Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis R2-D2: keuzestress hotels + reisschema OK?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis R2-D2: keuzestress hotels + reisschema OK?

Bericht door Hockey »

@R2-D2, tip qua auto aangezien jullie met zijn vieren zijn, groot. Dus of minivan of minimaal fullsize SUV.
R2-D2
Amerika-ontdekker

Bericht door R2-D2 »

Tipsy_1 schreef:
20 jul 2019, 13:16
8. Las Vegas. Dagje stad in het midden van de reis. Ik kan zelf dagen in Vegas zijn maar ivm tijd zou je het nu toch bij 1 dag kunnen houden. Je hebt dan 2 avonden. Fremont Street is 's avonds erg leuk! Zoek een leuke deal voor een poepsjiek hotel ergens op de strip of zo, heerlijk!
Jouw reis moet ik ook nog eens goed bekijken :-). En idd 2 nachten LV lijkt me al een goed begin. Dan heb je 2 avonden, 1 op de strip, 1 op Freemont Street. Voormiddag nog wat door hotels lopen en namiddag dagje zwembad, lijkt me ook wel eens leuk. Meer dan een leuke indruk hoeven we niet te hebben op deze eerste Amerika-reis.
R2-D2
Amerika-ontdekker

Bericht door R2-D2 »

Hockey schreef:
20 jul 2019, 17:05
@R2-D2, tip qua auto aangezien jullie met zijn vieren zijn, groot. Dus of minivan of minimaal fullsize SUV.
Jep, heb ik ook al aan gedacht. Ik probeer de bagage wel te beperken, maar voor een kleine 3 weken neem je sowieso toch wel wat mee... Er was ons een midsize SUV voorgesteld, maar een fullsize lijkt me idd een minimum...
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

R2-D2 schreef:
20 jul 2019, 17:04

Excuse me, ik vind je toon nogal aanvallend hoor. Ik ben nu eenmaal nieuw op het forum, en heb nog niet alles gelezen, laat staan alles honderd keer zien staan....
Ik verwacht niet dat je alles gelezen hebt, maar als je ook in je eigen topic een aantal adviezen krijgt en je daarmee niets lijkt te doen als je een nieuw routevoorstel neerzet dan komt dat wat vreemd over. En de opmerking hoe lang je in respectievelijk Bryce en de Grand Canyon zoet bent komt vrijwel in elk topic terug, dus dat zal iedereen die hier een half uurtje heeft rondgeneusd wel tegen zijn gekomen.
1N9R1D
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door 1N9R1D »

Kinderen zijn erg flexibel. Ik zou me niet zo druk maken over het bijtanken na een reis. Onze meiden waren afgelopen meivakantie 14 en 12 jaar. Wij waren in de nacht van zondag op maandag om 2.00 thuis en om half 9 zaten ze alweer op school. Totaal geen last van een jetlag gehad... Deze "oude moeke" heeft bijna een week moeten bijkomen :mrgreen:

Wij zijn 17 dagen geweest. Dit was ons rondje:
1. vlucht naar SF
2. SF
3. SF- Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite - Bishop (bergpassen waren nog dicht, we moesten behoorlijk omrijden)
6. Bishop - Death Valley
7. Death Valley - Las Vegas
8. Las Vegas - Zion
9. Zion
10. Zion - Bryce
11. Bryce - Page
12. Page - Monument Valley
13. Monument Valley - Grand Canyon
14. Grand Canyon - Kingman
15. Kingman - Joshua Tree - LA
16. LA - huis
17. aankomst thuis

We hadden graag 2 dagen extra gehad om de lange reisdagen 5 en 15 op te delen. Maar dat lukte ivm de schoolvakantie niet. Verder hebben we geen enkele dag het gevoel gehad opgejaagd te zijn... we hadden alle tijd om dingen te bezoeken. Ik moet er wel bij zeggen dat wij hoog tempo reizigers zijn. Een dag luieren is niks voor ons. :lol:
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster »

Ik heb toch echt een andere definitie van het begrip vakantie...

Opmerking moderator

wat is de meerwaarde van een bericht als dit? Als je niets inhoudelijks te melden hebt dan liever niet reageren.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Iedereen heeft een eigen definitie van vakantie. Wat iemand niks vindt kan een ander wel bekoren.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tip voor overnachting in Death Valley, als je van het blokhut gevoel houdt, is Panamint Springs Resort.

https://www.panamintsprings.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

R2-D2 schreef:
20 jul 2019, 17:04
Martin & Marianne schreef:
20 jul 2019, 13:34
Je zult keuzes moeten maken. Begin eens met het aantal dagen. Als je 3 weken vrij kunt krijgen, waarom dan maar 19 dagen weg? Pak er twee of drie bij, doe de GC en Bryce een dag minder en je hebt al veel meer mogelijkheden.
Wel, dat doen we vooral voor de kinderen. Omdat er toch nog een beetje tijd zou zijn voor school (we zouden eind augustus gaan) en ze terug een beetje op adem kunnen komen zo. Het wordt sowieso een drukke reis, dus ik denk idd keuzes maken.
Ik denk dat de kinderen er niet veel last van zullen hebben. Een wat langere vakantie geeft je ook wat meer rust tijdens de vakantie. Een week eerder gaan is geen optie?

Ga in elk geval niet proberen een complete rondreis in minder dan 21 dagen te doen. Neem de tijd om te genieten en ook eens niets te doen. Wat eerder in het jaar betekent voor Yosemite mooiere watervallen en kans om te kunnen raften. Neem zeker daar volgdoende tijd; onze dochters vonden 3 volle dagen daar al weinig.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

R2-D2 schreef:
19 jul 2019, 15:38
En ik ben niet zo zeker of we dan wel veel geld besparen. Had een offerte gekregen voor deze zomer, en vooral voor de huurauto en de vluchten kwam ik zelf een pak duurder uit. We moeten nl. wel in augustus gaan....
Ik wel. Er is geen prijsvoordeel op vliegen, die tickets kun je zelf voor precies hetzelfde geld kopen. flights.google.com.

Op hotels hebben reisbureaus soms een prijsvoordeel. Zij kopen die kamers vaak via wholesalers en voor sommige hotels geldt dat er dan best wel wat prijsverschil kan zijn met de prijs via sites als booking.com of direct. Maar ook daar geldt dat je via de juiste kanalen ook zelf die prijs kunt krijgen en dat direct boeken met bijvoorbeeld AAA korting (als je ANWB lid bent heb je daar recht op) meestal dezelfde prijs geeft. En als er al verschillen zijn dan zijn die minimaal.

Voor huurauto's zijn reisbureau's meestal duurder dan wat je zelf kunt regelen.

Al met al: gewoon lekker zelf doen. Als er een land is waar dat echt geen enkel issue is dan is het wel de USA. En het grote voordeel: boek je hotels gewoon direct en je over het algemeen tot 24 of 48 uur vooraf nergens aan vast en bent daardoor hartstikke flexibel. Toch het plan wijzigen: even wat nieuwe hotels boeken en de oude cancellen.

Dan even praktisch: je hebt het over augustus en drie weken. Je wilt dus ergens in de aankomende 2 weken vertrekken? Ik zie bijvoorbeeld 12 tot 31 augustus, DUS-LAX retour met KLM/Delta voor EUR 560/EUR 660 (basic economy/regulier tarief). Op zo'n korte termijn betekent wel dat je echt aan de slag moet voor je planning.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij heeft topicstarter het over volgende zomer, in 2020 dus.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Er staat toch echt "voor deze zomer" in de post van de OP.

En als het om volgend jaar gaat is het nog veel te vroeg voor tickets.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

R2-D2 schreef:
19 jul 2019, 13:59
ik ben volop bezig met het plannen van een rondreis door het ZW voor volgende zomer, met onze 2 kids erbij (13 en 9)
Ik vat dat toch op voor volgend jaar. Maar wellicht kan topicstarter meer vertellen?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ah, ik denk dat ik het snap. Ze had een offerte voor deze zomer, maar het moet nu blijkbaar volgend jaar worden.

Tja, rustig wachten zou ik zeggen en ergens in januari opnieuw beginnen met zoeken.
tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster »

tomhster schreef:
21 jul 2019, 16:50
Ik heb toch echt een andere definitie van het begrip vakantie...

modopmerking: wat is de meerwaarde van een bericht als dit? Als je niets inhoudelijks te melden hebt dan liever niet reageren.
De post boven de mijne geeft een reisschema weer waar de topicstarter misschien van denkt dat dat reistempo "normaal' is. Mijn reactie is bedoeld als nuancering. Daarom leek mijn opmerking niet geheel overbodig.
R2-D2
Amerika-ontdekker

Bericht door R2-D2 »

Oef, een dagje niet gekeken, en weer wat reacties erbij :D .

Het gaat effectief over de zomer van 2020. Maar zoals hier ergens eerder gezegd: plannen is ook deel van de fun! Ik hou ervan om goed voorbereid te zijn, en alle hotels naar mijn zin nog te kunnen boeken. Dus ja, nu al een route aan het uitdokteren.

Wij zijn zelf wel gewend aan veel uitstappen tijdens een vakantie. Een dagje luieren komt meestal ook niet in onze woordenboek voor. Er is natuurlijk wel een verschil met reizen zoals wij hen kennen: vanaf 1 locatie korte uitstappen doen, of elke dag of om de 2 dagen een ander hotel op te zoeken en zo veel te rijden. Daarom idd dat ik ook wel een paar uurtjes zwembad wil inplannen op enkele locaties.
roelb schreef:
22 jul 2019, 11:18
Ah, ik denk dat ik het snap. Ze had een offerte voor deze zomer, maar het moet nu blijkbaar volgend jaar worden.

Tja, rustig wachten zou ik zeggen en ergens in januari opnieuw beginnen met zoeken.
Zo is het dus helemaal. Alleen staat 'rustig' ook niet in mijn woordenboek. Ik heb pas rust in mijn hoofd als de route min of meer vaststaat. Vandaar ook deze post. Dank je wel trouwens voor de uitleg over de prijzen.

Ik bekijk alle tips nogmaals goed, lees me verder in op het forum en dan komt het helemaal goed.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je bent gewoon te vroeg. Airlines publiceren hun tarieven pas 11 maanden vooraf (en voor goedkope tarieven moet je gewoon rustig afwachten en toeslaan als het interessant is). Hotels gaan pas een maand of 6 vooraf serieus naar tarieven kijken. Boek je ver vooraf dan betaal je bijna altijd de hoofdprijs. Er zijn wel uitzonderingen, maar goed, sowieso pas in september/oktober 2019 beginnen met kijken voor augustus 2020 voor tickets. En de rest (route, hotels e.d.) volgt neem ik aan uit de tickets.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

R2-D2 schreef:
22 jul 2019, 18:55
Alleen staat 'rustig' ook niet in mijn woordenboek. Ik heb pas rust in mijn hoofd als de route min of meer vaststaat. Vandaar ook deze post.
Ik snap dat wel. Het zit in je hoofd. Eigenlijk sta je al te popelen om alvast dingen te regelen, vast te leggen etc. Maar ja het duurt nog zo lang. Geduldig afwachten dus maar je kan je natuurlijk wel al verdiepen in hoe de route eruit zal moeten zien. Veel reisverslagen lezen helpt daarbij, you tube filmpjes bekijken, websites zoals www.ontdek-amerika.nl etc. Daar kun je al zoet mee zijn en het hoort bij de voorpret.

Nog even over de keuze van de huurauto. Voor een gezin met 2 kinderen is een minivan ook een goede optie. Goedkoper bv dan een fullsize SUV. Omdat het een 6 of 7 persoons auto betreft kun je de achterbank neerklappen zodat je een zee van ruimte hebt voor de bagage.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

roelb schreef:
22 jul 2019, 22:44
Hotels gaan pas een maand of 6 vooraf serieus naar tarieven kijken.
Ik boek graag mijn hotels goed op tijd (nu wij in Amerika wonen lukt dat helaas niet meer zo, ze zijn hier niet zo van "verlof nemen") - al is het maar voor de voorpret! - dus ik leg altijd al spoedig vast aan annuleerbaar tarief (soms voor ik een vlucht heb). En vaak verander ik dan later nog en sowie so kijk ik nog wel eens of de prijs daalt (dat gebeurt inderdaad af en toe wel eens en dan herboek ik).
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Ik herken ook niet echt wat @roelb zegt over de hotelprijzen. Wij hebben vorig jaar september alle hotels geboekt voor onze reis in juni. Wij hebben ze destijds annuleerbaar geboekt en in de tussentijd geregeld gezocht naar goedkopere opties of betere hotels voor dezelfde prijs, maar die zelden gevonden. Mits je annuleerbaar boekt om flexibiliteit te houden, zou ik bijna zeggen dat je niet te vroeg kunt zijn.

De hotels in de nationale parken kun je zeker al eerder vastleggen (hangt van het park af wanneer) en fluctueren weinig in prijs. Die zijn gewoon altijd duur.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer