Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LiNaarAmerika: route en planning 4th of July 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LiNaarAmerika
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis LiNaarAmerika: route en planning 4th of July 2019.

Bericht door LiNaarAmerika »

Allereerst: Door jullie geweldige archief aan fora (en dus kennis) hebben mijn vriend & ik in 2017 genoten van ons reis in Noordoost-Amerika. Veel tips, zoals het bezoeken van het Witte Huis, heb ik hier vandaan gehaald. Dank! :D
Nu bereiden we ons voor op een last-minute besloten roadtrip naar West-Amerika. Hier en daar heb ik tips gelezen op deze forum over een route in het westen in slechts 16/17 dagen. Bij het boeken van dit tripje kwam ik er opeens achter dat we in Amerika zijn op 4th of July. :wink: Maar met de planning kom ik daardoor niet helemaal uit. Op dag 13 (4 juli) reis ik van Grand Canyon naar LA. Een behoorlijke trip ... en daardoor heb ik nu het gevoel dat we de feestdag een beetje missen. Of is 4th of July in een NP juist leuker? Wie weet raadt? En is de route haalbaar?

Hoor graag van jullie! Dank alvast. :wink:

Dag 1 - thuis - Reis naar SF
Dag 2 - SF
Dag 3 - SF
Dag 4 - SF - Yosemite
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite - Lone Pine
Dag 7 - lone pine - DV - LV
Dag 8 - LV - Zion
Dag 9 - Zion - Bryce
Dag 10 - Bryce - Page
Dag 11 - Page - GC
Dag 12 - GC
Dag 13 - GC - LA
Dag 14 - LA
Dag 15 - LA
Dag 16 - LA
Dag 17 - LA - thuis
Laatst gewijzigd door LiNaarAmerika op 28 mei 2019, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Route en planning 4th of July 2019

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben er in 2014 juist bewust voor gekozen om op 4 juli niet in de drukte te zitten. Wij waren toen helemaal in het zuiden van Californië, in Anza Borego State Park en hebben overnacht in Yuma. Onderweg kwamen we een 4th of July parade tegen in Julian. Toeval, dus konden we er niet op inspelen. Toch zijn deze hele kleine plaatsjes heel leuk met dit soort vieringen. In een ver verleden hebben we ook eens een parade meegemaakt in Austin, in het noorden van Nevada. Geweldig. Toen we in Yuma op de camping stonden, konden we meegenieten van de mensen die erachter woonden en vuurwerk hadden. Een paar potjes waar ze omheen stonden alsof het een kampvuur was :shock: Juist het kneuterige maakt dat je echt ziet hoe het door de locals gevierd wordt en het niet iets is wat georganiseerd is voor de grote meute of toeristen.
LiNaarAmerika
Amerika-newbie

Re: Reis LiNaarAmerika: route en planning 4th of July 2019.

Ah kan me goed voorstellen! Laten we het zo zeggen.. ik vind het eigenlijk zonde om in een NP te zitten, waar het superdruk is. Die dag valt al sowieso af om in LA misschien dingen te bekijken vanwege de touristen. En mn vriend houdt ook niet van megadrukte :o Of dan juist een leuk plaatsje tussen GC en LA in? :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt weinig tijd voor Zion. Is dat bewust? Met ook maar 1 dag Las Vegas is dat stuk erg gehaast. Wat ligt vast? Kan er nog geschoven worden?
Waarom wel twee nachten Grand Canyon? Ik vind de tijd voor LA ook ruim.

Het zal overal druk zijn met toeristen. Dat zal op 4 juli niet anders zijn dan op andere dagen.
Ik zou proberen de route zo optimaal mogelijk in te delen. Waar je dan op 4 juli bent is minder interessant.

Marianne
LiNaarAmerika
Amerika-newbie

Behalve vliegtickets, ligt eigenlijk nog niks vast. Dus kan zeker nog schuiven! We denken dat we LV niet heeul leuk gaan vinden :oops: vandaar dat LV 1 nachtje slapen is. In LA willen we de ‘tijd nemen’. Maar dat mag/kan nog 1 dag van af. En er is geen specifieke reden waarom GC wel 1 nacht en Zion niet. Dat kan ook geschoven worden :D
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen!

Ondanks dat je van te voren denkt dat Las Vegas niks voor jullie is zou ik toch aanraden om minimaal 2 nachten hier te verblijven. Er is genoeg te doen hier voor iedereen.

De tijd voor LA vind ik ook erg ruim.

Voor Zion zeker 2 nachten plannen, dan bijvoorbeeld 1 nacht minder LA.

2 nachten GC kan je op zich wel houden als je de rit van de GC naar LA er in houdt, deze is best behoorlijk is zonder tussenstop.

Succes met de voorbereidingen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het lijkt me verstandig om zo snel mogelijk naar accommodatie te kijken. Zeker als je in de parken wilt overnachten. Kijk voor Yosemite op www.travelyosemite.com en voor de GC op www.grandcanyonlodges.com.

Hou er rekening mee dat er een kans is dat de Tioga Pass nog niet open is. Je kunt dit volgen op www.nps.gov/yose.

Marianne
LiNaarAmerika
Amerika-newbie

Dank voor de reacties!

Heb mn schema wat aangepast. Maar vind het ergens toch weer jammer dat we een dag minder in LA hebben. Misschien dat ik dan toch maar een ‘versnelde route’ doe in Zion/Bryce. Heeft iemand daar ervaring mee? :)

Dag 1 - Reis naar SF
Dag 2 - SF
Dag 3 - SF
Dag 4 - SF - Yosemite
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite - Lone Pine
Dag 7 - lone pine - DV - LV
Dag 8 - LV - Zion (late middag rijden)
Dag 9 - Zion
Dag 10 - Zion - Bryce
Dag 11 - Bryce - Page
Dag 12 - Page - GC
Dag 13 - GC - Richting LA en stop maken
Dag 14 - reis naar LA (en middag LA)
Dag 15 - LA
Dag 16 - LA
Dag 17 - LA - thuis
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Zo mooi lijkt me LA niet. We gaan slechts 2 nachten en heb totaal behoefte niet aan meer. Wat wil je daar allemaal gaan zien dan? Als je ook naar Universal etc wilt kan ik me voorstellen dat je de dagen nodig bent.
Zou nog eerder nog een nacht er weghalen en bij Yosemite of Zion zetten :D . Ga daar vooral niet nog korten. Ook Bryce niet.
Wil je persee toch meer nachten LA, dan misschien bij SF weghalen? Ligt er een beetje aan of je vroeg aankomt en of je misschien pas tegen de middag naar Yosemite kunt rijden.
Zou 1 nacht LA of SF toch minder doen en 1 extra in LV.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat wil je in LA doen? Je kunt natuurlijk makkelijk 3 dagen of meer vol krijgen maar moet dat ten koste gaan van Zion en Bryce? Wat willen jullie in de parken doen?

Marianne
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door JaapjeInAmerika »

Smaken verschillen uiteraard. Ikzelf ga naar Amerika om de natuur te beleven. De Nationale Parken werkelijk geweldig. De steden vind ik over het algemeen niet supergeweldig. Daarvoor hoef je niet per se naar Amerika. San Francisco is daarop overigens wel een uitzondering. En Las Vegas is dat ook. Ikzelf zou wat meer tijd reserveren voor Death Valley. Dat is echt een indrukwekkend park.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

stegeman schreef:
30 mei 2019, 09:59
Zo mooi lijkt me LA niet. We gaan slechts 2 nachten en heb totaal behoefte niet aan meer.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Misschien denk je er wel anders over als je er geweest bent? Je weet maar nooit. :wink: LA staat bij ons ook niet genoteerd op nummer één van de steden die we hebben gezocht maar wel interessant genoeg om er wat langer te verblijven. Drie dagen LA zou ik ook niet doen maar twee dagen ter afsluiting van de reis vind ik niet verkeerd.
Rekening houdende met de dagen die TS heeft te besteden vind ik de laatste beschreven route eigenlijk wel prima. Er is in ieder geval een mooie mix tussen natuur en steden. Ik zou er niet veel aan veranderen (behalve misschien een dag minder SF t.g.v. LV) maar zeker niet korten op de parken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer