Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhouding: Creditcard, cash of pinnen ...
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Over het algemeen neem ik zo'n $ 200 aan cash geld mee. Ik houd meestal ongeveer dat bedrag over van een vorige reis.
Verder betaal ik benzine, overnachtingen, grotere privé-aankopen en soms maaltijden met de credit card.
Bij de supermarkten pin ik wel eens bij voor zo'n $ 200. Als ik geld bij de ATM pin, doe ik dat toch meestal voor zo'n $ 500. We verdelen dat gelijk over ons tweeën zodat ieder een $ 250 bezit.
Persoonlijk heb ik er een prettig gevoel bij als ik wat cash geld op zak heb. Datzelfde geldt trouwens ook voor hier in Nederland.
Marjan
Verder betaal ik benzine, overnachtingen, grotere privé-aankopen en soms maaltijden met de credit card.
Bij de supermarkten pin ik wel eens bij voor zo'n $ 200. Als ik geld bij de ATM pin, doe ik dat toch meestal voor zo'n $ 500. We verdelen dat gelijk over ons tweeën zodat ieder een $ 250 bezit.
Persoonlijk heb ik er een prettig gevoel bij als ik wat cash geld op zak heb. Datzelfde geldt trouwens ook voor hier in Nederland.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ook wij nemen weinig cash-dollars mee en pinnen wel in Amerika. Dat kan daar trouwens al op het vliegveld.
Wel zorgen wij er voor om een aantal $1,=-biljetten bij ons te hebben voor bagagekarretjes op het vliegveld en de eerste fooien.
Verder gebruik van pinpas en creditcard, waarvan wij er beide één hebben, zodat als er één verloren raakt of niet meer werkt, wij nog een tweede hebben.
Ook na het opnemen van geld, verdelen wij dat over ons tweeën.
Wel zorgen wij er voor om een aantal $1,=-biljetten bij ons te hebben voor bagagekarretjes op het vliegveld en de eerste fooien.
Verder gebruik van pinpas en creditcard, waarvan wij er beide één hebben, zodat als er één verloren raakt of niet meer werkt, wij nog een tweede hebben.
Ook na het opnemen van geld, verdelen wij dat over ons tweeën.
Dus als ik het goed begrijp, kan je je pinpas van bijv de rabobank,meenemen en dan bij de bank en supermarkten gratis pinnen,bij de kassa en zelfs xtra opnemen. maar bij de geldautomaten betaal je wat voor het opnemen?.
een credit card kan ik zoiezo niet meenemen,wil dit eigenlijk wel doen voor het geval dat,maar ben nog 20 en denk niet dat ik er 1 krijg omdat ik nog student ben
een credit card kan ik zoiezo niet meenemen,wil dit eigenlijk wel doen voor het geval dat,maar ben nog 20 en denk niet dat ik er 1 krijg omdat ik nog student ben

14 juni naar the states 

- Color01
- Amerika-expert
je kunt met je pinpas gewoon bij de winkels pinnen .. maar de geld automaten berekenen je wel 2 - 3 dollars als je daar geld opneemt.. en let even op of je pinpas de Meastro - Cirrus logo heeft.LeeiLa_ schreef:Dus als ik het goed begrijp, kan je je pinpas van bijv de rabobank,meenemen en dan bij de bank en supermarkten gratis pinnen,bij de kassa en zelfs xtra opnemen. maar bij de geldautomaten betaal je wat voor het opnemen?.
Die 2, 3 dollar is echt afhankelijk van het pakket wat je bij je bankt hebt. Wij betalen hier niets voor.Color01 schreef: je kunt met je pinpas gewoon bij de winkels pinnen .. maar de geld automaten berekenen je wel 2 - 3 dollars als je daar geld opneemt.. en let even op of je pinpas de Meastro - Cirrus logo heeft.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij nemen vrij veel contant mee,meestal rond de 2000 dollar (ik vind dat gewoon handig,ben ik in NL ook gewend,ik koop meestal contant) en 2 CC's + 2 pinpassen.
Kleine aankopen contant,tanken,hotels en restaurants met CC.
Pinpassen voor nood als het contante geld op is,kan ik altijd bijpinnen,is goedkoper dan met CC pinnen.
Pinpassen voor nood als het contante geld op is,kan ik altijd bijpinnen,is goedkoper dan met CC pinnen.
Wij nemen ook veel cash mee: 3000 dollar voor 4 personen, ook vanwege de gewoonte om in de winkel en op restaurant cash te betalen en natuurlijk ook de gunstige wisselkoers;-)Pete.Z schreef:Wij nemen vrij veel contant mee,meestal rond de 2000 dollar (ik vind dat gewoon handig,ben ik in NL ook gewend,ik koop meestal contant) en 2 CC's + 2 pinpassen.
Ik neem meestal $200 mee, gewoon voor de eerste dagen, maar ik zit te twijfelen om deze keer meer mee te nemen. Ik hoef namelijk in Nederland bij GWK-Travelex geen commisie te betalen, scheelt natuurlijk qua kosten, ook bij het pinnen bij een ATM in de VS..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik vind het altijd een risico om veel baargeld mee te nemen.
Bij verlies of diefstal ben je allees kwijt terwijl het verlies of diefstal van een CC verzekeringswerk is en een pinpas hebben andere weinig aan zonder pincode.
Dus klein bedrag voor eerste dagen tips enz. en de rest wordt bijna allemaal met CC of Pinpas betaald.
Veel campgrounds in NP en SP zelf first come, first served dus daarvoor wordt altijd baargeld gepint.
Bij verlies of diefstal ben je allees kwijt terwijl het verlies of diefstal van een CC verzekeringswerk is en een pinpas hebben andere weinig aan zonder pincode.
Dus klein bedrag voor eerste dagen tips enz. en de rest wordt bijna allemaal met CC of Pinpas betaald.
Veel campgrounds in NP en SP zelf first come, first served dus daarvoor wordt altijd baargeld gepint.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat hangt af van het soort pinautomaat dat je kiest! Bij een bank hoef je normaal gesproken nooit te betalen, maar bij een supermarkt of in een winkelcentrum staan soms van die automaten die voor iedereen een bedrag tellen voor de opnamen, zoals de automaten die je in NL wel eens tegenkomt bij een tankstation. Het maakt niet uit welke bank je hebt en welk betaalpakket, je betaalt voor de service.Color01 schreef:ik betaal hier elke keer 2 dollar bij de pin machine als ik mijn SNS bank pasje of mijn duitse bank pasje gebruik voor geld opname.Aïda schreef:
Die 2, 3 dollar is echt afhankelijk van het pakket wat je bij je bankt hebt. Wij betalen hier niets voor.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Veel Amerikaanse banken rekenen $2 service fee als je met een pasje, niet van de desbetreffende bank pint.
Als ik bij Wachovia met mijn Bank of America pas pin, betaal ik $2 en vise versa, ook met mijn giropas, ondanks betaalpakket of dochterlief met haar rabopas, die ook gratis is.....
Als ik pin van een van mijn NL passen, ga ik boodschappen doen bij Walmart en neem dan wat extra op. Kost niets.....
Mocht je toch geld uit de automaat willen halen, neem dan een groot bedrag op, $2 is in verhouding veel als je $40 opneemt, minder als je $500 pint.
De automaten zijn trouwens alleen maar gevuld met $20 coupures, standaard!
Als ik bij Wachovia met mijn Bank of America pas pin, betaal ik $2 en vise versa, ook met mijn giropas, ondanks betaalpakket of dochterlief met haar rabopas, die ook gratis is.....
Als ik pin van een van mijn NL passen, ga ik boodschappen doen bij Walmart en neem dan wat extra op. Kost niets.....
Mocht je toch geld uit de automaat willen halen, neem dan een groot bedrag op, $2 is in verhouding veel als je $40 opneemt, minder als je $500 pint.
De automaten zijn trouwens alleen maar gevuld met $20 coupures, standaard!
Als je 100 pint, komen daar wss kosten bij dus je pint bv 102 (en je krijgt 100 van de bank) en op je afrekening zou vandaag dan staan: €76.7871 (verschilt natuurlijk per dagLeeiLa_ schreef:maar als je nou , in the states 100 dollar pint, dan gaat die bank hem dus ook automatisch verekkenen met de wisselkoers dus dan gaat er van jou rekening 82 euro ofzo af?

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik nam vorig jaar iets van $240 mee (€200 omgewisseled bij GWK) voor de eerste uitgaven. Verder hebben we zo veel mogelijk met de CC betaald, maar kleine bedragen (tot $10) cash, waardoor we ook wel een aantal keer hebben moeten pinnen. Daar hebben we nooit problemen mee gehad, overal waren voldoende pinautomaten.
Dit jaar was ik weer van plan om €200 om te laten wisselen en mee te nemen.
Dit jaar was ik weer van plan om €200 om te laten wisselen en mee te nemen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Meestal nemen we voor 500 Euro aan dollars mee. Dat bedrag splitsen we altijd over ons beide. De eerste dagen zijn er toch altijd veel kosten, dus het geld gaat er snel genoeg door.
Meestal betalen we met onze pinpas, en alleen als we niet genoeg geld bij hebben en er niet gepint kan worden, betalen we met visa (dus meestal in restaurants of hotels).
Meestal betalen we met onze pinpas, en alleen als we niet genoeg geld bij hebben en er niet gepint kan worden, betalen we met visa (dus meestal in restaurants of hotels).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 8498 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties