Orlando: Disney World met kids van 4,5 en 6,5 jaar oud?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Arne
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:49
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Rotterdam

Orlando: Disney World met kids van 4,5 en 6,5 jaar oud?

Bericht door Arne »

Hallo forumleden, wij gaan over 2 weken een rondreis maken door Florida met onze 2 kinderen van 4,5 en 6,5 jaar.

Wij zitten 4 volle dagen (7 t/m 10 augustus) in Orlando. Wij willen graag naar SeaWorld en dachten 2 dagen naar Disneyland te gaan (Magic Kingdom).
Dan houden we nog 1 rustdag over wat wel handig is met kinderen van die leeftijd.

Vragen m.b.t. Disney World Magic Kingdom:
- Zijn er genoeg attracties voor kinderen van 4-7 of raden jullie een ander park aan zoals bijv legoland waarbij de attracties meer op jonge kinderen zijn gericht?
- Is 2 dagen bezoek voor Magic Kingdom teveel voor 4-6 jarigen (aangezien de attracties die zij zullen bezoeken beperkt zijn)?
- Wij willen graag een fastpass kopen zodat we niet te lang moeten wachten in de warmte met de kids. Ik zie overal fastpass+ kaarten maar zoals ik het begrijp kan je hiermee alleen een attractie van te voren vastleggen qua tijdstip. Dit is niet iets wat wij willen, want we willen het van de gesteldheid van de kids laten afhangen wanneer we naar het park gaan. Bieden deze fastpass + kaarten ook de mogelijkheid om de fastlane te pakken of moet ik dan een andere kaart aanschaffen? Dit is mij niet geheel duidelijk.
- Ik heb op dit forum meerdere sites voorbij zien komen voor het aanschaffen van goedkopere tickets (attractionticketsdirect.de | unddercovertourist.com ). Bij allemaal staat FastPass+ ticket. Mocht dit niet de fastlane tickets zijn zoals ik hierboven heb beschreven wat ik wil, weten jullie dan een site waar ik de fastlane tickets kan boeken?
- Voor 2 dagen pas zijn er geen kortingen op de genoemde kortingssite? iemand toevallig nog een andere site gevonden waar ze wel korting geven op 2 dgn pas?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr Arne
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Orlando: Disney world met kids van 4,5 en 6,5 jaar oud?

Bericht door ADE01 »

In Magic Kingdom is het grootste gedeelte van de attracties geschikt voor 4,5 tot 6,5. Misschien dat de jongste nog niet in een aantal achtbanen mag, maar dat kun je opzoeken. https://disneyworld.disney.go.com/attra ... c-kingdom/ Sowieso zijn er enorm veel shows, parades en dergelijke. Veel kindvriendelijker dan SeaWorld in ieder geval.

Het FastPass+ systeem is voor iedereen die een kaart koopt. Daar kun je van te voren (30 dagen) 3 attracties mee vastleggen voor een specifiek tijd slot. Een andere optie is er niet.
Arne
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:49
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Rotterdam

Re: Orlando: Disney world met kids van 4,5 en 6,5 jaar oud?

Bericht door Arne »

@ADE01 bedankt voor je reactie. Kan je misschien ook nog antwoord geven op de vraag of je in ons geval dan aan 1 dag of 2 dagen in Magic Kingdom zou spenderen of Magic Kingdom combineren met een ander thema park?
En welke attracties zijn vaak het drukste en dus het beste vooraf te boeken?

Alvast bedankt weer.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Orlando: Disney world met kids van 4,5 en 6,5 jaar oud?

Bericht door hemmie »

Het is voor ons alweer even geleden, maar wij deden Disney World met kinderen van 3,5 en net 6. Eén dag Magic Kingdom en één dag Animal Kingdom, met tussendoor een rustiger dagje zonder pretpark. Er was meer dan genoeg voor ze te doen, er waren relatief maar weinig attracties waar ze niet in mochten. Aangezien 2 verschillende parken evenveel kost als 2x hetzelfde park (dacht ik) zou ik voor 2 parken gaan, vind ik peraoonlijk eerder het geld waard. Wij waren beide dagen ook van 8-20u in het park, dus konden ook gewoon veel doen.
Terug in Texas!
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Orlando: Disney world met kids van 4,5 en 6,5 jaar oud?

Bericht door dionnu »

Hoi Arne,

Voor de kinderen is er genoeg te doen in Walt Disney World's Magic Kingdom. Ik tel ongeveer 30 attracties in Magic Kingdom voor de leeftijd van jou kinderen. Dan tel ik de ±30 shows en ander amusement nog niet mee!

Of 2 dagen teveel is hangt van meer factoren af dan alleen de attracties. Houdt rekening met de hitte, de wachttijden, de lange dag, rustperiodes, eet periodes, etc. Denk dat je zelf het beste kan aanvoelen of de kids het kunnen volhouden (en vlak de volwassenen niet uit :wink:).

Fastpasses voor de Disney parken kan je niet kopen. Voor publiek die op de bonnefooi een park wil bezoeken kan je 30 dagen van te voren 3 Fastpasses voor attracties reserveren. Heb je deze 3 gebuikt kan je meer reserveren. Wil je niets vastleggen voor een bepaalde dag kan je op de dag zelf met de My Disney Experience app proberen om fastpasses te boeken maar de keus zal beperkt zijn in het hoogseizoen.

Wat betreft tickets voor 2 dagen is Undercovertourist een optie. Je hebt dan een '2-Day Disney Theme Park Base Ticket' nodig. Niet de voordeligste keuze aangezien er vanuit gegaan wordt dat men Walt Disney World meerdere dagen bezoekt, meerdere dagen kaarten zijn daarom in overvloed voordeliger te krijgen.

8, 9 en 10 augustus zijn de minst drukke dagen om Magic Kingdom te bezoeken. 7 augustus is ietsje drukker.

Veel plezier met plannen.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Orlando: Disney World met kids van 4,5 en 6,5 jaar oud?

Bericht door ADE01 »

Zoals Hemmie aangeeft zou ik ook 2 parken doen, het is weer een hele andere sfeer en beleving in een ander park. Animal Kingdom is ook echt leuk met de safari, alle dieren, het avatar gedeelte is geweldig, enzovoorts.

Alle achtbanen in alle parken gaan heel snel op FP+, ook de nieuwere attracties gaan snel. Wil je daar specifiek in dan zou ik er minimaal 1 inplannen en daar dan omheen plannen. In Animal Kingdom is Avatar nog altijd enorm populair bijv. en zal er een wachtrij van 2 a 3 uur staan als je geen FP hebt.

Plan in de ochtend of wanneer je aan komt, nadat je 3 FP+ gebruikt heb kun je er telkens weer 1 in plannen via de app of de kiosken in het park. Meestal zit er al veel vol maar soms heb je geluk of kun je sneller een plekje zoeken bij een show o.i.d. Plan sowieso om de parade's heen, die zijn echt top en het loont op tijd een plekje te zoeken (in de schaduw). Doe je dat te laat dan sta je achter aan, het staat meestal rijen dik. De avond parade's en het vuurwerk zijn ook de moeite waard, maar dat wordt een lange dag als je er vroeg bent. Ik zou niet te veel op een schema gaan, maar een beetje inlezen en plannen loont echt. En stel je in op de drukte & warmte dan heb je geweldige dagen.
Arne
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:49
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Rotterdam

Re: Orlando: Disney World met kids van 4,5 en 6,5 jaar oud?

Bericht door Arne »

Wat tof al die reacties en bruikbare tips! Bedankt!
@ADE01 nog twee vragen:
- kan je je fastpass koppelen aan een app neem ik aan. Maar welke app moet je hebben of staat dat op de fastpass?
- en waar vind ik het tijdschema van de parades?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Orlando: Disney World met kids van 4,5 en 6,5 jaar oud?

Bericht door ADE01 »

Ja, je begint met een account aan te maken op de website of app. De account werkt op beide. Je vult je gegevens in, maakt een groep aan voor familieleden en indien je tickets hebt gekocht wijs je die toe. Tickets kun je ook later nog toewijzen. Heb je de tickets eenmaal toegewezen dan herkent het system dit direct en is het mogelijk (indien minimaal 30 dagen van te voren) om fastpass selecties te maken. De app is enorm handig ook voor op de dag zelf en het park heeft overal wifi. My Disney Experience - Walt Disney World heet mijn app, maar mijn android zit in een andere regio, ik weet niet of het dezelfde naam heeft in Europa. Voorheen hadden ze verschillende apps voor Parijs/California/Florida, ik weet ook niet of dat nog zo is maar even opletten of je de juiste hebt in de omschrijving.

Parade informatie is ook via de website of app te vinden. In Magic Kingdom is onderstaande parade standaard en meestal om 3 uur smiddags, maar het kan nog wel eens veranderen.

https://disneyworld.disney.go.com/enter ... sy-parade/
Arne
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:49
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Rotterdam

Re: Orlando: Disney World met kids van 4,5 en 6,5 jaar oud?

Bericht door Arne »

@ADE01 blij met deze info :-) Ik heb geen vragen meer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer