Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis nieuwenoord: Florida, maar dan anders?
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Reis nieuwenoord: Florida, maar dan anders?
Oh ja! Bijna vergeten...Denk aan de Krispy Kreme donuts in Daytona. Alleen daarvoor moet je Daytona wel bezoeken (als je tenminste van donuts houdt)...
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ha, niet speciaal fan van donuts, maar als ze zo beroemd zijn, moet je ze wel proberen, nietwaar? Maar die zit op meerdere plekken, toch?
- Mads2010
- Amerikafan
Point taken,tanteto schreef: ↑16 aug 2019, 22:47https://www.krispykreme.com/locate/all-locations
Ze heten daar trouwens doughnuts![]()

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Whatever 
Ik ben eigenlijk meer van de muffins!

Ik ben eigenlijk meer van de muffins!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Ze zijn vooral lekker als buiten het rode licht brandt, want dan komen ze vers van de band (kwijl kwijl...) 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, toch maar doen dan 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Update: naar aanleiding van de enthousiaste tips hier over Driftwood Beach en de beperkte tijd die we hebben om dat vanaf Amelia Island te doen, hebben we een nacht geboekt op St. Simons Island. Hierover een nacht in de Lodge in Walukka Springs opgeofferd, maar daar zitten we eigenlijk niet zo mee.
Nieuwe vraag: wat is de mooiste route van St. Simons (Brunswick) naar Tallahassee en zijn er nog aanraders waar het niet gaat om varen, alligators of bronnen. Meer iets leuks om te doen gewoon met de voetjes aan de grond bijvoorbeeld?
Nieuwe vraag: wat is de mooiste route van St. Simons (Brunswick) naar Tallahassee en zijn er nog aanraders waar het niet gaat om varen, alligators of bronnen. Meer iets leuks om te doen gewoon met de voetjes aan de grond bijvoorbeeld?
Dat klinkt erg leuk allemaal!
Wij zijn vorig jaar naar Florida geweest. In de zomer i.v.m. schoolgaande kinderen.
Wij bleven ook 1 nacht in Wakulla Lodge. Hou er rekening mee dat het eenvoudig is. De bedden in de kamer die wij hadden waren smal en een beetje gammel. Nu heb je natuurlijk verschillende soorten kamers. Wij hadden de TWO DOUBLE BEDS guestroom. Wellicht is het in andere types kamers anders. De sfeer in het hotel is erg leuk, jaren 40 stijl.
Wij zagen tijdens onze boottocht slechts 1 manatee, februari zou volgens de schipper de gunstigste periode zijn om ze te zien, dus wat dat betreft zitten jullie goed! dit was overigens in Chrystal River en niet in Wakulla Springs.
Bij Amelia Island en Fernandina Beach hebben we het ook erg leuk gehad!
Zou zo weer terug willen als ik dit allemaal lees
Wij zijn vorig jaar naar Florida geweest. In de zomer i.v.m. schoolgaande kinderen.
Wij bleven ook 1 nacht in Wakulla Lodge. Hou er rekening mee dat het eenvoudig is. De bedden in de kamer die wij hadden waren smal en een beetje gammel. Nu heb je natuurlijk verschillende soorten kamers. Wij hadden de TWO DOUBLE BEDS guestroom. Wellicht is het in andere types kamers anders. De sfeer in het hotel is erg leuk, jaren 40 stijl.
Wij zagen tijdens onze boottocht slechts 1 manatee, februari zou volgens de schipper de gunstigste periode zijn om ze te zien, dus wat dat betreft zitten jullie goed! dit was overigens in Chrystal River en niet in Wakulla Springs.
Bij Amelia Island en Fernandina Beach hebben we het ook erg leuk gehad!
Zou zo weer terug willen als ik dit allemaal lees

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, bedankt voor de waarschuwing. Gammele bedjes is niks voor ons, we zijn ... eh ... gewoon dik.
We gaan eens rondsnuffelen of er nog wat in de buurt is, al ziet het er inderdaad wel heel gezellig uit. We hebben een king suite gereserveerd.
We gaan wat anders zoeken in de buurt
We gaan dan wel apart voor de boottocht naar het park, kan ook he? Ik hoop wel op manatees en onze periode schijnt er uitermate geschikt voor te zijn.
Enorm veel zin in Amelia Island en St. Simon!

We gaan wat anders zoeken in de buurt

We gaan dan wel apart voor de boottocht naar het park, kan ook he? Ik hoop wel op manatees en onze periode schijnt er uitermate geschikt voor te zijn.
Enorm veel zin in Amelia Island en St. Simon!
Ik wilde niet meteen het hele hotel afblazen
, maar verwacht geen luxe.
Misschien is het in de kamer die jullie geboekt hebben weer anders. Dat weet ik natuurlijk niet! King suite is wel een ander soort kamer dan wij hadden. Misschien kun je nog meer recensies zoeken op internet? De sfeer in het hotel is wel heel leuk en we hebben lekker gegeten in het restaurant, ook in jaren 40/50 sfeer.
De boottocht kun je ook van buiten het hotel om boeken, wij waren er maar 1 nacht en de laatste boot van die dag was helaas al vol.
Van andere Nederlanders in het hotel hoorden we dat het echt een mooie boottocht was geweest, dus ik baalde toen wel.

Misschien is het in de kamer die jullie geboekt hebben weer anders. Dat weet ik natuurlijk niet! King suite is wel een ander soort kamer dan wij hadden. Misschien kun je nog meer recensies zoeken op internet? De sfeer in het hotel is wel heel leuk en we hebben lekker gegeten in het restaurant, ook in jaren 40/50 sfeer.
De boottocht kun je ook van buiten het hotel om boeken, wij waren er maar 1 nacht en de laatste boot van die dag was helaas al vol.
Van andere Nederlanders in het hotel hoorden we dat het echt een mooie boottocht was geweest, dus ik baalde toen wel.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, je hebt wat teweeg gebracht hoor
Vanmorgen uitgebreid besproken en besloten die hoek gewoon over te slaan. We hadden al onze twijfels over de grote omweg en er komen nog kansen genoeg op manatees in Homosassa Springs en bij Crystal River. Dus hebben we de Lodge ingeruild voor twee nachten in Gainesville!
Ik wil er graag naar de Botanische Vlindertuin in het Florida Museum of Nature en de Scenic Heritage tour in de omgeving rijden. En verder gewoon lekker shoppen, eten en rondwandelen in de omgeving, ziet er prachtig uit.

Ik wil er graag naar de Botanische Vlindertuin in het Florida Museum of Nature en de Scenic Heritage tour in de omgeving rijden. En verder gewoon lekker shoppen, eten en rondwandelen in de omgeving, ziet er prachtig uit.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
St. Simons Island vonden wij ook zooooo mooi en fijn! Wat een heerlijke plek lijkt me dat om te overnachten! En Gainesville is een leuke studentenstad met een fijne sfeer, zoveel leuke koffiezaakjes.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja!! En een prachtig hotel tegen een fatsoenlijke prijs, 155 euro (nou ja, niet goedkoop, maar viel niet tegen). Was eigenlijk helemaal verbaasd dat dat kon voor één nacht: https://www.goldenisles.com/listing/the ... sland/360/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat mijn laatste post hier van augustus is. Ondertussen zijn er nog wat dingen gewijzigd in ons reisplan. We zijn er helemaal klaar voor. Morgen vertrekken we naar Barcelona (we wonen in Spanje) en dan vliegen we dinsdag naar Miami.
Ons plan én verslag zijn te lezen op: www.tijmesflorida2020.travel.blog
Ons plan én verslag zijn te lezen op: www.tijmesflorida2020.travel.blog
- bedeve
- Amerika-expert
Vertrek vanuit Barcelona voor jullie beter dan vanuit Madrid ?
Of doe je het vanwege het ritje
Fijne vakantie heel veel plezier
Of doe je het vanwege het ritje

Fijne vakantie heel veel plezier
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Barcelona is een uur verder dan Madrid, maar het had in deze periode ook nog wel een keer slecht weer kunnen zijn. Richting Madrid kan het dan echt spoken op de snelwegen, Barcelona rijdt altijd goed.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Hele goede reis en veel plezier in de Sunshine State.
Florida wordt (waarschijnlijk) ook onze volgende USA reis maar dit jaar en volgend jaar lekker naar jullie regio: Costa Blanca!!!
Florida wordt (waarschijnlijk) ook onze volgende USA reis maar dit jaar en volgend jaar lekker naar jullie regio: Costa Blanca!!!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons is het ook mooi
Wij wonen lekker een stuk het binnenland in, zalige rust. Zal wennen zijn aan het drukke Florida.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Als je een beetje uit de buurt blijft van DE toeristen plaatsen valt het wel mee met de drukte.
Denk aan Driftwood Beach op Jekyll Island!!!
Wij weten dat het aan de Costa Blanca mooi is. We komen er niet voor niets zo graag.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jekyll Island is al gereserveerd, door jullie blog!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1463 Weergaves
-
Laatste bericht door Sandra22
-
- 0 Reacties