Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TinekeenJan: 35 dagen camperrondreis San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis TinekeenJan: 35 dagen camperrondreis San Francisco.

Bericht door TinekeenJan »

Na een poosje afwezigheid op het forum en het plannen van de reis en het maken van enkele reserveringen, hebben we nog een aantal vragen.
Onze reis begint op 4 september 2019 in San Francisco.

Vraag 1
We hebben hotel Red Roof geboekt voor de eerste nacht, omdat we in de veronderstelling waren, dat Cruise America ook een vestiging had in San Mateo (Norfolk St). We willen na ophalen van de camper overnachten in Gilroy op de camping. Dus leek de combinatie van overnachten in San Mateo en ophalen van de camper daar niet te ver vandaan een heel logische.

Echter, nu horen we, dat Cruise America alleen een vestiging heeft in Newark. Onze bedoeling is niet om San Francisco te bekijken, als we aankomen. We willen meteen de volgende dag vertrekken richting Gilroy en Big Sur.
We willen graag advies.
Gaan we met Uber of met een taxi naar het hotel en de volgende ochtend ook weer verder naar Cruise America?
Graag tips.
Onze ervaringen met Cruise Canada (Calgary) zijn, dat het kantoor telefonisch niet te bereiken is op de ophaaldag, dus wij verbleven daar in een hotel op loopafstand van de vestiging van Cruise Canada, zodat we even konden binnen lopen om te informeren wanneer we de camper konden halen. Maar hoe is dat in San Francisco?

Vraag 2
De rest van de reis is deels op de bonnefooi en deels (in de parken) geboekt. We vragen ons alleen af, welke campings in aanmerking komen (hoeft niet per se heel dicht aan de kust) voor het gedeelte richting Santa Barbara, want de kustcampings zitten al vroeg vol zagen we. We willen na Gilroy een nacht of 4 over de kustroute doen, waarna we afslaan naar Joshua Tree. We slaan Los Angeles over.

Vraag 3
We hebben 2 nachten weten te boeken in Yosemite, Upper Pines, te weten 4 en 6 oktober 2019. Er ontbreekt inderdaad een nacht. We hebben geboekt, terwijl we in Portugal waren en de wifi niet denderend was. Dus te traag. De nacht van 5 oktober boeken is daardoor mislukt.
Graag advies over wat te doen. Is er een kans om 5 oktober alsnog ter plaatse te boeken, denken jullie? Of moeten we gewoon genoegen nemen met 1 nacht en dan de rest buiten het park (en waar is dan handig) iets zoeken.

Vraag 4
9 oktober vliegen we terug om 14.55 uur vanuit San Francisco.
Welke camping is geschikt voor een laatste nacht, komend vanuit de richting Yosemite. Ik las over Anthony Chabot Campground. Dit zou op anderhalf uur rijden van Cruise America zijn? Heeft iemand andere suggesties?
Vanaf Cruise America Newark moeten we dus dan weer naar het vliegveld. Wederom de vraag: Uber, taxi of evt een dag een auto huren?

Toch nog best wel wat vragen, en onze ervaring in Noord Amerika en Canada is, dat veel zichzelf oplost ter plekke. (We hebben op onze afgelopen 2 reizen helemaal niks geboekt, behalve de eerste nacht hotels). Maar nu hebben we toch maar het zekere voor het onzekere genomen voor een aantal parken. Zelfs de Lower Antelope Hiking Tour is geboekt :D .

Misschien komen er aan de hand van jullie reacties nog wel meer vragen op, maar voorlopig is dit het.
Groeten van Tineke
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 35 dagen camperrondreis San Francisco

Bericht door BonnyR »

Vraag 1. 4 september is midden in de week , dus op zich zouden ze bereikbaar moeten zijn. Ze hebben ook een chat service op de Amerikaanse Cruise site, die is 24/7 bereikbaar en reageren vlot heb ik 3 keer voor onze reis gemerkt. Wij hadden een early bird, dus de taxi was 'inclusief'
Heeft Red Roof ook niet een gratis shuttle?? Staat me zo voor, want wij hadden dit hotel ook in eerste instantie geboekt. Ik zou goed de kosten voor taxi en Uber vergelijken, want het is best een stuk rijden.

Vraag 3. In Yosemite merkten we dat er veel gereserveerde plekken gewoon niet bezet werden. Regelmatig aan de receptie vragen of er wat vrij komt /is. Heeft ons in GC aan een nacht extra geholpen.

Vraag 4. Die camping lijkt me niet verkeerd.

Maar ik zou proberen of je een early bird kan krijgen, tijdens het ophalen ben je veel vroeger aan de beurt, je hebt je reiskosten van taxi's niet en ik moet zeggen dat het allemaal prima geregeld was. ook bij het inleveren werden we er eerder uitgepikt.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
TinekeenJan
Amerika-ontdekker

Dank je wel BonnyR,

Bedankt voor je reactie.
We gaan het uitzoeken. Het hotel lijkt inderdaad een shuttle service te hebben.
Weet je ook of de transfer bij het early bird pakket ook geldt voor de terugreis? Ik bedoel van Newark naar de luchthaven?
Wat betreft Yosemite: we gaan de eerste nacht in ieder geval heen en kijken, of de nacht van de 5e oktober ter plekke bij te boeken is.
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

Bij een early bird is de transfer ook voor de terugweg.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Annika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis TinekeenJan: 35 dagen camperrondreis San Francisco.

Bericht door Annika »

In mijn zoektocht naar campings tussen SF en Yosemite was ik op de volgende opties gekomen:

*Anthony Chabot, vooraf te reserveren via Reserve America
*Del Valle, vooraf te reserveren via Reserve America
*Carnegie State Vehicular Recreation Area - zit een camping op het terrein met voorzieningen voor maar $10 p/n, wel FCFS
*Turtle Beach RV Resort

Heb er zelf nog geen ervaring mee, dus weet helaas niet of het aanraders zijn, maar Anthony Chabot is wel veruit het dichtste bij SF.
Op google maps staat er dat het 40 minuten rijden is naar Cruise America Newark. (wellicht iets langer door files, maar toch valt het mee)
Wij hebben AC geboekt voor onze trip, dus eind augustus weten we of het een succes is ;)
TinekeenJan
Amerika-ontdekker

Intussen Anthony Chabot geboekt.
Kan er niet helemaal achter komen, of de shuttle service van het Red Roof hotel ook geldt voor onze aankomsttijd. Die is 16.50 uur. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik denk, dat we een taxi zullen nemen naar Cruise America de volgende dag (5 september), omdat het early bird pakket wel heel prijzig is.
We denken hier nog even over na.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Anthony Chabot goede keus, we hebben daar twee weken geleden ook geslapen de nacht voor inleveren bij Cruise America. Nog geen uur rijden inclusief aftanken.
We hebben een auto gehuurd bij Hertz na aankomst op SFO en zijn daar mee naar CA gereden de dag erna, zowel op de heen- als terugweg. Kostte ons € 65 per keer en taxi is duurder. Misschien uber niet, maar dat zou je dan even moeten checken. Om de hoek van CA zit er een Hertz verhuurpunt bij Double Tree Hilton, daar kun je lopend naar toe als het moet.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
TinekeenJan
Amerika-ontdekker

Kan iemand een indicatie geven van de taxikosten van San Franscisco vliegveld naar Cruise America?
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Tip: Google maps. Daar vinden wij ook prijzen (schatting) taxi, Uber etc. Even van auto op taxi zetten. Je hebt keuze tussen auto, ov, taxi, fiets, lopen
TinekeenJan
Amerika-ontdekker

We kijken nu naar Gaviota Campground (California kust). Onze Cruise America camper is type C-25. Heeft iemand ervaring met deze camping? De site geeft aan, dat de plaatsen niet lang genoeg zouden zijn? Kunnen we ons bijna niet voorstellen, gezien de grootte van de gemiddelde Amerikaanse camper, maar toch, voor de zekerheid....
Het zou fijn zijn, als iemand ons kan gerust stellen. We aarzelen nu om te reserveren.
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

via taxi fare finder kom je op $115 ( incl tip staat er) . Enkele reis natuurlijk. Even uit m'n hoofd een early bird is toch nog steeds iets van 300 euro? Wij stonden al om 9 uur voor de deur om onze camper op te halen. Lekker rustig en mooi op tijd op weg . Ook de terugweg mag je later inleveren en je wordt netjes op tijd weer naar het vliegveld gebracht. Wij vonden dat het geld echt wel waard.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
TinekeenJan
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,

het Red Roof hotel blijkt wel een shuttle dienst te hebben. Bedankt voor de tip!
Earlybird pakket kost €375,=. Vinden we té prijzig voor een transfer en een paar uur tijdwinst bij het ophalen van de camper. We nemen de taxi dus .En eventueel voor de terugreis een huurauto, die we inleveren op het vliegveld.
Geweldig, dat op dit forum iedereen zo meedenkt en ervaringen deelt. Wij zijn er blij mee.
We zitten alleen nog wat te dubben over campings aan de kust tussen San Francisco en Santa Barbara. Voor deze route hebben we 6,7 en 8 september uitgetrokken. Dus 3 nachten.

Groeten van Jan en Tineke.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zijn jullie plannen langs de kust, wat wil je daar doen? Je zou in elke geval een nacht Monterey kunnen doen, of zlefs twee, maar als je vooral voor het strand gaat kun je wat verder doorrijden en dan boven LA twee nachten doen. Wij gaan dit jaar twee nachten bij Big Sur staan, daar hadden wij een paar maand geleden de laatste tentplaats.
Wat je ook doet, kijk zo snel mogelijk eens naar de mogelijkheden want veel zal al vol zijn. En in het weekend moet je vaak verplicht twee nachten boeken.

Je had in je routetopic ook al suggesties gekregen over dit stuk, heb je daar nog gekeken?

Marianne
TinekeenJan
Amerika-ontdekker

Intussen heb ik voor de eerste nacht langs de kustroute van SF naar Santa Barbara Creek Campground San Simeon geboekt.
Dus nog 2 nachten iets zoeken.
Ja, Marianne, ik heb de tips over de route nog even doorgekeken.
Maar Big Sur was toen al vol, vandaar dat we nu naar San Simeon gaan. We zoeken nog even verder. Ik dacht na San Simeon aan Gaviota, maar dat is kennelijk voor kleine campers.
We zien wel.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet of dat nu nog is, maar iets staat me bij van Anthony Chabot dat vanaf 20u de poort/slagboom sluit en je er dan ket de auto/camper niet meer op of af kan.

Als je 4 dagen over de kustweg wilt doen zou ik eerst rond Monterey gaan staan, dan Big Sur of Cambria, dan door richting Santa Barbara en de boven LA naar waar je heen gaat. Persoonlijk zou ik daar niet heel veel meer tijd aan besteden. Leuke weg hoor, maar er zijn imo nog veel mooiere wegen in het zuidwest.

Hou verder met je, op de bonnefooi dagen, ook rekening met oa Labor Day weekend en Columbus Day weekend (geen idee of je dit net een dag ofzo meepikt). Op die eerste volgens mij het 2e weekend van September is het vaak nog mooi weer dus je betaald overal de hoofdprijzen omdat veel vol zit.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Anthony Chabot gaat dicht om 22.00 uur dus dat zal geen probleem zijn. Alleen niet uitgebreid uit eten gaan en laat terugkomen.
Je mag alleen pas vanaf 14.00 uur inchecken. Wij kwamen begin juli 15 minuten te vroeg en een knul aan de balie wilde niets doen. Draai maar om en kom later terug was de boodschap. Gelukkig zat er een collega naast die ingreep en ons wel wilde inchecken.

Je gaf aan dat Cruise America telefonisch niet bereikbaar zou zijn, maar wij hebben nooit problemen gehad met bellen naar Cruise America op de ochtend zelf. Ook deze keer hebben we ze pas gebeld op de ochtend dat we de camper wilde ophalen en ik kon gewoon om 12.00 uur terecht. Ze gaven in eerste instantie aan tussen 13.00 en 14.00 uur maar ik moest de huurauto uiterlijk 13.15 uur inleveren dus konden we ook om 12.00 uur komen. Ik heb dit nummer gebeld: (510) 661-6719
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
TinekeenJan
Amerika-ontdekker

Dit is, hoe we de reis gaan doen:

4 sept San Fransisco
5 sept Gilroy
6 sept San Simeon
7 sept ??
8 sept omg Santa Barbara
9 sept Joshua Tree
10 sept Joshua Tree
11 sept Kingman
12 sept Sedona
13 sept Sedona
14 sept Grand Canyon
15 sept Grand Canyon
16 sept Page
17 sept Page
18 sept Monument Valley
19 sept Monument Valley
20 sept Moab
21 sept Moab
22 sept Moab
23 sept Capitol Reef
24 sept Capitol Reef
25 sept Bryce
26 sept Bryce
27 sept Zion
28 sept Zion
29 sept Zion
30 sept Valley of Fire
1 okt Death Valley
2 okt Mammoth Lakes
3 okt Mammoth Lakes
4 okt Yosemite
5 okt Yosemite (niet geboekt)
6 okt Yosemite
7 okt ??
8 okt Castro Valley
9 okt terugreis
Rustig tempo, zonder bezoek aan grote steden. Dat is ook, hoe we onze reis door Canada en onze reis door Noord Amerika gedaan hebben.
We hebben alleen 11 september (Patriot Day) in onze periode zitten.
Anthony Chabot tips! Bedankt.
De grotere parken hebben we geboekt: Joshua Tree, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion, Yosemite en de eerste en laatste nacht kamperen liggen allemaal vast. De rest komt onderweg dan wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer