Ik hoop dat jullie met me mee willen denken over een route waar ik over zit te peinzen. We willen waarschijnlijk eind mei weer te vertrekken en dan ongeveer 3 en een halve week inplannen. We wilden in eerste instantie in september gaan, maar omdat we graag Yellowstone willen aandoen, besloten dit in Juni te doen na het lezen van de vele voors en tegens over bezoek in september.
Vraag is alleen, is de route die we willen maken realistisch en goed te doen? En wat kunnen we beter skippen, veranderen of toevoegen? We hebben afgelopen reis veel gereden en vonden dit heerlijk. We wisselen elke 2 uur af en hebben dit op lange routes niet als vervelend ervaren. Omdat we erg onder de indruk waren van Yosemite willen we hier graag weer een bezoek aan brengen. Idee is om Yosemite mee te nemen, Death Valley, Yellowstone en we willen als het even kan, Moab nog aandoen.
Ik dacht dat het makkelijkste zou zijn om te starten in SF en eindigen in LV, of andersom. Als er suggesties zijn, hoor ik het graag.
De tickets zijn nog best prijzig, dus ik wacht geduldig af en we willen weer een SUV gaan huren en hotels/motels nemen.
Een eerste opzetje als volgt:
Dag 1: aankomst SF
Dag 2: SF naar Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite-Mammoth Lakes of lone pine (rijdag) Suggesties?
Dag 6: Mammoth lakes of Lone pine -Via Death Valley naar Las Vegas? Suggesties?
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas-Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion- Salt lake city
Dag 11 Salt lake city
Dag 12 SLC -Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone-Denver?
Dag 16 Denver?
Dag 17 Denver- Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab- Mesquite
Dag 21 Mesquite- LV
Dag 22 LV
Dag 23 LV-naar huis
Ik twijfel heel erg over Denver, maar weet niet zo goed wat ik kan zetten tussen Yellowstone en Moab, of wat de moeite waard is om te bezoeken, beter dan Denver. Er kan nog een dag extra tussen geplaatst worden ergens. De reden waarom ik niet een dag extra Zion doe, is omdat we deze dit jaar al uitgebreid bezocht hebben, een dagje is dan meer dan voldoende volgend jaar. Tussen DV en Zion heb ik Vegas gezet als rustpunt, of hebben jullie een betere suggestie? Ik hoop dat volgend jaar de Tioga open is, anders moet ik sowieso rekening houden met een alternatieve route. Dat moest ik dit jaar ook en was blij dat de Sonora op tijd op onze route werd geopend. Ook kan het plan nog (deels) veranderen als ik bv een mooie ticketdeal vind en misschien dan een andere luchthaven aan moet doen.
Alles staat eigenlijk nog open