Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JoyceM: advies over reisschema nov/dec 2019.
Reis JoyceM: advies over reisschema nov/dec 2019.
Hoi allemaal,
Van dit forum ben ik al een heel stuk wijzer geworden. Er worden ook goede adviezen gegeven en daarom wil ik graag mijn reisschema met jullie delen voor tips & trics.
Wij gaan 25 november t/m 9 december naar Florida toe. We vliegen heen op Orlando en vertrekken vanuit Miami.
Ik heb nu het volgende reisschema in gedachten:
1. Amsterdam - Orlando
2. Orlando (pretpark)
3. Orlando
4. Orlando (pretpark)
5. Orlando - Tampa
6. Tampa (met uitstapje naar St. Petersburg)
7. Tampa - Naples
8. Naples (met uitstapje naar Big Cypress National Preserve)
9. Naples - Florida City (over de I41 zodat we ook de loop Road kunnen doen)
10. Florida City (Voor bezoek aan Anhinga Trail en Pa-hay-okee overlook)
11. Florida City - Key West
12. Key West
13. Key West - Miami
14. Miami
15. Miami - Amsterdam
Ik hoor graag wat jullie van dit schema vinden!
Van dit forum ben ik al een heel stuk wijzer geworden. Er worden ook goede adviezen gegeven en daarom wil ik graag mijn reisschema met jullie delen voor tips & trics.
Wij gaan 25 november t/m 9 december naar Florida toe. We vliegen heen op Orlando en vertrekken vanuit Miami.
Ik heb nu het volgende reisschema in gedachten:
1. Amsterdam - Orlando
2. Orlando (pretpark)
3. Orlando
4. Orlando (pretpark)
5. Orlando - Tampa
6. Tampa (met uitstapje naar St. Petersburg)
7. Tampa - Naples
8. Naples (met uitstapje naar Big Cypress National Preserve)
9. Naples - Florida City (over de I41 zodat we ook de loop Road kunnen doen)
10. Florida City (Voor bezoek aan Anhinga Trail en Pa-hay-okee overlook)
11. Florida City - Key West
12. Key West
13. Key West - Miami
14. Miami
15. Miami - Amsterdam
Ik hoor graag wat jullie van dit schema vinden!
Re: Advies over Reisschema nov/dec 2019
Heb werkelijk geen idee wat je vraag is...wat wil je weten? Wat ga je doen? Wat zijn je interesses?
Waar wil je tips over?
Waar wil je tips over?
Ik zou vooral graag willen weten of het een haalbaar schema is. Hebben we in alle steden zo voldoende tijd om die steden te zien? Of kan ik beter een plaats laten vallen en ergens anders langer blijven?
Ook qua afstanden die worden afgelegd. De reistijden heb ik al uitgezocht. En deze lijken mij in de meeste gevallen mee te vallen, maar wie weet denken jullie daar anders over.
Heb ik in dit reisschema de plekken meegenomen die we echt moeten zien? Of kan ik beter een plek laten vallen en daar een andere plek voor in de plaats nemen, omdat die leuker is om te bezoeken?
We willen een heel gevarieerde vakantie: pretparken, natuur, strand, en steden bezoeken.
Ook qua afstanden die worden afgelegd. De reistijden heb ik al uitgezocht. En deze lijken mij in de meeste gevallen mee te vallen, maar wie weet denken jullie daar anders over.
Heb ik in dit reisschema de plekken meegenomen die we echt moeten zien? Of kan ik beter een plek laten vallen en daar een andere plek voor in de plaats nemen, omdat die leuker is om te bezoeken?
We willen een heel gevarieerde vakantie: pretparken, natuur, strand, en steden bezoeken.
Als je denkt dat je steden kunt bezoeken zoals je in Europa steden bezoekt, dat bestaat helaas in de meeste steden in de US niet. Een terrasje pakken op een pittoresk pleintje of wandelen door het stadscentrum van bv Orlando of Florida City? Vergeet het maar...
Key West heeft door de ligging en omvang een (door sommigen omschreven) pittoreske gezellige uitstraling...wij persoonlijk vinden het meer een tourist trap wat overschat en overbevolkt is...
In Miami is een hoho tour een aanrader, of een rondvaart door de baaien, inclusief huizentour.
Key West heeft door de ligging en omvang een (door sommigen omschreven) pittoreske gezellige uitstraling...wij persoonlijk vinden het meer een tourist trap wat overschat en overbevolkt is...
In Miami is een hoho tour een aanrader, of een rondvaart door de baaien, inclusief huizentour.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Het is een prima schema hoor! Behalve het pretparken stuk (zelf geen interesse in) is jullie reis bijna hetzelfde als die van ons in april vorig jaar (maar dan omgekeerd): zie hier (eerste week)
https://leenvanginckel.wixsite.com/reisverhalen
Aanraders zijn ook de dolfijnentrip bij Clearwater (met de sea screamer, duurt niet lang maar bijzonder spectaculair).
Aan je route te zien heb je zelf wel een goed idee van wat er te zien is
De rit naar Key West vonden wij zelf wat minder (minder mooi dan gehoopt) en ook Key West zelf vonden wij nogal "overdone" maar het fort daar is zeker de moeite (we zagen er van die grote leguanen) en een (prive) dolfijnentrip vanuit Key West was absoluut een highlight.
Veel voorpret gewenst!
Let wel dat in die tijd van het jaar de dagen wat korter zijn, dus plan niet te veel op een dag maar dat komt wel goed!
https://leenvanginckel.wixsite.com/reisverhalen
Aanraders zijn ook de dolfijnentrip bij Clearwater (met de sea screamer, duurt niet lang maar bijzonder spectaculair).
Aan je route te zien heb je zelf wel een goed idee van wat er te zien is

De rit naar Key West vonden wij zelf wat minder (minder mooi dan gehoopt) en ook Key West zelf vonden wij nogal "overdone" maar het fort daar is zeker de moeite (we zagen er van die grote leguanen) en een (prive) dolfijnentrip vanuit Key West was absoluut een highlight.
Veel voorpret gewenst!
Let wel dat in die tijd van het jaar de dagen wat korter zijn, dus plan niet te veel op een dag maar dat komt wel goed!

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Route is prima, vrij gebruikelijke route.
Er zijn wel een aantal "steden" waar je gezellig rond kan lopen en op een terras kan zitten. In de omgeving van Orlando heb je Winter Park, Winter Garden (bij de brouwerij) of Celebration. Iets verder weg is Sanford. In Tampa heb je het Ybor district. Het is geen dagvulling maar wel leuk om even rond te lopen en wat te eten of drinken.
Er zijn wel een aantal "steden" waar je gezellig rond kan lopen en op een terras kan zitten. In de omgeving van Orlando heb je Winter Park, Winter Garden (bij de brouwerij) of Celebration. Iets verder weg is Sanford. In Tampa heb je het Ybor district. Het is geen dagvulling maar wel leuk om even rond te lopen en wat te eten of drinken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht