Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigratie Amerika
Emigratie Amerika
Hallo, Ik ben 17 jaar oud en op dit moment doe ik ICT Beheerder niveau 4 MBO. Ik heb plannen om later te emigreren naar Amerika, ik heb geprobeerd te zoeken voor welke manieren ik mogelijk een permanente visum kan krijgen maar zoals ik het gezien heb is mijn enige optie de lotterij of ik moet veel geld te zien verdienen maar dat lijkt mij niet reëel. Dus mijn vraag is op weke andere manier zou ik een permanente verblijfsvergunning kunnen krijgen? Verhoogd een immigratie advocaat mijn kansen? Ik heb heel even een lijstje met wat ik allemaal afgerond hebt en aan het doen ben.
- MBO 4 ICT Beheerder
- VMBO Kader
- Basisschool
Alvast bedankt voor alle hulp,
Groeten
- MBO 4 ICT Beheerder
- VMBO Kader
- Basisschool
Alvast bedankt voor alle hulp,
Groeten
Re: Emigratie Amerika
Trouwen met een Amerikaanse dame? Of solliciteren bij een Amerikaans bedrijf in Nederland en hopen dat je overgeplaatst wordt?
@ Dane15, ik plaats mijn standaardlijstje, hiermee worden een deel van je vragen al beantwoord.
Dit lijstje bevat de meest gebruikte mogelijkheden.
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Een advocaat verhoogt je kansen niet, die kan er enkel voor zorgen dat alles klopt qua visumaanvraag.
Dit lijstje bevat de meest gebruikte mogelijkheden.
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Een advocaat verhoogt je kansen niet, die kan er enkel voor zorgen dat alles klopt qua visumaanvraag.
Dankjewel voor de reactie, over de H1-B visum las ik dat veel werkgevers misbruik van je maken door lagere lonen te geven en dan na 6 jaar je greencard niet te sponseren. Klopt dit of is dit verzonnen door die gene waar ik het las?
@ Dane15, bij een H1-B dienen werkgevers marktconforme salarissen te betalen. Of veel werkgevers misbruik maken weet ik niet, maar middels dit visum is het mogelijk iemand langere tijd een worst voor te houden. Let wel, H1-B is in principe een non-immigrant visa, dus een werkgever is niet verplicht je te helpen daarna een permanent visum te bemachtigen. Doch, dit hangt ook af van wat iemand afspreekt met de werkgever.
Let ook op, H1-B vereist de functie waarvoor iemand wordt aangenomen op bachelor (oftewel hbo) niveau is.
Let ook op, H1-B vereist de functie waarvoor iemand wordt aangenomen op bachelor (oftewel hbo) niveau is.
Kijk eens of je contact kunt maken met forumlid w8in. Woont en werkt al jaren in de VS in de ICT. Hij is hier al heel lang niet meer actief, maar je kunt zijn echte naam in zijn profiel vinden. Succes.
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je wat rondkijkt op dit forum zie je ook geregeld de vraag wat je verwachtingen zijn omtrent Amerika... Ben je er al eens geweest? Wat trekt je aan? Wat zou tegen kunnen vallen?
Vragen zoals deze kunnen ook al helpen bij de plannen. Succes in ieder geval
Vragen zoals deze kunnen ook al helpen bij de plannen. Succes in ieder geval

Zal ik doen, dankjewel!
Ik ben 1x in Amerika geweest en ik vond het geweldig, de natuur, zon en de vrijheid trekken mij aan. Het enige wat zou kunnen tegenvallen zijn de reistijden. Dankjewel
Dan lijkt het me lastig om op een H1-B visum naar Amerika te komen, ik denk dat het mijn geluk beproeven wordt in de loterij of heel veel geld sparen voor de EB-5 Visum. En zou je het mij aanraden om als het zover is een immigratie advocaat in te schakelen en hoe kan hij mij mogelijk helpen? Dankjewel voor je reactie in ieder geval!Hockey schreef: ↑24 jul 2019, 15:10@ Dane15, bij een H1-B dienen werkgevers marktconforme salarissen te betalen. Of veel werkgevers misbruik maken weet ik niet, maar middels dit visum is het mogelijk iemand langere tijd een worst voor te houden. Let wel, H1-B is in principe een non-immigrant visa, dus een werkgever is niet verplicht je te helpen daarna een permanent visum te bemachtigen. Doch, dit hangt ook af van wat iemand afspreekt met de werkgever.
@ Dane15, het is tegen de regels om een volledig voorgaand forumbericht te quoten. Dit staat in de forumregels waar je mee akkoord bent gegaan toen je hier lid werd. Maak je een dergelijke fout bij je visumaanvraag, dan kan je dit je aanvraag kosten.
Of je t.z.t. een advocaat nodig hebt hangt af van het visum dat je wil bemachtigen. Dus daar valt nu eigenlijk niks over te zeggen.
Of je t.z.t. een advocaat nodig hebt hangt af van het visum dat je wil bemachtigen. Dus daar valt nu eigenlijk niks over te zeggen.

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het krijgen van een visum kan helaas ook tegenvallen... Dat lukt niet iedereen. En de VS is wat groter dan alleen Californië, niet overal is er natuur en zon. Vrijheid is er nergens, ze hebben meer regels dan NL geloof ik hoor!
Maar laat je zeker niet tegenhouden in je enthousiasme, toen ik zeventien was had ik ook veel plannen. Sommige zijn gelukt, veel ook niet (of bezag ik later anders)... Dat houdt het leven spannend

Het pad van emigratie is niet over rozen geplaveid. En ja, je kunt belazerd worden door werkgevers en andere mensen zodra je net in de VS bent. Zie het als een levensles. Het is niet iets wat je kado krijgt. Je moet er voor knokken en daar horen onaangename dingen bij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 4394 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 25 Reacties