Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fietsen in het Zion NP.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Fietsen in het Zion NP.
De kans is dan wel aanwezig dat je alleen maar propvolle bussen treft, en er niet makkelijk meer bij kunt. Verder weet ik niet of de buschauffeurs allemaal uitstappen om te helpen je fiets erop vast te maken, als je niet weet hoe dat moet. Bij de beginhalte staat iemand die kan helpen.
Persoonlijk zou ik er niet op gokken om ergens na een paar haltes pas op te stappen....
Er zit geen slot op de fietsen, tenminste niet op die wij hadden. Maar je fiets hoef je niet op slot te zetten, je kunt hem gewoon in een bikerack bij een halte zetten en die blijft wel staan. Wij hebben ook verschillende korte stops gedaan en de fietsen geparkeerd.
Persoonlijk zou ik er niet op gokken om ergens na een paar haltes pas op te stappen....
Er zit geen slot op de fietsen, tenminste niet op die wij hadden. Maar je fiets hoef je niet op slot te zetten, je kunt hem gewoon in een bikerack bij een halte zetten en die blijft wel staan. Wij hebben ook verschillende korte stops gedaan en de fietsen geparkeerd.
Ik ben me aan het oriënteren op een alternatief voor de Observation Point hike omdat deze nog gesloten is. We gaan half september, en fietsen lijkt me erg leuk!
Wellicht handig om te vermelden hier voor als mensen later dit topic lezen, e-bikes zijn vanaf 1 juni 2019 toegestaan, zie de NPS website
Nu lees ik veel over de shuttlebus nemen en dan terugfietsen, maar als we toch de hele dag hebben kunnen we misschien net zo goed heen en weer fietsen? Ik las hier dat het in februari goed te doen was, maar dat het in de zomer erg warm zou zijn. Om hoeveel stijgen/hoogtemeters gaat het? Ik heb een filmpje van de Scenic Drive gekeken en het lijkt allemaal vrij vlak dus ik vind het lastig inschatten of we echt e-bikes nodig hebben of de shuttlebus omhoog moeten nemen, of dat we het best kunnen fietsen.
Tussendoor wat stops en korte hikes, eventueel dan halverwege de dag the Narrows doen (een stukje) en dan terugfietsen met ook weer wat stops, dan moet de dag goed gevuld zijn denk ik?
Wellicht handig om te vermelden hier voor als mensen later dit topic lezen, e-bikes zijn vanaf 1 juni 2019 toegestaan, zie de NPS website
Nu lees ik veel over de shuttlebus nemen en dan terugfietsen, maar als we toch de hele dag hebben kunnen we misschien net zo goed heen en weer fietsen? Ik las hier dat het in februari goed te doen was, maar dat het in de zomer erg warm zou zijn. Om hoeveel stijgen/hoogtemeters gaat het? Ik heb een filmpje van de Scenic Drive gekeken en het lijkt allemaal vrij vlak dus ik vind het lastig inschatten of we echt e-bikes nodig hebben of de shuttlebus omhoog moeten nemen, of dat we het best kunnen fietsen.
Tussendoor wat stops en korte hikes, eventueel dan halverwege de dag the Narrows doen (een stukje) en dan terugfietsen met ook weer wat stops, dan moet de dag goed gevuld zijn denk ik?
De heenweg vereist echt wel een ebike, tenzij je het heerlijk vind om al drijfnat van het zweet aan te komen op de plek waar je wandeling nog moet beginnen.
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je kunt ook 'smorgens vanaf East Mesa Trailhead naar Observartion Point lopen (deden wij een paar weekjes geleden, heerlijke wandeling !) en dan 'smiddags fietsen. Ik zou de shuttlebus heen nemen, omdat het weinig toevoegt de zelfde rit 2 kanten op te doen, waarvan je je dan op heenweg helemaal in het zweet werkt, omdat het helemaal bergop is. Wij combineerden dit zo ook samen op 1 dag: https://edmobama2014.wordpress.com/2019 ... pringdale/
En leverden om 4 uur 's middags de fietsen weer in. Dus zelfs voor langere stops of een wandelingetje tussen het fietsen door is nog genoeg tijd
groetjes,
Monique
Gezien de enorme drukte zou ik de gok niet nemen om te denken dat je (normale) fiets wel mee kan met de bus. Als je vanuit Springdale zelfstandig op de ebike de vallei in gaat ben je nergens van afhankelijk.
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bij ons was het super druk in Zion, maar van heel de wachtrij waren wij de enigen met fietsen. We waren met zijn vieren, dus hadden er 2 shuttles voor nodig, maar die kwamen 5 minuten na elkaar, dus dat was geen probleem. We hebben verder ook niemand met fietsen gezien en de bussen die we tegenkwamen hadden ook geen van allen fietsen er op staan. Dus ik denk dat dat geen probleem hoeft te zijn.
Natuurlijk is een e-bike ook een optie
.
Natuurlijk is een e-bike ook een optie
Dat is goed nieuws!Pleank schreef: ↑05 aug 2019, 19:59Wellicht handig om te vermelden hier voor als mensen later dit topic lezen, e-bikes zijn vanaf 1 juni 2019 toegestaan, zie de NPS website
Zulke filmpjes geven de hellingen niet goed aan. Het absolute hoogteverschil tussen het visitor center en de Temple of Sinawava is ongeveer 150 meter (zie hier) over zo'n kleine 15 km, maar er zitten wel wat steilere stukken bij, en ook wat op & neer. Ik geloof dat wij heen & terug ongeveer 220-240 meter hebben geklommen als mijn Garmin accuraat was. Als je regelmatig fietst is het op zich wel te doen, maar midden in de zomer zou ik zelf alleen maar heel vroeg in de ochtend zonder e-bike naar boven willen rijden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ik ga direct je verslag lezen, goed om te weten dat dit qua tijdsbestek in een dag kan
Dit was inderdaad ook een beetje mijn gedachte en wat me tegenstaat aan die bus nemen; dat je afhankelijk bent. Maar als het is zoals @moon29 zegt en de massa het fietsen in Zion nog helemaal niet ontdekt heeft, dan is het inderdaad best te doen. Een e-bike zal ook wel weer veel duurder zijn om te huren.
Bedankt! Dit was ongeveer wat ik wilde weten. We gaan er nog even over nadenkenDutchess schreef: ↑05 aug 2019, 21:17Zulke filmpjes geven de hellingen niet goed aan. Het absolute hoogteverschil tussen het visitor center en de Temple of Sinawava is ongeveer 150 meter (zie hier) over zo'n kleine 15 km, maar er zitten wel wat steilere stukken bij, en ook wat op & neer. Ik geloof dat wij heen & terug ongeveer 220-240 meter hebben geklommen als mijn Garmin accuraat was. Als je regelmatig fietst is het op zich wel te doen, maar midden in de zomer zou ik zelf alleen maar heel vroeg in de ochtend zonder e-bike naar boven willen rijden.
- josea
- Amerikakenner
Bij ons was het deze zomer en vorige zomer ook helemaal niet druk bij de bussen met fietsen, we konden in een klein half uurtje mee naar boven.
Als je ook de Narrows wilt doen, zou ik proberen dat zo vroeg mogelijk te plannen, later op de dag wordt het superdruk daar. Fietsen kun je juist makkelijker ook ‘s middags doen eventueel, tussen de shuttlestops door is het de hele dag rustig. Misschien in de ochtend met de fietsen omhoog, dan eerst de Narrows, en daarna naar beneden fietsen? Moet je wel de fietsen voor de hele dag huren.
Oh, en ik ben dan wel geen geoefende fietser, maar ik zou niet graag omhoog fietsen. Gezien hoe hard we soms naar beneden sjeesden, moet het toch flink trappen zijn omhoog, en in de zomer kan het makkelijk 35 graden zijn.
Als je ook de Narrows wilt doen, zou ik proberen dat zo vroeg mogelijk te plannen, later op de dag wordt het superdruk daar. Fietsen kun je juist makkelijker ook ‘s middags doen eventueel, tussen de shuttlestops door is het de hele dag rustig. Misschien in de ochtend met de fietsen omhoog, dan eerst de Narrows, en daarna naar beneden fietsen? Moet je wel de fietsen voor de hele dag huren.
Oh, en ik ben dan wel geen geoefende fietser, maar ik zou niet graag omhoog fietsen. Gezien hoe hard we soms naar beneden sjeesden, moet het toch flink trappen zijn omhoog, en in de zomer kan het makkelijk 35 graden zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 5133 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties