Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019
Voor de dag dat we van San Francisco naar Monterey rijden, hebben we nog niet veel op de planning staan.
Mij lijkt het dat we de mooiste stops op de volgende dag gaan tegen komen op het stuk tussen Pacific Grove en Pismo Beach: Carmel, Bixby Creek Bridge, Julia Pfeiffer Burns SP, Mc Way Falls, Ragged Point, Elephant Seal Vista Point, Morro Bay.
Ik weet niet of het haalbaar is om hier overal te stoppen, misschien stop je op sommige plaatsen ook maar heel even.
Vandaar dat het misschien beter is om op de eerste dag de walvissentoer in de namiddag te doen en op dag 2 te beginnen met de 17 miles drive en dan de verschillende stops. Of is het toch haalbaar om op dag 2 eerst de walvissentoer te doen en rond de middag pas te vertrekken richting Pismo Beach met de verschillende stops onderweg?
Mij lijkt het dat we de mooiste stops op de volgende dag gaan tegen komen op het stuk tussen Pacific Grove en Pismo Beach: Carmel, Bixby Creek Bridge, Julia Pfeiffer Burns SP, Mc Way Falls, Ragged Point, Elephant Seal Vista Point, Morro Bay.
Ik weet niet of het haalbaar is om hier overal te stoppen, misschien stop je op sommige plaatsen ook maar heel even.
Vandaar dat het misschien beter is om op de eerste dag de walvissentoer in de namiddag te doen en op dag 2 te beginnen met de 17 miles drive en dan de verschillende stops. Of is het toch haalbaar om op dag 2 eerst de walvissentoer te doen en rond de middag pas te vertrekken richting Pismo Beach met de verschillende stops onderweg?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou dan voor de middagtour gaan.
Dat geeft je de volgende dag lekker veel tijd.
Even ter indicatie; wij reden in 2017 om 10 uur weg in SF en waren na 3 stops om ongeveer 1 uur in Santa Cruz.
Marianne
Dat geeft je de volgende dag lekker veel tijd.
Even ter indicatie; wij reden in 2017 om 10 uur weg in SF en waren na 3 stops om ongeveer 1 uur in Santa Cruz.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal, wij zijn op dit moment bezig met onze roadtrip. Wat een geweldige ervaring om eindelijk alles mee te maken waar je een jaar lang aan voorbereid hebt.
We zijn nu in Las Vegas en morgen vertrekken we richting Death Valley. Mijn man is echter ongerust over de rit er naartoe. Hij heeft van alles gelezen over onverharde wegen, steile hellingen en haarspeldbochten. We rijden met een Dodge Grand Caravan die niet zo goed is in hellingen hebben we al gemerkt.
Kan iemand ons toch een beetje gerust stellen? Wat moeten we erons bij voorstellen?
Groetjes, Cindy
We zijn nu in Las Vegas en morgen vertrekken we richting Death Valley. Mijn man is echter ongerust over de rit er naartoe. Hij heeft van alles gelezen over onverharde wegen, steile hellingen en haarspeldbochten. We rijden met een Dodge Grand Caravan die niet zo goed is in hellingen hebben we al gemerkt.
Kan iemand ons toch een beetje gerust stellen? Wat moeten we erons bij voorstellen?
Groetjes, Cindy
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn zeker onverharde wegen maar die heb je niet nodig. De doorgaande weg is een gewone weg. Kijk eens op de kaart op www.nps.gov/deva. Rij ook eerst even naar het visitor center voor een kaart etc.
Je gaat een paar heuvels over maar die zijn moeiteloos te doen met jullie auto. Dat hebben wij al meerdere keren midden in de zomer gedaan.
Je kunt bijvoorbeeld ons 2004- en 2006-verslag daarvoor bekijken.
Marianne
Je gaat een paar heuvels over maar die zijn moeiteloos te doen met jullie auto. Dat hebben wij al meerdere keren midden in de zomer gedaan.
Je kunt bijvoorbeeld ons 2004- en 2006-verslag daarvoor bekijken.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 jul 2019, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Tenzij je van de doorgaande weg afgaat is er geen enkele kunst aan rijden door Death Valley. Geen onverharde wegen, geen haarspeldbochten en slechts een klein beetje klim en daalwerk, maar niets noemenswaardig.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien het boekje van de auto er eens bijpakken om te lezen hoe het werkt als je (in heuvelachtig gebied) de versnelling wat aanpast?cindyengeert schreef: ↑25 jul 2019, 07:41We rijden met een Dodge Grand Caravan die niet zo goed is in hellingen hebben we al gemerkt.
Ik vond die auto namelijk echt niet extreem tegenvallen in de bergen rond Yosemite (hij zuipt wel), maar met alles wat je volgens mij hiervoor gedaan hebt moet het qua heuvels namelijk nog redelijk meevallen.
Het enige waar je evt even op moet letten bij Death Valley is dat je voor jezelf en evt de auto voldoende water mee neemt. Ik gooi altijd een 12pack halve literflesjes achterin en dan vaak nog een grote fles en wat fris voorin. Altijd als je de auto uit gaat even een flesje meenemen. Ook al is het maar voor 100m lopen.
Het enige waar m.i. de auto last zou kunnen hebben is als je aan de oostkant death valley uit gaat. Dat is een goede klim namelijk, maar met haarspeldbochten valt het allemaal wel mee in die omgeving.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
En wees vooral niet bang om de motor veel toeren te laten maken. Als een motor grote prestaties moet leveren kun je hem beter 5000 toeren laten maken dan 3000.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties, dat stelt ons gerust. We gaan er straks aan beginnen.
Groetjes, Cindy
Groetjes, Cindy
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Veel plezier. Dat wordt een hele aparte ervaring 

Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida