Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
SHOWTOPIC - Deel je video.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: SHOWTOPIC - Deel je video
Ik heb in oktober eens een andere route over de Sierra Nevada genomen. Namelijk de wat onbekendere Sherman Pass road.
De weg lag er overigens prima bij, al liggen er wel heel veel scheuren in. Ook veel stukken waar je langs een rotswand(je) rijdt, waar toch veel stenen liggen. Ik hoop maar wel dat ik de tientallen overstekende hagedisjes niet allemaal geplet heb. Maar op Google Maps zie je bv veel zand op de weg liggen en dat vond ik allemaal wel meevallen.
De weg is zo'n 68mijl (110km) lang en loopt grofweg van iets ten oosten van Johnsondale, CA tot aan de 395 bij Pearsonville, CA.
De video is zo'n 3x versneld en ik heb de mt baldy trail (dirtroad) er niet uitgeknipt en duurt nu zo'n 45min ipv meer dan 2 uur.
[youtube]9VK1yp-m3Zk[/youtube]
Is deze weg de moeite om te rijden? Nou, ja en nee. Het is niet bepaald een snellere route om bv van Death Valley naar Sequoia te komen. Het lijkt me wel een veel mooiere route. Alleen zie je in de richting die ik reed (naar het oosten) weinig in de diepte. Je moet dus echt uitstappen, wat overigens op veel plekken kan. Na 10km wordt de weg in de wintermaanden gesloten. Al is dit naar wat ik begreep de afgelopen paar jaar (op dit jaar na) niet gebeurd. Vanaf hier klimt het goed, veel bochten en wordt het op sommige plekken ook echt smal.
Na de 1e 25km als je over de top van de Sherman Pass komt, is het allemaal eerst wat vlakker en bosrijker, waarna het redelijk snel overgaat in de lage begroeiing en bruinere kleuren. De afdaling naar de 395 is weer geweldig mooi ... heel jammer dat mijn camerabatterij het niet even 5min langer volhield.
De weg lag er overigens prima bij, al liggen er wel heel veel scheuren in. Ook veel stukken waar je langs een rotswand(je) rijdt, waar toch veel stenen liggen. Ik hoop maar wel dat ik de tientallen overstekende hagedisjes niet allemaal geplet heb. Maar op Google Maps zie je bv veel zand op de weg liggen en dat vond ik allemaal wel meevallen.
De weg is zo'n 68mijl (110km) lang en loopt grofweg van iets ten oosten van Johnsondale, CA tot aan de 395 bij Pearsonville, CA.
De video is zo'n 3x versneld en ik heb de mt baldy trail (dirtroad) er niet uitgeknipt en duurt nu zo'n 45min ipv meer dan 2 uur.
[youtube]9VK1yp-m3Zk[/youtube]
Is deze weg de moeite om te rijden? Nou, ja en nee. Het is niet bepaald een snellere route om bv van Death Valley naar Sequoia te komen. Het lijkt me wel een veel mooiere route. Alleen zie je in de richting die ik reed (naar het oosten) weinig in de diepte. Je moet dus echt uitstappen, wat overigens op veel plekken kan. Na 10km wordt de weg in de wintermaanden gesloten. Al is dit naar wat ik begreep de afgelopen paar jaar (op dit jaar na) niet gebeurd. Vanaf hier klimt het goed, veel bochten en wordt het op sommige plekken ook echt smal.
Na de 1e 25km als je over de top van de Sherman Pass komt, is het allemaal eerst wat vlakker en bosrijker, waarna het redelijk snel overgaat in de lage begroeiing en bruinere kleuren. De afdaling naar de 395 is weer geweldig mooi ... heel jammer dat mijn camerabatterij het niet even 5min langer volhield.
Re: SHOWTOPIC - Deel je video.
Hoi allemaal,
Vorige maand (augustus 2017) heb ik samen met mijn vrouw een geweldige rondreis gemaakt door West-Amerika (mede dankzij dit forum). Vrijwel de hele reis met de GoPro op zak. Uiteraard volop zelf genoten, maar een GoPro is wel super handig om mee te nemen. Hier heb ik uiteindelijk een "Roadtrip-movie" van gemaakt. Zo kort mogelijk proberen te houden, maar bleef lastig. Bijna 13 minuutjes.
Klik hieronder als je hemt wilt bekijken
https://youtu.be/08Eh-XgVuE8
(Vanwege copyright/ads alleen te zien op PC, mocht je hem op je telefoon/tablet willen bekijken, druk dan op de 3 puntjes rechtsbovenin, in de YouTube-app, vervolgens op desktop, werkt niet altijd
)
Vorige maand (augustus 2017) heb ik samen met mijn vrouw een geweldige rondreis gemaakt door West-Amerika (mede dankzij dit forum). Vrijwel de hele reis met de GoPro op zak. Uiteraard volop zelf genoten, maar een GoPro is wel super handig om mee te nemen. Hier heb ik uiteindelijk een "Roadtrip-movie" van gemaakt. Zo kort mogelijk proberen te houden, maar bleef lastig. Bijna 13 minuutjes.
Klik hieronder als je hemt wilt bekijken

https://youtu.be/08Eh-XgVuE8
(Vanwege copyright/ads alleen te zien op PC, mocht je hem op je telefoon/tablet willen bekijken, druk dan op de 3 puntjes rechtsbovenin, in de YouTube-app, vervolgens op desktop, werkt niet altijd

Whow... jullie hebben in het filmpje heel veel laten zien wat wij over 2,5 e week ook gaan doen.
Bedankt voor de voorpret!!
En prettig kijken zo'n film...
- Janbren
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Heerlijk om al die filmpjes te bekijken, ook voor het nieuwe ideeën opdoen voor de volgende reis
Van al het beeldmateriaal heb ik nu de volgende filmpjes van uit 2015 van Canada (Calgary -> Vancouver) en vorig jaar 2016 van Denver naar Las Vegas.
Canada
Canada 2015 Short movie
[youtube]15X1XdmN3WY[/youtube]
Canada Long 2015 movie
[youtube]pVWchmW2_XI[/youtube]
Amerika
Amerika 2016 Long movie
[youtube]_6HWZuxfSOA[/youtube]
Amerika 2016 Scenic Byway 128
[youtube]bRG3-3juMiw[/youtube]

Van al het beeldmateriaal heb ik nu de volgende filmpjes van uit 2015 van Canada (Calgary -> Vancouver) en vorig jaar 2016 van Denver naar Las Vegas.
Canada
Canada 2015 Short movie
[youtube]15X1XdmN3WY[/youtube]
Canada Long 2015 movie
[youtube]pVWchmW2_XI[/youtube]
Amerika
Amerika 2016 Long movie
[youtube]_6HWZuxfSOA[/youtube]
Amerika 2016 Scenic Byway 128
[youtube]bRG3-3juMiw[/youtube]
Heel veel plezier en geniet er van! Echt een topreisBlont schreef:Whow... jullie hebben in het filmpje heel veel laten zien wat wij over 2,5 e week ook gaan doen.

Het filmpje van onze eerste (maar zéker niet laatste

2017: rondreis Westkust
2019: New York
2019: New York
Een korte video van onze rondreis afgelopen september (is mijn eerste video, dus niet echt professioneel
).

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reisvideos trips delen?
Naar aanleiding van een topic van @tetouani leek het me wel fijn om eens te kijken of er nog users zijn die reisvideos hebben gemaakt van afgelopen reizen in de VS. Ik vind het namelijk echt geweldig om reisvideos van anderen te bekijken. Ze inspireren mij enorm en doen me eigenlijk ook gewoon enorm verlangen naar een nieuwe roadtrip
Er is al wel een topic om reisblogs/verhalen te delen, maar videos lijkt me ook wel een goeie!
Wij zijn vorig jaar bv. naar de Westkust geweest en daarvan heb ik onderstaande video gemaakt. Hij is allesbehalve perfect, maar voor ons gaat het puur om het levend houden van de herinnering, niet om de views
:
Deel hieronder zeker je eigen video(s). Ik ben benieuwd!
PS: niet zeker of dit topic in dit subforum thuis hoort. Indien dit niet zo is, let me know!

Wij zijn vorig jaar bv. naar de Westkust geweest en daarvan heb ik onderstaande video gemaakt. Hij is allesbehalve perfect, maar voor ons gaat het puur om het levend houden van de herinnering, niet om de views

Deel hieronder zeker je eigen video(s). Ik ben benieuwd!

PS: niet zeker of dit topic in dit subforum thuis hoort. Indien dit niet zo is, let me know!
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Re: Reisvideos trips delen?
Cool. Ik volg. Ik hou ook erg van reisvideo's van anderen.
Op Youtube doe ik niets anders dan reizen van anderen in de gaten houden.
Op Youtube doe ik niets anders dan reizen van anderen in de gaten houden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is natuurlijk al een heel topic over dit, welke wel ver naar beneden is gezakt
viewtopic.php?f=10&t=48245
viewtopic.php?f=10&t=48245
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij maken er altijd een avondvullende speelfilm van. Beetje moeilijk delen denk ik. De film van 2014 duurt 1 uur en 3 kwartier ongeveer. We zijn nu nog bezig met de film van Yukon/Alaska 2017 en helaas zijn de opnames van vorig jaar door een computercrash verloren gegaan. Daar hoeven we dus niks mee. Dit jaar maar nieuwe herinneringen verzamelen.
- Janbren
- Amerikafan
- Contacteer:
Iets meer dan anderhalve week weer terug gekomen van onze road trip door Noord Californië en Oregon.

Zijn deze met een go pro gemaakt?? Ik twijfel nog over de aanschaf hiervan.... lijkt me geweldig. Maar hebben een videocamera van acht jaar oud. Is gopro een meerwaarde?
Mooie opnames elk geval!
Mooie opnames elk geval!
Laatst gewijzigd door stegeman op 30 jul 2019, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of een camera van 8 jaar oud meerwaarde heeft weet ik niet, maar als jullie/jij het leuk vinden/vind om video opnames te maken en dit thuis bv weer te 'editen' dan moet je het zeker doen.
Ik ben niet zo'n fotograaf behalve dan zo nu en dan een instagram shot (zou ik wel willen) maar film dan wel weer veel. Al laat ik de suction cup voor de go pro tijdens mijn volgende reis waarschijnlijk thuis, want ik zal niet zoveel mooie routes rijden denk ik.
Ik heb nog een gopro uit het jaar stilletjes (volgens mij een 4 silver!?!), maar de hedendaagse versies zijn behalve veel kleiner ook veel duidelijker.
Ik ben niet zo'n fotograaf behalve dan zo nu en dan een instagram shot (zou ik wel willen) maar film dan wel weer veel. Al laat ik de suction cup voor de go pro tijdens mijn volgende reis waarschijnlijk thuis, want ik zal niet zoveel mooie routes rijden denk ik.
Ik heb nog een gopro uit het jaar stilletjes (volgens mij een 4 silver!?!), maar de hedendaagse versies zijn behalve veel kleiner ook veel duidelijker.
- Janbren
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: SHOWTOPIC - Deel je video
Ik heb deze inderdaad met onze GoPro gemaakt. Is wel al een 'oudje' die niet meer te krijgen is, de GoPro Hero. Daarnaast zitten er wat filmpjes bij die we met onze telefoon hebben gemaakt.
Of het een meerwaarde is... is denk ik persoonlijk. Zoals bij Crater Lake is de opname versneld afgespeeld, opname duurde 15 minuten waarbij wij heerlijk op het muurtje hebben gezeten en hebben genoten van het uitzicht. Andere zijn weer van mening dat ze de vakantie niet door een lens willen beleven.
Zelf vindt ik het leuk om thuis na de vakantie lekker te amateuristisch te kloten en te edit-ten en in bewegend beeld te zien wat we beleefd hebben

Tnx voor het compliment

Leuke film, zo herbeleven we onze eigen vakantie ook nog een beetje. We hebben ongeveer dezelfde route gereden en zijn ook net een paar weken terug. Knap gedaan
Ik maak altijd wel filmpjes en foto's maar daar blijft het dan bij. Altijd de intentie om er iets mee te doen, maar het komt er nooit van:

Ik maak altijd wel filmpjes en foto's maar daar blijft het dan bij. Altijd de intentie om er iets mee te doen, maar het komt er nooit van:

reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Onze reisvideo van onze rondreis door de Westkust vorig jaar in april/mei!

Niet professionel gefilmd/ge-edit, gewoon voor onze eigen herinneringen samengesteld en op youtube gezet, haha!

2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
Leuk filmpje! Hoe heb je dat met die stippellijntjes gedaan op de kaart als ik vragen mag?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Altijd weer leuk al die filmpjes van iedereen te zien
Dank voor het delen
Ik ben ook benieuwd naar die stippellijnen op de kaart / route.
We zijn zelf nu een filmpje van zo'n 4 minuten aan het maken van onze reis van enkele weken geleden en daarnaast willen we er een langere film van max een half uur van maken.
In die laatste willen we ook op een of andere manier de route in beeld laten komen en echt beelden van dag tot dag in beeld brengen (chronoligisch) . In de korte film (clip) doen we allemaal korte shots in willekeurige volgorde.
Leuk om mee bezig te zijn

Ik ben ook benieuwd naar die stippellijnen op de kaart / route.
We zijn zelf nu een filmpje van zo'n 4 minuten aan het maken van onze reis van enkele weken geleden en daarnaast willen we er een langere film van max een half uur van maken.
In die laatste willen we ook op een of andere manier de route in beeld laten komen en echt beelden van dag tot dag in beeld brengen (chronoligisch) . In de korte film (clip) doen we allemaal korte shots in willekeurige volgorde.
Leuk om mee bezig te zijn

In 2017 drie korte video / vlogs gemaakt... de vierde moet ik nogsteeds aan beginnen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12947 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties