Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Misslaantjuh: Rondje Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
misslaantjuh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Misslaantjuh: Rondje Denver

Bericht door misslaantjuh »

Hoi allemaal,

Na een super gaaf standaard rondje Zuidwesten in 2017 zijn er nu plannen voor een rondje Denver met vertrek half juni 2020.
Omdat jullie ons met de vorige reis van goede tips hebben voorzien omtrent de route zou ik graag nog eens jullie hulp inroepen.

Wij houden ervan om scenic drives en uitzichtpunten te combineren met korte wandelingen (bijv. Mossy Cave/Queens garden in Bryce, Lower emerald pools/Riverside Walk in Zion en Mirror lake in Yosemite). Hele lange wandelingen zijn niet zo aan ons besteed.

Onze 1e opzet is nu als volgt:

Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Keystone (custer SP)
Dag 3: Keystone - Rapid City (Badlands en in de avond Mt rushmore)
Dag 4: Rapid City - Buffalo/Sheridan (Ochtend Crazy Horse, middag Devils Tower)
Dag 5: Buffalo/Sheridan - Cody (Buffalo Bill Museum en in de avond bezoek rodeo)
Dag 6: Cody - Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone - Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Salt lake city
Dag 12: Salt lake city - Capitol Reef
Dag 13: Capitol Reef - Mesa Verde
Dag 14: Mese Verde - Moab
Dag 15: Moab (Arches)
Dag 16: Moab (Canyonlands en Deadhorse SP)
Dag 17: Moab - Grand Lake (via Colorado NM)
Dag 18: Grand Lake - Estes Park (via Trail Ridge Road)
Dag 19: Estes Park - Denver
Dag 20: Denver - Amsterdam
Dag 21: Amsterdam

Ik zou graag wat advies ontvangen over:
- De route in het algemeen
- Is Mesa Verde de moeite waard of deze dag beter ergens anders voor gebruiken?
- Nu 4 nachten Yellowstone, 1 nacht Grand Teton, is deze verdeling ok of beter 3 nachten Yellowstone en 2 nachten Grand Teton?
- Moeten we voor Yellowstone en Moab nog rekening houden met het vermijden van het weekend of is het daar altijd druk?

Alvast bedankt weer voor jullie feedback!
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Misslaantjuh: Rondje Denver

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen en mooie route! Wij deden afgelopen maand hetzelfde rondje ongeveer (vanuit Salt Lake City) en het was een geweldig mooie reis!

De tijd voor de Black Hills vind ik op deze manier wat kort, hier zeker een nacht extra plannen. Het zelfde geld eigenlijk voor Grand Teton.
Als je Capitol Reef en Mesa Verde eruit haalt wordt de route een stuk rustiger.

Kijk eens in mijn route topic: viewtopic.php?f=36&t=72819
Hier staan ook veel tips over scenic drives ect.

Hou er rekening mee dat het in juni op sommige plaatsten nog erg fris kan zijn. Zo was afgelopen juni de Trail Ridge Road en de Beartooh Highway niet aldoor open wegens verse sneeuw (wij hadden overigens wel geluk).
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zo'n rondje Denver is in mijn ogen altijd aantrekkelijk, vooral omdat er veel afwisseling in zit.

Eens met Markstaal, zeker wat de Black Hills betreft. De dag na aankomst is waarschijnlijk wel een lange omdat je vanwege het tijdverschil vroeg wakker bent maar de rit naar Keystone is +/- 640 km, zodat je die dag (te) weinig tijd hebt voor Custer S.P. Misschien ben je die dag ook nog tijd kwijt aan boodschappen doen.
Waarom rijd je na de avondceremonie bij Mount Rushmore nog naar Rapid City? Ik zou die nacht ook in Keystone overnachten, scheelt ook nog een keer uit- en weer inchecken.

In de buurt van Mesa Verde vind je behoorlijk wat alternatieven zoals Monument Valley en de bezienswaardigheden in de buurt van Page. Mesa Verde is wel een ander soort park. Of het de moeite waard is of dat je die dag beter anders kunt gebruiken hangt af van jullie voorkeuren. Onderschat overigens de grootte van het park niet.

De verdeling Yellowstone Grand Teton hangt in mijn ogen af van jullie plannen daar. Als je in Grand Teton wilt gaan wandelen, zou je daar een dag extra goed kunnen gebruiken. Voor Yellowstone maakt het verschil of je wel of niet wilt wandelen en/of tijd vrij wilt maken om te wachten op de uitbarsting van een andere geiser dan Old Faithful. Old Faithful barst vrij regelmatig uit, andere geisers hebben vaak een grotere marge. Bij het V.C. kun je op een lijst zien wanneer uitbarstingen verwacht worden.

Wat zijn je plannen op dag 19? Van Estes Park naar Denver luchthaven is anderhalf uur rijden. Als je voor die dag verder geen (belangrijke) plannen hebt, zou je daar een dag kunnen winnen door niet in Estes Park te overnachten maar door te rijden naar Denver.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Je kunt de laatste dagen in Colorado Springs doorbrengen. Vond ik aantrekkelijker dan Denver en het is daarvandaan ook maar 90 minuten naar het vliegveld.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Mesa Verde vonden we wel de moeite waard maar wij hadden dan ook voor ons rondje Denver meer dagen te besteden. Omdat jullie rondje al behoorlijk vol is zou ik het denk ik schrappen t.g.v. een extra dag Black Hills SD. Het is een erg mooi gebied en daarom is het jammer (nu je er toch bent)dat je vrijwel geen tijd hebt voor Custer SP met zijn mooie scenic routes.
Wij hadden deze indeling:
Denver - Keystone (avondceremonie MR)
Keystone (Custer SP)
Keystone - Deadwood (via Badlands NP)
Deadwood is een leuk historisch western stadje en je zit dan al iets noordelijker richting de Interstate.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
misslaantjuh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door misslaantjuh »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik twijfelde al heel erg over Mesa Verde en we hebben nu dan ook besloten dit te laten vallen. De vrijgekomen nacht gaan we dan gebruiken voor de Black Hills zodat de tijd daar wat ruimer is. Misschien kunnen we dan ook Wind Cave NP bezoeken.

Dag 19 willen we graag gebruiken om via de Peak to Peak Highway en Nederland terug naar Denver te rijden. In de middag wil ik nog graag een outlet bezoeken voordat we de volgende dag na wat korte sightseeing Denver naar huis vliegen.

We hebben ons nog niet heel erg verdiept in Yellowstone en Grand Teton maar van wat ik zo op internet lees kunnen we de 3 volle dagen in Yellowstone prima vullen met het rijden van beide loops, wat kleine wandelingen, wildlife spotten etc.

Op dit moment denk ik dat onze voorkeur dus blijft uitgaan naar 4 nachten Yellowstone en 1 nacht Grand Teton. Na de laatste nacht in Yellowstone vertrekken we dan op tijd richting Grand Teton zodat we daar de hele dag + de volgende ochtend voor kunnen uittrekken.

Ik heb vanavond dan ook maar alvast de nachten Yellowstone gereserveerd, 1 nacht Mammoth Springs, 2 nachten Lake Lodge en 1 nacht Old Faithful Lodge. Wel aardig aan de prijs vond ik (we willen graag een eigen badkamer/toilet). Wat vinden jullie van deze verdeling?
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Wij zijn net terug van een vergelijkbaar rondje en ik heb zojuist mijn reisverslag in mijn eigen topic gezet.
Ik denk dat de keuzes die je maakt in je route-aanpassing heel zinnig zijn.
Stel je niet te veel voor van de Peak-to-Peak Highway, ik vond die niet veel bijzonderder dan andere Scenic Byways die je onderweg bewust of soms toevallig in je route opneemt. Nederland vond ik ook niet echt bijzonder, alleen de naam van het dorpje is Nederlands.
De verdeling in Yellowstone vind ik erg gefocussed op het zuiden. Hoewel je daar de meeste geyser-activiteiten zult vinden, is het noorden veel aantrekkelijker voor het zien van wildlife. Wij hebben in het noordelijk gebied alle beren en wolven gezien, die we tijdens onze reis tegenkwamen. Als je het niet erg vindt 4x te verkassen, zou ik één nacht Lake annuleren en in Roosevelt een Frontier Cabin nemen. Die zijn niet luxe, maar hebben verwarming en een eigen badkamer, waren heel netjes en ook nog eens de goedkoopste overnachting die wij hadden in Yellowstone.
Hoewel de Old Faithful Inn way overpriced is voor wat je aan kamer krijgt, is de locatie wel echt goud waard. Ga ook zeker in de Inn dineren, dat is zo geweldig sfeervol!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

misslaantjuh schreef:
03 jul 2019, 21:08
Ik heb vanavond dan ook maar alvast de nachten Yellowstone gereserveerd, 1 nacht Mammoth Springs, 2 nachten Lake Lodge en 1 nacht Old Faithful Lodge. Wel aardig aan de prijs vond ik (we willen graag een eigen badkamer/toilet). Wat vinden jullie van deze verdeling?
Ik weet niet wat je nu betaalt, maar misschien kun je nog wel iets goedkopers vinden? De Old Faithful Lodge heeft heel betaalbare cabins, met eigen badkamer. De cabins bij Lake Lodge zijn toch niet zo duur?
Ik ben ook fan van Roosevelt, maar je zou ook in Cooke City kunnen kijken, dat ligt helemaal prima voor de Lamar Valley. Kijk voor de Roosevelt Lodge en de Lake Lodge en onze indeling eens in ons 2015-verslag (met een aparte pagina voor de planning voor Yellowstone).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer