Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis marjoleins: 3 weken West-Canada, wel of geen Vancouver Island?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis marjoleins: 3 weken West-Canada, wel of geen Vancouver Island?
Goedemorgen,
18 augustus vertrekken we naar West-Canada en hebben daar een camper gehuurd in Vancouver en brengen hem terug in Calgary.
Nu twijfelen we of we Vancouver Island mee moeten nemen in onze planning. Ik lees hier veel goede verhalen over, maar is het de moeite waard voor 4 dagen?
Zo ja, wat is dan een handige route en wat zijn must-sees op Vancouver Island? Ik heb namelijk het gevoel bij onderstaand schema dat we enorm veel aan het reizen zijn.
Wanneer Vancouver Island niet doen, willen we wat meer tijd nemen door bijv. te stoppen in Sun Peaks en meer tijd besteden in de Rockies (Robson Provincial Park) zodat we daar wat rustiger aan kunnen doen. Ik hoor graag jullie tips!
18-aug Vancouver (aankomst)
19-aug Vancouver
20-aug Vancouver - Victoria (camper ophalen)
21-aug Victoria - Pacific Rim?
22-aug Ucluelet / Tofino (-nanaimo)
23-aug Ucluelet / Tofino (-nanaimo) naar Whistler
24-aug Whistler
25-aug Whistler
26-aug Whistler - Clearwater (of de 25e al van Whistler naar Kamloops)
27-aug Clearwater
28-aug Clearwater - Jasper
29-aug Jasper
30-aug Jasper
31-aug Jasper - Lake Louise / Field
1-sep Field - Yoho
2-sep Lake Louise
3-sep Lake Louise - Banff
4-sep Banff
5-sep Banff
6-sep Banff - Calgary (camper inleveren)
7-sep Calgary / vliegen
18 augustus vertrekken we naar West-Canada en hebben daar een camper gehuurd in Vancouver en brengen hem terug in Calgary.
Nu twijfelen we of we Vancouver Island mee moeten nemen in onze planning. Ik lees hier veel goede verhalen over, maar is het de moeite waard voor 4 dagen?
Zo ja, wat is dan een handige route en wat zijn must-sees op Vancouver Island? Ik heb namelijk het gevoel bij onderstaand schema dat we enorm veel aan het reizen zijn.
Wanneer Vancouver Island niet doen, willen we wat meer tijd nemen door bijv. te stoppen in Sun Peaks en meer tijd besteden in de Rockies (Robson Provincial Park) zodat we daar wat rustiger aan kunnen doen. Ik hoor graag jullie tips!
18-aug Vancouver (aankomst)
19-aug Vancouver
20-aug Vancouver - Victoria (camper ophalen)
21-aug Victoria - Pacific Rim?
22-aug Ucluelet / Tofino (-nanaimo)
23-aug Ucluelet / Tofino (-nanaimo) naar Whistler
24-aug Whistler
25-aug Whistler
26-aug Whistler - Clearwater (of de 25e al van Whistler naar Kamloops)
27-aug Clearwater
28-aug Clearwater - Jasper
29-aug Jasper
30-aug Jasper
31-aug Jasper - Lake Louise / Field
1-sep Field - Yoho
2-sep Lake Louise
3-sep Lake Louise - Banff
4-sep Banff
5-sep Banff
6-sep Banff - Calgary (camper inleveren)
7-sep Calgary / vliegen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: 3 weken west canada: wel of geen Vancouver Island
Vancouver Island met Victoria en the Pacific Rim NP zijn erg mooi om te zien. Tofino is een aardig dorpje om te verblijven.
En je kunt vanuit Victoria een whale watching trip boeken, ook een aanrader. Vanuit Tofino kun je dat ook doen inclusief bear tours (zelf niet gedaan)
Of het past binnen je toch al aardige traject van 3 weken zou je eens moeten nakijken. Hoeveel reistijd heb je en hoeveel tijd buiten de auto hou je over om de dingen te doen die je graag wil doen.
We hebben onze west canada trip van 2016 in 2018 nog eens overgedaan omdat we er ook iets te snel doorheen gingen. Misschien moet je het in twee keer doen
En je kunt vanuit Victoria een whale watching trip boeken, ook een aanrader. Vanuit Tofino kun je dat ook doen inclusief bear tours (zelf niet gedaan)
Of het past binnen je toch al aardige traject van 3 weken zou je eens moeten nakijken. Hoeveel reistijd heb je en hoeveel tijd buiten de auto hou je over om de dingen te doen die je graag wil doen.
We hebben onze west canada trip van 2016 in 2018 nog eens overgedaan omdat we er ook iets te snel doorheen gingen. Misschien moet je het in twee keer doen

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vind zelf Vancouver island wel een mooie aanvulling. Met name omdat het anders is dan de rest; je kijkt naar de Pacific ocean ipv mooie bergmeren, kunt een walvis- of berentour over water doen en het regenwoud bij Tofino is echt anders dan de bossen van de rockies. Volgens mij is het overigens qua afstand prima te doen om van Victoria naar tofino te rijden. Je komt dan door de Pacific Rim. Dan kun je daarna een paar dagen aan de kust blijven met een tour, slenteren door het woud naar het strand en genieten van de surfsfeer in Tofino.
Ik heb de afstanden niet meer paraat, maar volgens mij valt het wel mee met het rijden. Klopt het dat er een fout in je overzicht staat? Want nu ga je van Jasper naar lake Louise naar yoho en weer terug naar lake Louise. Is daar een speciale reden voor, of een type fout en wil je vier dagen lake Louise doen?
Als laatste de standaard vraag, heb je al wat campgrounds geboekt? BeDenk, als je zo wil rijden, ook eens of je alvast de ferry’s wil reserveren.
Ik heb de afstanden niet meer paraat, maar volgens mij valt het wel mee met het rijden. Klopt het dat er een fout in je overzicht staat? Want nu ga je van Jasper naar lake Louise naar yoho en weer terug naar lake Louise. Is daar een speciale reden voor, of een type fout en wil je vier dagen lake Louise doen?
Als laatste de standaard vraag, heb je al wat campgrounds geboekt? BeDenk, als je zo wil rijden, ook eens of je alvast de ferry’s wil reserveren.
Misschien is 4 dagen wel krap. Ik weet niet bij wie je de camper huurt, maar vaak is het na 13.00 uur ophalen, dan moet je nog met de boot over. Dan nog wat boodschappen halen ( waarschijnlijk) en is eigenlijk je eerste dag al bijna voorbij. De terugweg van Vancouver eiland wil je nog door naar Whistler en kun je s'' middags ook niet echt laat op stap. Heb je in Whistler al een camping gereserveerd?
Toch in Vancouver Island zeker de moeite waard.Misschien ergens anders een dag afhalen? Whistler vonden wij leuk, maar daar zou best een dag afkunnen.
Toch in Vancouver Island zeker de moeite waard.Misschien ergens anders een dag afhalen? Whistler vonden wij leuk, maar daar zou best een dag afkunnen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-newbie
Re: Reis marjoleins: 3 weken West-Canada, wel of geen Vancouver Island?
Dank voor jullie reacties. We hebben nog geen campgrounds geboekt, maar dat is inderdaad wel het plan om dit snel te doen als we weten of we Vancouver Island willen doen. N.a.v. jullie reacties (en internet) lijkt het met toch zeker de moeite waard. Hadden jullie alle campgrounds van te voren geboekt?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij zijn net drie weken terug. Hoewel jullie er volgens het schema maar kort zijn, kan ik VI alleen maar aanraden. Hoewel niet met de camper, misschien heb je wat aan ons reisverslag. De juiste oversteek plannen scheelt je wat kilometers.
Biebiyip schrijft dat de afstand Victoria <> Tofino wel te doen is. Klopt, maar is nu met behoorlijke werkzaamheden (incl. wegafsluitingen) op HW-4 met een camper wel een hele rit. Ook het laatste stuk CHW-1 (met al die verkeerslichten) schoot niet op.
Biebiyip schrijft dat de afstand Victoria <> Tofino wel te doen is. Klopt, maar is nu met behoorlijke werkzaamheden (incl. wegafsluitingen) op HW-4 met een camper wel een hele rit. Ook het laatste stuk CHW-1 (met al die verkeerslichten) schoot niet op.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik vind Victoria - Tofino wel een pittig stuk rijden hoor, schiet niet echt op.
Zelf ook goede herinneringen aan Vancouver Island maar ik moet zeggen dat ik het zuidelijke gedeelte (Victoria, Pacific rim) wel "Leuk" vind maar niet echt indrukwekkend. Ik vond het noorden veel indrukwekkender: lekker ruw en de orka tochten daar zijn echt schitterend (daar mee vergeleken was onze orka tocht vanaf Victoria veel minder).
Misschien heb je wat aan ons reisverslag,https://reisverhalen3.webs.com/westcanada2012.htm.
Heel leuk vond ik op Vancouver Island het zoeken van de fel gekleurde zeesterren!
Ook Butchard garden was ook absoluut een highlight, maar wij waren hier wel tegen openingstijd waardoor het nog heel vredig was.
Zelf ook goede herinneringen aan Vancouver Island maar ik moet zeggen dat ik het zuidelijke gedeelte (Victoria, Pacific rim) wel "Leuk" vind maar niet echt indrukwekkend. Ik vond het noorden veel indrukwekkender: lekker ruw en de orka tochten daar zijn echt schitterend (daar mee vergeleken was onze orka tocht vanaf Victoria veel minder).
Misschien heb je wat aan ons reisverslag,https://reisverhalen3.webs.com/westcanada2012.htm.
Heel leuk vond ik op Vancouver Island het zoeken van de fel gekleurde zeesterren!

Ook Butchard garden was ook absoluut een highlight, maar wij waren hier wel tegen openingstijd waardoor het nog heel vredig was.
-
- Amerika-newbie
Dank voor je reactie!
Wanneer we wel naar VI willen zullen we wellicht een dagje langer blijven, maar dan is de vraag .. waar halen we een dagje vanaf?
En een goede tip van de werkzaamheden..
Wanneer we wel naar VI willen zullen we wellicht een dagje langer blijven, maar dan is de vraag .. waar halen we een dagje vanaf?
En een goede tip van de werkzaamheden..
Ruud2004 schreef: ↑17 jul 2019, 13:54Wij zijn net drie weken terug. Hoewel jullie er volgens het schema maar kort zijn, kan ik VI alleen maar aanraden. Hoewel niet met de camper, misschien heb je wat aan ons reisverslag. De juiste oversteek plannen scheelt je wat kilometers.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Je kunt een dagje Whistler minder doen.
Whistler zelf is een leuk dorp met terrasjes, restaurants en cafe's.
Je kunt met kabelbaan de berg omhoog, eventueel de Peak2Peak Gondola nog nemen en wat wandelen maar twee volle dagen is misschien wat veel.
Whistler zelf is een leuk dorp met terrasjes, restaurants en cafe's.
Je kunt met kabelbaan de berg omhoog, eventueel de Peak2Peak Gondola nog nemen en wat wandelen maar twee volle dagen is misschien wat veel.
Ik vind Vancouver Island eigenlijk de tijd, geld en moeite niet waard. Ik zou dan liever die dagen besteden om de grens over te steken richting Seattle en omgeving. Dag minder in Whistler is inderdaad wel te doen zonder iets te moeten missen.
Het is lastig kiezen met zoveel moois...
De lighthouse loop (onderdeel van de wild pacific trail) bij Ucluelet op VI vonden wij prachtig, die zou ik nog wel een aantal keren willen lopen. Om elke bocht weer een ander uitzicht op de rotsen en de oceaan.
Voor de rust zou ik twee nachten Field doen ipv één nacht en daarna niet in Lake Louise overnachten. Field ligt op korte rij-afstand van Banff, hier kom je vanzelf langs.
Wij kozen er voor om Clearwater alleen als tussenstop te gebruiken. Het idee hier achter was dat we nog zo veel watervallen zouden zien op de rest van de route.
Om het nog lastiger te maken, aan het einde zou je ook twee dagen naar Drumheller kunnen gaan voor het bezoeken van de Badlands en o.a. het Dino-museum (ben niet snel enthousiast over een museum maar deze is wel héél mooi). Mss heb je iets aan onze route:
Vancouver (3 nachten, we gingen hier ook op familiebezoek),
Ucluelet (2)
Campbell River/Knight Inlet Lodge (4 - de overnachtingen in CR waren vnl voor bezoek aan de Knight Inlet)
Whistler (3)
Clearwater (1)
Jasper (3)
Field (2)
Banff (2)
Drumheller (2)
terugvlucht vanaf Calgary
De lighthouse loop (onderdeel van de wild pacific trail) bij Ucluelet op VI vonden wij prachtig, die zou ik nog wel een aantal keren willen lopen. Om elke bocht weer een ander uitzicht op de rotsen en de oceaan.
Voor de rust zou ik twee nachten Field doen ipv één nacht en daarna niet in Lake Louise overnachten. Field ligt op korte rij-afstand van Banff, hier kom je vanzelf langs.
Wij kozen er voor om Clearwater alleen als tussenstop te gebruiken. Het idee hier achter was dat we nog zo veel watervallen zouden zien op de rest van de route.
Om het nog lastiger te maken, aan het einde zou je ook twee dagen naar Drumheller kunnen gaan voor het bezoeken van de Badlands en o.a. het Dino-museum (ben niet snel enthousiast over een museum maar deze is wel héél mooi). Mss heb je iets aan onze route:
Vancouver (3 nachten, we gingen hier ook op familiebezoek),
Ucluelet (2)
Campbell River/Knight Inlet Lodge (4 - de overnachtingen in CR waren vnl voor bezoek aan de Knight Inlet)
Whistler (3)
Clearwater (1)
Jasper (3)
Field (2)
Banff (2)
Drumheller (2)
terugvlucht vanaf Calgary
-
- Amerika-newbie
Dank voor je tips!
Het klopt inderdaad wat je zegt, ik zou graag Yoho willen zien, maar dat kan beter vanuit Field. dus waarschijnlijk wordt het rechtstreeks vanuit Jasper naar Field voor 1 of 2 nachten, en daarna 2 of 3 nachten Lake Louise. Dat is logischer, he?
Het klopt inderdaad wat je zegt, ik zou graag Yoho willen zien, maar dat kan beter vanuit Field. dus waarschijnlijk wordt het rechtstreeks vanuit Jasper naar Field voor 1 of 2 nachten, en daarna 2 of 3 nachten Lake Louise. Dat is logischer, he?
biebyip schreef: ↑16 jul 2019, 09:06Ik vind zelf Vancouver island wel een mooie aanvulling. Met name omdat het anders is dan de rest; je kijkt naar de Pacific ocean ipv mooie bergmeren, kunt een walvis- of berentour over water doen en het regenwoud bij Tofino is echt anders dan de bossen van de rockies. Volgens mij is het overigens qua afstand prima te doen om van Victoria naar tofino te rijden. Je komt dan door de Pacific Rim. Dan kun je daarna een paar dagen aan de kust blijven met een tour, slenteren door het woud naar het strand en genieten van de surfsfeer in Tofino.
In Wells Gray liepen moeder beer en drie welpjes 10 minuten mee met onze langzaam stationair rijdende auto. Ook nog andere beren gezien en de meest schitterende watervallen. Wat je ook schrapt, laat Wells Gray het dus niet zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 10784 Weergaves
-
Laatste bericht door Sofiake
-
- 5 Reacties