Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kostenplaatje camperreis West-Amerika.
Re: Kostenplaatje camperreis West-Amerika.
Hoogseizoen of laagseizoen is een wereld van verschil. Tickets en hotels kunnen zomaar 3x zo duur worden als je aan bepaalde data gebonden bent. Ik neem aan dat dat voor campers en -plekken tot op zekere hoogte ook het geval is. Volgens mij hoef je niet perse de gedachte te hebben dat je heel veel geld bespaart als je kiest voor een camper in plaats van voor hotels en een huurauto.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
camper is zeker niet goedkoper inderdaad; wij kiezen er enkel voor omdat we er niet van houden uit de koffer te leven en elke dag een ander bed te hebben en we nu ook op mooie plekjes in de parken kunnen staan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Camperhuur roadbear 3000,- euro voor 21 dagen.
Met vroegboekkorting, longterm korting (vanaf 21 nachten geloof ik) en gebruik gemaakt van een actie (gratis inventarissen, gps en geen preparation kosten).
En gekozen voor LA - LA, om de one way kosten te vermijden. En dan kunnen we Joshua Tree nog meepakken ook!
Alleen de verzekering van ik geloof 10 dollar per dag komt er nog bij.
Eigenlijk hebben we lang getwijfeld. Camper / Hotel/airbnb. Maar op veel plekken was één simpele overnachting al 150 tot 200 euro.
Dan zie ik zelf meer voordelen in een camper, en laten we met campings en brandstof wel wat duurder uit zijn, maar dan heb ik het 'huis' in ieder geval de hele dag bij me, ipv alleen in de avond en gesleep met koffers.
Met vroegboekkorting, longterm korting (vanaf 21 nachten geloof ik) en gebruik gemaakt van een actie (gratis inventarissen, gps en geen preparation kosten).
En gekozen voor LA - LA, om de one way kosten te vermijden. En dan kunnen we Joshua Tree nog meepakken ook!
Alleen de verzekering van ik geloof 10 dollar per dag komt er nog bij.
Eigenlijk hebben we lang getwijfeld. Camper / Hotel/airbnb. Maar op veel plekken was één simpele overnachting al 150 tot 200 euro.
Dan zie ik zelf meer voordelen in een camper, en laten we met campings en brandstof wel wat duurder uit zijn, maar dan heb ik het 'huis' in ieder geval de hele dag bij me, ipv alleen in de avond en gesleep met koffers.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Sommige luxe rv parks hebben verschillende prijzen voor hoogseizoen en laagseizoen. Maar NP’s, stateparks, BLM campgrounds etc hebben het hele jaar dezelfde prijs. Variërend van 35 dollar aan de kust in CA tot 0 dollar.tomhster schreef:Hoogseizoen of laagseizoen is een wereld van verschil. Tickets en hotels kunnen zomaar 3x zo duur worden als je aan bepaalde data gebonden bent. Ik neem aan dat dat voor campers en -plekken tot op zekere hoogte ook het geval is. Volgens mij hoef je niet perse de gedachte te hebben dat je heel veel geld bespaart als je kiest voor een camper in plaats van voor hotels en een huurauto.
-
- Amerika-expert
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar kostenplaatjes van gezinnen die met de camper geweest zijn. Ik weet dat Michelly ze op haar site heeft staan, maar meer vergelijk is welkom.
Ik hoop het in elk geval te redden met 10.000 euro. Camperhuur,tickets,hotels, excursies en campings zijn al betaald of in elk geval voor we gaan; dat is 7000 euro. Hebben we dus 1000 euro per week over om ter plekke uit te geven aan eten en benzine (excursies en campings dan reeds betaald)
Is dat reeel? 2 volwassenen, 2 jonge tieners?
Ik hoop het in elk geval te redden met 10.000 euro. Camperhuur,tickets,hotels, excursies en campings zijn al betaald of in elk geval voor we gaan; dat is 7000 euro. Hebben we dus 1000 euro per week over om ter plekke uit te geven aan eten en benzine (excursies en campings dan reeds betaald)
Is dat reeel? 2 volwassenen, 2 jonge tieners?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet war je benzinekosten zullen zijn maar daar kun je wellicht zelf een inschatting van maken als je weet hoeveel mijl je gaat afleggen. Het eten kun je zo duur en goedkoop maken als je wilt. Ik zal eens kijken wat wij in 2017 kwijt waren met ons vieren.
@firsttimeamerica, als het je puur om de kosten gaat is auto met tent de beste manier van reizen. En ik weet niet wat je je voorstelt bij dat sjouwen met koffers maar het is mij nog nooit opgevallen dat ik daar mee bezig was. Tegen de tijd dat jij de camper goed hebt staan hebben wij de nodige spullen al in de kamer staan. En je gaat natuurlijk ook niet elke dag weer naar een ander hotel.
Marianne
@firsttimeamerica, als het je puur om de kosten gaat is auto met tent de beste manier van reizen. En ik weet niet wat je je voorstelt bij dat sjouwen met koffers maar het is mij nog nooit opgevallen dat ik daar mee bezig was. Tegen de tijd dat jij de camper goed hebt staan hebben wij de nodige spullen al in de kamer staan. En je gaat natuurlijk ook niet elke dag weer naar een ander hotel.
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou ik heb sneller de camper op zijn plek staan dan dat ik de koffers op een hotelkamer heb. Zeker als we in de parken staan, maar ook op andere campings. Hoe lang denk je dat zoiets duurt? Op de plek rijden. Motor uitzetten, slide-out uit en staan. En als we stroom en water hebben duurt het vijf min langer.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Marja, ik lees altijd verhalen over waterpas zetten en zo.
Maar goed, ik chargeer wel een beetje, maar meer om aan te geven dat dat gesleep met koffers ook wat overdreven wordt. Dat is toch ook zo gebeurd? De meeste dingen blijven in de auto liggen.
@Jill: wij waren in 2017 met z'm vieren gemiddeld 92 dollar per dag kwijt aan uit eten gaan en boodschappen doen. We hebben niet zelf gekookt, dus je kunt wel iets goedkoper eten hoewel het uit eten gaan in de VS relatief goedkoop is.
Marianne

@Jill: wij waren in 2017 met z'm vieren gemiddeld 92 dollar per dag kwijt aan uit eten gaan en boodschappen doen. We hebben niet zelf gekookt, dus je kunt wel iets goedkoper eten hoewel het uit eten gaan in de VS relatief goedkoop is.
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Snap ik wel, maar wij zijn dit voorjaar weer een weekje met de auto geweest en ik vind het toch echt helemaal niets, en ja, dat heeft voornamelijk te maken met het leven uit de koffer. In de camper heeft alles zijn eigen plekje. Je hoeft niet de kamer nog na te lopen of je echt niets vergeten bent. Geen spullen weer in te pakken. Wij vinden dat ook een van de grote voordelen van het reizen met de camper.
Daarnaast zeg ik wel altijd dat je niet moet kiezen voor de camper omdat je denkt dat het goedkoper is. Ik denk dat het elkaar niet heel veel ontloopt overigens. Maar je moet kiezen voor datgene wat jouw ligt. Wij vinden het niet erg dat we ‘s avonds niet nog naar een restaurant kunnen (alhoewel we dat soms toch ook wel doen) of naar een kroeg. Wij genieten van het buitenleven. Als je liever in de bewoonde wereld zit, en een opgemaakt schoon bed hebt, moet je niet voor een camper kiezen omdat je denkt dat het goedkoper is. Dan heb je een vakantie die je eigenlijk niet wilt en daar kost het toch te veel geld voor.
Daarnaast zeg ik wel altijd dat je niet moet kiezen voor de camper omdat je denkt dat het goedkoper is. Ik denk dat het elkaar niet heel veel ontloopt overigens. Maar je moet kiezen voor datgene wat jouw ligt. Wij vinden het niet erg dat we ‘s avonds niet nog naar een restaurant kunnen (alhoewel we dat soms toch ook wel doen) of naar een kroeg. Wij genieten van het buitenleven. Als je liever in de bewoonde wereld zit, en een opgemaakt schoon bed hebt, moet je niet voor een camper kiezen omdat je denkt dat het goedkoper is. Dan heb je een vakantie die je eigenlijk niet wilt en daar kost het toch te veel geld voor.
-
- Amerika-expert
Dan moeten we het zeker wel redden. Gaan natuurlijk in principe zelf koken met zo nu en dan een keer uiteten. Benzine heb ik al eens berekend op ongeveer 750 euro. Blijft er 750 euro per week over voor eten. Nou,dat moet lukken@Jill: wij waren in 2017 met z'm vieren gemiddeld 92 dollar per dag kwijt aan uit eten gaan en boodschappen doen. We hebben niet zelf gekookt, dus je kunt wel iets goedkoper eten hoewel het uit eten gaan in de VS relatief goedkoop is.
Marianne

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Klopt, daar hebben wij de keuze ook niet op gebaseerd. Dat was vooral vanwege onze peuter zoon. We gaan met grote regelmaat op vakantie en hebben dan ook vaak rondreizen. Maar elke paar dagen ander bed, andere kamer, koffers uit de auto, dat vind ik dan zo’n gedoe.Marenko schreef:Daarnaast zeg ik wel altijd dat je niet moet kiezen voor de camper omdat je denkt dat het goedkoper is. Ik denk dat het elkaar niet heel veel ontloopt overigens. Maar je moet kiezen voor datgene wat jouw ligt. Wij vinden het niet erg dat we ‘s avonds niet nog naar een restaurant kunnen (alhoewel we dat soms toch ook wel doen) of naar een kroeg. Wij genieten van het buitenleven. Als je liever in de bewoonde wereld zit, en een opgemaakt schoon bed hebt, moet je niet voor een camper kiezen omdat je denkt dat het goedkoper is. Dan heb je een vakantie die je eigenlijk niet wilt en daar kost het toch te veel geld voor.
En vaak zorgen we voor een kamer met een keukentje, want uit eten ben ik na 2/3 dagen wel zat. Elke keer weer wennen aan de verschillende pannen, afwachten wat er überhaupt aanwezig is.
Voor de geplande rondreis west Amerika gaan we bijna elke dag verder trekken. Lijkt me heerlijk om dan echt vanuit de camper te leven. Dus wij hebben het vooral voor het gemak gekozen.
Maar wel voor de zekerheid gekeken naar combi auto/hotel, als dat nu écht heel veel goedkoper was dan hadden we het kunnen overwegen, maar ik ben geschrokken van de hoge hotelprijzen.
Auto/tent is echt niets voor ons. Ongetwijfeld verreweg de goedkoopste optie maar niets voor ons.
2015: Mexico
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een aantal jaren geleden heb ik dat eens uitgezocht voor een reis die ik wilde maken en toen was de combi auto/hotel in het laagseizoen een stuk goedkoper dan de camper.
De laatste jaren vind ik de autohuur iets duurder geworden. Maar waar de prijzen voor de vliegtickets over het algemeen goedkoper zijn, zijn de hotelprijzen echt de pan uit gerezen. Als ik nu mijn eerste usareis naar het westen pak zijn de hotelkamers tov 2012 allemaal minimaal 20/30% duurder. Maar bv voor de ranch, het vroegere furnace creek ranch in death valley, waar we toen een nieuwe kamer hadden is de prijs gewoon verdubbeld.
De laatste jaren vind ik de autohuur iets duurder geworden. Maar waar de prijzen voor de vliegtickets over het algemeen goedkoper zijn, zijn de hotelprijzen echt de pan uit gerezen. Als ik nu mijn eerste usareis naar het westen pak zijn de hotelkamers tov 2012 allemaal minimaal 20/30% duurder. Maar bv voor de ranch, het vroegere furnace creek ranch in death valley, waar we toen een nieuwe kamer hadden is de prijs gewoon verdubbeld.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat van die hotel prijzen zie ik ook al. Wij hebben altijd een hotel aan het begin en einde van de reis. Soms 1 nacht soms een paar nachten. Ik zoek nu in Seattle en San Francisco een hotel voor 1 nacht. Het AirPort hotel in SF waar we 10 jaar geleden zaten koste toen 50 dollar, de Red Roof inn van 4 jaar geleden ook. De Red Roof inn moet nu 172 euro per nacht kosten 

Viel ons ook op inderdaad, enorm gestegen die hotelprijzen (waarbij westkust ook veel duurder lijkt dan oostkust nu)! Hierdoor is het gat met de camper aanzienlijk kleiner geworden (auto/hotels kwamen voor ons altijd veel goedkoper uit), één van de redenen waarom we nu een keer een camperreis gaan proberen. Iets wat we altijd graag al een keer wilde, zeker met een kleine, waarbij (bijna) elke dag verplaatsen en daardoor 'uit de koffer leven' toch wat minder handig is.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Wij vinden het vooral fijn om midden in de natuur te kunnen staan (en willen niet in een tentje), dus vandaar dat wij nu voor de tweede keer met een camper gaan. Qua prijs is de camperhuur wel aan de prijs, maar aangezien wij voornamelijk op natuurcampings staan en de KOA'S overslaan, zijn de overnachtingen vrij goedkoop. Als je met kleine kinderen reist en het is warm, snap ik wel dat je op een KOA achtige camping wil staan met zwembad enzo. Maar dan is je vakantie wel weer een stuk duurder.
Ik heb één keer een roadtrip gedaan aan de westkust en aangezien we toen voornamelijk door steden kwamen, was reizen met een auto en motels de beste optie.
Ik heb één keer een roadtrip gedaan aan de westkust en aangezien we toen voornamelijk door steden kwamen, was reizen met een auto en motels de beste optie.
-
- Amerika-expert
Wij zijn net terug van onze camperreis van 3 weken door West-Amerika.
Ik heb alle kosten bijgehouden en wij zijn inclusief alles (hotel,campings, camperhuur, autohuur laatste 2 dagen, verzekeringen, excursies, eten, drinken, parkeren luchthaven etc etc etc uitgekomen op 11.000 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Ik had 10.000 begroot (althans, daar wilde ik het voor halen) maar we vonden de supermarkten echt ontzettend duur. Een dove deo kost daar gewoon 9 dollar; hier bij kruidvat nog geen 3 euro geloof ik. Halve kilo gehakt, 7 dollar. 4 runderhamburgers 8 dollar, hier bij AH 3,69. Maargoed, we hebben ontzettend genoten en vergeten de uitgaven gewoon heel snel
Nu alweer aan het mijmeren over een volgende reis over 2 jaar. Dan Noord West denk ik met yellowstone. Zou dat qua prijs vergelijkbaar zijn? Hadden nu ook aantal dure campings, zoals Marin RV in San Fransisco, 109 dollar per nacht. En Gouldings in Monument Valley, 67 dollar. Whaweap Lake Powel ook iets in die richting. Ruby's inn Bryce over de 50 dollar. Gelukkig waren de nationale parken campings maar 18-23 dollar.
Grove verdeling van de kosten:
Tickets (4x) inclusief 3 weken parkeren auto en stoelkeuze (meer beenruimte) 2000 euro
Camperhuur en autohuur inclusief afkoop eigen risico, alle verzekeringen e.d. 4000 euro
Antelope Canyon, walvisexcursie en Universal Studio's: 800 euro
3 nachten hotel en 18 nachten camping: 1200 euro
Benzine voor 2500 mijl: 800 euro
Supermarkt, uiteten , ijsjes etc: 2200 euro (waarvan supermarkt ongeveer 1000 euro, ja echt, serieus)
Ik ga voor Noord West maar van hetzelfde bedrag uit, kan het altijd meevallen; hoewel we nu wel erg goedkope tickets hadden, maar ook een aantal erg dure campings.
Ik heb alle kosten bijgehouden en wij zijn inclusief alles (hotel,campings, camperhuur, autohuur laatste 2 dagen, verzekeringen, excursies, eten, drinken, parkeren luchthaven etc etc etc uitgekomen op 11.000 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Ik had 10.000 begroot (althans, daar wilde ik het voor halen) maar we vonden de supermarkten echt ontzettend duur. Een dove deo kost daar gewoon 9 dollar; hier bij kruidvat nog geen 3 euro geloof ik. Halve kilo gehakt, 7 dollar. 4 runderhamburgers 8 dollar, hier bij AH 3,69. Maargoed, we hebben ontzettend genoten en vergeten de uitgaven gewoon heel snel

Nu alweer aan het mijmeren over een volgende reis over 2 jaar. Dan Noord West denk ik met yellowstone. Zou dat qua prijs vergelijkbaar zijn? Hadden nu ook aantal dure campings, zoals Marin RV in San Fransisco, 109 dollar per nacht. En Gouldings in Monument Valley, 67 dollar. Whaweap Lake Powel ook iets in die richting. Ruby's inn Bryce over de 50 dollar. Gelukkig waren de nationale parken campings maar 18-23 dollar.
Grove verdeling van de kosten:
Tickets (4x) inclusief 3 weken parkeren auto en stoelkeuze (meer beenruimte) 2000 euro
Camperhuur en autohuur inclusief afkoop eigen risico, alle verzekeringen e.d. 4000 euro
Antelope Canyon, walvisexcursie en Universal Studio's: 800 euro
3 nachten hotel en 18 nachten camping: 1200 euro
Benzine voor 2500 mijl: 800 euro
Supermarkt, uiteten , ijsjes etc: 2200 euro (waarvan supermarkt ongeveer 1000 euro, ja echt, serieus)
Ik ga voor Noord West maar van hetzelfde bedrag uit, kan het altijd meevallen; hoewel we nu wel erg goedkope tickets hadden, maar ook een aantal erg dure campings.
Wij hadden voor 4 weken( periode eind apr/eind mei) vergelijkbare uitgaven. Wel veel meer gereden, maar in het voorseizoen en dat scheelt de wereld met de camperprijs. Nu waren we met 4 volwassenen en kun je het hele bedrag delen door 2, dus voor 4 weken 5000 per stel vonden we een prima bedrag. Ook goedkope tickets gehad. Camper was iets van 2500 ( incl. early bird en verzekeringen) Inderdaad eten is gewoon duur.
Niet echt bijzondere excursies gedaan of zo. Alleen een jeep gehuurd in Monument Valley. Maar ja die campers zuipen echt benzine, dat is niet mis. Paar duurdere campings, inderdaad RV marina SF, Gouldings MV en KOA in Moab, de rest campings in de parken ts 18-22 dollar. Inderdaad ook Yellowstone meegepakt in ons rondje. Ook in de NP betaal je tot 6 personen incl. bij de commerciële campings moet je altijd bijbetalen voor de extra mensen. We hebben wel bijna aldoor zelf gekookt en zijn misschien iets van 7/8 keer uit eten geweest.
Niet echt bijzondere excursies gedaan of zo. Alleen een jeep gehuurd in Monument Valley. Maar ja die campers zuipen echt benzine, dat is niet mis. Paar duurdere campings, inderdaad RV marina SF, Gouldings MV en KOA in Moab, de rest campings in de parken ts 18-22 dollar. Inderdaad ook Yellowstone meegepakt in ons rondje. Ook in de NP betaal je tot 6 personen incl. bij de commerciële campings moet je altijd bijbetalen voor de extra mensen. We hebben wel bijna aldoor zelf gekookt en zijn misschien iets van 7/8 keer uit eten geweest.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
3 weken (juli/aug) usa met 2 volwassenen en 2 kinderen (17 en 15). 25 ff camper en gestart en geëindigd in San Francisco. We zijn met BA via London gevlogen en hebben nog een hotel bij Schiphol genomen. 3 nachten in een hotel (1 bij de start en 2 aan het einde). Camper via El Monte en diverse soorten campings (NP, KOA en super commercieel). Toegang voor de parken, excursies (Antelope canyon, Alcatraz en een paar musea). Las Vegas, LA en San Francisco een aantal keren Uber. Diverse outlets en een schietbaan in Las Vegas. Weinig uit eten maar de boodschappen zijn best duur (1,5 tot 2 x tov Nederland).
Ik heb niet de exacte kosten bijgehouden voor boodschappen en benzine, dat moet ik nog uit de cc overzichten halen.
Totaal schat ik de kosten op €13.000 kan iets meer maar ook iets minder zijn. Wij hebben hier 2 jaar lang geld voor achter uit gezet met de bedoeling er een fantastische reis van te maken met het gezin. Echt een once in a lifetime beleving met z’n vieren.
Ik heb niet de exacte kosten bijgehouden voor boodschappen en benzine, dat moet ik nog uit de cc overzichten halen.
Totaal schat ik de kosten op €13.000 kan iets meer maar ook iets minder zijn. Wij hebben hier 2 jaar lang geld voor achter uit gezet met de bedoeling er een fantastische reis van te maken met het gezin. Echt een once in a lifetime beleving met z’n vieren.
Het noord westen is over het algemeen goedkoper dan het klassieke zuidwest stukje. Wij vonden het dit jaar erg veel schelen. Wij reizen altijd met een auto en overnachten vooral in hotels/motels en af en toe een camping. Dit jaar hebben we 3,5 week noordwesten gedaan en wat betreft kosten waren we bijna het zelfde kwijt dan voor 2,5 week zuidwesten. Moet daarbij wel zeggen dat wij dit keer geen excursies o.i.d. hebben gedaan. Willen jullie weer met de camper gaan? Als kosten plaatje wij waren dit kwijt voor afgelopen reis, wel is waar met een huurauto: 1100€ vliegtickets, 750€ autohuur (standaard SUV), 1600€ aan overnachtingen en hebben daar nog 1800 uitgegeven. Totaal voor 2 personen ongeveer 5200€. Moet daarbij wel zeggen dat we in Yellowstone en RMNP hebben gekampeerd wat natuurlijk een hoop scheelt.
-
- Amerika-expert
@Markstaal : ja we willen zeker weer met een camper. Dat is erg goed bevallen. Daarom zal het totale kostenplaatje niet heel veel schelen met zuid west denk ik; hoewel de campings misschien goedkoper zijn. Maar de camper is ons zo goed bevallen dat die er wil in blijft; niet alleen vanwege het niet slepen met koffers/uit koffer leven, maar vooral ook omdat we op zulke mooie plekjes hebben gestaan (en niet in een tent willen)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht