Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mirav5410: 20 dagen USA in 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mirav5410
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Reis Mirav5410: 20 dagen USA in 2020.

Bericht door Mirav5410 »

Ik ben al voorzichtig begonnen met de planning voor volgend jaar:

02 aug - Amsterdam - Las Vegas
03 aug - Las Vegas
04 aug - Las Vegas - Valley of Fire - Zion (Watchman Campground)
05 aug - Zion
06 aug - Zion - Peekaboo Canyon - (Spooky Slot Canyon) - Bryce Canyon
07 aug - Bryce Canyon
08 aug - Bryce Canyon - via highway 12 - Capitol Reef
09 aug - Capitol Reef - Little Wild Horse Canyon - Devils Garden Campground
10 aug - Devils Garden Campground - Arches - Moab
11 aug - Moab - Canyonlands NP - Needles Outpost & Campground -
12 aug - Needles Outpost & Campground - Mesa verde - Cove - Canyon de Chelly
13 aug - Canyon de Chelly - Valley of the Gods - Moki Dugway - Mexican Hat - Goosenecks State Park
14 aug - Goosenecks State Park - Monument Valley - Page
15 aug - Page (Kayak Lake Powell)
16 aug - Page
17 aug - Page - Coal Mine Cayon - North Rim Grand Canyon (North Rim Campground)
18 aug - North Rim Grand Canyon
19 aug - North Rim - Route 66 - Flagstaff - Seligman
20 aug - Seligman - Kingman Route 66 Oatman - Las Vegas
21 aug - Las Vegas-Amsterdam

Ik zie dat ik nu 2 dagen Page er tussen heb staan, maar dit mag ook 1 dag worden. We zijn al vaker geweest, alleen nog niet op het water, dat wil ik nog heel graag. Dus de 2e dag Page kan nog ergens tussen gepland worden. Misschien dat iemand tips heeft waar we langer kunnen verblijven.
Of nog andere tips die op de route liggen?
Alles is welkom. We willen graag kamperen met tent, dat is iets wat we nog niet hebben gedaan in USA. Dus tips over mooie campgrounds, primiteve mag ook, zijn welkom. :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 20 dagen USA in 2020

Bericht door Tipsy_1 »

enkele bedenkingen:

De extra dag Las Vegas doe je beter op het einde ivm vroeg wakker worden (jet lag) eerste dag van je reis ga je dan beter rijden. En dan op het einde mooi afsluiten in Vegas

North rim GC -> bedoel je niet de South Rim, die ligt bij route 66. North rim is in deze set up niet mogelijk tenzij je seligman/route 66 er uitlaat en bovenlangs terug rijdt naar Vegas. Je kan de North rim ook inplannen in het begin van de rit (bvb op weg naar zion hoewel ik het mooi vindt liggen op een route van of naar Page (passeer dan het prachtige lee's ferry)

Van Moab naar Mesa Verde en dan door naar Canyon de chelly: hiermee doe je mesa verde te kort. Kijk eens om er te overnachten, is ook veel handiger omdat je voor het bezoeken van de cliff dwellings moet reserveren (ik neem aan dat dat nog steeds het geval is).

Coal mine canyon doe je best op weg naar Page anders is het ver heen en weer rijden.

Peekaboo en spooky zijn slot canyons langs de UT12 (en dan verder dirt road) > zeker een halve dag nodig. Als je deze aan wil doen plan je best een overnachting in bvb Escalante langs de UT12. Ik vermoed eigenlijk dat je gewoon verwart met trails in Bryce?

Page is zoals in je planning staat zeker de moeite om enkele dagen te verblijven! :thumbup:
Mirav5410
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Mirav5410: 20 dagen USA in 2020.

Bericht door Mirav5410 »

Tipsy_1
Bedankt voor je snelle reactie. Zeker goede adviezen. Het is een voorlopige planning dus er kan zeker nog aan geschaafd worden. Ik word al blij van het plannen en voorbereiden. :wink:
De extra dag Las Vegas doe je beter op het einde
Goed tip, ga ik zeker omdraaien. Kunnen we vroeg naar Valley of fire, voor de echte hitte.
North rim GC -> bedoel je niet de South Rim
Ik bedoel echt North Rim, dit omdat we al 2 keer aan de zuid kant zijn geweest. Ik weet dat we dan een stuk dezelfde weg terug moeten. Vandaar overnachting in omgeving Seligman.
Van Moab naar Mesa Verde en dan door naar Canyon de chelly
Mesa Verde hebben we in 2016 ook al eens bezocht, misschien nog 1 tour doen. Ik had deze in de planning opgenomen omdat ik graag naar Canyon de Chelly wilde en we daar dan langs komen.
Coal mine canyon doe je best op weg naar Page anders is het ver heen en weer rijden.
Wanneer we toch voor de North Rim kiezen en terug rijden over dezelfde weg richting Seligman, dan lijkt het me een mooie tussenstop om even de benen te strekken en te genieten van het uitzicht.
Peekaboo en spooky zijn slot canyons langs de UT12
Oke, misschien 1 van de 2 slot Canyons onderweg of toch die overnachting in Escalante. Bedankt hier ga ik me nog over buigen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

euh... heb je al eens op de kaart gekeken. De North Rim ligt vanboven he, helemaal niet bij Seligman! Het ligt voorbij Page! Nog voor Page de route naar Marble canyon/ lee's ferry en dan de one way vanaf Jacob Lake. Seligman heeft echt NIKS met de North Rim te maken hoor. De North Rim ligt 4.5 u rijden van Seligman :lol: Geef maar eens in op google maps: seligman en Grand canyon north rim lodge.
Seligman ligt net relatief dicht bij de South Rim.
Kijk je dat nog eens na?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

of wil je misschien echt per se langs seligman??
dan gooi je je route misschien beter echt totaal om

bvb las vegas -> vof > zion > smithsonian byway dirtroad > north rim > page > bryce > rest route > canyon de chelly > coal mine canyon > (wupatki NM misschien? erg leuk) > seligman > LV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer