Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis DoRo: Sept 2019 - RV C19 Camper - SF --> SLC

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DoRo travels
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis DoRo: Sept 2019 - RV C19 Camper - SF --> SLC

Bericht door DoRo travels »

Beste mede-Amerika reizigers.

Voor september 2019 hebben wij het programma al zo goed als compleet, geboekt en alle campgrounds in de parken (met de nodige spanning/stres) vast kunnen leggen. Echter voor een aantal reisdagen zijn wij nog op zoek naar specifieke leuke/alternatieve campgrounds die op de route liggen (max. 30 min omrijden) en waar een nachtje kamperen onvergetelijk is. In SF en SLC hebben we hotels.

Graag jullie suggesties en tips waar deze pareltjes te vinden zijn.
Ik heb het forum al aardig binnenstebuiten gekeerd tijdens het bouwen van onze campertrip maar mocht iemand een link hebben die ik gemist heb, waar leuke kampeerplek suggesties staan, klik ik daar graag op.
Voor de volgende nachten zoeken wij dus een plekje om te slapen.

Dag 4 halen wij de camper op (een C19) bij Cruise America in Newark (SF), worst-case is dit pas tussen 15:00 en 16:00 en moeten er nog boodschappen gedaan worden. Dus wij zijn op zoek naar een campground tussen SF en Sequoia op maximaal 1 uur rijden vanaf de CA verhuur.

Dag 20 vertrekken wij vanuit Bryce Canyon richting Grand Teton. Omdat dit te lang is voor 1 rit hebben wij deze gesplitst (+/- 2 x 5 uur). Wat zijn jullie suggesties voor een stop? Net voorbij Salt Lake City heeft de voorkeur, zodat de volgende dag een kort ritje naar GT is. Maar elke suggestie is welkom.

Dag 21 en 22 verblijven wij in Grand Teton (inmiddels al eind september), volgens mij zijn de meeste campgrounds niet vooraf te boeken, maar wij hebben nu een top 3 waar we op goed geluk aanrijden:
1. Signal Mountain Campground;
2. Colter Bay Campground (niet de RV park);
3. Headwaters Campground and RV sites at Flagg Ranch;
Heeft iemand ervaring met deze campgrounds en dan met name met later in september en laat op de dag aan te komen?

Dag 26 gaan we vanuit Yellowstone op weg naar Salt Lake City, en moeten wij op dag 27 de camper voor 11:00 inleveren. Daarom zijn we op zoek naar een kampeerplek op max. een uurtje rijden van de Cruise America inleverlocatie of SLC.

Voor de nieuwsgierigen dit is ons schema, opmerkingen op het schema zijn welkom mochten we iets over het hoofd hebben gezien.
Nacht: Overnachting in:
1 Amsterdam (vlucht, naar SFO)
2 San Francisco - San Remo Hotel
3 San Francisco - San Remo Hotel
4 N.T.B., camper ophalen tussen 13:00 en 16:00, campground op max. 1 uurtje rijden tussen SF en Sequoia.
5 Sequoia - Lodgepole
6 Sequoia - Lodgepole
7 Yosemite - Lower Pines
8 Yosemite - Lower Pines
9 Yosemite - Lower Pines
10 Death Valley - Panamint Springs Resort
11 Las Vegas - Sam's town
12 Las Vegas - Sam's town
13 Grand Canyon - Mather
14 Grand Canyon - Mather
15 Lake Powell - Wahweap
16 Zion - Watchman
17 Zion - Watchman
18 Bryce Canyon - North of Sunset (FirstComeFirstServe)
19 Bryce Canyon - North of Sunset (FirstComeFirstServe)
20 N.T.B., campground ter hoogte van SLC, halverwege Bryce Canyon en Grand Teton.
21 Grand Teton - N.T.B. (zie top 3)
22 Grand Teton - N.T.B. (zie top 3)
23 Yellowstone - Madison Camp
24 Yellowstone - Madison Camp
25 Yellowstone - Madison Camp
26 N.T.B., camper volgende dag wegbrengen voor 11.00, campground op max. 1 uurtje rijden tussen YS en SLC.
27 Salt Lake City, camper terug brengen voor 11.00,
28 Salt Lake City (vlucht, naar SFO)
29 San Francisco (vlucht, naar AMS)
30 Amsterdam (starten nagenieten)

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie suggesties.

Vriendelijke groetjes

Robin&Dorien
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis DoRo: Sept 2019 - RV C19 Camper - SF --> SLC

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Misschien is voor de eerste nacht Gilroy iets? Ik ken het niet maar ik ben het hier al een aantal keren tegengekomen. Hoe wil je Sequoia binnen rijden?

Voor de camping op weg naar GT zou je bij Bear Lake kunnen kijken. En in plaats van 2 nachten Bryce zou ik aanraden om de tweede nacht te vervangen door een overnachting in Capitol Reef (Fruita). Dan breek je de rit, en heb je tijd voor de mooie UT12. Bovendien is de camping in Fruita prachtig gelegen.

Van Yosemite Village naar Death Valley is een erg lange rit. Het zou mooi zijn om daar nog een stop tussen te plannen, ten koste van de laatste nacht in de vallei. Kijk bijvoorbeeld naar iets bij June Lake. Of Mono Lake Vista Resort. Dat geeft je tijd voor de Tioga Pass, en voor de bezienswaardigheden langs de 395 (Mono Lake, Alabama Hills).
Als je de 3 nachten in de vallei wilt houden zou ik iets eerder stoppen dan in DV.

Ik zou in Yellowstone de campings wat meer hebben gespreid, bijvoorbeeld ook een nacht in Canyon of Bridge bay. Als daar nog plaats is zou je dat eventueel nog kunnen omboeken. Of zijn die al gesloten eind september?
Voor de tweede nacht Grand Teton zou je ook naar Grant kunnen kijken (in Yellowstone). De tijd voor Yellowstone is nu niet erg ruim.

Marianne
Annika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Annika »

In mijn zoektocht naar campings tussen SF en Sequoia/Yosemite ben ik op de volgende opties gekomen:

*Anthony Chabot - vlakbij SF, vooraf te reserveren via Reserve America
*Del Valle, vooraf te reserveren via Reserve America
*Carnegie State Vehicular Recreation Area - zit een camping op het terrein met voorzieningen voor maar $10 p/n, wel FCFS
*Turtle Beach RV Resort

Heb er zelf nog geen ervaring mee, dus weet helaas niet of het aanraders zijn ;)
Ik werd wel enthousiast van Anthony Chabot, maar die is helaas niet beschikbaar op de datum dat wij er zijn.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wij beginnen onze september reis ook in san remo hotel in SF. Stiekem beetje benieuwd of we tegelijk zijn. Wij komen 29-8 aan
DoRo travels
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door DoRo travels »

Martin & Marianne schreef:
11 jun 2019, 14:20
Hallo, welkom op het forum!
Misschien is voor de eerste nacht Gilroy iets? Ik ken het niet maar ik ben het hier al een aantal keren tegengekomen. Hoe wil je Sequoia binnen rijden?
Jullie pagina met wandelingen is al opgenomen in onze reisgids. Mooi overzichtelijk en handig tijdens de voorbereiding.

Gilroy stond ook al op onze shortlist door de ligging aan de route richting het zuiden. Tenzij we via de 580 en de 5 richting Sequioa gaan, hangt even af of daar misschien mooie campgrounds zijn richting. We gaan in principe via de noord ingang, we hebben wel een kleine RV dus kunnen ook besluiten om via zuid kunnen gaan.
Voor de camping op weg naar GT zou je bij Bear Lake kunnen kijken. En in plaats van 2 nachten Bryce zou ik aanraden om de tweede nacht te vervangen door een overnachting in Capitol Reef (Fruita). Dan breek je de rit, en heb je tijd voor de mooie UT12. Bovendien is de camping in Fruita prachtig gelegen.
Dit is een serieuze optie, we willen vroeg in Bryce zijn in verband met fcfs. Dan hebben we daar al een hele dag gehad en zouden we de volgende dag alvast kunnen doorrijden naar Capitol Reef. In Capitol Reef is op dit moment geen beschikbaarheid maar we houden het in de gaten.
Van Yosemite Village naar Death Valley is een erg lange rit. Het zou mooi zijn om daar nog een stop tussen te plannen, ten koste van de laatste nacht in de vallei. Kijk bijvoorbeeld naar iets bij June Lake. Of Mono Lake Vista Resort. Dat geeft je tijd voor de Tioga Pass, en voor de bezienswaardigheden langs de 395 (Mono Lake, Alabama Hills).
Als je de 3 nachten in de vallei wilt houden zou ik iets eerder stoppen dan in DV.
Ook hier kunnen we nog schuiven, de laatste nacht in yosemite valley skippen zodat de rit korter is of de laatste nacht dichter bij DV plannen is een goeie tip.
Ik zou in Yellowstone de campings wat meer hebben gespreid, bijvoorbeeld ook een nacht in Canyon of Bridge bay. Als daar nog plaats is zou je dat eventueel nog kunnen omboeken. Of zijn die al gesloten eind september?
Voor de tweede nacht Grand Teton zou je ook naar Grant kunnen kijken (in Yellowstone). De tijd voor Yellowstone is nu niet erg ruim.
Eind september zijn de meeste campgrounds inderdaad al dicht. Bridge Bay/Canyon/Grant Village zijn gesloten als wij aankomen, alleen Madison is nog open en had gelukkig een 20ft RV plekje over. Omdat we GT niet echt vast willen/kunnen leggen zijn we ook nog vrij om eerder Yellowstone in te rijden en ons gelukt te beproeven op de vrije campeer plekken.
Annika schreef:
11 jun 2019, 19:15
In mijn zoektocht naar campings tussen SF en Sequoia/Yosemite ben ik op de volgende opties gekomen:

*Anthony Chabot - vlakbij SF, vooraf te reserveren via Reserve America
*Del Valle, vooraf te reserveren via Reserve America
*Carnegie State Vehicular Recreation Area - zit een camping op het terrein met voorzieningen voor maar $10 p/n, wel FCFS
*Turtle Beach RV Resort

Heb er zelf nog geen ervaring mee, dus weet helaas niet of het aanraders zijn ;)
Ik werd wel enthousiast van Anthony Chabot, maar die is helaas niet beschikbaar op de datum dat wij er zijn.
Dank je wel, zal deze eens gaan onderzoeken, ze liggen inderdaad op de route richting yosemite dus dan zullen we via de 580 en de 5 naar Seqouia moeten nemen. Maar zoals ik al aangaf zijn we op zoek naar mooie plekjes (ook al is het voor 1 nacht).
stegeman schreef:
11 jun 2019, 21:23
Wij beginnen onze september reis ook in san remo hotel in SF. Stiekem beetje benieuwd of we tegelijk zijn. Wij komen 29-8 aan
Als jullie er begin september (2,3) nog zijn, komen we elkaar zeker tegen!

-----------
Alvast bedankt voor jullie tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer