Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis insomniac: schema tips gevraagd 14 dagen Florida in juli.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
insomniac
Amerika-newbie

Reis insomniac: schema tips gevraagd 14 dagen Florida in juli.

Bericht door insomniac »

Hi AllesAmerika forumgangers!

Ik ben al sinds 2012 lid van dit forum en gebruik het regelmatig om inspiratie te verzamelen voor reisroutes door Amerika. Ik heb inmiddels meerdere malen de westkust aangedaan en vorig jaar ben ik samen met mijn partner naar het prachtige Hawaii geweest. Vandaag heb ik het forum ook weer gebruikt voor inspiratie voor Florida.

Dit weekend hebben wij namelijk last-minute vliegtickets richting Florida gekocht (680 euro retour directe vlucht, niet verkeerd zo 3 dagen voor vertrek!). Overmorgen vertrekken we al en in totaal zijn we 14 (volledige) dagen daar! Wat hebben wij er zin in. 8)

Ik heb een globaal reisschema samengesteld met alle dingen die wij graag willen zien en doen. Over het algemeen maken wij meestal in een korte hoeveelheid dagen veel kilometers en is het voor veel mensen misschien iets 'te druk' en wellicht een vermoeiende vakantie op deze manier. Maar voor ons werkt dit meestal prima.

Mijn vraag is of jullie feedback/tips hebben op deze route? Voornamelijk zitten we met dag 6 & 7 nog een beetje in de knoop. We willen graag een mooi stukje Westkust meepakken en het liefst 1 volle dag + nacht op 1 plek besteden. Het liefst ergens halverwege de Westkust zodat de autorit op dag 8 richting Key Largo goed te doen is.

Ook twijfel ik over onze laatste dag. We overnachten waarschijnlijk in Miami (nog geen hotels voor de hele reis geboekt) en willen een leuke dagtrip maken net buiten Miami, iets wat goed te overzien is wanneer je in de avond weer richting het vliegveld moet.

Dag 1: Vlucht BRU-MIA (aankomst: 18:30u). Auto ophalen en meteen doorrijden naar hotel in Fort Lauderdale.
Dag 2: Ochtend en middag Fort Lauderdale ontdekken, namiddag doorrijden naar hotel in Orlando.
Dag 3: Orlando — Universal Studios Hollywood
Dag 4: Orlando — Dag uitstap naar Weeky Wachee Springs. 4u durende kayak tour over de rivier. Terug naar Orlando; avondeten en rondwandelen in Disney Springs.
Dag 5: Orlando — Kennedy Space Center bezoeken vanuit Orlando en daarna rondwandelen en eten in Cocoa Beach en weer terug.
Dag 6: Richting Westkust in de ochtend (2u rijden) en 1 van deze stranden voor middagje chillen: Fort de Soto Beach, Clearwater Beach of St Pete Beach. Overnachting in Tampa, Clearwater, St. Petersburg of misschien zelfs iets meer zuidelijker afzakken zodat we de volgende dag meer tijd hebben om 1 volle dag ergens aan de westkust te spenderen.
Dag 7: ???? Dagje Sanibel, Fort Meyers of Napels + overnachting?
Dag 8: Afhankelijk waar we de dag van te voren blijven slapen in de ochtend +-4u rijden naar Key Largo / Islamorada en daar de middag spenderen + overnachting.
Dag 9: In de ochtend 2u rijden naar Key West. Key West ontdekken per fiets.
Dag 10: Key West volle dag
Dag 11: Key West in de ochtend. Na de lunch vertrekken richting Miami. (Deze dag hebben we een commitment in Miami om 20:00u dus kan niet worden gewisseld)
Dag 12: Miami South Beach hotel. Main sightseeing Miami. Wynwood walls. Memorial? (Deze dag hebben we een commitment in Miami om 20:00u dus kan niet worden gewisseld)
Dag 13: Miami South Beach hotel. Dagje strand en rustig aan.
Dag 14: Everglades boat ride
Dag 15: Key Biscayne, boot tour villa’s / huizen. Einde middag opfrissen/omkleden en richting het vliegveld. Vlucht MIA-BRU (vertrek: 19:50u)

Hopelijk kan iemand ons helpen met tips wat betreft dag 6 & 7. We houden veel van natuur en vinden dat dit naast de Everglades en Weeky Wachee Springs misschien nog een beetje ontbreekt.

Alvast bedankt!

Afbeelding
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reisschema tips: 14 dagen Florida in juli

Bericht door ADE01 »

Ik zou vooral je route optimaliseren zodat je wat beter uitkomt. Vanuit Fort Lauderdale richting Orlando kom je zo goed als langs Cocoa & Kennedy Space Center. Het is zonde om later heen & weer te rijden.

Weeki Wachi vanuit Orlando is ongeveer 2 uur rijden. Als je dan een 4 uur durende tocht gaat doen heb je weinig tijd over om nog naar Disney Springs te gaan. Dit kun je beter vanuit Clearwater/Tampa doen of onderdeel maken van je route.

De Everglades zou ik ook in je reis verwerken wanneer je er vanaf de west kust doorheen rijdt. Tenzij je een uitgebreide excursie doet is dat geen dagvulling.
Bullyleo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis insomniac: schema tips gevraagd 14 dagen Florida in juli.

Bericht door Bullyleo »

insomniac schreef:
14 jul 2019, 19:16
Dag 8: Afhankelijk waar we de dag van te voren blijven slapen in de ochtend +-4u rijden naar Key Largo / Islamorada en daar de middag spenderen + overnachting.
Ik zou in dit stuk de airboat Everglades ertussen doen, want daar kom je toch langs op de route van Ft. Myers naar Largo.
insomniac
Amerika-newbie

Bericht door insomniac »

ADE01 schreef:
14 jul 2019, 20:07
Ik zou vooral je route optimaliseren zodat je wat beter uitkomt. Vanuit Fort Lauderdale richting Orlando kom je zo goed als langs Cocoa & Kennedy Space Center. Het is zonde om later heen & weer te rijden.

Weeki Wachi vanuit Orlando is ongeveer 2 uur rijden. Als je dan een 4 uur durende tocht gaat doen heb je weinig tijd over om nog naar Disney Springs te gaan. Dit kun je beter vanuit Clearwater/Tampa doen of onderdeel maken van je route.

De Everglades zou ik ook in je reis verwerken wanneer je er vanaf de west kust doorheen rijdt. Tenzij je een uitgebreide excursie doet is dat geen dagvulling.
Bedankt voor je tips @A@ADE01. We hebben de route aangepast! We zijn inmiddels in Fort Lauderdale aangekomen en hebben inderdaad besloten om vanavond richting Cocoa Beach te gaan en vanuit daar het Kennedy Space Center te doen. Vervolgens reizen we vanuit daar pas richting Orlando i.p.v. op en neer te reizen. Ook hebben we de route nu aangepast zodat Weeki Wachi beter te doen is.

Vanaf welke plek kunnen we het beste een Everglades airboat tour doen wanneer we in de ochtend vanaf de westkust richting Key Largo rijden? We willen het liefst een kleine boot, alhoewel niet privé. Kan dit het beste vanuit Everglades City? En hoeveel uur moet ik hier gemiddeld voor uit trekken? Ik dacht namelijk dat het een dag bezigheid was.
Bullyleo schreef:
16 jul 2019, 17:46
insomniac schreef:
14 jul 2019, 19:16
Ik zou in dit stuk de airboat Everglades ertussen doen, want daar kom je toch langs op de route van Ft. Myers naar Largo.
Super! Bedankt @A@Bullyleo. Dit gaan we nu doen. Ik dacht dus eerst dat we een hele dag zoet zouden zijn met een airboat tour, maar als we het zo kunnen doen scheelt het weer mooi een uur op en neer reizen dan wanneer we dit vanuit Miami doen op dag 13. Zoals hierboven aangegeven vraag ik me wel af vanaf waar we het beste de airboat tour kunnen doen? Tevens vraag ik me af of we dit van te voren moeten boeken en of iemand nog tips heeft wat betreft de beste company? Betaalbaar en leuke gidsen is voor ons belangrijk.

De tips van jullie beiden hebben ons al goed geholpen in het aanpassen en verbeteren van de route. Heeft een van jullie of de andere AA-forumgangers nog tips wat betreft dag 7? Ik vraag me echt af waar we het beste onze stop van 1 dag + overnachting kunnen doen aan de westkust. Een locatie die het rijden aan de westkust opbreekt en ergens waar we overdag een beetje leuk kunnen rond banjeren over boulevards en/of strand. Lekker uit eten kunnen in de middag en avond en vervolgens de dag erna onze route weer kunnen voortzetten richting de Keys (incl. airboat tour in de Everglades dus).

Sanibel Island? Cape Coral? Fort Meyers, Fort Meyers Beach, of dan toch ergens anders? Een plek waarvan we naderhand thuis zeggen: “Nou, dat was een leuke plek met een leuke vibe aan de westkust van Florida.” Ter vergelijking zijn wij bijvoorbeeld dol op beach towns als Santa Monica, Manhattan Beach en Newport Beach aan de kust van California. Ik vraag me af waar we dan het beste aan de westkust kunnen verblijven wat hiermee enigszins mee te vergelijken is. Heeft iemand de gouden tip voor ons?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door insomniac op 17 jul 2019, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ADE01
Amerikakenner

Bericht door ADE01 »

Everglades City is inderdaad een goede plek. De gebruikelijke airboat tour duurt meestal een uur, maar wil je langer of een echte excursie kan dat vast ook wel ergens. Andere betaalbare optie is zelf een kayak huren en er op uit gaan. Veel mensen doen overigens ook nog de Anhinga trail vanuit Homestead.
insomniac
Amerika-newbie

Bericht door insomniac »

ADE01 schreef:
17 jul 2019, 14:39
Everglades City is inderdaad een goede plek. De gebruikelijke airboat tour duurt meestal een uur, maar wil je langer of een echte excursie kan dat vast ook wel ergens. Andere betaalbare optie is zelf een kayak huren en er op uit gaan. Veel mensen doen overigens ook nog de Anhinga trail vanuit Homestead.
Dankjewel @ADE01! Mooi, dan ga ik even googlen of we ergens online een airboat tour kunnen boeken vanuit Wverglades City. Kayakken in de everglades? Is dat wel veilig met de alligators? Haha 😄. Het klink wel tof! Ik ga het anhinga trail ook eens opzoeken.

Heb jij wellicht nog enige input wat betreft dag 7? Zie mijn vorige bericht. Thanks!
ADE01
Amerikakenner

Bericht door ADE01 »

Kayak kan prima met aligators, dat is niet gevaarlijk. Gators eten voornamelijk kleinere prooi en zijn bij lange na niet zo agressief als krokodillen. Ik zou niet gaan zwemmen maar voorderest is het prima. Bij de verhuur hebben ze altijd wel een aantal routes die je kunt nemen of misschien wel een tour met een gids. Overigens is Shark Valley nog een alternatief voor Anhinga vanuit Miami.

Clearwater en St Petersburg is waar ik meesal terecht kom en zijn gezellig. Siesta key vond ik dan weer weinig aan maar staat wel hoog aangeschreven. Verder zuidelijk aan de west kust ben ik nog niet geweest, maar een aantal plekken die je noemt staan vrijwel altijd op het lijstje van mensen die een rondrit doen. Even googlen of hopelijk nog iemand die reageert.
Charlene
Amerikafan

Bericht door Charlene »

Anna Maria Island is ook erg leuk voor het strand net als Honeymoon Island
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Mariska27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Mariska27 »

Wij zijn bezig met onze laatste dag en ik vond het een heerlijke route met genoeg afwisseling, weinig drukte en elke dag iets leuks, speciaals, bijzonders.

MIAMI SOUTH BEACH (2n)
COCOA BEACH plus KENNEDY SPACE (1n)
ORLANDO (4n) uitstapje naar Lazy River/Kelly Park - Rock Springs, uitstapje Disney Springs in de middag/avond, uitstapje PREMIUM OUTLET MALL
ST PETE'S BEACH Prach-tig!!(2n) onderweg bij vertrek SIESTA KEY heel erg mooi fijn zand maar er zat een bacterie in het water en mega druk!
FORT MYERS (2n) La Quinta Sanibel/Fort Myers Gateway is super. dagje SANIBEL (Bowmans Beach $5 p/u parkeren)... onderweg naar miami (over 41) via EVERGLADES airboattour in Everglades City: Captain Jack
MIAMI AIRPORT (1n)

ps: niet kijken naar de weersvoorspellingen van Apple; schijnen er hier altijd 100% naast te zitten. Onze periode bestond uit 1-en 2-en en 3-en; in werkelijkheid alle dagen een stralend blauwe lucht, tegen 4 uur korte hevige regenbui met onweer en daarna een heerlijke temperatuur!
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer