Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis daisydpl: hulp bij nieuwe route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
daisydpl
Amerikafan

Reis daisydpl: hulp bij nieuwe route.

Bericht door daisydpl »

Hallo iedereen,

Planning om naar Texas te gaan dus helemaal laten vallen. Even jullie hulp en ervaring nodig voor mijn nieuwe planning. :wink:

Hierbij zoals ik het momenteel zie:

23/05 - Brussels - Phoenix
24/05 - Phoenix – Page
25/05 – Page
26/05 - Page - Grand Staircase Escalante - Capitol reef
27/05 - Capitol reef – Moab
28/05 – Moab
29/05 - Moab - Canyonlands, the needles district - Monument Valley
30/05 - MV - Shiprock - Canyon de Chelly
31/05 - Canyon de Chelly - Grand Canyon South Rim
01/06 – Grand Canyon South Rim (helicoptervlucht)
02/06 - Grand Canyon - Williams - Selligman - Kingman - Oatman - Laughlin
03/06 - Laughlin - Hoover dam - Red Rock Canyon - LV
04/06 - LV
05/06 - LV
06/06 - LV - Rhyolite - Furnace creek
07/06 - Death Valley - Los Angeles
08/06 - LA - Sequoia
09/06 - Sequoia - LA
10/06 - LA
11/06 - LA
12/06 - LA
13/06 - LA - Brussel

Page hebben we tijdens een vorige reis al gedaan. Alleen wil ik nu Lower Antelope Canyon nog doen en offroad naar Alstrom Point.
Grand Staircase zouden we gewoon doorrijden en telkens stoppen bij de scenic points.
Moab al gedaan tijdens vorige reis, nu Jeep huren en hele dag offroad rijden.
Monument Valley al 2 x gezien, dus zou alleen als tussenstop zijn om te slapen en 's ochtends toch wel weer op te staan bij zulk mooi zicht. :P
Shiprock kan je blijkbaar weinig tijd aan besteden, dus daar zouden we gewoon even voorbij rijden.
Grand Canyon al gezien, maar naar onze mening niet grondig genoeg, vandaar nog eens een volle dag waarin ik dan een helikoptervlucht wil plannen.
Williams, Oatman, etc lijken me zeer mooie en leuke stadjes, dus onderweg naar LV vond ik het leuk deze weg te nemen.
Hoover Dam & Red Rock canyon lijken me wel te doen op 1 dag, niet?
Death Valley al gezien, buiten 1 punt, dus vandaar ook hier niet te lang gebleven.
LV en LA lijken voor sommigen waarschijnlijk lang, maar we willen deze echt grondig bezoeken, de tijd kunnen nemen, genieten, af en toe eens duikje in het zwembad nemen, en wie weet een gokje wagen. :lol:

Wat we anders ook dachten was om vanuit Sequoia naar Monterey te rijden en zo de highway 1 tot in LA af te rijden en te overnachten in Monterey en in Santa Barbara.

Wat zouden jullie eventueel aanpassen? Is deze planning te doen?

Alvast bedankt.
Groetjes Daisy.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis daisydpl: hulp bij nieuwe route.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom na Death Valley eerst naar LA en dan naar Sequoia? Ik zou direct naar Three Rivers rijden. En dan de volgende nacht in het park overnachten. Dan nog is de tijd niet ruim. Hebben jullie Sequoia en Kings Canyon al eens bezocht? Misschien heb je voor beide parken iets aan ons 2013-verslag. Toen waren wij er in dezelfde periode.

Marianne
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

had ik graag gedaan van Death Valley direct naar Kings Canyon/Sequoia maar dat is zowat 600 km. Dat vond ik net iets teveel op 1 dag.
Uiteraard rij ik dan wel nog meer km's door in LA even te stoppen maar 600 km in 1 stuk op 1 dag leek me erg lang.
Maar nu ik er nog eens over nadenk, misschien toch even op de tanden bijten want op die manier win ik wel tijd natuurlijk om de dag nadien een volle dag in Sequoia te zijn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is naar Three Rivers maar een uur langer dan naar LA. En als je dat te ver vindt stop je wat eerder. Maar een nacht LA is vrij zinloos zo lijkt me.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 jul 2019, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Over het eerste deel van de reis kan ik weinig zeggen wegens gebrek aan ervaring over wat je wil bezoeken.

Wel vind ik de kronkel LV-LA-Sequoia-LA vreemd. Waarom rij je niet van LV naar Visalia, bezoekt dan Sequoia en dan naar LA? Niet dat Visalia nou een leuke plaats is, maar het ligt in ieder geval in de buurt. Of zelfs in één keer door zoals al wordt aanbevolen.

Rhyolite vond ik overigens heel erg tegenvallen. Het was eerder een half gesloopt stadje dan een spookstadje.

Je zou evt. ook in Boulder City kunnen overnachten ipv Laughlin. Dan ben je al kort bij de Hoover Dam en ik vond het een leuk plaatsje (heb er alleen geluncht op weg van Hoover Dam terug naar LV).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Furnace Creek naar Three Rivers is 500 km.

Naar LA is er 430 en van LA naar Three Rivers is er opnieuw 400. Totaal 830 km dus. Ik zou ook opteren om vanuit Death Valley direct richting Sequoia te gaan.

Mocht je toch de kustroute doen dan zou ik kiezen voor Monterey en Morro Bay als stopplaatsen. Santa Barbara is al ver.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer