Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Little Finland

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Erika schreef: Ik had zelf ook graag zo'n kaart uit Google earth toe willen voegen maar ik weet niet op welke manier ik dit moet doen.
Kan iemand mij mischien mij wegwijs maken op dit punt?
Heb je zelf geen webruimte Erika? Ik wil hem anders ook wel voor je plaatsen in een bericht van jou. In dat geval moet je hem mij even mailen of stuur me een pbtje.
de route uitlijnen is geen probleem ,alleen de image op het forum plaatsen dus wel.
Erika
Op dit punt ben je in ieder geval al een stuk verder dan ik...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Het probleem is opgelost Marjan.
We kunnen nu ook eventueel een kaart plaatsen. :oops:
de vorige keren dat ik een foto plaatste gaf ik een verkeerd formaat aan en dacht dat het niet anders ging ,maar met behulp van Bianca is het werkende.
Zo ook de foto's van de Blue Angels die nu op groter formaat hier op het forum staanen geen thumb nails meer.
Ik kon al wel punten invoeren maar geen lijn en route uitzetten maar ik heb het geleerd. :D
het sluit zo makkelijk onduidelijkheid uit als je gelijk kan zien hoe en wat je bedoeld.
Net als nu met Little Finland is de route eenvoudig voor te stellen en als je de weg op Google Earth uitstippelt dan krijg je al de kriebels om het ook uit te gaan voeren.
:dance:
Groetjes Erika
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Het lijkt me prachtig Little Finland te bekijken. Ik ga dus zeker proberen het in onze route op te nemen.
Ben alleen benieuwd of we het straks zonder gps en zonder zeer gedetailleerde kaart weten te vinden. :?
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Met een GPS ontvanger is het inderdaad wat eenvoudiger.
Die neem ik mee maar vooral de laptop met street & trips in combinatie met GPS.
Het voordeel is dat ik dan gelijk kan zien of ik nog op de weg blijf.
We hebben srtraks ook navigatie aan boord maar of die alles kent is de vraag.
Ook gaat de TomTom mee en ik zal eens kijken of hij die weg ook kan vinden
Op het eerste gezicht is het niet zo moeilijk te rijden zolang je de Golden Butte Road blijft volgen.
Het is alleen te hopen dat er straatborden staan,want volgens mij maak je 1 keer een zwaai naar rechts,waar ik vermoed dat dit het punt is waar de asfalt weg overgaat in de dirt road.
Erika.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

De Golden Butte Road zal TomTom wel kunnen vinden. Wat betreft die straatborden; ik denk dat je dat wel kunt vergeten :wink:

Ik ben wel heel erg benieuwd of jullie het allemaal gaan vinden. Ik ga jullie straks wel allemaal volgen hoor!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik ben bezig Tommie gek aan het maken door hem rechtstreeks de coördinaten in te geven ..
Hij wil een straatnaam hebben ,dat is geen probleem maar dan de plaats waar het onder valt en daar heb ik geen idee van.
Op street & trips komt de plaatsnaam Bunkerville naar vorenwaar de weg begint.
Maar als ik wil inzoomen dan geeft hij wel een weg waar de Gold Butte Road ligt,maar geeft hij hem als naamloze weg.
De weg eindigt als Overton.
Totaal zo'n 56 mijl het laatste stukje nog niet mee gerekend.
Maar goed als hij de coördinaten slikt heb je toch wat.
Erika
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Kon het niet laten om ook even deze site er bij aan te geven.
Als je na het zien van de foto's van deze fotograaf nog niet overtuigd bent is er geen redding meer mogelijk.
http://www.synnatschke.de/wp/wpocket_e.html.
Er komen meer plaatjes naar voren waarvan je gaat watertandenden achter de compie.
Erika
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Erika schreef:Kon het niet laten om ook even deze site er bij aan te geven.
Als je na het zien van de foto's van deze fotograaf nog niet overtuigd bent is er geen redding meer mogelijk.
Er komen meer plaatjes naar voren waarvan je gaat watertandenden achter de compie.
Erika
Ja, mooi hè! Ik had in een ander topic ook al gevraagd naar ervaringen met White Pocket. Het schijnt een nogal uitdagende route te zijn, en we willen het niet riskeren om ergens in de middle of nowhere vast te komen zitten.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Indien mogelijk gaan we een poging wagen om die kant op te rijden.We hadden eerst de Valley of Fire in het schema staan totdat we dit zagen.
Maar als we die kant opgaan doen we stukje voor stukje de weg en als het ons niet vertrouwd lijkt dan blazen we de tocht af.
We hebben maar een auto ,wel een 4 x 4 maar als je vast komt te zitten heb je daar niets aan.
Dus gewoon kijken hoever de trip zal gaan.
de site die ik net aangaf heeft weer connecties met Isabel Czermak en lijkt ook veel op haar site.
Het valt me wel op dat veel mooie foto's die op internet staan van duitsers afkomstig zijn.
Isabel Czermak, Steffen Synatschke ,karsten Rau.enzo.
allemaal met superfoto's.
Groetjes Erika
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Erika schreef: de site die ik net aangaf heeft weer connecties met Isabel Czermak en lijkt ook veel op haar site.
Het valt me wel op dat veel mooie foto's die op internet staan van duitsers afkomstig zijn.
Groetjes Erika
Als je wat verder doorleest op de site van Steffen wordt Isabel ook genoemd en op Isabel haar site kom je zijn naam weer tegen, ze hebben duidelijk iets met elkaar te maken :lol:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Erika schreef: de site die ik net aangaf heeft weer connecties met Isabel Czermak en lijkt ook veel op haar site.
Isabel en Steffen reizen ook veel samen. Ik ben dat al diverse keren tegengekomen op hun desbetreffende sites. Het zijn eigenlijk beroepsfotografen, vandaar hun belangstelling voor deze wonderlijke natuur.

Met White Pocket heb ik mij de afgelopen maanden al een beetje mee bezig gehouden. Als ik de foto's zie, loop ik te watertanden, maar de risico's om dit op eigen houtje te doen, zijn mij te groot. Ik zou nog wel een jeep willen huren en dan samen met een ander stel het avontuur aandurven zodat je elkaar eventueel ook kunt helpen als je vast komt te zitten. De kans daarop is nl. redelijk groot tijdens de tocht naar White Pocket.

Hebben jullie Yellow Rock al ontdekt? Ook een gebied om van te watertanden en redelijk makkelijk te bereiken. Het ligt links aan de Cottonwood Road, 14,5 mijl vanaf de US89 (tussen Page en Kanab) en vandaar te voet te bereiken. Op de eveneens geweldige Duitse site van Andrea en Achim staat e.e.a. uitvoerig beschreven met prachtige foto's. Kijk daarvoor bij "Schätze 2005". En er staat nog veel meer moois op deze site.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

hekkie schreef:
Isabel en Steffen reizen ook veel samen. Ik ben dat al diverse keren tegengekomen op hun desbetreffende sites. Het zijn eigenlijk beroepsfotografen, vandaar hun belangstelling voor deze wonderlijke natuur.

Met White Pocket heb ik mij de afgelopen maanden al een beetje mee bezig gehouden. Als ik de foto's zie, loop ik te watertanden, maar de risico's om dit op eigen houtje te doen, zijn mij te groot. Ik zou nog wel een jeep willen huren en dan samen met een ander stel het avontuur aandurven zodat je elkaar eventueel ook kunt helpen als je vast komt te zitten. De kans daarop is nl. redelijk groot tijdens de tocht naar White Pocket.

Hebben jullie Yellow Rock al ontdekt? Ook een gebied om van te watertanden en redelijk makkelijk te bereiken. Het ligt links aan de Cottonwood Road, 14,5 mijl vanaf de US89 (tussen Page en Kanab) en vandaar te voet te bereiken. Op de eveneens geweldige Duitse site van Andrea en Achim staat e.e.a. uitvoerig beschreven met prachtige foto's. Kijk daarvoor bij "Schätze 2005". En er staat nog veel meer moois op deze site.

Marjan
Er is inderdaad zoveel moois te zien!

Wij hebben het ook over White Pocket gehad, maar durven het ook niet aan om er alleen naartoe te gaan. Dus mochten er nog mensen zijn die rond 31-juli / 2 aug. in die buurt zitten en er ook naartoe willen gaan, kunnen we misschien iets afspreken. :wink:

Yellow Rock heb ik nog nooit van gehoord, ik ga snel kijken op de site!

Groeten,
Karin
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Erika schreef:Kon het niet laten om ook even deze site er bij aan te geven.
Erika
Ligt White Pocket niet een beetje uit de richting van Whitney Pocket?
Haal je de 2 niet door elkaar?

Het ziet er wel naar uit dat we White Pocket als zeer mooi alternatief kunnen gebruiken voor The Wave, vermits we daar geen permit voor hebben kunnen bemachtigen.

Is er toevallig iemand die voor half mei naar White Pocket gaat?

What Little Finland betreft. Ook wij zouden dit wel eens in de plaats van Valley Of Fire kunnen doen. Het ziet er in ieder geval zeer mooi uit.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

BaconPopper schreef: Ligt White Pocket niet een beetje uit de richting van Whitney Pocket?
Het ligt inderdaad totaal niet bij elkaar in de buurt, maar volgens mij weet Erika dat heel goed en haalt ze het beslist niet door elkaar. We hebben het nl. al eerder over White Pocket gehad.
Is er toevallig iemand die voor half mei naar White Pocket gaat?
Wij zitten daar ongeveer vanaf 7 t/m 10 juni en gaan ook weer voor een permit naar de Wave. Dat moet lukken in vier dagen, helemaal omdat er in de maand juni 20 mensen per dag aan de lottery mee mogen doen i.p.v. 10.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

BaconPopper schreef: Ligt White Pocket niet een beetje uit de richting van Whitney Pocket?
White Pocket ligt in AZ (Vermilion Cliffs)
Whitney Pocket ligt in NV vlak bij Little Finland.
Ze liggen dus meer als een dagreis uit elkaar.
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

hekkie schreef: Hebben jullie Yellow Rock al ontdekt? Ook een gebied om van te watertanden en redelijk makkelijk te bereiken. Het ligt links aan de Cottonwood Road, 14,5 mijl vanaf de US89 (tussen Page en Kanab) en vandaar te voet te bereiken. Op de eveneens geweldige Duitse site van Andrea en Achim staat e.e.a. uitvoerig beschreven met prachtige foto's. Kijk daarvoor bij "Schätze 2005". En er staat nog veel meer moois op deze site.

Marjan
Hier staat nog meer gedetailleerde informatie over de trail naar Yellow Rock.
Groetjes Bianca

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jerbia schreef: Hier staat nog meer gedetailleerde informatie over de trail naar Yellow Rock.
Deze had ik (uiteraard) ook al gevonden, maar ik vond er geen mooie foto's bij staan...... :wink:

In ieder geval bedankt Bianca!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Er zit een behoorlijke afstand tussen White Pocket en Whitney Pocket.
Bij mij ging het er in de geval om de foto's van de gebieden de twee fotografen.
En op die manier krijg je mensen wel weer zo gek om andere plaatsen te gaan bezoeken waar ze nog nooit eerder van hadden gehoord.
We zitten dit jaar in Las Vegas en vandaar is de afstand naar White Pocket iets te groot.
Had ik het vorig jaar maar geweten.
Maar zoals je allicht gezien hebt lijkt White Pocket meer op de Wave.
Whitney Pocket zijn andere rots formaties.
Je zou toch serieus in tijdnood komen nu je al deze fraaie plaatsen tegenkomt.
Ik weet al wel dat mijn schema bijna wekelijks op de schop gaat omdat ik dit forum bezoek en steeds denk je van hoe komen ze toch steeds aan de info.
Maar little Finland staat op de lijst als To Do.
En alles wat ik tegen kom op die weg er naar toe is mooi meegenomen.

@ Marjan ik neem aan dat je deze site ook al hebt ontdekt?
http://www.toddshikingguide.com/Hikes/U ... ante11.htm.
Erika
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Erika schreef:@ Marjan ik neem aan dat je deze site ook al hebt ontdekt?
http://www.toddshikingguide.com/Hikes/U ... ante11.htm.
Erika
Dat had ik zeker al ontdekt Erika. En ik ontdek steeds meer aan de Cottonwood Canyon Road, ondanks dat we hem al een keer gereden hebben. Zo spreekt mij de Cockscomb (aan de andere kant van de weg) en de Brigham Plain Road ook heel erg aan en ook de Cottonwood Narrows. Deze slotcanyon is makkelijk te bereiken en gaan we ook zeker bezoeken.

Afbeelding

Iets verder naar het noorden (vlak onder Kodachrome SP) heb je nog zo'n mooie slot canyon: The Round Valley Draw.

We zijn toch vier dagen in Page o.a. i.v.m. de permits voor de Wave en we kunnen dan mooi deze Cottonwood Road wat beter "onderzoeken"..... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik ben even bezig om de route uit te peilen van de yellow rock.
Het is een beetje lastig omdat ik hem op de topo map niet makkelijk in beeld krijg en via Google Earth is het ook niet eenvoudig.
Toch als je hem zo ziet dan is de afstand vanaf de weg niet groot terwijl op het internet hij nog wel als wat lastig word aangegeven.
In ieder geval schoenen met veel grip word aangeraden.
Maar er zijn aan de cottonwood road zoveel mooie plaatsen te vinden en zoveel verschillende rots partijen dat je bijna een lokale gids nodig hebt om er een keuze uit te maken.
Maar yellow rock ligt niet ver van Page en vanaf he t BLM kantoor dat je die dingen mooi kunt combineren.
Erika

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Erika op 25 mar 2007, 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer