAAAAAA! Dat kan niet een probleem zijn, dat IS een probleem. De VS redeneert heel simpel. Hij is 18, jij niet. Maar, maar, maar, dat kent men daar niet. Het is zwart wit. Jij bent geen 18, hij wel.

PS: Het is niet toegestaan volledige voorgaande forumberichten te quoten. Aangeven op wie je reageert is voldoende.
Gast

Bericht door Gast »

Bovendien kunnen hotels (ondanks wat de wet voorschrijft qua leeftijd) je altijd gewoon aan de balie alsnog weigeren. En zoals @Hockey ook al aangeeft: er bestaat in de US geen “ja maar”.
SenneHou
Amerika-ontdekker

Bericht door SenneHou »

@Hockey Hoe raar is dat, dus als ik met bv vrienden van mijn ouders zou gaan is day illegaal omdat ik minderjarig ben?
SenneHou
Amerika-ontdekker

Bericht door SenneHou »

@Hockey want, wij zijn beste vrienden. Er zit totaal geen sexuele band tussen. En hij heeft overigens een officieel toestemmingsformulier dat hij mijn 'voogd'is op dat moment
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer