Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vliegen met of zonder overstap

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Dit jaar voor het eerst moeten overstappen (naar Madeira, dus niet naar Amerika). Dit is mij helemaal niet goed bevallen, dus als het effe kan wil ik volgend jaar gewoon weer met een non-stop vlucht naar Amerika.

Vorig jaar het ticket via een reisbureau geboekt. De non-stopvlucht met KLM was maar een klein beetje duurder dan die met overstap van United (scheelde maar iets van 30 of 40 euro).
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Vliegen zonder overstap

Bericht door Marcel »

Als het even kan proberen wij rechtstreekse vluchten naar de eindbestemming te maken. Helaas heeft onze gebruikelijke eindbestemming (Charlotte, NC) geen directe verbinding met Amsterdam. Wat ons betreft zijn er twee belangrijke nadelen aan overstappen:
1) De hele reis duurt zo maar een paar uur langer.
2) De extra binnenlandse vlucht brengt een flinke kans op (forse) vertragingen met zich mee.

Dit laatste punt komt voort uit onze eigen reiservaringen. We hebben nu een keer of vijf, zes een forse vertraging (enkele uren tot een dag) meegemaakt met alle ellende van dien (bagage die pas dagen later arriveert). Die werd steevast veroorzaakt door de binnenlandse vlucht; de transatlantische vlucht verliep vrijwel altijd probleemloos. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar eigenlijk geloof ik dat niet. Ik denk dat de internationale vluchten gewoon een hogere prioriteit krijgen in de afhandeling wanneer er ergens problemen zijn. Immers, vertraging van zulke vluchten geeft de luchtvaartmaatschappij gelijk behoorlijke problemen. Bij binnenlandse vluchten in de USA is dat makkelijker; over een paar uur gaat er wel weer een kist naar dezelfde bestemming.
Life is good in the Tarheel State.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer