Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leuke cafeetjes ofzo onder de baan?
-
Jochends1988
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Leuke cafeetjes ofzo onder de baan?
Hallo allemaal,
Volgende maand vertrek ik met mijn vader naar Amerika, maar omdat we soms met lange rijtijden zitten, zouden we graag wel stoppen aan de lokale cafeetjes. Hebben jullie wat adresjes welke gezellig zijn ( live bands, thema's, etc... ) + eventueel andere tips?
Onze reis ziet er als volgt uit
Dag 1: Thuis - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Kingman
Dag 5: Kingman - Flagstaff
Dag 6: Flagstaff - Grand Canyon ( konden doorrijden van Kingman naar Grand canyon met 2 overnachtingen maar was €160 duurder en dit enkel voor een andere overnachting op 1u30 van GC )
Dag 7: Grand Canyon - Tropic ( 15 mins van Bryce Canyon )
Dag 8: Tropic - Hildale ( geen annulatie meer mogelijk in Hildale hotel )
Dag 9: Hildale - Springdale ( Zion park )
Dag 10: Springdale - LV
Dag 11: LV
Dag 12: LV
Dag 13: LV - Death Valley - Lone Pine
Dag 14: Lone Pine - Bridgeport ( Tegen Yosemite National Park )
Dag 15: Bridgeport - Coulterville ( geen annulatie mogelijk in Coulterville + de route die op Gmaps staat is via Tioga Pass naar Yosemite National park en valley, maar doordat dit enkel op bepaalde periode's mogelijk is, kan ik deze niet bij de route op Gmaps plaatsen).
Dag 16: Coulterville - Pismo Beach
Dag 17: Pismo Beach - SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF - Oakland ( vlucht is via Oakland )
Dag 21: Oakland
Samenvatting reis:
Gmaps route
- In de samenvatting van de reis hebben we op dag 18-19-20 een lijst samengesteld van 25 plaatsen in San Francisco die interessant lijken. Hebben jullie een idee wat haalbaar is en het best te verdelen over de dag + tips ivm de parking daar?
- Op dag 7 zoeken we nog iets om te doen tussen Horseshoe bend en Tropic ( zie samenvatting ).
- Op dag 15 doen we Yosemite National Park + valley maar kunnen dit niet op de Gmaps plaatsen, omdat de Tioga pass pas bereikbaar is in een latere periode.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Volgende maand vertrek ik met mijn vader naar Amerika, maar omdat we soms met lange rijtijden zitten, zouden we graag wel stoppen aan de lokale cafeetjes. Hebben jullie wat adresjes welke gezellig zijn ( live bands, thema's, etc... ) + eventueel andere tips?
Onze reis ziet er als volgt uit
Dag 1: Thuis - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Kingman
Dag 5: Kingman - Flagstaff
Dag 6: Flagstaff - Grand Canyon ( konden doorrijden van Kingman naar Grand canyon met 2 overnachtingen maar was €160 duurder en dit enkel voor een andere overnachting op 1u30 van GC )
Dag 7: Grand Canyon - Tropic ( 15 mins van Bryce Canyon )
Dag 8: Tropic - Hildale ( geen annulatie meer mogelijk in Hildale hotel )
Dag 9: Hildale - Springdale ( Zion park )
Dag 10: Springdale - LV
Dag 11: LV
Dag 12: LV
Dag 13: LV - Death Valley - Lone Pine
Dag 14: Lone Pine - Bridgeport ( Tegen Yosemite National Park )
Dag 15: Bridgeport - Coulterville ( geen annulatie mogelijk in Coulterville + de route die op Gmaps staat is via Tioga Pass naar Yosemite National park en valley, maar doordat dit enkel op bepaalde periode's mogelijk is, kan ik deze niet bij de route op Gmaps plaatsen).
Dag 16: Coulterville - Pismo Beach
Dag 17: Pismo Beach - SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF - Oakland ( vlucht is via Oakland )
Dag 21: Oakland
Samenvatting reis:
Gmaps route
- In de samenvatting van de reis hebben we op dag 18-19-20 een lijst samengesteld van 25 plaatsen in San Francisco die interessant lijken. Hebben jullie een idee wat haalbaar is en het best te verdelen over de dag + tips ivm de parking daar?
- Op dag 7 zoeken we nog iets om te doen tussen Horseshoe bend en Tropic ( zie samenvatting ).
- Op dag 15 doen we Yosemite National Park + valley maar kunnen dit niet op de Gmaps plaatsen, omdat de Tioga pass pas bereikbaar is in een latere periode.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Leuke cafeetjes ofzo onder de baan?
Leuke cafeetjes ? Je gaat naar de VS toch ? Niet direct het land dat gekend staat voor leuke cafeetjes al heb je hier en daar wel een pub of saloon.
Ik denk niet dat je op dag 7 nog tijd hebt voor extra's.
Je tijd voor Yosemite is overigens zeer beperkt op deze wijze.
Coulterville - Pismo beach met Santa Barbara op het lijstje ? Dat is meer dan 7 uur rijden zonder iets te zien.
Ik denk niet dat je op dag 7 nog tijd hebt voor extra's.
Je tijd voor Yosemite is overigens zeer beperkt op deze wijze.
Coulterville - Pismo beach met Santa Barbara op het lijstje ? Dat is meer dan 7 uur rijden zonder iets te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Het enige wat ik echt mis in de US (wij wonen hier) zijn "leuke terrasjes en cafetjes" (en deftig getapje pintjes ipv de BYOB)
Je gaat wel zeker toffe diners tegenkomen voor ontbijt, warme maaltijd of een desertje!
Je gaat wel zeker toffe diners tegenkomen voor ontbijt, warme maaltijd of een desertje!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Leuke cafétjes ofzo onder de baan?
Waarom plaats je dit niet in je andere topic? Zie viewtopic.php?f=36&t=73747&p=1200305#p1200305? Je bent daar niet meer ingegaan op mijn vragen.
Je krijgt nu weer veel dezelfde reacties.
Marianne
Je krijgt nu weer veel dezelfde reacties.
Marianne
-
Franciscus
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In LA en SF zijn zeker café's met live muziek te vinden. In LV is uiteraard ook meer dan genoeg gezelligheid en muziek te vinden. Verder zal dat op je route niet meevallen. Ik ben in redelijk wat plaatsen op je route geweest. Lone Pine en Bridgeport zijn leuke plaatsjes (maar heel klein) met wat leuke cafe's maar die zijn gericht op eten. Live muziek ga je daar niet vinden. Tropic, Springdale hebben horeca maar helemaal op toeristen gericht. Hildale en Coulterville stellen helemaal niet voor, daar kun je wat eten maar dan houdt het op. Flagstaff heeft wel een mooi, klein historisch centrum met mooie café's (en lokale brouwerijen). Ik kan me voorstellen dat daar wel eens live-muziek te vinden is al heb ik dat zelf niet gezien.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Onze ervaring is dat over het algemeen in het midwesten in de meer traditionelere gebieden en westernstadjes, zoals Colorado, de Black Hills, Cody, Jackson etc. dit meer te vinden is dan in het zuidwesten. We zijn daar meerdere keren in saloons/cafés geweest waar live muziek was. Of gegeten terwijl er een band speelde. Het mooiste vinden wij altijd als het iets is waar je ook veel locals zult treffen.
W.b. de route van TS:
In Tropic is er een restaurant bij Pioneer Village waar iedere avond live muziek is.
En in Bryce, in Ebenezer Barn & Grill, hebben we een keer een dinner show meegemaakt. Als je van Country & Western muziek houdt is dat echt een aanrader. En het eten is ook prima. https://ebenezersbarnandgrill.com/
Op weg naar Tropic kom je door Kanab. Daar zal je waarschijnlijk ook wel een café o.i.d. aantreffen.
Je kunt in Google Maps op de routes die je rijdt eens zoeken op restaurants e.d.
W.b. de route van TS:
In Tropic is er een restaurant bij Pioneer Village waar iedere avond live muziek is.
En in Bryce, in Ebenezer Barn & Grill, hebben we een keer een dinner show meegemaakt. Als je van Country & Western muziek houdt is dat echt een aanrader. En het eten is ook prima. https://ebenezersbarnandgrill.com/
Op weg naar Tropic kom je door Kanab. Daar zal je waarschijnlijk ook wel een café o.i.d. aantreffen.
Je kunt in Google Maps op de routes die je rijdt eens zoeken op restaurants e.d.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Tja, het is maar wat je verstaat onder leuke cafeetjes. Wat je in Nederland en Belgie hebt kennen ze in Amerika vrijwel niet.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Uiteraard, en daar bedoelen ze niet mee dat die cafeetjes onder de weg moeten liggen.Gast schreef: ↑20 jun 2019, 15:56"Onder de baan" - is dat Vlaams?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie Alcatraz staan: heb je al tickets geboekt? Zo nee, doe dat dan zo snel mogelijk - via www.alcatrazcruises.com - want dat is snel uitverkocht.
De activiteiten die je op het stuk van Lone Pine naar Bridgeport hebt staan lijken me niet zo interessant. Kijk eens naar de Alabama Hills bij Lone Pine. Misschien heb je voor dat stuk iets aan onze laatste 3 reisverslagen (2013, 2015 en 2017().
Marianne
De activiteiten die je op het stuk van Lone Pine naar Bridgeport hebt staan lijken me niet zo interessant. Kijk eens naar de Alabama Hills bij Lone Pine. Misschien heb je voor dat stuk iets aan onze laatste 3 reisverslagen (2013, 2015 en 2017().
Marianne
-
Franciscus
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat is waar ook. Ik herinner me ineens weer een openluchtconcert bij Bryce Pioneer Village! Van een onvervalst country & western trio.In Tropic is er een restaurant bij Pioneer Village waar iedere avond live muziek is.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
-