Ik ben al sinds 2012 lid van dit forum en gebruik het regelmatig om inspiratie te verzamelen voor reisroutes door Amerika. Ik heb inmiddels meerdere malen de westkust aangedaan en vorig jaar ben ik samen met mijn partner naar het prachtige Hawaii geweest. Vandaag heb ik het forum ook weer gebruikt voor inspiratie voor Florida.
Dit weekend hebben wij namelijk last-minute vliegtickets richting Florida gekocht (680 euro retour directe vlucht, niet verkeerd zo 3 dagen voor vertrek!). Overmorgen vertrekken we al en in totaal zijn we 14 (volledige) dagen daar! Wat hebben wij er zin in.

Ik heb een globaal reisschema samengesteld met alle dingen die wij graag willen zien en doen. Over het algemeen maken wij meestal in een korte hoeveelheid dagen veel kilometers en is het voor veel mensen misschien iets 'te druk' en wellicht een vermoeiende vakantie op deze manier. Maar voor ons werkt dit meestal prima.
Mijn vraag is of jullie feedback/tips hebben op deze route? Voornamelijk zitten we met dag 6 & 7 nog een beetje in de knoop. We willen graag een mooi stukje Westkust meepakken en het liefst 1 volle dag + nacht op 1 plek besteden. Het liefst ergens halverwege de Westkust zodat de autorit op dag 8 richting Key Largo goed te doen is.
Ook twijfel ik over onze laatste dag. We overnachten waarschijnlijk in Miami (nog geen hotels voor de hele reis geboekt) en willen een leuke dagtrip maken net buiten Miami, iets wat goed te overzien is wanneer je in de avond weer richting het vliegveld moet.
Dag 1: Vlucht BRU-MIA (aankomst: 18:30u). Auto ophalen en meteen doorrijden naar hotel in Fort Lauderdale.
Dag 2: Ochtend en middag Fort Lauderdale ontdekken, namiddag doorrijden naar hotel in Orlando.
Dag 3: Orlando — Universal Studios Hollywood
Dag 4: Orlando — Dag uitstap naar Weeky Wachee Springs. 4u durende kayak tour over de rivier. Terug naar Orlando; avondeten en rondwandelen in Disney Springs.
Dag 5: Orlando — Kennedy Space Center bezoeken vanuit Orlando en daarna rondwandelen en eten in Cocoa Beach en weer terug.
Dag 6: Richting Westkust in de ochtend (2u rijden) en 1 van deze stranden voor middagje chillen: Fort de Soto Beach, Clearwater Beach of St Pete Beach. Overnachting in Tampa, Clearwater, St. Petersburg of misschien zelfs iets meer zuidelijker afzakken zodat we de volgende dag meer tijd hebben om 1 volle dag ergens aan de westkust te spenderen.
Dag 7: ???? Dagje Sanibel, Fort Meyers of Napels + overnachting?
Dag 8: Afhankelijk waar we de dag van te voren blijven slapen in de ochtend +-4u rijden naar Key Largo / Islamorada en daar de middag spenderen + overnachting.
Dag 9: In de ochtend 2u rijden naar Key West. Key West ontdekken per fiets.
Dag 10: Key West volle dag
Dag 11: Key West in de ochtend. Na de lunch vertrekken richting Miami. (Deze dag hebben we een commitment in Miami om 20:00u dus kan niet worden gewisseld)
Dag 12: Miami South Beach hotel. Main sightseeing Miami. Wynwood walls. Memorial? (Deze dag hebben we een commitment in Miami om 20:00u dus kan niet worden gewisseld)
Dag 13: Miami South Beach hotel. Dagje strand en rustig aan.
Dag 14: Everglades boat ride
Dag 15: Key Biscayne, boot tour villa’s / huizen. Einde middag opfrissen/omkleden en richting het vliegveld. Vlucht MIA-BRU (vertrek: 19:50u)
Hopelijk kan iemand ons helpen met tips wat betreft dag 6 & 7. We houden veel van natuur en vinden dat dit naast de Everglades en Weeky Wachee Springs misschien nog een beetje ontbreekt.
Alvast bedankt!