Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis winterpark: rondje Las Vegas in oktober

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Reis winterpark: rondje Las Vegas in oktober

Bericht door winterpark »

Mijn eerdere topic over een rondje Salt Lake City, die bewaar ik voor volgend jaar, als we eerder wegkunnen dan oktober.

Gisteren tickets geboekt Amsterdam - Las Vegas. Dit wordt het rondje; ik ben zelf in 2010 in die regio geweest, maar nog niet in omgeving Moab en niet in Zion. Bryce ben ik destijds wel geweest, Capitol Reef ook, net als de Grand Canyon en Las Vegas.

- We houden van lange wandelingen, vandaar ook veel dagen Zion en Moab. Tips voor wandelingen zijn erg welkom. We houden niet van veel rijden
- Twijfel nog of ik aan het eind twee dagen Kanab doe in een erg leuke, goedkope ;-) cabin (misschien vanaf daar naar North Rim als we zin hebben, of naar Coral Pink), of twee dagen Sedona. Ik neig sterk naar dat laatste
- Vanuit Moab willen we naar alle parken daar in de buurt
- Onderweg naar Monticello naar de Needles
- Naar Monument Valley langs de Moki Dugway etc
- Andere leuke tips voor onderweg ook welkom, ook voor leuke plaatsjes
- Terugvliegen vanaf Phoenix heb ik overwogen, maar juist door twijfel gekozen voor retourtje Vegas

Ik heb een tijdje niet hierheen gewild omdat ik bang was voor de drukte (ik wilde in de eerste instantie liever bijv. naar Cedar Breaks NM dan weer naar Bryce), maar goed, het is oktober en we zijn vroeg in goed opstaan.

Zondag 13 oktober Amsterdam - Las Vegas, aankomst 14.00 (North Shore Inn, bij Valley of Fire)
Maandag 14 oktober Valley of Fire - Zion UT (Zion Park Motel)
Dinsdag 15 oktober Zion
Woensdag 16 oktober Zion
Donderdag 17 oktober Zion - Bryce (Ruby's Inn)
Vrijdag 18 oktober Bryce - Capitol Reef (nog te boeken)
Zaterdag 19 oktober Capitol Reef - Moab (MainStay @ Arches)
Zondag 20 oktober Moab
Maandag 21 oktober Moab
Dinsdag 22 oktober Moab
Woensdag 23 oktober Moab - Monticello (Stone Lizard Lodge)
Donderdag 24 oktober Monticello - Monument Valley (The View)
Vrijdag 25 oktober Mexican Hat - Kanab of Sedona (Red Canyon Cabins of Sedona Village Lodge)
Zaterdag 26 oktober Kanab of Sedona
Zondag 27 oktober Kanab - Las Vegas (The Carriage House)
Maandag 28 oktober Las Vegas - Amsterdam
Dinsdag 29 oktober Amsterdam
winterpark
Amerikakenner

Re: Reis winterpark: rondje Las Vegas in oktober

Ik hoop trouwens dat er nog iets vrijkomt in de Lodge in Bryce. Check nu steeds annuleringen, maar nog geen succes. Jammer dat de website geen datumschema heeft...
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Mooie route. Als je graag wandelt in een hele mooie omgeving dan zou ik ervoor kiezen om Sedona toe te voegen. Wij vonden dit ook een leuke overnachtingsplaats. Je hebt bovendien de Grand Canyon, weliswaar de South Rim, al bezocht in een eerdere reis. Sedona is dan toch weer een heel nieuw gebied wat je kunt ontdekken. Maar die beslissing ligt uiteraard bij jezelf.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mooie route inderdaad.

- Het hangt natuurlijk een beetje van je voorkeuren af. Ik zou zelf niet zo snel 2 dagen in Kanab gaan zitten. Ik vond de North Rim overigens wel echt wat extra's bieden tov de South Rim, maar dan zou ik eerder proberen daar iets te vinden. In Sedona kun je erg mooi en veel hiken.

- Het is inderdaad wijs om vroeg in Bryce te arriveren. Als je van wandelen houd zou je de Queens Garden/Navajo Loop kunnen doen of de wat pittigere Peekaboo Trail. Om echt vroeg te beginnen zou ik zelfs opteren om op 16 oktober aan het eind van de dag al naar Bryce te rijden. Scheelt je de dag erna weer een uur.

- In Moab heb je veel tijd. Canyonands/Dead Horse Shoe heb je in een dagje gezien (vaak sneller).

Je zou ook een uitstapje kunnen maken (vanuit Moab) naar de UT128 en daar de wandeling naar/rond de Fisher Towers doen.

Sowieso is de hike naar Corona Arch een echte aanrader, wat buiten het park ligt maar wel een van de mooiste arches is van die regio.

- Ik vond de beste manier om Monument Valley te ontdekken de wandeling Wilcat Trail. Dit is de enige wandeling daar en laat je erg dicht bij de buttes komen. Kost je een uurtje of drie en het is niet aan te raden als het erg heet is.

Have fun!
Groetjes,
Daniel
winterpark
Amerikakenner

Wat een fijne tips, daar ben ik heel blij mee!

@IngridZw Dan wordt het Sedona, duidelijk. Leuk! Als we een paar dagen langer hadden gehad was ik graag nog naar Tucson en omgeving gegaan, dus dat zegt denk ik wel genoeg.

@Mrvanilla Dankjewel voor de tips. Wbt je tip over Bryce/16 oktober, ik ga daar nog even over nadenken; we hebben in Zion nu (in tegenstelling tot wat in mijn eerste post staat) een hele prettige La Quinta geboekt. Stel dat het lukt om in de lodge in Bryce twee nachten te krijgen, wellicht dat ik er dan 2/2 van maakt. Ik hoop wel dat het weer zich goed houdt in Bryce. Ben jij er weleens midden oktober geweest?
Ik ga de Fisher Towers opzoeken! Op zich geeft een extra nacht in Moab (wederom in prettig hotel) ons weer mogelijkheid om iets extra's te doen in de omgeving.
De Wildcat Trail stond op mijn netvlies! Lijkt me prachtig om te doen in de vroege ochtend dat we in The View slapen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben er niet in midden oktober geweest maar wel twee maal eind september. Toen was het beide keren steenkoud, maar daar kun je je op kleden. Bryce ligt nu eenmaal op grote hoogte dus het weer is dan onvoorspelbaar. Ik verwacht echter niet dat veel trails dan al gesloten zullen zijn, maar je weet het natuurlijk maar nooit.

Begrijp me niet verkeerd; drie volle dagen in Moab is heerlijk en als je ergens veel kunt doen is het wel in die regio. Ik ben zelf echter niet zo'n fan van Arches dus ik vind de omgeving van Moab interessanter.
Groetjes,
Daniel
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Geen fan van Arches zijn. :shock: Ik vond de wandeling naar Double O echt fantastisch.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dat kan!
Groetjes,
Daniel
winterpark
Amerikakenner

Heeft er iemand ook aanbevelingen voor mooie wandelingen in Capitol Reef?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

De Hickman Bridge is een populaire wandeling naar een mooie arch. Daarnaast heb ik zelf ervaring met de relatief makkelijke Fremont River Trail (leuke als opwarmer), de Cassidy Arch Trail (pittige klim maar mooie beloning) en nog wat kleine hikes.

Absolute aanrader vind ik de Cohab Canyon Trail. Pittig begin maar leidt door een prachtige canyon.

Ook de Grand Wash trail is mooi.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Cohab canyon Trail vonden wij ook een aanrader, net als de Hickman Bridge Trail.
De Sunset Point Trail en Gooseneck Point Trail zijn korte wandelingen die je goed kunt combineren (zelfde parkeerplaats).

Marianne
winterpark
Amerikakenner

Erg leuk, ik heb alles genoteerd! Bedankt allebei voor de tips :)
winterpark
Amerikakenner

Voor 1 van de nachten in Moab hebben we nu een yurt geboekt in Dead Horse Point State Park. Iemand ervaring mee? Het ziet er erg leuk uit (alleen hopen dat het weer goed is ;-)).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk! Ik wist niet dat ze daar ook yurts hadden. Is wel iets voor ons. Even hier in de groep gooien. Als wij het doen, dan zitten we daar op 10 september, dus dan kun je onze ervaring lezen.

Wij zaten zelf te kijken naar een tent site bij Up the Creek in Moab, daar zijn ook tenten te huur. Je zit dan midden in Moab, is ook wel handig.

Marianne
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

winterpark schreef:
28 jul 2019, 18:10
Grand wash trail vond ik echt geweldig afgelopen zomer :)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

winterpark schreef:
28 jul 2019, 18:10
Aan het einde van de Scenic Drive, via een stukje onverharde weg (daar zijn een klein parkeerterrein en picknickplek), de Capitol Gorge Trail, wandelen tussen hoge rotswanden door en er zijn oude rotsinscripties te zien.
Dit schreef ik al eens in het topic Capitol Reef trails. Misschien doe je daar nog ideeën uit op.

Vorig jaar waren wij ook in het Capitol Reef NP en liepen een groot stuk van de Grand Wash. Je kan er iets over lezen en zien in mijn verslag,
zie: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-29 en verder.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
winterpark
Amerikakenner

Martin & Marianne schreef:
30 jul 2019, 12:09
Leuk! Ik wist niet dat ze daar ook yurts hadden. Is wel iets voor ons. Even hier in de groep gooien. Als wij het doen, dan zitten we daar op 10 september, dus dan kun je onze ervaring lezen.
Ik had het al een tijdje terug gelezen, maar je had het zelf ook een keer gedeeld dacht ik? Een pagina waar een glamping overzicht op stond.

DHPS heeft trouwens twee plekken voor yurts: wij hebben gekozen voor Moenkopi, en tegenwoordig staan er ook een paar bij de Wingate Campground. Die Moenkopi yurts staan wat meer afgezonderd, Wingate yurts staan dichter bij de West Rim Trail dacht ik. Ik kon maar moeilijk kiezen ;-)

@El_guti2 en @markro dank allebei, ik ga er naar kijken!
winterpark
Amerikakenner

Zo, aangezien de laatste twee nachten Las Vegas zijn aangebroken, leek het me een mooi moment om alvast wat te delen van onze reis – misschien hebben mensen die in november gaan er dan ook nog wat aan.
Het verslag heb ik op mijn telefoon geschreven dus excuses voor spelfouten en rare wisselingen in tijdsvormen ;) wellicht zal ik die op de computer nog aanpassen.

Gids tijdens onze vakantie was het boek Desert Solitaire van Edward Abbey. Echt een enorme aanrader. Abbey is in de jaren ‘60 parkranger in Arches geweest en schrijft vrij kritisch over de NPS. En die kritieken worden afwisselend met avonturen in de omgeving van Moab.

Oktober is een geweldige periode gebleken voor deze reis. Geweldige herfstkleuren, relatief rustig in de parken (vooral op de lange wandelingen overheerst een alleen op de wereld gevoel) en heerlijk weer. In de ochtend soms wat koud, maar het warmt al snel heerlijk op.

Las Vegas/Valley of Fire/Snow Canyon SP:
Na aankomst – en inkopen bij Walmart – hebben we geslapen in de North Shore Inn, zodat we de volgende ochtend vroeg bij Valley of Fire zouden zijn. Na een lange nacht waren we vroeg wakker, zodat we in Valley of Fire de zon konden zien opkomen. Aanraders daar qua wandelingen zijn White Domes en de Fire Wave, die tegenwoordig gewoon wordt aangegeven op de kaart. Gedurende de ochtend begon het hier overigens al flink warm te worden.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Snow Canyon State Park, waar we twee trails hebben gecombineerd (Butterfly en Lava). Op weg naar Springdale hebben we vervolgens geluncht bij Xetava, iets buiten St George. Echt een enorme aanrader, je kunt er heel lekker buiten zitten, heerlijk eten en aardige bediening.

Zion:
We hebben expres gekozen voor drie nachten Zion om hier veel te kunnen wandelen, en wat ons betreft hadden dat ook best vier of vijf nachten kunnen zijn.
De eerste dag hebben we zonsopgang gekeken bij Canyon Overlook – in het donker naar boven is best even pittig, dus neem vooral een zaklamp mee. Prachtig! Daarna de Watchman Trail gelopen en vervolgens in de auto sprongen naar Kolob Canyons. Daar hebben na een picknicklunch de Taylor Creek Trail gelopen. Man, wat mooi! Met prachtige herfstkleuren, een heerlijke wandeling. Met een double arch alcove als beloning aan het einde.

De volgende dag ging de wekker heel vroeg voor onze shuttle naar Lava Point. We wilden namelijk – net als @Felicitas - heeft gedaan – de West Rim Trail lopen, een wandeling van ongeveer 25 km naar de Grotto. Een onbeschrijfelijke ervaring, wederom vanwege alle mooie herfstkleuren. Bij ons in het busje zat een ander stel dat de wandeling in twee dagen ging lopen en ik snap achteraf waarom – de kampeerplekken zijn prachtig én het laatste stuk van de wandeling, een afdaling bij Angels Landing in de volle middagzon met best wel wat andere mensen, is pittig als je al 7 uur hebt gelopen. In totaal hebben we 8,5 uur over de wandeling gedaan, met flink wat pauzes om te genieten van het zonnetje en de mooie kleuren.

We hebben twee avonden gegeten bij Rosita's, een super leuk Amerikaans-Mexicaans tentje net buiten Springdale. Geopend door Paul Allen van Microsoft :) Aanrader, met bestellen aan de counter, en een prachtig grote buitenplek.

Bryce:
Hier hebben we de Fairyland Loop gelopen vanaf de Lodge. Ook onbeschrijfelijk mooi en erg rustig. In Bryce hadden we onze duurste overnachting: een cabin in het park. Maar erg de moeite waard om zonsondergang te kijken aan de rim. De volgende ochtend hebben we de scenic drive gedaan, maar eigenlijk voegde die helemaal niks meer toe door de wandeling. Achteraf gezien hadden we denk ik liever nog een stukje in het amfitheater gelopen. Volgende keer!

Capitol Reef:
Onderweg naar Torrey stoppen we bij Lower Creek Canyon Falls, een mooie wandeling in Great Staircase Escalante. Omdat we hier 's middags zijn is het best druk, vooral met grote gezinnen, want fall break weekend is aangebroken. Maar ook erg mooi.
In Torrey slapen we in de Broken Spur Inn, ik had geen verwachtingen, maar vond het een prima motel. Bijna 10 jaar geleden ben ik met een vriendin naar Torrey geweest en toen vonden we het een enigszins quirky plaatsje. Die vibe was er eigenlijk nog steeds.
De volgende ochtend hebben we in Capitol Reef de Chimney Rock Trail gelopen. En de scenic drive gereden.

Onderweg naar Moab stoppen we bij Little Wild Horse Canyon. Wederom vrij druk (met diezelfde gezinnen), maar onwijs mooi! Toegegeven, Antelope Canyon zal qua licht vast veel spectaculairder zijn, maar het is een erg leuk voorproefje van klimmen en klauteren door zo'n nauwe canyon. Een grote aanrader dus.

Moab
Als we hier op zaterdagavond komen schrikken we in de eerste instantie van de drukte. Maar geen nood: dat zal alleen zaterdagavond nog zijn. We eten heerlijk bij Moab Garage, hier zullen we nog 2x terugkomen. Ook ons hotel – Mainstay Suites – bevalt super goed. Mooie ruime kamer met hoge plafonds. In de eerste instantie wilden we ook in een yurt overnachten maar blijkbaar hadden we het hotel tegen zo’n gunstig tarief geboekt dat aanpassen financieel nogal onaantrekkelijk was. Ook iets voor een volgende keer.

Vanaf Moab bezoeken we eerst Island in the sky, waar we een aantal korte trails lopen. Daarna Dead Horse Point State Park, wat een mooi uitzicht biedt, maar qua wandelingen niet veel heeft. Toch lopen we hier de East en West Rim, lekker om nog even de benen te strekken.

De volgende dag staan we vroeg op om in de Needles Chesler Park te lopen. Hier staat 5 a 7 uur voor – we redden het in 5 uur. Wat een bijzondere wandeling, door Star Wars landschap. Elke kilometer die je verder komt lijkt nog meer sci-fi te bieden. Eigenlijk was het handiger geweest om de wandeling te doen op onze verplaatsdag naar Blanding, maar we vinden het wel fijn dat we nu gewoon terugkunnen naar Moab.

Vervolgens is het tijd voor Arches, waar we natuurlijk de wandeling naar Delicate Arch maken. We overwegen om Devils Garden Primitive Trail te lopen, maar mijn man is niet zo fit en inmiddels aardig aan het hoesten. Andere keer.

Blanding
De volgende dag gaan we met pijn in ons hart weg uit Moab. Wat een fijne plek! Op naar Blanding. We gaan eerst naar Natural Bridges NM, waar we twee wandelingen maken naar de twee kleinere bruggen. Vervolgens zetten we koers naar ons fijne motel in Blanding: de Stone Lizard Lodge. 's ochtends zal blijken dat ze hier briljant ontbijt hebben: zelfgemaakte chiapudding met fruit, enorme pastries gevuld met ham en kaas, home made cinnamon rolls (wederom enorm) met icing, en bananenbrood.
In Blanding is niet veel te beleven, maar ze hebben er wel een bowlingbaan (dat tegelijkertijd ook een benzinepomp, fastfoodrestaurant en winkel is). Een avondje bowlen dus J

Monument Valley
We gaan niet al te vroeg weg uit Blanding en rijden via de Moki Dugway naar Goosenecks voor lunch. 's middags de Valley of the Gods, en rond 16.00 komen we aan bij The View waar we een goedkope kamer zonder uitzicht hebben. S avonds lopen we de Wildcat Trail.
Van Monument Valley waren we allebei niet zo kapot. Het is er mooi, maar het contrast tussen alle Europese toeristen en de Navajo is erg groot.

Grand Canyon
Onverwachts komt er een goedkope kamer in de Bright Angel Lodge vrij en besluiten we de laatste dagen om te gooien. Zo druk als het s avonds is in de GC, zo rustig is het s ochtends. We wandelen heerlijk langs de rim. Ook de kamer in de lodge - zonder douche maar met wc! - bevalt erg goed.

Wat ons nog wachten zijn twee nachtjes Las Vegas - een beetje winkelen, koffie drinken en nog even genieten van het heerlijke weer voordat we maandag weer terugvliegen en woensdag weer aan het werk moeten.
Vooral Zion en alles in de omgeving Moab zijn ons super goed bevallen. Hier zouden we heeeeel graag snel weer terugkomen, alleen al om de wandelingen te doen die we nu gemist hebben!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat leuk om te lezen! Jullie hebben prachtige wandelingen gemaakt. Oktober is een schitterende maand voor dit gebied zo te lezen!
Nog veel plezier in Las Vegas!

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Fijn dat jullie een mooie reis hebben gehad en leuke terugkoppeling!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer