Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuw verdrag wat de ticketprijzen zal doen dalen!!
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Antwerpen
Ik denk dat de kans klein is dat er in 2008 al veel van te merken zal zijn. Misschien dat er al 1 of 2 lowbudget maatschappijen er op zullen vliegen. Maar de rest zal hun prijzen daar zijn prijzen nog niet door verlaagd hebben.dieter schreef:Iemand al enig idee wat de prijsverlagingen concreet zullen betekenen ?
Vrees dat het een maat voor niets zal zijn, of slechts heel miniem.
Ben nu al bezig met onze vakantie 2008 voor te bereiden en hoop natuurlijk op een goedkopere vlucht ....
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Berichten: 2820
- Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Delta is mijn favoriete maatschappij
heb al 3 keer met ze gevlogen en de service aan boord is altijd erg goed.
Veel drinken, vriendelijk personeel.
Ook met United heb ik deze ervaring.
Mijn ramp-ervaring is met arke Fly naar Mexico.
Wat een ellende...maar goed, die vliegen volgens mij niet op the States
heb al 3 keer met ze gevlogen en de service aan boord is altijd erg goed.
Veel drinken, vriendelijk personeel.
Ook met United heb ik deze ervaring.
Mijn ramp-ervaring is met arke Fly naar Mexico.
Wat een ellende...maar goed, die vliegen volgens mij niet op the States
Dat is dus wat ik vrees.Chi Sin X schreef:Ik denk dat de kans klein is dat er in 2008 al veel van te merken zal zijn. Misschien dat er al 1 of 2 lowbudget maatschappijen er op zullen vliegen. Maar de rest zal hun prijzen daar zijn prijzen nog niet door verlaagd hebben.dieter schreef:Iemand al enig idee wat de prijsverlagingen concreet zullen betekenen ?
Vrees dat het een maat voor niets zal zijn, of slechts heel miniem.
Ben nu al bezig met onze vakantie 2008 voor te bereiden en hoop natuurlijk op een goedkopere vlucht ....
Taksen, belastingen en verhogingen gaan wel altijd vlot en snel
Las net het volgende op het Orlandoforum :
Goedkoop naar Amerika? Voorlopig niet!
Door RICHARD CLEVERS
ROTTERDAM - Denk maar niet dat u weldra voor een prikkie naar Amerika vliegt. De prijsverlaging die minister...
...Eurlings (Verkeer) beloofd heeft, is voorlopig namelijk nog niet in zicht.
Eurlings zei dat meer concurrentie in het transatlantische luchtruim gaat leiden tot lagere prijzen. Maar daar blijkt in de praktijk voorlopig niets van. Sommige experts vragen zich zelfs of het reizen naar de Verenigde Staten überhaupt voordeliger kán.
Vooralsnog is de American Dream voor velen in ieder geval nog onbereikbaar. Een nieuw verdrag tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten verschaft ook prijsvechters toegang tot het transatlantische luchtruim. Maar geen enkele goedkope maatschappij heeft zich al aan het front gemeld.
,,Dat komt nog wel,’’ zegt Jan Doets, specialist in Amerikareizen. Maar óf dat waar is en hoe die prijsbreker heet, is nog ongewis.
Luchtvaartdeskundige Hans Heerkens, van de Universiteit Twente, wijst er op dat concurreren op lange afstanden nog niet zo eenvoudig is. Goedkope maatschappijen als EasyJet moeten daarvoor eerst aanpassingen doen. ,,Ze hebben bijvoorbeeld vliegtuigen nodig waarmee je langer in de lucht kunt blijven.’’
Veel voordelen waarmee goedkope maatschappijen zich bínnen Europa kunnen onderscheiden, vallen buiten Europa bovendien weg.
Binnen Europa onderscheiden goedkope maatschappijen zich bijvoorbeeld met een hele hoge afhandelingsnelheid.
,,Want hier doen ze korte vluchten. Ze vliegen ergens heen, landen en stijgen weer op. Een kwartiertje tijdwinst levert al geld op,’’ gaat Heerkens verder. ,,Op lange vluchten vervalt dat voordeel. Als je vele uren moet vliegen maakt een kwartiertje niet meer uit.’’ Daar komt bij dat prijsvechters hun piloten en cabinepersoneel nu vaak nog thuis kunnen laten slapen. ,,Maar op lange vluchten moet je toch overnachtingen voor ze regelen. Kost ook weer geld.’’ En dan nog iets: Kun je wel lange vluchten aanbieden waarbij geen maaltijd in de prijs is inbegrepen? Heerkens denkt dat er uiteindelijk wel voordelige vliegmaatschappijen zullen zijn die gebruik gaan maken van het nieuwe verdrag. Ook collega-deskundige Jaap de Wit, van de Universiteit van Amsterdam, denkt dat er nog wel financieel voordeel komt voor de reiziger. Hij denkt aan méér vaste verbindingen tussen Europa en Amerika. Die zullen er soms uitzien als chartervluchten. ,,Dat wil zeggen: een vliegtuig vol met stoelen, allemaal economy class. Extra’s, zoals maaltijden kun je bijkopen.’’
Hetzelfde denkt Jan Doets. Hij maakt zich op voor een flinke toeloop van klanten. Amerika komt dichterbij. Zoals de prijsvechters in het verleden ook zonbestemmingen in Zuid-Europa dichterbij brachten. We moeten alleen even geduld hebben, stelt Doets. ,,Misschien is er wel zo’n boy uit de Emiraten die tussen Europa en de VS wil vliegen.’’
Ook Virgin Atlantic heeft belangstelling getoond. Doets: ,,Maar of zo’n reis ooit goedkoop wordt? Al scheelt het je honderd euro: Dan wordt een hotel in New York honderd euro duurder, door de toeloop van toeristen!’’
Misschien toch nog hoop ?
Las vandaag in Het Laatste Nieuws (Vlaamse krant) :
De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair denkt eraan om via een dochtermaatschappij volgens hetzelfde lowcostprincipe ook langeafstandsvluchten aan te bieden. Volgens Ryanair-topman Michael O'Leary in een interview met het Britse vakblad 'Flight International' zou de nieuwe airline in 2009 of 2010 van start kunnen gaan. In eerste instantie zouden vijf tot zes bestemmingen in de VS vanuit Europa worden aangevlogen.
10 euro per ticket
De dochteronderneming moet onafhankelijk van de moedermaatschappij opereren. Het filiaal zou 50 toestellen, A350 of Boeing 787, gebruiken. Een ticketprijs vanaf 10 euro of 12 dollar behoort tot de mogelijkheden, maar daar komen wel nog taksen en kosten bovenop. Zo verwacht O'Leary nog inkomsten te halen uit de verkoop van maaltijden, drank en duty-free-producten aan boord. Ook voor entertainment (films, computerspellen) zou extra moeten worden betaald.
De lowcost-maatschappij gaat op kleinere luchthavens in de VS, zoals Baltimore, Providence en New York Long Island vliegen. Ook in Europa kiest Ryanair nu al voor de kleinere luchthavens, zoals Charleroi.
Vrij luchtruim
Goedkope transatlantische vluchten worden volgens O'Leary mogelijk dankzij het "open skies"-akkoord dat recent is overeengekomen tussen de Europese Unie en de VS. Vanaf 30 maart 2008 wordt het luchtruim tussen de twee vrijgemaakt.
Ryanair is trouwens niet de enige speler op het terrein: woensdag nog kondigde Zoom Airlines aan dat het vanaf 21 juni een verbinding inlegt tussen Londen (Gatwick) en New York vanaf 189 euro. (belga/hln)
Las vandaag in Het Laatste Nieuws (Vlaamse krant) :
De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair denkt eraan om via een dochtermaatschappij volgens hetzelfde lowcostprincipe ook langeafstandsvluchten aan te bieden. Volgens Ryanair-topman Michael O'Leary in een interview met het Britse vakblad 'Flight International' zou de nieuwe airline in 2009 of 2010 van start kunnen gaan. In eerste instantie zouden vijf tot zes bestemmingen in de VS vanuit Europa worden aangevlogen.
10 euro per ticket
De dochteronderneming moet onafhankelijk van de moedermaatschappij opereren. Het filiaal zou 50 toestellen, A350 of Boeing 787, gebruiken. Een ticketprijs vanaf 10 euro of 12 dollar behoort tot de mogelijkheden, maar daar komen wel nog taksen en kosten bovenop. Zo verwacht O'Leary nog inkomsten te halen uit de verkoop van maaltijden, drank en duty-free-producten aan boord. Ook voor entertainment (films, computerspellen) zou extra moeten worden betaald.
De lowcost-maatschappij gaat op kleinere luchthavens in de VS, zoals Baltimore, Providence en New York Long Island vliegen. Ook in Europa kiest Ryanair nu al voor de kleinere luchthavens, zoals Charleroi.
Vrij luchtruim
Goedkope transatlantische vluchten worden volgens O'Leary mogelijk dankzij het "open skies"-akkoord dat recent is overeengekomen tussen de Europese Unie en de VS. Vanaf 30 maart 2008 wordt het luchtruim tussen de twee vrijgemaakt.
Ryanair is trouwens niet de enige speler op het terrein: woensdag nog kondigde Zoom Airlines aan dat het vanaf 21 juni een verbinding inlegt tussen Londen (Gatwick) en New York vanaf 189 euro. (belga/hln)