Goed, het is me eindelijk gelukt een andere route samen te stellen. Dat kostte behoorlijk wat moeite nog. Ik zag er geen heil meer in met alle voorwaarden waar ik rekening mee wilde (moest) houden.

We hebben na overleg besloten om toch Craters of the Moon te schrappen maar Las Vegas is als een van de weinige steden deze trip een must en blijft er dus als bestemming in. Verder denk ik erover de route om te gooien, want ik wil zo snel mogelijk naar Yellowstone--dat zit nu eenmaal in mijn hoofd.

We vliegen het liefst retour LV. De reis zou nog steeds nu zijn met camper en auto (groot genoeg om met 5 in de parken rond te rijden ook).
Dag 01 Ams - Las Vegas
Dag 02 Las Vegas - Cedar City (235km)
Dag 03 Cedar City
Dag 04 Cedar City - SLC (401km)
Dag 05 SLC - Bear Lake SP (197km)
Dag 06 Bear Lake SP - Yellowstone (360km)
Dag 07 Yellowstone
Dag 08 Yellowstone
Dag 09 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone - Grand Teton (45km)
Dag 11 Grand Teton - Red Canyon (435km)
Dag 12 Red Canyon
Dag 13 Red Canyon - Moab (408km)
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Monument Valley (234km)
Dag 17 Monument Valley - Capitol Reef (287km)
Dag 18 Capitol Reef
Dag 19 Capitol Reef - Grand Canyon North Rim (431km)
Dag 20 Grand Canyon North Rim
Dag 21 Grand Canyon North Rim - Las Vegas (427km)
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas-Ams
Dag 24 Ams
Ik heb zoals de suggestie kwam van @covri als uitgangspunt een maximale rijdag van 400km ong. En dan de volgende dag niet rijden (althans niet verplaatsen voor een volgende overnachting met de camper/tent opbreken.)
Daarnaast moet ik erop letten dat de lange rijdagen niet teveel stops hebben die veel inspanning vragen. Het rijden, trails lopen, uitzichtpunten doen zorgt voor veel prikkels (vermoeidheid, hoofdpijn). Een volgende dag om te rusten/te herstellen is dan echt gewenst. Dat betekent voor ons dat het bordje aan activiteiten per dag ook niet overvol mag raken én het motto aan het begin van de vakantie vroeg wakker dus vroeg op pad werkt voor ons helaas niet. Allemaal factoren die de gezondheid en belasting aangaan.
Nog 1 twijfel. Liever zou ik in een extra overnachting nog doen in SLC vanwege de km's, dat bouwt meer rust in. Zal ik een dag Moab opofferen? Of Cedar City? Maar daar in de buurt wilde ik wel e.e.a. zien ook: Kolob, Cedar Breaks, Kannarraville. En kom ik zo wel uit met Monument Valley? Ik ben een beetje afgegaan op de meningen van forumleden (niet zo fantastisch om uitgebreid mee te pakken). Heel heel misschien kan ik ergens nog een dagje erbij smokkelen daarvoor, of voor Grand Teton ...