Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Felicitas »

Komende zomer gaan we opnieuw naar Amerika. Deze keer een one-way van Los Angeles naar Denver. Vliegtickets en midsize SUV zijn vastgelegd. We vertrekken de laatste dag van juni. We gaan met twee personen (60 plus) en houden van 'small town America' en wandelen. Hoog op de bucket list staat de Chesler Park Loop hike in Canyonlands NP. Die willen we heel graag doen. En we willen opnieuw een aantal dagen verblijven in Crested Butte. Half juli is het daar fantastisch als de bloemen op de berghellingen in bloei staan.

De planning op dit moment:

Dag 01 Amsterdam – Los Angeles
Dag 02 Los Angeles – Bishop Alabama Hills, Ancient Bristlecone Pine Forest
Dag 03 Bishop – Lee Vining Hike Little Lakes Valley to Gem Lakes
Dag 04 Lee Vining Yosemite NP: Hike Glen Aulin Trail
Dag 05 Lee Vining – Caliente Extraterrestrial Highway (4th of July)
Dag 06 Caliente – Springdale Zion NP: Hike Taylor Creek, Kolob Canyons
Dag 07 Springdale Zion NP: Hike East Rim Trail (met shuttle)
Dag 08 Springdale – Boulder Hike? Misschien deel van Boulder Mail Trail?
Dag 09 Boulder – Bullfrog Burr Trail Road, Strike Valley Overlook, Hike Upper Muley Twist Canyon
Dag 10 Bullfrog – Monticello Hike Mule Canyon
Dag 11 Monticello - Moab Canyonlands NP: Hike Chesler Park Loop
Dag 12 Moab Hike Fisher Towers
Dag 13 Moab – Ridgway Hike Dolores River Canyon Trail (bij Bedrock)
Dag 14 Ridgway – Crested Butte Hike Blue Lakes
Dag 15 Crested Butte Hike
Dag 16 Crested Butte Hike
Dag 17 Crested Butte Hike
Dag 18 Crested Butte – Twin Lakes Cottonwood Pass
Dag 19 Twin Lakes – Meeker Independence Pass, Hike Lost Man Lake
Dag 20 Meeker – Trappers Lake Flat Tops Trail Scenic Byway, Hike Wall Lake
Dag 21 Trappers Lake – Steamboat Springs Flat Tops Trail Scenic Byway
Dag 22 Steamboat Springs – Walden Hike Gilpin Lake Loop
Dag 23 Walden – Loveland Cache la Poudre Scenic Byway, Hike American Lakes
Dag 24 Loveland – Amsterdam

Er staan weer veel wandelingen in het schema. Makkelijk plannen vanuit de luie stoel :D, maar onze ervaring is dat het inplannen van hikes een belangrijke eerste stap is om een groot deel ook daadwerkelijk te doen. Alle opmerkingen, aanvullingen, eigen ervaringen, tips voor deze of andere wandelingen/activiteiten zijn welkom!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door PSVwally »

Je weet natuurlijk zelf het beste hoe je reageert op de vluchten, het tijdsverschil en de evt. vermoeidheid in de middag op de eerste paar dagen. Overnacht je dag 1 ook echt in LA of rijd je al een stukje richting het noorden.

Ik zou dag 2 niet al bristlecone pine forest doen, maar dat in de ochtend van dag 3 en dan evt. terug naar bishop om even brood te eten/halen in de bakkerij.
Dag 2 naar Lone Pine rijden en dan de Alabama hills doen als de zon onder gaat en verder mount whitney portal en evt. daar boven een wandeling richting lake lone pine maken. Ik haalde het overigens niet omdat ik te weinig tijd hiervoor had ingepland en ben iets verder dan halverwege omgekeerd omdat de avond inviel. Dus als je vanuit LA komt is het incl Alabama hills misschien al wat veel. Het is best al een flinke wandeling welke goed de hoogte ingaat.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Tipsy_1 »

hallo, mooie route hoor

bij caliente moet je ZEKER cathedral gorge SP meepikken. het is echt een wonderland waar je heerlijk kan dwalen tussen rotsen (beetje zoals slot canyons). zie ons 2015 verslag.

De extraterrestrial highway is onze favoriet ;-)
Het is wel een flinke rit als je van lee vining komt.
De route lee vining -> tonopah is prachtig (zie ons 2017 verslag, wij deden het andersom) en heel afwisselend. veel "lost places" en eenzame weg.
vanaf tonopah kom je in een woestijnhoogvlakte terecht, wij houden er enorm van (maar rijden hier meestal dirt roads). Je kan eventueel zeker nog omrijden langs Lunar Crater (zeer de moeite, zie ons 2015 verslag) voor een alleen op de wereld gevoel en maffe uitzichten. Je passeert onderweg ook een mooie playa als je daarna verder rijdt naar Rachel. Zeker stoppen om iets te eten en te drinken in de little ale'inn, heel euhhh "bijzonder" (let op : sluit vroeg!).
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Felicitas »

@Paul: goeie opmerkingen! We hebben een rechtstreekse vlucht naar LA en komen om 3 uur 's middags aan, dus we kunnen nog een stukje naar het noorden rijden. Ik denk dat ik Bristlecone Pine Forest helemaal uit de planning haal. Ik zie dat het nog een dik uur rijden is vanaf Bishop. Dat is inderdaad teveel voor dag 2. Alabama Hills nog eens bezoeken vind ik wel leuk (we waren hier ook in 2008). Goeie suggestie om dat aan einde van de dag te doen. Even kijken waar we dan gaan overnachten, want we willen ook op tijd beginnen aan de Little Lakes Valley hike op dag 3. Lake Lone Pine ziet er mooi uit! Maar ruim 500 meter hoogteverschil gaan we waarschijnlijk nog niet redden op dag 2 met de jet lag.

@Tipsy_1: ja, dag 5 is veel rijden. Maar het trekt me wel om deze route een keer te doen. Dat "alleen op de wereld gevoel" houden we ook van en ik had jullie enthousiaste verslagen over deze weg ook al nagelezen. Volgens mij hebben jullie zelfs een keer geslapen in de Little A'Le'Inn? Ik heb dat ook overwogen, maar Caliente lijkt me op de 4th of July ook wel weer grappig. Er is in ieder geval vuurwerk om 9 pm en misschien zijn we aan het eind van de middag nog op tijd voor de lokale softball wedstrijd. Bedankt voor de tip voor Cathedral Gorge SP! Dat park gaan we zeker meenemen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Tipsy_1 »

ja wij hebben ooit geslapen in de Little Ale'Inn. Dat was een belevenis :-). Een gammele trailer, in het midden van de woestijn en het waaide flink. Wat ik er minder aan vond was dat we er 's avonds niet zo laat (7u of zo?) toekwamen en dat alles al dicht was. We hebben toen een werkman gevonden die ons de sleutel kon geven. 's Morgens moesten we alsnog naar Ash Springs rijden om te tanken dus nu verkies ik om meteen in Ash Springs te slapen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42129
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Martin & Marianne »

De Alabama Hills zijn inderdaad wel mooi om tegen de avond of vroeg in de ochtend te doen. Overnachten in Lone Pine is dan wel mooi (en erg leuk in de Dow Villa Hotel). Het zou wel jammer zijn om het Ancient Bristlecone Pines Forest te missen masr het is inderdaad wel een eind rijden nog. Wij deden er in 2013 een korte wandeling en in 2017 een langere wandeling.
Als de Tioga Pass Resort weer open is is dat een geweldige plek om te overnachten. Zie daarvoor ons 2015-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6640
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Mrvanilla »

Als je van geschiedenis houd is een bezoekje aan Manzanar National Historic Site misschien wel leuk, niet ver van Lone Pine. Prachtige locatie ook!

Mooie plannen verder, kijk al uit naar het reisverslag!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door PSVwally »

Lake Lone Pine ziet er mooi uit! Maar ruim 500 meter hoogteverschil gaan we waarschijnlijk nog niet redden op dag 2 met de jet lag.
Je hebt vanaf dat het echt omhoog gaat op de rit naar de parkeerplaatst al fantastische uitzichten. Je kan ook een stukje wandelen en van het uitzicht richting death valley genieten. Genoeg te beleven in de omgeving van Lone Pine hoor.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Felicitas »

Ha, goed om te weten dat je niet helemaal tot het meer hoeft te wandelen voor de uitzichten. Veel te doen daar. Dat heb ik me in 2008 helemaal niet zo gerealiseerd. Ook een bezoek aan Manzanar National Historic Site lijkt me wel wat voor ons. Bedankt voor de tip. @Marianne: de Tioga Pass Resort ziet er inderdaad leuk uit. Ik hou de website in de gaten. Op dit moment is alles nog 'unavailable'. Ik ga jullie verslag er nog eens op nalezen.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door AnitaV »

Misschien is Hot Creek geologic site een optie? Ligt vlak voor Mammoth Lakes
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Felicitas »

Even een update van onze plannen, want eind volgende maand gaan we weer! We willen veel wandelen (als het weer en onze conditie dat toelaten) en hebben de route hier en daar nog een beetje aangepast. Zion NP hebben we laten vallen. We gaan wel langs het Kolob Canyons deel en hebben een permit gekocht voor de hike naar Kanarra Falls. In Boulder (UT) blijven we nu een dag langer. Het plan is om de Boulder Mail Trail te lopen. En vanuit Moab rijden we nu via Paonia en de Kebler Pass naar Crested Butte i.p.v. via Ridgway.

Dag 01 Amsterdam – Los Angeles - Palmdale Rechtstreekse vlucht, overnachting in Palmdale
Dag 02 Palmdale – Bishop Wandelen bij Whitney Portal en/of Lake Sabrina
Dag 03 Bishop – Lee Vining Hike Little Lakes Valley to Gem Lakes
Dag 04 Lee Vining Hike Glen Aulin of Twenty Lakes Basin Loop
Dag 05 Lee Vining – Caliente Extraterrestrial Highway; Cathedral Gorge SP
Dag 06 Caliente – Panguitch Kanarra Falls; Kolob Canyons; Cedar Breaks NM
Dag 07 Panguitch - Boulder Red Canyon: Hike Golden Wall Loop
Dag 08 Boulder Hike Boulder Mail Trail
Dag 09 Boulder – Bullfrog Burr Trail Road, Strike Valley Overlook, Surprise Canyon, Pedestal Alley
Dag 10 Bullfrog – Monticello Hike Mule Canyon of omweg via Moki Dugway en Valley of the Gods
Dag 11 Monticello - Moab Canyonlands NP: Hike Chesler Park
Dag 12 Moab Arches NP: Hike Tower Arch-Marching Men
Dag 13 Moab – Paonia Hike Fisher Towers
Dag 14 Paonia – Crested Butte Kebler Pass; Hike Dark Canyon, Irwin and Dyke Trail Loop
Dag 15 Crested Butte Wandelen*
Dag 16 Crested Butte Wandelen*
Dag 17 Crested Butte Wandelen*
Dag 18 Crested Butte – Twin Lakes TinCup (ghost town); Cottonwood Pass
Dag 19 Twin Lakes – Meeker Independence Pass; Hike Lost Man Lake
Dag 20 Meeker – Trappers Lake Hike Trappers Lake naar Wall Lake of naar Chinese Wall
Dag 21 Trappers Lake – Steamboat Springs Flat Tops Trail Scenic Byway
Dag 22 Steamboat Springs – Walden Hike Mount Zirkel Loop
Dag 23 Walden – Thornton Hike American Lakes; Denver Premium Outlets
Dag 24 Thornton – Denver – Amsterdam Ochtend: Denver Premium Outlets

* Hikes Crested Butte (ter plekke keuze maken):
Halsey–Frigid Air Loop
North Pole Basin
Twin Lakes Trail
Brush Creek Trail
Mill Castle Trail
Scarp Ridge
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42129
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi! Ik ga het goed bestuderen en jullie zeker volgen want onze plannen voor september lijken veel op die van jullie.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Felicitas »

O wat leuk. Ben benieuwd naar jullie plannen! We wijken steeds meer af van de gebaande paden, maar merken ook dat sommige bekende gebieden ons blijven trekken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42129
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Bij ons wordt het ook weer een combinatie van bekende en onbekende gebieden, sommige parken blijven trekken. De planning komt binnenkort op onze reisverslagen-site. Er staat al een voorlopige route : https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... n.html?m=0

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Felicitas »

Mooie plannen! Telluride hadden we aanvankelijk ook op ons lijstje (i.p.v. Moab). Maar de prijzen waren daar torenhoog vanwege een evenement. Wel een heel gezellig plaatsje in een prachtige omgeving! We waren er in 2014. Veel plezier met de voorpret.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Felicitas »

Afgelopen weekend is mijn creditcard geblokkeerd door de bank ivm vermoedens fraude. Heel alert van de bank, want er waren inderdaad betalingen mee gedaan die we niet konden thuisbrengen.

Vandaag de nieuwe kaart ontvangen. Geluk bij een ongeluk: netjes op tijd voor ons vertrek eind volgende week. Alleen had ik op mijn oude kaart alle reserveringen gemaakt. Dus voor de zekerheid vandaag alle motels gebeld om de creditcardgegevens te wijzigen. Wat een gedoe.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Tipsy_1 »

Had ik onlangs ook maar de meeste hotels vonden het heel raar dat ik daar voor belde en ik hing soms best lang aan de telefoon of kreeg de vraag terug te bellen .
Ben dan ook op een gegeven moment er maar mee gestopt. Resultaat: bij onze volgende weekend trip kreeg ik telefoon zo rond het middaguur voor het hotel waar we 's avonds sliepen want ze konden mijn kaart niet gebruiken en konden dus de reservering niet vasthouden.
Nogal verwarrend allemaal....
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Felicitas »

Ja het zou makkelijk zijn als je dat soort dingen online kunt doen. Maar dat kon maar bij twee reserveringen. Een via booking.com en een Red Roof Inn. Daar kun je een nieuwe creditcard toevoegen aan je reservering. Maar ach, het was ook wel een beetje voorpret. Sommigen hadden wel tijd voor een praatje.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Trails »

Ook wij reserveren vaak met een creditcard die vervallen is tegen de tijd dat we gaan en hebben dit nog nooit doorgegeven en ook nooit ergens problemen hierdoor gehad.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Los Angeles - Denver, juli 2019

Bericht door Felicitas »

Ik geloof niet dat ik op voorhand met een kaart zou reserveren waarvan ik al weet dat die verlopen is als je de reis maakt. Dat zou ik te onzeker vinden.

Wel was ik nu aan het twijfelen of het nodig was mijn nieuwe creditcardgegevens door te bellen naar alla motels. Uiteindelijk dus wel gedaan nadat ik in een van mijn bevestigingen (Lake View Lodge in Lee Vining) het volgende regeltje zag: Deposit policy: First nights deposit taken out any time after booking. If the card is invalid for any reason or declined your reservation will be canceled without notification.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer